Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 3 van 10 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 45 van 136
  1. #31
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 januari 2017
    Berichten
    2.945
    Thanks
    3.250
    1.888 waarderingen in 967 posts
    Nee want ik weet wel waar je heen wil.

  2. #32
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    24 april 2014
    Berichten
    189
    Thanks
    276
    173 waarderingen in 77 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sirens Bekijk bericht
    Let u op de spelling, het is sirens. En ja dit initiatief komt een jaar of 4 te laat.
    he Zuurens! neem effe een Rennie! klaag je alleen maar als je een lekke band heb? dan kom je niet ver.

  3. Deze 4 gebruikers waarderen Baron v lunt z sas voor het bericht:


  4. #33
    VWC-Lid ruud2012's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 december 2012
    Berichten
    53
    Thanks
    3
    22 waarderingen in 13 posts
    Een TOP actie!!!!!!!

  5. #34
    VWC-Lid Happiness's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 januari 2010
    Berichten
    6.053
    Thanks
    8.991
    5.192 waarderingen in 2.008 posts
    Ik erger me weer de tyfus
    December Will Be Magic Again!!


  6. #35
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 januari 2017
    Berichten
    2.945
    Thanks
    3.250
    1.888 waarderingen in 967 posts
    Ik ook


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jorn89 Bekijk bericht
    Zomaar overal in Amsterdam vuurwerk afsteken wordt vanaf de jaarwisseling van 2019 en 2020 verboden. Net als in Rotterdam gaat de gemeente zones aanwijzen waar particulieren nog wel mogen knallen. De rest van de hoofdstad is dan vuurwerkvrij.

    Dat schrijft de Amsterdamse burgemeester Femke Halsema donderdagmiddag in een brief aan de gemeenteraad. Voor de komende jaarwisseling belooft zij een uitbreiding van het aantal vuurwerkvrije zones om de overlast en de hoeveelheid incidenten terug te dringen.

    Dat landelijke maatregelen uitblijven, belet Halsema er niet van om de regels omtrent vuurwerk in Amsterdam te wijzigen. ,,Vanaf de jaarwisseling van 2019/2020, wil het stadsbestuur naar een andere benadering van vuurwerk’’, schrijft Halsema. ,,Niet langer zal het overal toegestaan zijn om vuurwerk af te steken tenzij anders aangegeven (de vuurwerkvrije zones), maar vuurwerk zal alleen afgestoken mogen worden op specifiek daartoe aangewezen plekken.’’ Hiertoe was de burgemeester aangespoord door een initiatief van de Partij voor de Dieren, met ruime steun in de gemeenteraad.

    Ziekenhuizen

    Voor de aanstaande jaarwisseling, 2018/2019, wordt het aantal vuurwerkvrije zones uitgebreid. Naast de bestaande 45 zones, vooral rondom dierenasiels en kinderboerderijen, is knallen dit jaar ook verboden rond de ziekenhuizen. Daarnaast wil Halsema Amsterdammers de mogelijkheid geven om zelf, in goed overleg met de buren, knalvrije zones te organiseren. De gemeente zal hierbij helpen door het beschikbaar stellen van borden, maar in deze gebieden niet handhaven. Er wordt vertrouwd op 'de kracht van de onderlinge afspraak'.

    Volgend jaar wordt de aanpak omgedraaid en zal de stad vuurwerkzones in plaats van vuurwerkvrije zones kennen. Van een algeheel vuurwerkverbod is dus geen sprake. Partij voor de Dieren-raadslid, Johnas van Lammeren, suggereerde vorig jaar al locaties zoals het Havengebied en het NDSM-terrein die geschikt zijn om te knallen.

    Onderzoek

    Maar Halsema wil via een onderzoeken uitvinden ‘hoe de Amsterdammer op dit moment kijkt naar de jaarwisseling en vuurwerk’, voor zij specifieke plekken aanwijst. Onderzoeksbureau OIS krijgt daarom de opdracht komende jaarwisseling een peiling te organiseren om de behoefte van bewoners in kaart te brengen. ,,Vuurwerk is voor een deel van de bevolking een waardevol onderdeel van de viering van Oud en Nieuw.’’

    Ook denkt de gemeente nog na over een uitbreiding van het aantal vuurwerkshows. Dit jaar zal er in ieder geval een vuurwerkshow zijn na het aftelmoment om middernacht op de Kop van Java. De gemeente zegt daarbij 'milieuvriendelijk vuurwerk' te willen gaan gebruiken.

    Bron: https://www.ad.nl/binnenland/amsterd...ones~ab9d86fc/


    ...zucht... Hoe kan het ook anders met een slinkse burgemeester..


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Baron v lunt z sas Bekijk bericht
    he Zuurens! neem effe een Rennie! klaag je alleen maar als je een lekke band heb? dan kom je niet ver.
    Heb al 2 pakjes op, spul is niet sterk genoeg.

  7. #36
    VWC-Lid bassie1978's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 september 2007
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    6.452
    Thanks
    18.114
    5.931 waarderingen in 2.260 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sirens Bekijk bericht
    Let u op de spelling, het is sirens. En ja dit initiatief komt een jaar of 4 te laat.
    Vind eigenlijk dat je zeker een punt hebt. Echter ....een jaar of drie geleden is de bcn opgericht. Ook een initiatief van liefhebbers dat ervoor gezorgd heeft dat het afsteken van consumenten vuurwerk op de erfgoedlijst is gezet.
    Dit initiatief is mooi...maar valt of staat met jullie input. We moeten met zijn allen een vuist maken en zorgen voor meer openheid en verduidelijking tegen foutieve aannames en andere onjuistheden.

  8. Deze 4 gebruikers waarderen bassie1978 voor het bericht:


  9. #37
    VWC-Lid chupinazo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juli 2008
    Locatie
    Zonnig zuid NL
    Berichten
    791
    Thanks
    458
    350 waarderingen in 196 posts
    Goed initiatief, kan ik en elke andere liefhebber alleen maar toejuichen.
    Is deze info ook doorgespeeld naar de mainstream media, mag ik hopen?

  10. Deze gebruiker waardeert chupinazo voor het bericht:


  11. #38
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    8 december 2015
    Berichten
    284
    Thanks
    755
    320 waarderingen in 98 posts
    Goed bezig, top initiatief

  12. #39
    VWC-Lid erase2fast's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 oktober 2009
    Berichten
    834
    Thanks
    546
    575 waarderingen in 267 posts
    Goed bezig en een top initiatief! Echter mis ik toch, naast het panel voor gezamelijk stemmen op polls en peilingen, een concrete aanpak voor het verspreiden van de genoemde boodschappen? En op welke manier kunnen wij als panel leden hier dan aan bijdragen?

    Hoogstwaarschijnlijk loop ik op de zaken vooruit, maar dat is een tekortkoming van mijzelf... Wil gewoon heel graag dat dit een succes wordt.
    alcohol lost niets op, maarja melk ook niet...

  13. Deze 8 gebruikers waarderen erase2fast voor het bericht:


  14. #40
    VWC-Lid pyrodreams's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 november 2017
    Berichten
    768
    Thanks
    3.152
    950 waarderingen in 540 posts
    Heel goed initiatief!
    ik heb dyslectie dus houdt daar rekening mee

  15. #41
    peterburgers
    Gast
    .............
    Laatst gewijzigd door peterburgers; 12 december 2020 om 08:09

  16. Deze 7 gebruikers waarderen peterburgers voor het bericht:


  17. #42
    VWC-Lid kloesje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 augustus 2011
    Berichten
    1.652
    Thanks
    722
    747 waarderingen in 411 posts
    Super initiatief! Hopelijk zet het mensen aan het denken dat niet het legale vuurwerk de boosdoener is maar juist het illegale vuurwerk wat al niet is toegestaan!

  18. #43
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    9 december 2006
    Berichten
    607
    Thanks
    512
    702 waarderingen in 271 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chupinazo Bekijk bericht
    Goed initiatief, kan ik en elke andere liefhebber alleen maar toejuichen.
    Is deze info ook doorgespeeld naar de mainstream media, mag ik hopen?

    Dat het doorgespeeld wordt naar de mainstream media, betekent niet dat zij er naar omkijken. Ook die zien het liefste alleen maar negativiteit in het nieuws, dat zorgt voor extra views op de websites.

    On topic: Een super initiatief, hopen dat het een effect gaat hebben. Verder wat betreft Amsterdam, hoe zuur het ook is, daar zijn ze letterlijk het voorbeeld van alles verbieden wat leuk is. Op het moment dat je je gaat bekommeren om de letters van I Amsterdam, heb je overduidelijk geen fluit te doen. God, wat schaam ik me voor de mensen om ons heen die zichzelf in de politiek weten te krijgen.

    Beginnend bij Halsema, maar sowieso die gehele GroenLinks partij die overal echt de meest extreme beslissingen in wilt nemen. Praten is geen optie voor GroenLinks. Het is hun weg, of geen weg. Soort van huilend kind in de supermarkt die zijn snoepjes niet mag pakken.

  19. Deze 3 gebruikers waarderen dingodile voor het bericht:


  20. #44
    VWC-Lid Vuurwerk079's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 december 2014
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    653
    Thanks
    356
    407 waarderingen in 166 posts
    Klassse, dit is een geweldig goed initiatief hopelijk gaat dit voor een mooi tegengeluid zorgen in de negitieve spiraal waar onze vuurwerk hobby in zit

  21. #45
    Banned
    Geregistreerd
    10 maart 2015
    Berichten
    880
    Thanks
    840
    1.387 waarderingen in 519 posts
    Mooi initiatief!

    Ik lees meerdere keren de vraag "hoe kan ik/ kunnen wij helpen?"

    Als alle liefhebbers op de twee fora nu ook gelijk stoppen met het afsteken van welke illegale knaller dan ook, dus ook salutes(dan laat ik illegale blokken even weg want ik denk dat die geen overlast veroorzaken), niet meer te vroeg of te laat afsteken(dus ook niet op je verjaardag in Juni) en de aangewezen vuurwerkvrije zones respecteren zijn we een heel eind op de goede weg.

  22. Deze 13 gebruikers waarderen Pyromovies HD voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


Pagina 3 van 10 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •