Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 11 van 11
  1. #1
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.443
    Thanks
    41.003
    19.057 waarderingen in 8.437 posts

    Gemeenteraad wil het afsteken van vuurwerk inperken.

    AMSTELVEEN GroenLinks en de SP willen het afsteken van vuurwerk rond de jaarwisseling aan banden leggen. Bij de behandeling van de gemeentebegroting in de raad dienden zij samen een motie in, waarin zij vragen om een alternatief te bieden in de vorm van een centrale professionele vuurwerkshow of lichtshow, bijvoorbeeld op het Stadsplein. Ook willen zij meer vuurwerkvrije zones en een online meldpunt voor vuurwerkoverlast. De notie werd door de gemeenteraad aangenomen.

    Burgemeester Bas Eenhoorn is het met GroenLinks en de SP eens dat vuurwerk ongewenst is: "Het is gevaarlijk, het is onvriendelijk, het verstoort het milieu, het is alles wat we eigenlijk niet willen. Afsteken mag nu alleen in de Oudejaarsnacht van zes uur 's avonds tot twee uur 's nachts."

    Eenhoorn voelt echter niet veel voor gemeentelijke maatregelen. Hij laat de regelgeving liever over aan het Rijk: "Het is ook met de Vereniging van Nederlandse Gemeenten afgesproken dat gemeenten geen eigen beleid gaan voeren." Eenhoorn heeft twijfels of mensen wel naar een centrale vuurwerk- of lichtshow gaan en dan geen eigen vuurwerk meer afsteken. En meer vuurwerkvrije zones zijn lastig te handhaven.

    De motie werd ondanks de bezwaren van de burgemeester unaniem door de gemeenteraad aangenomen. Volgens Eenhoorn is de motie op zich niet verkeerd: "Het is goed om er over na te denken. Laten we er in de raadscommissie nog eens goed naar kijken."

    https://amstelveensnieuwsblad.nl/lok...nperken-511874
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  2. #2
    VWC-Lid herdervriend's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 september 2007
    Locatie
    Gouda
    Berichten
    2.593
    Thanks
    100
    1.643 waarderingen in 555 posts
    Laten we een petitie starten: Verban GroenLinks & SP (en misschien de PvDD) omdat ze Nederland vermoorden met hun VERBOD dit en dat beleid overal!
    Website: https://www.rfgfireworks.nl

  3. #3
    VWC-Lid HardBeat's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 december 2012
    Locatie
    Breda
    Berichten
    886
    Thanks
    621
    456 waarderingen in 158 posts
    Enige positieve uit dit verhaal is dat de burgemeester het er echt niet mee eens is en zelfs nadat de motie is aangenomen er voorlopig nog niks mee wil doen.

  4. #4
    VWC-Lid vuurwerkduiven's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 september 2016
    Locatie
    duiven
    Berichten
    2.866
    Thanks
    1.248
    1.397 waarderingen in 780 posts
    Hou toch is op mensen pak de raddraaiers aan en het illegale gebied hierin ga voorlichting geven verzin iets maar verbieden nee dat is niet de oplossing

  5. #5
    VWC-Lid Torrr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 maart 2009
    Locatie
    City Lights
    Berichten
    14.753
    Thanks
    3.294
    11.366 waarderingen in 5.121 posts
    GroenLinks, Partij van de dieren vrije gemeenten lijkt mij ook we wat ?
    Vuurwerk doet de duivels dansen

  6. #6
    VWC-Lid Pyroboy26's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 november 2005
    Berichten
    7.157
    Thanks
    2.579
    2.822 waarderingen in 1.407 posts
    GroenLinks, ze blijven maar zanikken en zeuren, vandaag moet ook al een rechter gaan bepalen of sinterklaasintocht uberhaupt niet afgeschaft moet worden..... het moet niet gek worden.
    Al die klagende clubjes en partijtjes..... ga werken man. Normaal werkend mens heeft niet eens de tijd om aan dit soort onzin te denken.

  7. #7
    VWC-Lid --sjon beton--'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 augustus 2005
    Berichten
    2.041
    Thanks
    3.273
    904 waarderingen in 519 posts
    "vandaag moet ook al een rechter gaan bepalen of sinterklaasintocht uberhaupt niet afgeschaft moet worden....."

    :O

  8. #8
    VWC-Lid Pyroboy26's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 november 2005
    Berichten
    7.157
    Thanks
    2.579
    2.822 waarderingen in 1.407 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door --sjon beton-- Bekijk bericht
    "vandaag moet ook al een rechter gaan bepalen of sinterklaasintocht uberhaupt niet afgeschaft moet worden....."

    :O
    geen grap het is echt zo.

    https://www.lindanieuws.nl/nieuws/re...terklaasfeest/

  9. #9
    VWC-Lid the cigarman's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 maart 2008
    Locatie
    Bij Filpjes vuurwerkwinkel.
    Berichten
    4.968
    Thanks
    2.326
    3.387 waarderingen in 1.553 posts
    Ik was gewoon blij, toen ik dit filmpje zag op Dumpert.
    https://www.dumpert.nl/mediabase/754...nd_voelen.html
    Kom zei de vis in de vissenkom.

  10. Deze 4 gebruikers waarderen the cigarman voor het bericht:


  11. #10
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Berichten
    3.721
    Thanks
    2.535
    2.817 waarderingen in 1.211 posts
    Wij willen dit, wij willen dat.. wij willen niet wat een ander wel wilt. Zo zitten partijen zoals Groenlinks in elkaar.

  12. #11
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 december 2017
    Berichten
    69
    Thanks
    58
    111 waarderingen in 35 posts
    Weet je, die mensen zijn gewoon veel fanatieker in het niet willen van vuurwerk dan wij zijn in het wel willen van vuurwerk. Of misschien komt het omdat die azijnzeikers ervoor betaald worden om alles maar kudt en klote te vinden. Of het komt omdat het nu nog mag en dat er dus geen reden is voor ons om de baricades op te gaan, maar eerlijk gezegd denk ik dat het komt omdat die mensen gevangen zitten in een slecht huwlijk of ze zijn vroeger heeeeeeel erg gepest dat ze nu niemand meer iets gunnen. Ik snap wel dat ze vroeger gepest werden trouwens, je zal maar naast zo iemand zitten die potloden wilt verbieden omdat ze van bomen gemaakt zijn, ik zou ze nu nog steeds iedere pauze willen stompen maar dat doe ik niet want ik ben volwassen geworden en ik besef dat er mensen zijn die iets anders willen dan ik wil.....misschien ook iets voor hun. Volwassen worden en beseffen dat er mensen zijn die sommige dingen wel willen die zij niet willen. Ach wat zijn we toch allemaal vervelend egoistisch he.

  13. Deze gebruiker waardeert Mlke voor het bericht:


Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •