Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vuurwerkliefhebbers starten De Vuurwerk Federatie!

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Hoe staat het nu met een federatie.

    Ik vind het muis stil.

    Kunnen we een update krijgen van wat er is gebeurd en wat er gaat gebeuren?

    Alvast heel erg bedankt.
    PJJJJJJJJJJJIIIIEEEEEEEEEEUUUUUWWWWWWWWWWWWW

    Comment


      Ik zou wel eens willen weten of de federatie ook in staat is om regelgeving aan te kaarten bij de juiste personen. Dan heb ik het niet over meer stook dagen en dat soort fratsen. Gewoon normale haalbare zaken zoals sommige onlogische regels om deze recht te kunnen trekken.

      Het is natuurlijk leuk al die statements die ik voorbij zie komen voor een beter imago als men ook op een ander vlak dingen op de agenda kan zetten zonder de discussie verbod ja of nee dan zou dat ook heel mooi kunnen zijn!

      ben benieuwd naar het antwoord.
      365 days a year pyromaniac

      Comment


        Ik ook, what's next?
        Momentum is nu!
        Nog een kleine 2 weken om je stem te laten horen, in positieve zin.
        Tot nu toe (correct me if I'm wrong) gezien:
        • Polls aanpakken, da's prima om collectief te doen.
        • Milieu-item, goede insteek.
        • Ikervaargeenoverlast punt nl, ludiek, aardig in de media ook.


        Ik mis een beetje het 'grote' tegengeluid in de voortdurende lobby tegen consumentenvuurwerk. Daarmee veroordeel ik niks, e.e.a. is misschien ook lastiger in de praktijk dan het lijkt, maar op dat vlak moet het wel gebeuren. Gezanik over te vroeg knallen, gezeik op harde knallers, klagen over vandalisme... ongelooflijk dat het bij de goegemeente nog steeds niet doordringt dat dit voor het overgrote deel door reeds verboden vuurwerk veroorzaakt wordt, in handen van incapabele asociale mensen, en niet de schuld is van consumentenvuurwerk.
        Maar ook inderdaad aankaarten van kromme regelgeving, zoals de 25kg regeling. Compleet ingehaald door de realiteit. En tevens meedenken in oplossingen, mocht dat door de politiek of gemeentes gevraagd worden, perfecte voet tussen de deur.

        Comment


          Oorspronkelijk geplaatst door leo303 Bekijk bericht
          Ik ook, what's next?
          Momentum is nu!
          Nog een kleine 2 weken om je stem te laten horen, in positieve zin.
          Tot nu toe (correct me if I'm wrong) gezien:
          • Polls aanpakken, da's prima om collectief te doen.
          • Milieu-item, goede insteek.
          • Ikervaargeenoverlast punt nl, ludiek, aardig in de media ook.


          Ik mis een beetje het 'grote' tegengeluid in de voortdurende lobby tegen consumentenvuurwerk. Daarmee veroordeel ik niks, e.e.a. is misschien ook lastiger in de praktijk dan het lijkt, maar op dat vlak moet het wel gebeuren. Gezanik over te vroeg knallen, gezeik op harde knallers, klagen over vandalisme... ongelooflijk dat het bij de goegemeente nog steeds niet doordringt dat dit voor het overgrote deel door reeds verboden vuurwerk veroorzaakt wordt, in handen van incapabele asociale mensen, en niet de schuld is van consumentenvuurwerk.
          Maar ook inderdaad aankaarten van kromme regelgeving, zoals de 25kg regeling. Compleet ingehaald door de realiteit. En tevens meedenken in oplossingen, mocht dat door de politiek of gemeentes gevraagd worden, perfecte voet tussen de deur.
          Precies het samen komen tot oplossingen en kromme regels aanpakken zodat de pyro niet als overtreder hoeft te worden gezien terwijl er niks aan de hand is. Normaal met elkaar omgaan ipv dat gejaag op elkaar om een beetje vuurwerk
          365 days a year pyromaniac

          Comment


            Nu lees ik weer dat het volgende "item" wordt; het onderuit halen van een vrijwillig vuurwerkvrije zone.
            Nou ja, daar kunnen we inderdaad wat van vinden, maar dat lijkt me nu juist 1 van de minst slechte en hobby-bedreigende maatregel... die sowieso maar bijzonder weinig ingezet gaat worden bovendien.
            Prima om zoiets 'erbij' te pakken, maar als speerpunt nogal de plank misgeslagen imho als je verder niets constructiefs aandraagt.
            Zijn er geen lijntjes met media en/of politiek, waarmee juist de andere/positievere uitingen wat meer onder de aandacht komen? Die doorgaans de discussie zo vertroebelen? Zoals kracht/overlast van legaal versus illegaal. Zoals afsteken buiten huidige tijden -sowieso- al verboden. Zoals (meer en meer) aandacht voor veilig (gebruik van) vuurwerk, incl hulpmiddelen. Zoals goed gebruik enkele vuurwerkvrije zones NAAST gezellig en verstandig vuurwerkgebruik in de wijken. Zoals verschil tussen het krampachtige Nederland en het vrijere Duitsland/Frankrijk. Zoals problematiek agressie tegen hulpverleners, voornamelijk door drank/drugs/gedrag ipv vuurwerk, etc.

            Comment


              Oorspronkelijk geplaatst door leo303 Bekijk bericht
              ... Zijn er geen lijntjes met media en/of politiek, waarmee juist de andere/positievere uitingen wat meer onder de aandacht komen? Die doorgaans de discussie zo vertroebelen? ...
              Die zijn er niet of nauwelijks. Het helpt als iedereen meer als front met de federatie meedenkt. Nu, meer dan ooit, is het van cruciaal belang dat we samenwerken. Als 1 front naar voren treden. Twijfels mag je hebben en uiten, maar onthoud wat jouw en ons gezamenlijk doel is. Soms is het beter te bedenken wat je bij kunt dragen dan te zoeken in welk onderdeel van een plan of uiting je gaten kunt schieten.

              Het vuurwerkwereldje is al jaren in rep en roer. Soms zijn er kansen om jezelf positief op de kaart te zetten. Die kans moet je omarmen en uitbuiten. Maar de momenten zijn schaars. Negatief verkoopt beter en er zijn weinig journalisten die zin hebben om onze kant van het verhaal te laten zien. We zijn dus de underdog. Zo erg zelfs, dat bij cruciale discussies op FB we door eigen mensen worden teruggefloten als we nuances aanbrengen in de discussie. Roepen wij bijvoorbeeld;"Vuurwerk afsteken buiten de wettelijke afsteektijden is verboden en dient aangepakt!", dan krijgen we antwoorden uit eigen front als "Ja maar, we doen het op een weilandje, dan is het niet erg" of "Af en toe een knal is toch niet zo erg?". Het lijken onschuldige antwoorden (iedereen heeft recht op een eigen mening natuurlijk), maar het trapt direct een deuk in het sterke statement dat we eerst afgaven.

              Geen aanval op wie dan ook persoonlijk, want we zitten er allemaal min of meer hetzelfde in. Maar alsjeblieft, mag ik iedereen vragen eerst goed na te denken over dit soort bijeffecten als je reageert?

              O ja, en warme lijntjes met de media zijn van harte welkom. We kunnen ze zelf niet vinden, dus kom maar op.

              Groet,
              Nick / Cameo
              -= Will I ever grow up? Hope not! :wink: =-
              Site admin van [COLOR=DarkRed][URL=http://www.vuurwerkmuseum.nl]Het Vuurwerkmuseum[/URL] [/COLOR]

              Comment


                Dat we zo bezig zijn met een onderwerp vuurwerk. Het gaat werkelijk waar helemaal nergens meer om. Dat dit zoveel aandacht krijgt terwijl de productie van hamburgers voor veel grotere milieu schade zorgt. Bijvoorbeeld.
                Ongelovelijk dat mensen zo ver kunnen zakken. Van je buurvrouw tot aan mensen die voor een krant werken... Er zijn mu veel grotere problemen dan vuurwerk( als je het al zo kunt noemen)
                Waar the fuck komt dit alles toch vandaan??
                75:15:10 - En je weet wat ik bedoel !

                Comment


                  Oorspronkelijk geplaatst door dikkeeric Bekijk bericht
                  Dat we zo bezig zijn met een onderwerp vuurwerk. Het gaat werkelijk waar helemaal nergens meer om. Dat dit zoveel aandacht krijgt terwijl de productie van hamburgers voor veel grotere milieu schade zorgt. Bijvoorbeeld.
                  Ongelovelijk dat mensen zo ver kunnen zakken. Van je buurvrouw tot aan mensen die voor een krant werken... Er zijn mu veel grotere problemen dan vuurwerk( als je het al zo kunt noemen)
                  Waar the fuck komt dit alles toch vandaan??
                  Het enigste juiste antwoord is (social)media. Door de media worden kleine discussies van een paar mensen onder de aandacht gebracht. Volgende dag heeft heel nl een mening zonder dat ze er over na hebben gedacht. Vervolgens gaat iedereen een aktie groep opzetten en bonje maken op social media. Politiek word uiteindelijk om een reactie gevraagd omdat het speelt in NL zegt men dan en die weten het ook niet dus die gaan maar mee met tegenstanders omdat ze denken dan is er weer een stukje NL tevreden met ons.

                  Als je wil dat het probleem zich oplost met verboden en discussies op alle vlakke dan zijn er 2 oplossingen. De media moet eens normaal gaan doen of we moeten massaal van facebook etc. af. Dan zijn de discussies niet meer zichtbaar heb niemand meer een mening overal over en heeft de media geen sensatie nieuws meer en mag zwarte piet gewoon zo zwart als de nacht zijn en mag ik gewoon 1 miljoen kerstlampjes aan me huis hangen en lekker vuurwerk stoken terwijl ik een half dennenbos in de hens steek in de straat. Iedereen heeft het naar ze zin en niemand klaagt omdat niemand weet wat ik doe behalve de buren die gezellig mee doen.
                  365 days a year pyromaniac

                  Comment


                    Zoals al gezegd is door Cameo, je moet de mensen om je heen wel raken met je boodschap, als dat weer tenietgedaan word door andere opmerkingen dan ben je geen front. De ándere partij is daar heel consequent in en dan kan je zelfs met leugens wegkomen.Taak/opdracht voor iedereen is om dit zeer serieus te nemen en daarbij hebben we een nadeel; niemand is mondig genoeg om onze zaak goed te verwoorden en de rest is niet wijs genoeg om zn muil dicht te houden!!
                    Denk je nou echt dat de drankenhandel zich laat vertegenwoordigen door alcoholisten?
                    Spreken is zilver, zwijgen is goud.

                    Comment


                      Om even op een eerdere post te reageren. Lijntje met de media. Ik heb het niet ik heb net john de mol proberen te bellen maar die neemt niet op.

                      Is het een idee om youtube aan te spreken? Zat grote kanalen die wellicht een boodschap naar het viurwerk volk kan overbrengen zoals het gedrag. Niet stoken buiten de tijden of in iedergval in disccusies dat niet aanhalen of iets dergelijks. De boodschap staat vrij natuurlijk maar het is wel een manier om mensen aan te spreken. Met een beetje mazzel wordt het met een goed onderwerp nog opgepikt door een ander medium.
                      365 days a year pyromaniac

                      Comment


                        Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkpro Bekijk bericht
                        Is het een idee om youtube aan te spreken? Zat grote kanalen die wellicht een boodschap naar het viurwerk volk kan overbrengen zoals het gedrag. Niet stoken buiten de tijden of in iedergval in disccusies dat niet aanhalen of iets dergelijks. De boodschap staat vrij natuurlijk maar het is wel een manier om mensen aan te spreken. Met een beetje mazzel wordt het met een goed onderwerp nog opgepikt door een ander medium.
                        Dat is iets wat je kan vergeten. De wat grotere gekende vuurwerk youtube kanalen bedienen zich graag van illegaal vuurwerk en sommige gaan zelfs zo ver over het randje dat ze gearresteerd worden en hun kanaal wordt opgedoekt. Ik denk ook niet dat ze een pro legaal vuurwerk video zien zitten.. Dat gaat ze abonnees kosten en is slecht voor de views en het geld, helaas.

                        Verder als je kijkt naar de gemiddelde reacties onder een video die gaat over legaal vuurwerk of over mensen die gepakt zijn met illegaal vuurwerk. Dan zijn de reacties met de gemiddelde inhoud van f*ck de politie ik steek toch wel af, en ik koop toch wel illegaal vuurwerk ver in de meerderheid. Als je er al op ingaat op zulke reacties.. bereid je voor op een ware vloedgolf aan drek daarna.

                        Mijn kanaal met een bescheiden 15.000 Abonnees is een kanaal dat ik best wil inzetten hoor. Maar ik bedien een zeer internationaal publiek (al mijn videos zijn in het engels). Dus dan heeft het denk ik weinig invloed denk ik.
                        [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

                        Comment


                          Oorspronkelijk geplaatst door RedBaron Bekijk bericht
                          Dat is iets wat je kan vergeten. De wat grotere gekende vuurwerk youtube kanalen bedienen zich graag van illegaal vuurwerk en sommige gaan zelfs zo ver over het randje dat ze gearresteerd worden en hun kanaal wordt opgedoekt. Ik denk ook niet dat ze een pro legaal vuurwerk video zien zitten.. Dat gaat ze abonnees kosten en is slecht voor de views en het geld, helaas.

                          Verder als je kijkt naar de gemiddelde reacties onder een video die gaat over legaal vuurwerk of over mensen die gepakt zijn met illegaal vuurwerk. Dan zijn de reacties met de gemiddelde inhoud van f*ck de politie ik steek toch wel af, en ik koop toch wel illegaal vuurwerk ver in de meerderheid. Als je er al op ingaat op zulke reacties.. bereid je voor op een ware vloedgolf aan drek daarna.

                          Mijn kanaal met een bescheiden 15.000 Abonnees is een kanaal dat ik best wil inzetten hoor. Maar ik bedien een zeer internationaal publiek (al mijn videos zijn in het engels). Dus dan heeft het denk ik weinig invloed denk ik.
                          Ik ga met mijn 140 subs ook niemand bereiken, ik heb jaren geleden al video's online gegooid in de hoop dat dit opgepakt zou worden. Heb de video's hier ook in een topic gedeeld maar men doet er niks mee dus helaas. Mocht iemand ze als nog willen delen ze staan in het video topic! Zijn misschien niet de beste maar toen ik ze maakte was het voor mijn idee goed genoeg.

                          Terug komend op de grote kanalen. Dat men niet bereid is om mee te werken weet ik niet, het gaat ook op de manier waarop. Ik ben van mening dat niemand aangesproken moet worden op het wel of niet gebruik van illegaal vuurwerk. Het is ieder zijn verantwoordelijkheid of die de wet wel of niet overtreed. Ik hou mezelf ook aan legaal vuurwerk maar dat wil niet zeggen dat ik tegen illegaal vuurwerk ben. Vuurwerk is vuurwerk naar mijn idee. Die discussie moet je niet gaan voeren dat levert hoop shit op waar je niks mee bereikt.

                          De boodschap moet ook zitten in gedrag. Steek geen vuurwerk af buiten de tijden (desnoods ga je de grens over doe het daar) val geen mensen ermee lastig. Single shots moet je de lucht in schieten en niet over straat. Dat soort schoolmeester taal. Vind het ook heel kinderachtig en zou ook zoiets hebben van man pleurt een eind op maar er is een groep die nog wel te redden valt wellicht. De huidige vuurwerk generatie mag dan misschien wel verkloot zijn maar de volgende die eraan komt kan misschien wel opgevoed worden.
                          365 days a year pyromaniac

                          Comment


                            Ik snap wat je bedoeld dat het uiteindelijk ieder z'n eigen verantwoording is maar iemand die publiekelijk illegaal vuurwerk aanprijst een aanmoedigt zoals die youtubers spreek ik zeker wel aan.

                            Comment


                              Oorspronkelijk geplaatst door laurence Bekijk bericht
                              Ik snap wat je bedoeld dat het uiteindelijk ieder z'n eigen verantwoording is maar iemand die publiekelijk illegaal vuurwerk aanprijst een aanmoedigt zoals die youtubers spreek ik zeker wel aan.
                              Maar wat is er erg aan illegaal vuurwerk dan? Zoals gezegd ik heb de keuze gemaakt voor legaal puur van wegen het feit dat ik geen zin heb in eventueel gezeik door het in bezit zijn van. Maar waarom zou men niet enthousiast mogen zijn over een product uit polen?? Als men naar polen toe rijd om het product te kopen en het dan vervolgens daar afsteekt waarom zou deze persoon zijn ervaring niet mogen delen?? Dat men er tegen is dat je mensen gaat vertellen hoe je via de post vuurwerk naar nl gaat halen zonder gepakt te worden kan ik daarin tegen wel begrijpen.

                              Ik vind het overigens nog steeds redelijk onzin dat men dit aanpakt. Aanpakken vind ik prima maar er zijn tal van voorbeelden die je dan ook van youtube moet trekken wat vervolgens wel mag! In mijn ogen is het alles of niets maarja wie ben ik!
                              365 days a year pyromaniac

                              Comment


                                Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkpro Bekijk bericht
                                Ik zou wel eens willen weten of de federatie ook in staat is om regelgeving aan te kaarten bij de juiste personen. Dan heb ik het niet over meer stook dagen en dat soort fratsen. Gewoon normale haalbare zaken zoals sommige onlogische regels om deze recht te kunnen trekken.

                                Het is natuurlijk leuk al die statements die ik voorbij zie komen voor een beter imago als men ook op een ander vlak dingen op de agenda kan zetten zonder de discussie verbod ja of nee dan zou dat ook heel mooi kunnen zijn!

                                ben benieuwd naar het antwoord.
                                Deze vraag staat nog steeds uit... Ik zie een hele mooie kans en soort van verplichting na dit oudjaar wat weer voor een hoop gezeik gaat zorgen om eens met bepaalde mensen in gesprek te gaan als federatie. Men heeft nu een heel jaar de tijd om een probleem op te lossen om zo tot een oudjaar te komen die voor iedereen beter uit de verf kan komen en evt kromme regels bespreekbaar te maken omdat ook eens de wereld uit te helpen.

                                Dat men je niet in het torentje uitnodig bij rutte op de koffie snap ik ook maar eens een gesprek aanknopen met een plaatselijke vertegenwoordiger van een of andere groep die overal op tegen is kan misschien wel een mogelijkheid zijn om dit verder uit te kunnen spelen.

                                Het is maar een idee en als het niet kan om wat voor reden dan ook hoor ik dat ook graag!
                                365 days a year pyromaniac

                                Comment

                                Working...
                                X