Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 15
  1. #1
    VWC-Lid Bizzle's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 juli 2009
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.357
    Thanks
    146
    1.630 waarderingen in 579 posts

    Film bestanden zijn in losse stukken als ik deze over zet.

    Heren,

    Zoals de titel al zegt worden mijn filmpjes in 2 delen vanaf de SD kaart op mijn laptop gezet. Als ik het filmpje op mijn camera kijk dan is de show gewoon helemaal zoals het hoort en als ik deze dan importeer dan krijg ik 1 stuk van ongeveer 10 minuten en en stuk van 3 minuten(showtje van 13min). Snap er niet heel veel van...

    Iemand een idee?

    Of kan iemand deze aan elkaar plakken voor me als ik de bestanden even op stuur? Ben helemaal niet thuis in die bewerkings programma's.

    Alvast bedankt!

  2. #2
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 december 2006
    Berichten
    422
    Thanks
    122
    536 waarderingen in 211 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bizzle Bekijk bericht
    Heren,

    Zoals de titel al zegt worden mijn filmpjes in 2 delen vanaf de SD kaart op mijn laptop gezet. Als ik het filmpje op mijn camera kijk dan is de show gewoon helemaal zoals het hoort en als ik deze dan importeer dan krijg ik 1 stuk van ongeveer 10 minuten en en stuk van 3 minuten(showtje van 13min). Snap er niet heel veel van...

    Iemand een idee?

    Of kan iemand deze aan elkaar plakken voor me als ik de bestanden even op stuur? Ben helemaal niet thuis in die bewerkings programma's.

    Alvast bedankt!
    film je in 4K ? vaak is het dan zo (bij mij ook) dat het bestand te groot is, bij mij stopt hij ook altijd na ongeveer 10 minuten wat dan neer komt op 4,27gb
    aan elkaar plakken kan in feite in ieder video bewerkingsprogramma ik zelf gebruik final cut pro maar deze is vrij ingewikkeld.

    het heeft ermee te maken op welke manier je sd kaart geformatteerd is, dit kan zijn in fat 32 dan zijn de bestanden max 4gb. als de kaart geformatteerd is in ntfs is het onbeperkt.
    als ik mijn kaart formatteer in ntfs zet de camera hem terug in fat 32 waardoor hij altijd 2 bestanden maakt boven de 10 minuten aan film

    je kan kijken of je je kaart kan formatteren naar ntfs of exfat daar zit geen limiet aan maximale grote van het bestand alleen de camera moet het wel ondersteunen.
    Laatst gewijzigd door issie; 13 november 2018 om 10:32

  3. Deze gebruiker waardeert issie voor het bericht:


  4. #3
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    30 november 2014
    Berichten
    83
    Thanks
    25
    27 waarderingen in 22 posts
    Deze kan je eenvoudig aan elkaar plakken. Ik heb een gratis versie van Sony Vegas pro 14 voor je. (andere geïnteresseerde reageer ook maar). Op youtube staan heel veel how to's.

    Pb maar als je wilt hebben.

  5. #4
    VWC-Lid Bizzle's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 juli 2009
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.357
    Thanks
    146
    1.630 waarderingen in 579 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door issie Bekijk bericht
    film je in 4K ? vaak is het dan zo (bij mij ook) dat het bestand te groot is, bij mij stopt hij ook altijd na ongeveer 10 minuten wat dan neer komt op 4,27gb
    aan elkaar plakken kan in feite in ieder video bewerkingsprogramma ik zelf gebruik final cut pro maar deze is vrij ingewikkeld.

    het heeft ermee te maken op welke manier je sd kaart geformatteerd is, dit kan zijn in fat 32 dan zijn de bestanden max 4gb. als de kaart geformatteerd is in ntfs is het onbeperkt.
    als ik mijn kaart formatteer in ntfs zet de camera hem terug in fat 32 waardoor hij altijd 2 bestanden maakt boven de 10 minuten aan film

    je kan kijken of je je kaart kan formatteren naar ntfs of exfat daar zit geen limiet aan maximale grote van het bestand alleen de camera moet het wel ondersteunen.
    Nee is al een oudere camera. Canon Legria HF200. Film is 1080HD max. De 1e delen zijn 1.9GB(10 minuten stuk) en dan een kleiner bestand met de missende minuutjes.

  6. #5
    VWC-Lid HardBeat's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 december 2012
    Locatie
    Breda
    Berichten
    886
    Thanks
    621
    456 waarderingen in 158 posts
    FAT16 is max 2GB dus dat zou het eventueel kunnen zijn.

  7. #6
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 december 2006
    Berichten
    422
    Thanks
    122
    536 waarderingen in 211 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HardBeat Bekijk bericht
    FAT16 is max 2GB dus dat zou het eventueel kunnen zijn.
    klopt dan kan het niet anders zijn dat de camera fat16 gebruikt. het is te proberen of de camera het ondersteund op exfat maar dat zal waarschijnlijk niet. als je de kaart weer leeg heb probeer hem te formatteren naar exfat en dan kijken of je camera het kaartje ondersteund

  8. #7
    VWC-Lid Bizzle's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 juli 2009
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.357
    Thanks
    146
    1.630 waarderingen in 579 posts
    Ahh oke. Dus zoals het nu is is het eenmaal zo met deze filmpjes. Alleen met een programma nog te 'redden/plakken'. En kan dus daarna misschien die kaart aanpassen om dit in de toekomst te voorkomen.

  9. #8
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 december 2006
    Berichten
    422
    Thanks
    122
    536 waarderingen in 211 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bizzle Bekijk bericht
    Ahh oke. Dus zoals het nu is is het eenmaal zo met deze filmpjes. Alleen met een programma nog te 'redden/plakken'. En kan dus daarna misschien die kaart aanpassen om dit in de toekomst te voorkomen.
    correct! het is echt niet ingewikkeld hoor om ze aan elkaar te plakken

  10. #9
    VWC-Lid Bizzle's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 juli 2009
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.357
    Thanks
    146
    1.630 waarderingen in 579 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audilovertje Bekijk bericht
    Deze kan je eenvoudig aan elkaar plakken. Ik heb een gratis versie van Sony Vegas pro 14 voor je. (andere geïnteresseerde reageer ook maar). Op youtube staan heel veel how to's.

    Pb maar als je wilt hebben.
    Nice, inreresse ��

  11. #10
    VWC-Lid Bizzle's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 juli 2009
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.357
    Thanks
    146
    1.630 waarderingen in 579 posts
    Hola, deze weer even omhoog. Heb inmiddels Sony Vegas Pro, filmpjes aan elkaar plakken lukt wel, maar het zijn grote bestanden, dus 1x 4gb en 1x 3gb. Als ik deze plak word het uiteindelijk wel 1 film, maar dan van 1,5gb en niet 7gb. Wat doe ik fout?

  12. #11
    VWC-Lid DarkSoul's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 januari 2007
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    4.393
    Thanks
    1.482
    4.770 waarderingen in 1.535 posts
    Wellicht doe je niks fout. Bij het renderen gaat er data verloren. Check je instellingen van het renderen nogmaals (of je wel de juiste resolutie en de juiste framerate rendert). Als dat klopt, dan gaat er gewoon zoveel data verloren met het renderen. Gebeurt bij mij ook met andere software.
    Voordeel: het is dan sneller op Youtube geüpload en sneller verwerkt door Youtube
    Laten we lekker link gaan doen!

  13. #12
    VWC-Lid Bizzle's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 juli 2009
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.357
    Thanks
    146
    1.630 waarderingen in 579 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DarkSoul Bekijk bericht
    Wellicht doe je niks fout. Bij het renderen gaat er data verloren. Check je instellingen van het renderen nogmaals (of je wel de juiste resolutie en de juiste framerate rendert). Als dat klopt, dan gaat er gewoon zoveel data verloren met het renderen. Gebeurt bij mij ook met andere software.
    Voordeel: het is dan sneller op Youtube geüpload en sneller verwerkt door Youtube
    Maar is dat dan geen kwaliteits verlies?

  14. #13
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    10 december 2017
    Locatie
    vlakbij een paar bruggen
    Berichten
    206
    Thanks
    32
    65 waarderingen in 31 posts
    Het programma ken ik niet,maar het is wel zeker dat je instellingen voor renderen niet goed staan.
    Enig "verlies" is niet vreemd,maar van 7GB aan film naar 1,5GB eind resultaat,dan gaat er definitief iets niet goed.
    (Als je instellingen,in welk videobewerkings programma ook,niet goed staan,dan krijg je bij alle zulke vreemde dingen,dan houd je een postzegel film over
    En ja dat is kwaliteits verlies,dan zou zoiets bv heel erg vervormd of korrelig kunnen zijn als je het op b.v. tv wilt bekijken,of heel klein.
    Wel even een vraagje erbij,welke instellingen gebruik je om te filmen ?
    HD/full HD 1080,4K ??

  15. #14
    VWC-Lid Stefan Works's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2009
    Berichten
    4.706
    Thanks
    986
    5.543 waarderingen in 2.033 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bizzle Bekijk bericht
    Ahh oke. Dus zoals het nu is is het eenmaal zo met deze filmpjes. Alleen met een programma nog te 'redden/plakken'. En kan dus daarna misschien die kaart aanpassen om dit in de toekomst te voorkomen.
    Ik heb dezelfde camera en die doet inderdaad hetzelfde. Maakt niet uit welke instelling of welke kaart je gebruikt. Let in het programma wel op dat je het opslaan wel in full hd doet. Anders ben je kwaliteit kwijt wat zonde zou zijn.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tijgernootje Bekijk bericht
    Het programma ken ik niet,maar het is wel zeker dat je instellingen voor renderen niet goed staan.
    Enig "verlies" is niet vreemd,maar van 7GB aan film naar 1,5GB eind resultaat,dan gaat er definitief iets niet goed.
    (Als je instellingen,in welk videobewerkings programma ook,niet goed staan,dan krijg je bij alle zulke vreemde dingen,dan houd je een postzegel film over
    En ja dat is kwaliteits verlies,dan zou zoiets bv heel erg vervormd of korrelig kunnen zijn als je het op b.v. tv wilt bekijken,of heel klein.
    Wel even een vraagje erbij,welke instellingen gebruik je om te filmen ?
    HD/full HD 1080,4K ??
    De Canon HF200 kan maar tot 1080 full HD. Net als dit topic een wat oudere camera.
    www.youtube.com/c/StefanWorks Vuurwerkvideo's!

  16. #15
    VWC-Lid Bizzle's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 juli 2009
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.357
    Thanks
    146
    1.630 waarderingen in 579 posts
    Ik gebruik de camera al jaren niet meer! Maar thanks anyway!

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •