Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 7 van 10 EersteEerste ... 56789 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 91 t/m 105 van 136
  1. #91
    VWC-Lid magnolia's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 april 2008
    Berichten
    4.048
    Thanks
    1.536
    652 waarderingen in 422 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door \_niels_/ Bekijk bericht
    Helemaal mee eens! Gedronken? Geen vuurwerk meer afsteken. Want inderdaad, een cakebox bezopen aansteken lijkt veiliger totdat je er achter komt dat hij ondersteboven staat... Bovendien moet je als je vuurwerk afsteekt ook nuchter zijn om de personen die wel gedronken hebben in de gaten te houden. Want als die vervolgens denken dat het leuk is om dat potje wat jij net aangestoken hebt als voetbal te gebruiken moet je die terug kunnen roepen voordat sat gebeurt. En daarvoor moet je ook helder zijn om dat op tijd te doen.

    Er wordt hierboven ook iets over campagne en BOB genoemd. Het zou inderdaad prachtig zijn als er in de week voor oud & nieuw borden langs de snelweg staan die de "vuurwerk afsteken = 0%" op boodschap verkondigen. Het creeert denk ik ook een stukje bewustwording bij mensen, want ik heb het idee dat er nog veel mensen zijn die die twee dingen nog heel erg los van elkaar zien. Die denken pas om 12 uur aan vuurwerk, nadat ze al flink gedronken hebben.
    Sta ik achter wat je zegt .
    Het is niet alleen de stoker die goed moet begrijpen dat je nuchter moet zijn, maar ook de omstander die komt kijken .
    Want vorig jaar had ik zo wat een dagtaak om mensen goed op afstand te houden zeg .
    Sterker nog ik struikelde zo wat over een camera statief van een dronken camera man die vlak achter me stond .
    Dit allemaal bij elkaar op geteld vind ik het ook niet heel gek dat de meeste slachtoffers onder de omstanders liggen .
    Het hele alcohol gebruik in het algemeen moet gewoon beter worden onderzocht vindt ik .
    Er is volgens mij geen enkel ander feest waar zo veel bij gezopen wordt als
    met oud en nieuw .
    02-2024 de nieuwe lente !? IK hoop het

  2. #92
    VWC-Lid Koala's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 september 2016
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    3.053
    Thanks
    2.297
    5.834 waarderingen in 1.688 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door magnolia Bekijk bericht
    Er is volgens mij geen enkel ander feest waar zo veel bij gezopen wordt als
    met oud en nieuw .
    Carnaval, Koningsnacht, bevrijdingsdag, na-tentamenfeesten, festivals, voetbalwedstrijden, zuipvakanties, kerstmis, tent feesten, zwarte cross,

  3. Deze 6 gebruikers waarderen Koala voor het bericht:


  4. #93
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 januari 2017
    Berichten
    2.945
    Thanks
    3.250
    1.888 waarderingen in 967 posts
    Toevallig ook evenementen met veel incidenten.

  5. #94
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    7 oktober 2015
    Berichten
    362
    Thanks
    461
    132 waarderingen in 84 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sirens Bekijk bericht
    Toevallig ook evenementen met veel incidenten.
    Veel incidenten? Behalve koningsnacht en voetbalwedstrijden hoor je nagenoeg nooit over veel (grote) incidenten..

  6. #95
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 januari 2017
    Berichten
    2.945
    Thanks
    3.250
    1.888 waarderingen in 967 posts
    Kom is onder je steen vandaan.

  7. #96
    VWC-Lid Ronn0's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 december 2016
    Berichten
    797
    Thanks
    266
    418 waarderingen in 225 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sirens Bekijk bericht
    Kom is onder je steen vandaan.
    Doe eens een lijstje dan? Ik ben t aardig met zloty’s eens namelijk.

  8. #97
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 januari 2017
    Berichten
    2.945
    Thanks
    3.250
    1.888 waarderingen in 967 posts
    Geweld in het uitgaansleven, hoe erg is het?

    De schokkende beelden uit Eindhoven en Oosterhout staan bij velen nog op het netvlies gebrand. Zijn dit uitschieters, of is dit hoe het er echt aan toegaat tijdens het stappen? Tv-programma EenVandaag zocht het uit en vroeg 2.123 jongeren tussen de 12 en 24 jaar naar agressie tijdens het uitgaan.

    Wat blijkt? Veel jongeren hebben met agressief gedrag te maken wanneer ze een bezoekje brengen aan een club of kroeg. Zo ziet één op de vijf bijna altijd een vechtpartij. Eén op de tien geeft daarnaast aan zelf geslagen of geschopt te zijn.

    Acht op de tien jongeren waren het afgelopen jaar minimaal één keer getuige van agressie op een stapavond. In 85 procent van de gevallen is dat verbaal geweld, maar 62 procent zag ook dat er geslagen en geschopt werd.

    Wie niet zelf te maken kreeg met agressie, zag het wel gebeuren. Eén op de vijf jongeren zegt in de enquête vrijwel elke uitgaansavond wel een vechtpartij te zien. Bijna alle ondervraagden vinden dat justitie camerabeelden van verdachten openbaar moet maken, omdat het opsporen van de dader belangrijker is dan de privacy. Meer uitkomsten van het onderzoek zie je hier:

    "Met scooterhelm geslagen"

    Het overkwam Marjolein toen ze 16 jaar oud was. Zij stond samen met haar vriend en zijn broer te wachten op wat vrienden, nadat ze een drukke kroeg ontvlucht waren. Twee andere meisjes begonnen zich agressief naar hen te gedragen. Toen Marjolein wegliep, werd ze met een scooterhelm op haar achterhoofd geslagen. Ze had enkele weken last van hoofdpijn en duizeligheid.

    De 20-jarige Luc kwam er na een avond stappen in Tilburg nog erger vanaf. Toen hij op weg was naar huis ging zijn fiets kapot. Twee jongens onder invloed - waarschijnlijk van drugs - stapten op hem af en begonnen zijn fiets in elkaar te trappen. Toen Luc daar wat van zei, kreeg hij een harde vuistslag in zijn gezicht. Gevolg: een op twee plekken gebroken onderkaak.

    Wetsvoorstel

    Tijd voor een wetsvoorstel, vindt minister Opstelten van Veilligheid en Justitie. Hij wil geweld onder invloed van drank en drugs strenger bestraffen. Om de straf op grond van alcohol- of drugsgebruik zwaarder te maken, moeten er bij verdachten van geweld drugs- en alcoholtesten worden afgenomen.

    Volgens onderzoek van het ministerie is vooral alcohol een factor bij geweld in het uitgaansleven. Wanneer blijkt dat alcohol of drugs in het spel is, kan het OM een hogere straf eisen.

    Bron nos.nl

  9. #98
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 januari 2017
    Berichten
    2.945
    Thanks
    3.250
    1.888 waarderingen in 967 posts
    Twee mannen uit Alblasserdam zijn aangehouden op verdenking van mishandeling van twee agenten zaterdag in het centrum van Breda. Ze zijn inmiddels voorgeleid aan de rechter-commissaris in Breda. Beide verdachten blijven in hechtenis tot aan de snelrechtzitting van 9 maart 2017.

    Daarnaast werden nog zes verdachten van geweld tegen agenten aangehouden. Naar aanleiding van het incident in Prinsenbeek op dinsdagavond zijn een vrouw van 25 uit die plaats en twee mannen uit Breda gearresteerd.

    De vrouw zou een portier van een café aan de Markt hebben geslagen onder de ogen van twee agenten die op een fiets voorbij reden. De agenten fietsten naar de vrouw toe om haar aan te houden. De vrouw ging door het lint, terwijl de twee mannen zich bemoeiden met haar aanhouding. De mannen gingen vervolgens de agenten te lijf waarbij rake klappen werden uitgedeeld.

    Een 21-jarige man uit Roosendaal werd in de nacht van zaterdag op zondag aangehouden voor betrokkenheid bij een vechtpartij. Tijdens het vervoer naar zijn cel beet de man een agent in de arm. Het slachtoffer liep daarbij een zware wond op. In Nispen belaagde een 54-jarige Roosendaalse man afgelopen zondag een agente.

    De man zou de agente aan de haren hebben getrokken en tegen de grond hebben gewerkt. Een 19-jarige Oosterhouter is aangehouden voor het inrijden op een agent op de Middellaan in Breda.

    In de nacht van maandag op dinsdag kreeg een agent eveneens klappen toen hij een bebloede jongen aansprak. Er werden diverse mannen aangehouden.

    Plaatsvervangend politiechef Jaco van Hoorn neemt het geweld hoog op. “Carnaval is een feest en zo moet het ook zijn. Het is ons werk om de enorme mensenmassa, die vaak onder invloed van alcohol verkeert, in goede banen te leiden. Wat echt niet bij dit feest hoort is het geweld tegen collega’s. Collega’s die in het nauw komen door mensen die door het lint gaan”, zegt hij.

    In totaal werden er tijdens de carnavalsperiode 228 mensen aangehouden, terwijl dat er vorig jaar 195 waren. Niet alle aanhoudingen waren aan het feest gerelateerd.

    De politie pakt onderzoeken van geweld tegen hulpverleners met voorrang op en het beleid van het Openbaar Ministerie (OM) is er op gericht om veel zwaardere straffen te eisen.

    Woordvoerster Martine Pilaar van het OM in Breda: “De wetgeving maakt het tegenwoordig mogelijk snel op dergelijke incidenten te reageren. Het is helaas altijd achteraf. Geweld tegenover hulpverleners en agenten is onacceptabel. Daar tillen we altijd zwaar aan

    Ad.nl

  10. #99
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.156
    Thanks
    5.470
    6.268 waarderingen in 3.000 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zlotka Bekijk bericht
    Veel incidenten? Behalve koningsnacht en voetbalwedstrijden hoor je nagenoeg nooit over veel (grote) incidenten..
    Nou, heb je al een jaarlijks en een wekelijks gebeuren...Dan nog elke week uitgaansgeweld waarbij hulpverleners belaagd en verhinderd worden...alcohol is de grootste boosdoener. Elke week kleine berichtjes in lokale media maar we zijn er zo aan gewend dat een deel van de zuiperds zich niet kan beheersen dat we het normaal zijn gaan vinden, maar dat is het natuurlijk niet hè.

  11. Deze gebruiker waardeert Richardus voor het bericht:


  12. #100
    VWC-Lid San71's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 januari 2016
    Berichten
    1.034
    Thanks
    3.768
    1.122 waarderingen in 477 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Richardus Bekijk bericht
    Dat zei ik niet. Qua straf wat ik zei doelde ik op de social media pubers. Staat ook in dat 2e gedeelte. Dat is bij hun wel nodig om ze aan het denken te zetten. En niet jeugdrecht toepassen, gewoon flinke straffen voor de neus bengelen voor illegaal/vernielen/vroegtijdig stoken en hun digitale exhibitionisme laten zien als pakkans-vergroter.

    Van handhaving op gebied van grijze gebieden als openbare dronkenschap en illegaal stoken binnen stooktijden hoef je met de huidige bureaucratie en bezuinigingen niks te verwachten. Je ziet dat ook Justitie zich meer richt op bewustwording en beeldvorming via sociale media, dat is de weg. Zo worden social media ettertjes vroeg in de kiem gesmoord, dat fenomeen ingedamd, en verder blijven ze zich richten op de grote illegaal importeurs/verkopers.
    Op de avond zelf kunnen ze zich dan richten op de agressieve mongolen.
    Er zijn psychologen die anders denken over gedragsverandering.
    Citaat: "Veel van de mensen die ik ontmoet in mijn werk, geloven in de trits ‘kennis - houding - gedrag’. Hun overtuiging is dat mensen eerst anders moeten gaan denken en iets anders moeten willen voordat ze ander gedrag zullen vertonen. Of het nu gaat om stoppen met roken, gezonder eten, meer sparen of een nieuwe manier van werken. Maar volgens Kahneman begint echte verandering juist met de realisatie dat deze aanpak in de regel weinig effectief is".
    Zie: https://www.nrc.nl/nieuws/2018/04/20...logie-a1600239

  13. Deze 2 gebruikers waarderen San71 voor het bericht:


  14. #101
    VWC-Lid hout86's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 november 2010
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    857
    Thanks
    528
    567 waarderingen in 301 posts
    Ik zou graag lid worden, goed initiatief. Maar er had al veel eerder actie vanuit de vuurwerk branche moeten komen.

  15. #102
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Berichten
    3.721
    Thanks
    2.535
    2.817 waarderingen in 1.211 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hout86 Bekijk bericht
    Ik zou graag lid worden, goed initiatief. Maar er had al veel eerder actie vanuit de vuurwerk branche moeten komen.
    Helemaal mee eens, zeker voordat men de afsteektijden gingen inkorten van 10 uur naar 18 uur. Men had op z'n minst de moeite kunnen doen om het vanaf 14 uur toe te laten, want overdag stoken heeft echt ontzettend veel sfeer. Maar is te laat, dus hopelijk kunnen ze tegen andere zaken weerstand bieden.

  16. #103
    VWC-Lid bassie1978's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 september 2007
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    6.452
    Thanks
    18.114
    5.931 waarderingen in 2.260 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grizmo Raizor Bekijk bericht
    Helemaal mee eens, zeker voordat men de afsteektijden gingen inkorten van 10 uur naar 18 uur. Men had op z'n minst de moeite kunnen doen om het vanaf 14 uur toe te laten, want overdag stoken heeft echt ontzettend veel sfeer. Maar is te laat, dus hopelijk kunnen ze tegen andere zaken weerstand bieden.
    Volgens mij was het eerste plan vanaf 22.00 en 1 verkoopdag...nu is het vanaf 18.00 uur geworden en drie verkoopdagen, dat is in mijn ogen nog een beste winst die gehaald is...Maar los daarvan is de branche erg druk bezig op de achtergrond hoor. Alleen hoor je daar nooit wat van misschien dat daarom het beeld er nu is dat de branche helemaal niets doet.

  17. Deze gebruiker waardeert bassie1978 voor het bericht:

    ATF

  18. #104
    VWC-Lid vuurwerkpro's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 augustus 2007
    Berichten
    902
    Thanks
    35
    603 waarderingen in 302 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sirens Bekijk bericht
    Toevallig ook evenementen met veel incidenten.
    Ik weet natuurlijk niet waar je vandaan komt maar evenementen met veel incidenten zijn er denk ik wel genoeg. Hier in Rotterdam zijn een hele hoop evenementen simpel weg niet meer toegestaan of niet meer mogelijk om te organiseren door het geweld op evenementen. De doorslag is gekomen na een dode in hoek van holland bij een evenement. Ieder groot evenement wat hier plaats vind gebeurd wel iets maar wat opvalt is dat het niet breed wordt uitgemeten altijd. Dat ze iemand neersteken bij het zomercarnaval hoor je de media niet over maar het gebeurt wel. Zo zijn er nog tal van voorbeelden. Niet te spreken over een dood normaal weekendje in Rotterdam je zou bijna zeggen als er niet gestoken of geschoten is dan was het geen goed weekend.

    Zie nu pas dat ik de verkeerde quote heb gebruikt. maar we snappen het idee (hoe pas je dat aan )
    365 days a year pyromaniac

  19. #105
    VWC-Lid vuurwerkpro's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 augustus 2007
    Berichten
    902
    Thanks
    35
    603 waarderingen in 302 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bassie1978 Bekijk bericht
    Volgens mij was het eerste plan vanaf 22.00 en 1 verkoopdag...nu is het vanaf 18.00 uur geworden en drie verkoopdagen, dat is in mijn ogen nog een beste winst die gehaald is...Maar los daarvan is de branche erg druk bezig op de achtergrond hoor. Alleen hoor je daar nooit wat van misschien dat daarom het beeld er nu is dat de branche helemaal niets doet.
    Ik heb wel interesse in wat de branche doet. Ben je hiervan op de hoogte en kan je dat hier delen met ons?
    365 days a year pyromaniac

Pagina 7 van 10 EersteEerste ... 56789 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •