Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 71
  1. #1
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    30 december 2016
    Berichten
    38
    Thanks
    247
    23 waarderingen in 13 posts

    Wordt IJburg als eerste vuurwerkvrij (STEMMEN!!)

    Wordt IJburg als eerste vuurwerkvrij

    Stem hier:
    https://www.amsterdam.nl/bestuur-org...ijburg-eerste/

    Bedankt voor uw mening.
    Dit is een initiatief van Fenna Swart namens de GroenLinks fractie Amsterdam Oost samen met de gebiedscommissie IJburg/Zeeburgereiland van de Stadsdeelcommissie Oost.
    Burgemeester Halsema wil voor komende jaarwisseling een onderzoek onder bewoners om te kijken hoe en waar het draagvlak is over een vuurwerkvrij Amsterdam. Maar daar willen de IJburgers niet op wachten. In de komende vier weken wordt een bewonersinventarisatie uitgevoerd via een digitale poll, op initiatief van de fractie GroenLinks van Amsterdam Oost met steun van de gebiedscommissie IJburg/Zeeburgereiland van de Stadsdeelcommissie Oost. Hiervoor worden alle IJburgers opgeroepen om aan te geven wat ze willen. Als er genoeg draagvlak is voor een vuurwerkvrij eiland onder de bewoners, dan wordt IJburg mogelijk als eerste gebied in Amsterdam,met 25000 inwoners, vuurwerkvrij.
    Het afsteken van vuurwerk is sinds jaar en dag voor veel mensen sterk verbonden aan de viering van Oud en Nieuw. Tegelijkertijd vinden er, tijdens deze viering, verstoringen plaats van de openbare orde en raken veel mensen en dieren gewond door vuurwerk. Het gaat hier gemiddeld om 11.000 incidenten per jaarwisseling, veroorzaakt door onder meer vuurwerk, brandstichting, vernieling en openlijke geweldpleging tijdens de jaarwisseling. Ondanks de maatregelen die landelijk genomen worden (zoals bijvoorbeeld aangepaste tijden voor het afsteken vuurwerk) blijft deze problematiek bestaan en het aantal incidenten onverminderd hoog. Om deze reden heeft de overheid dit jaar besloten dat gemeenten zelf de vrijheid, verantwoordelijkheid en bevoegdheden hebben om inwoners te stimuleren en te ondersteunen bij het organiseren van alternatieve vuurwerkactiviteiten.
    IJburg
    De komende maand kunnen bewoners van IJburg reageren op de vraag hoe zij de jaarwisseling op IJburg willen vieren: vuurwerkvrij, vuurwerkvrij met een georganiseerde vuurwerkshow of vuurwerkvrij met een centrale plek voor consumentenvuurwerk en een georganiseerde vuurwerkshow of ongewijzigd ‘met vuurwerk’. Hiervoor worden twee zaterdagmiddagen op het winkelcentrum van IJburg georganiseerd. De eerste betreft een feestelijke informatiemiddag, de tweede bijeenkomst betreft de slotmanifestatie waarbij de uitslag en vervolgstappen bekendgemaakt zullen worden, half december.

  2. Deze 2 gebruikers waarderen Pyrodolfo voor het bericht:


  3. #2
    Super Moderator Scav's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 oktober 2013
    Berichten
    3.918
    Thanks
    3.966
    4.102 waarderingen in 1.693 posts
    X. Gelijk even gestemd
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  4. Deze gebruiker waardeert Scav voor het bericht:


  5. #3
    VWC-Lid Noppes's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 december 2012
    Berichten
    713
    Thanks
    183
    236 waarderingen in 146 posts
    Juist in Amsterdam even stemmen!

  6. Deze gebruiker waardeert Noppes voor het bericht:


  7. #4
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    7 januari 2009
    Berichten
    985
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 1 post
    73% wil gewoon zelf vuurwerk afsteken.

  8. Deze gebruiker waardeert AtaiLo voor het bericht:


  9. #5
    VWC-Lid SQUEAK!'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 januari 2006
    Locatie
    Stuck in the middle
    Berichten
    1.384
    Thanks
    1.839
    952 waarderingen in 549 posts
    Lijkt me een uitgemaakte zaak

    Naam: Screenshot 2018-11-11 at 11.02.59.jpg
Bekeken: 464
Grootte: 137,7 KB
    Work is the curse of the drinking class

  10. Deze gebruiker waardeert SQUEAK! voor het bericht:


  11. #6
    VWC-Lid San71's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 januari 2016
    Berichten
    1.034
    Thanks
    3.768
    1.122 waarderingen in 477 posts
    Best eng dat ze met IJburg willen beginnen omdat juist daar geen drukte is en ruimte genoeg om vuurwerk af te steken. Ik had eerder verwacht dat ze met het centrum zouden beginnen omdat daar vuurwerk afsteken meer risico oplevert.

  12. Deze 2 gebruikers waarderen San71 voor het bericht:


  13. #7
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.163
    Thanks
    5.472
    6.271 waarderingen in 3.003 posts
    maar ja, dat schrikt weer toeristen af en die brengen geld in 't laatje

  14. #8
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    4 januari 2012
    Berichten
    399
    Thanks
    296
    204 waarderingen in 125 posts
    ALs ik het zo lees gaan ze een buurtonderzoek doen, en staat deze enquête er los van. Zou mooi zuur zijn, ben daar verdorie net gaan wonen :(

  15. Deze 2 gebruikers waarderen JeRe voor het bericht:


  16. #9
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    30 december 2016
    Berichten
    38
    Thanks
    247
    23 waarderingen in 13 posts
    Dat vind ik dus ook. IJburg is bij uitstek een perfecte plek om vuurwerk af te steken. Maar er wonen veel kinderen. Het is de meest kinderrijke wijk van Nederland. Dus mijn vrouw zei gisteren dat dat de reden is. Zoveel mogelijk kinderen in een wijk zonder vuurwerk op te laten groeien. Zodat ze het maar raar vinden dat vuurwerk.
    Laatst gewijzigd door Pyrodolfo; 11 november 2018 om 17:18

  17. Deze 3 gebruikers waarderen Pyrodolfo voor het bericht:


  18. #10
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    30 december 2016
    Berichten
    38
    Thanks
    247
    23 waarderingen in 13 posts
    Wordt veel afgestoken op o&n. Nu hoor je eigenlijk niks. Een incidentele knal poeh poeh.

  19. #11
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 januari 2017
    Berichten
    2.945
    Thanks
    3.250
    1.888 waarderingen in 967 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door San71 Bekijk bericht
    Best eng dat ze met IJburg willen beginnen omdat juist daar geen drukte is en ruimte genoeg om vuurwerk af te steken. Ik had eerder verwacht dat ze met het centrum zouden beginnen omdat daar vuurwerk afsteken meer risico oplevert.
    Dat was ook het eerste wat in mij op kwam.

    Ijburg is een groot dorp. Als je daar rond loopt heb je geen id dat je in Amsterdam bent.

  20. Deze gebruiker waardeert Sirens voor het bericht:


  21. #12
    VWC-Lid Ruben's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2007
    Berichten
    9.126
    Thanks
    1.088
    4.190 waarderingen in 1.578 posts
    Het is geen dorp. Dorpen hebben sfeer. IJburg heeft dat absoluut niet. Ik kom er geregeld voor mijn werk, maar voel me er nooit 'onder de mensen'. Het is alleen maar nieuwbouw zonder sfeer. Nee, doe mij maar oud- west in dat geval. Daar krijg je meer het gevoel om in Amsterdam te staan dan dat uit de dat eiland waar nieuwe gebouwen als paddestoelen uit de grond worden geknald.

  22. #13
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    7 januari 2009
    Berichten
    985
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 1 post
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ruben Bekijk bericht
    Het is geen dorp. Dorpen hebben sfeer. IJburg heeft dat absoluut niet. Ik kom er geregeld voor mijn werk, maar voel me er nooit 'onder de mensen'. Het is alleen maar nieuwbouw zonder sfeer. Nee, doe mij maar oud- west in dat geval. Daar krijg je meer het gevoel om in Amsterdam te staan dan dat uit de dat eiland waar nieuwe gebouwen als paddestoelen uit de grond worden geknald.
    Ja, dat heb je in betrekkelijk nieuwe wijken. Veel nieuwbouw.

  23. Deze gebruiker waardeert AtaiLo voor het bericht:


  24. #14
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    30 december 2016
    Berichten
    38
    Thanks
    247
    23 waarderingen in 13 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ruben Bekijk bericht
    Het is geen dorp. Dorpen hebben sfeer. IJburg heeft dat absoluut niet. Ik kom er geregeld voor mijn werk, maar voel me er nooit 'onder de mensen'. Het is alleen maar nieuwbouw zonder sfeer. Nee, doe mij maar oud- west in dat geval. Daar krijg je meer het gevoel om in Amsterdam te staan dan dat uit de dat eiland waar nieuwe gebouwen als paddestoelen uit de grond worden geknald.
    Dacht ik ook toen ik er net woonde. Wilde er niet dood gevonden worden. Maar als je er woont kun je daar beter over oordelen. En ben het niet met je eens. Het is juist een super gezellige wijk. Met vuurwerk dan!!
    Laatst gewijzigd door Pyrodolfo; 11 november 2018 om 17:17

  25. Deze gebruiker waardeert Pyrodolfo voor het bericht:


  26. #15
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    7 januari 2009
    Berichten
    985
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 1 post
    Site is uit de lucht. Verrassend. De voorlopige stand zal ze wel niet aanstaan.
    76% wil gewoon zelf afsteken.

Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •