Banner Vuurwerkvisie - BurnitVuurwerk.nl
Pagina 8 van 8 EersteEerste ... 678
Weergegeven resultaten: 106 t/m 115 van 115
    VWC-Lid ATF's schermafbeelding
    Thanks
    31
    Oud en nieuw is een emotioneel moment. De afsluiting van het jaar. Voor de 1 een groot feest. Voor de ander een pijnlijk moment. Dit gaat gepaard met veel alcohol/drugs gebruik en vuurwerk. Tussen de 100 mensen heb je altijd wel een idioot die zich misdraagt. Dus het is nu eenmaal een feest wat een hoog risico met zich meebrengt. Voor sommige problemen heb je nu eenmaal geen kant en klare oplossing. Daarom heb je voor en tegenstanders nodig om tot een soort balans te komen waar de meerderheid mee kan leven.

VWC-Lid
    Thanks
    812
    Thanked 1.335 Times in 679 Posts
    Wat te denken dat men het volgende voorbeeld neemt. zie filmpje:

Als dit in Duitsland mag, dan zou men veiligheid nooit en te nimmer als argument mogen gebruiken om iets te verbieden, want de Duitsters zijn toch ook niet gek wat betreft veiligheid. M.a.w. indien het veilig genoeg is dan is het veilig genoeg en moet men je niet gaan betuttelen. Daar mag je in principe nog 1000kg laten opsturen naar je adres, terwijl hier beginnen ze al te piepen wanneer je iets meer dan 25kg hebt.
    Laatst gewijzigd door Grizmo Raizor; 12 november 2018 om 21:34

3. The Following 5 Users Say Thank You to Grizmo Raizor For This Useful Post:

VWC-Lid magnolia's schermafbeelding
    Thanks
    1.103
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkpro Bekijk bericht
    Ik weet natuurlijk niet waar je vandaan komt maar evenementen met veel incidenten zijn er denk ik wel genoeg. Hier in Rotterdam zijn een hele hoop evenementen simpel weg niet meer toegestaan of niet meer mogelijk om te organiseren door het geweld op evenementen. De doorslag is gekomen na een dode in hoek van holland bij een evenement. Ieder groot evenement wat hier plaats vind gebeurd wel iets maar wat opvalt is dat het niet breed wordt uitgemeten altijd. Dat ze iemand neersteken bij het zomercarnaval hoor je de media niet over maar het gebeurt wel. Zo zijn er nog tal van voorbeelden. Niet te spreken over een dood normaal weekendje in Rotterdam je zou bijna zeggen als er niet gestoken of geschoten is dan was het geen goed weekend.

Zie nu pas dat ik de verkeerde quote heb gebruikt. maar we snappen het idee (hoe pas je dat aan )
    Tja zo zie je maar weer .
    Alle problemen waar je op nieuwjaarsdag over hoort zijn gewoon de structurele problemen waar we het hele jaar door tegen aan lopen .
    Dan wordt dat des te lastiger om dat goed aan te pakken dus .
    En hoe meer mensen je bij elkaar hebt des te sneller de vlam in de pan slaat .
    Heel erg jammer .
    zijn hier toevallig nog mensen die zich hier in verdiept hebben !?
    Bedrijf politiek maar doe het verstandig !!!

VWC-Lid vuurwerkpro's schermafbeelding
    Thanks
    12
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door magnolia Bekijk bericht
    Tja zo zie je maar weer .
    Alle problemen waar je op nieuwjaarsdag over hoort zijn gewoon de structurele problemen waar we het hele jaar door tegen aan lopen .
    Dan wordt dat des te lastiger om dat goed aan te pakken dus .
    En hoe meer mensen je bij elkaar hebt des te sneller de vlam in de pan slaat .
    Heel erg jammer .
    zijn hier toevallig nog mensen die zich hier in verdiept hebben !?
    het is de vraag of het echt lastiger word. Ik krijg steeds meer en meer de indruk dat men niet gelijk behandeld word buiten op straat waar vervolgens flink misbruik van gemaakt word. Denk dat er in dit land eens alles bij de naam genoemd moet gaan worden en niks meer onder stoelen of banken steken en de keiharde feiten op tafel gooien en daar is mee gaan dealen. Niet alles weg stoppen en dan daar je beleid op maken dat werkt niet!
    365 days a year pyromaniac

VWC-Lid magnolia's schermafbeelding
    Thanks
    1.103
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkpro Bekijk bericht
    het is de vraag of het echt lastiger word. Ik krijg steeds meer en meer de indruk dat men niet gelijk behandeld word buiten op straat waar vervolgens flink misbruik van gemaakt word. Denk dat er in dit land eens alles bij de naam genoemd moet gaan worden en niks meer onder stoelen of banken steken en de keiharde feiten op tafel gooien en daar is mee gaan dealen. Niet alles weg stoppen en dan daar je beleid op maken dat werkt niet!
    Feiten vergaren door eens grondig te gaan onderzoeken kom je niet onder uit nee .
    Maar er komt een moment dat we te kort schieten in onze kennis .
    Waar denken we dan dat laatste beetje aanvullende capaciteit vandaan te kunnen halen ?
    Bedrijf politiek maar doe het verstandig !!!

VWC-Lid leo303's schermafbeelding
    Thanks
    276
    Afbeeldingen
    13
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bassie1978 Bekijk bericht
    Volgens mij was het eerste plan vanaf 22.00 en 1 verkoopdag...nu is het vanaf 18.00 uur geworden en drie verkoopdagen, dat is in mijn ogen nog een beste winst die gehaald is...Maar los daarvan is de branche erg druk bezig op de achtergrond hoor. Alleen hoor je daar nooit wat van misschien dat daarom het beeld er nu is dat de branche helemaal niets doet.
    Vanaf 18:00 noem ik eigenlijk geen winst. T.o.v. 22:00 misschien mooi meegenomen, maar zo rigoureus inkorten was echt niet nodig geweest. Maarja, nul tegenreactie destijds.

Zeker nu er tegenwoordig vuurwerkvrije zones (kunnen) worden ingericht vraag ik mij oprecht af of die tijden niet iets vervroegd kunnen worden, 14:00 bijvoorbeeld. Dan is het in elk geval nog licht, wel zo handig in het kader van de veiligheid. Ook verspreid je het afsteken iets meer, wordt het misschien iets minder massaal 's avonds. Ook goed voor de veiligheid lijkt me. Dat hele 18:00 uur verhaal ging destijds om met name overlast voor winkelend publiek en dergelijke, honden uitlaten, etc. Met vuurwerkvrije zones hebben we daar inmiddels een andere "oplossing" voor, dus is de ingekorte tijd niet bijzonder relevant meer.

Wat betreft branche op de achtergrond... voor mijn gevoel wel heeeel erg op de achtergrond dan, en dat al enkele jaren. Het waren telkens goedbedoelde maar kleine initiatieven die een tegengeluid gaven, branche en dergelijke nul komma nul, op Frits na dan. Ik snap dat ze niet altijd alles kunnen delen, maar ze staan nu met 3-0 achter en hebben de schijn aardig tegen.. zonde.

8. The Following 4 Users Say Thank You to leo303 For This Useful Post:

VWC-Lid leo303's schermafbeelding
    Thanks
    276
    Afbeeldingen
    13
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pyromovies HD Bekijk bericht
    Ik lees meerdere keren de vraag "hoe kan ik/ kunnen wij helpen?"

Als alle liefhebbers op de twee fora nu ook gelijk stoppen met het afsteken van welke illegale knaller dan ook, dus ook salutes(dan laat ik illegale blokken even weg want ik denk dat die geen overlast veroorzaken), niet meer te vroeg of te laat afsteken(dus ook niet op je verjaardag in Juni) en de aangewezen vuurwerkvrije zones respecteren zijn we een heel eind op de goede weg.
    Vooral het niet meer te vroeg en te laat afsteken, dat zou al zo ontzettend veel schelen, ben ik 100% van overtuigd.

Maar... ik denk ook dat je er met de liefhebbers van de 2-3 fora niet bent. Het grote gros van die overlast-gevers zit niet (actief) op de fora vermoed ik. MAAR, exact wat je zegt, het is wel de 1e stap die wij zelf kunnen zetten, voor zover de leden dat niet al doen.

Maar goed, dat staat in feite weer los van de federatie, de vraag blijft terecht staan wat wij zouden kunnen bijdragen aan de federatie Want buiten het polls-panel is nog weinig concreet volgens mij, of ik heb het gemist.

10. The Following User Says Thank You to leo303 For This Useful Post:

VWC-Lid dikkeeric's schermafbeelding
    Thanks
    854
    Hebben mensen in de vuurwerkbranche geen angst voor hun brood op de plank? Volgens mij als vuurwerk stopt gaan er een hoop mensen alleen bij Lesli er hard op achteruit.
    Waarom laten de grotere merken via media niet wat horen? Via radio programma's etc. Of komt dat pas als het verbod er is?
    75:15:10 - En je weet wat ik bedoel !

12. The Following User Says Thank You to dikkeeric For This Useful Post:

VWC-Lid Pyromovies HD's schermafbeelding
    Thanks
    839
    Thanked 1.371 Times in 524 Posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dikkeeric Bekijk bericht
    Hebben mensen in de vuurwerkbranche geen angst voor hun brood op de plank? Volgens mij als vuurwerk stopt gaan er een hoop mensen alleen bij Lesli er hard op achteruit.
    Waarom laten de grotere merken via media niet wat horen? Via radio programma's etc. Of komt dat pas als het verbod er is?
    De Duitse bv-tjes staan allemaal al klaar. Gaan ze daar verder. Vandaar dat je ook ineens andere merken op de NL markt tegenkomt ala Klasek etc.
    I LOVE COMPOUND

14. The Following User Says Thank You to Pyromovies HD For This Useful Post:

VWC-Lid vuurwerkpro's schermafbeelding
    Thanks
    12
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pyromovies HD Bekijk bericht
    De Duitse bv-tjes staan allemaal al klaar. Gaan ze daar verder. Vandaar dat je ook ineens andere merken op de NL markt tegenkomt ala Klasek etc.
    verdienen ze wellicht nog meer geld aan ook dan in nl heb ik zoon vermoeden. Soepelere regels is minder kosten (lijkt mij)
    365 days a year pyromaniac

Pagina 8 van 8 EersteEerste ... 678

Regels voor berichten