Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Amsterdam wordt vuurwerkvrij, knallen alleen nog in speciale zones

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    #31
    De auto moet de stad uit (parkeertarieven wederom omhoog), Sinterklaas loopt er rond zonder normale pieten, Nu het volgende al het vuurwerk er uit.. De overleden Burgemeester Van Der Laan een van laatste woorden waren: Pas goed op onze Stad...

    Bedoelen ze daar compleet mee de Stad dood maken door alles te verbieden of haast onmogelijk te maken? Nu is het overigens zo dat Amsterdam toch al meer en meer een debiel links groenlinks hipster eilandje aan het worden is met teveel toeristen. Hier in het oosten lijkt het me namelijk ondenkbaar.

    Ik ben dan ook reuze benieuwd hoe dat gaat... Bedoel als 30% van de Amsterdammers zelf wat afsteekt en dus naar een plek ergens in de stad moet met hun vuurwerk.. dat betekend dus dat er theoretisch gezien ongeveer 260.000 personen samen komen met alle denkbare gevaren van dien: Iedereen in de auto met alle brandbare spullen.. Menig persoon heeft een glaasje op.. parkeer problemen, verkeersopstoppingen naar de plekken toe.. Alles uitladen.. en dan een plekje zoeken op dat plein of vlakte.. En dan maar hopen dat je niet geraakt wordt door vuurwerk.. Om nog maar te zwijgen van alle potentiële knokpartijtjes.

    Ieder weldenkend persoon beseft toch meteen dat dit gewoon uitnodigt tot enorm veel potentieel ellende met alle gevolgen van dien?? Nu is al het vuurwerk verspreid over de stad.. Straks is al dat vuurwerk aanwezig op een paar plekken.. tel uit je winst.. En dat nog even losstaande van al het illegale vuurwerk wat geschoten wordt...
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

    Comment


      #32
      Die zones gaan niet veel mensen trekken. Maar ben wel benieuwd naar 100k mensen (1/8 van de bevolking) rond het scheepvaartamuseum
      Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

      Comment


        #33
        En Amsterdammers wonen tegenwoordig enkel nog in Almere of Purmerend
        Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

        Comment


          #34
          Oorspronkelijk geplaatst door RedBaron Bekijk bericht
          De auto moet de stad uit (parkeertarieven wederom omhoog), Sinterklaas loopt er rond zonder normale pieten, Nu het volgende al het vuurwerk er uit.. De overleden Burgemeester Van Der Laan een van laatste woorden waren: Pas goed op onze Stad...

          Bedoelen ze daar compleet mee de Stad dood maken door alles te verbieden of haast onmogelijk te maken? Nu is het overigens zo dat Amsterdam toch al meer en meer een debiel links groenlinks hipster eilandje aan het worden is met teveel toeristen. Hier in het oosten lijkt het me namelijk ondenkbaar.

          Ik ben dan ook reuze benieuwd hoe dat gaat... Bedoel als 30% van de Amsterdammers zelf wat afsteekt en dus naar een plek ergens in de stad moet met hun vuurwerk.. dat betekend dus dat er theoretisch gezien ongeveer 260.000 personen samen komen met alle denkbare gevaren van dien: Iedereen in de auto met alle brandbare spullen.. Menig persoon heeft een glaasje op.. parkeer problemen, verkeersopstoppingen naar de plekken toe.. Alles uitladen.. en dan een plekje zoeken op dat plein of vlakte.. En dan maar hopen dat je niet geraakt wordt door vuurwerk.. Om nog maar te zwijgen van alle potentiële knokpartijtjes.

          Ieder weldenkend persoon beseft toch meteen dat dit gewoon uitnodigt tot enorm veel potentieel ellende met alle gevolgen van dien?? Nu is al het vuurwerk verspreid over de stad.. Straks is al dat vuurwerk aanwezig op een paar plekken.. tel uit je winst.. En dat nog even losstaande van al het illegale vuurwerk wat geschoten wordt...
          al die mensen op één plek gebeurt 1 of 2 keer. Daarna roepen ze heel hard dat dit óók niet werkt, waarna er nog maar 1 optie overblijft en dat is het verbieden van al het vuurwerk.
          Ik denk dat dat het achterliggende plan is....
          Ik heb een kort lontje.......

          Comment


            #35
            Gaat nooit werken, een grote chaos en jaar daarop een verbod. Wat een droevigheid dit.
            Volg ons: https://www.youtube.com/vuurwerkpunt

            Comment


              #36
              Oorspronkelijk geplaatst door Torrr Bekijk bericht
              En dit mag zij zelf zo maar besluiten, tegen allen landelijke regels in ?
              Nou dat dacht ik dus ook Arjan, volgens de wet mag je geen zones aanwijzen waar je mag afsteken.
              www.vuurwerkhuizen.nl

              Comment


                #37
                Er is wel het plan, nog niet definitief meen ik, dat dat vanaf volgend jaar wel mag. Dan mag elke gemeente voor zichzelf beslissen over gedeeltelijke of volledige vuurwerkvrije zones, dus ook plekken aanwijzen waar het wel mag.
                Als dat niet definitief wordt, kan het misschien alsnog via andere verwoording van de huidige wet; ze bepalen gewoon vuurwerkvrije zones in die mate dat er slechts enkele stookzones overblijven.

                Comment


                  #38
                  uiteindelijk zal door de overlast die ontstaat doordat mensen in zones af mogen steken (en alle eerder genoemde problemen die daarbij gaan ontstaan) het vuurwerk daar de schuld van gaan krijgen...

                  Een ander "probleem"wat er zal gaan ontstaan is dat mensen Amsterdam gaan verlaten om elders in Nederland vuurwerk af te gaan steken. Als daar (zonder mensen te bestempelen/beledigen) ook de raddraaiers/slopers tussen zitten, dan zullen zij dit nu buiten amsterdam gaan doen.

                  Uiteindelijk zal de onrust/overlast dus in andere delen van Nederland toenemen, gevolg totaalverbod... Ik ga alvst bedenken waar ik over een paar jaar mijn Oud en Nieuw ga vieren, want dat dit buiten Nederland zal zijn daar twijfel ik niet meer aan. dat verbod gaat er gewoon komen.
                  I love Mines

                  Comment


                    #39
                    GroenLinks burgermeester, tja dat zie je aankomen.

                    Comment


                      #40
                      Oorspronkelijk geplaatst door Reservelont Bekijk bericht
                      Ten eerste: ik denk niet dat mensen naar bijv ndsm terrein gaan om te stoken. Zie je het al voor he? Met al je viur werk de straat op , lekker zuipen en dan de auto in want je mag stoken. Welke ongelukken komen daar dan van? En sws, wie gaat dat doen?
                      Ik vraag me idd serieus af hoe men dat logistiek voor zich ziet... thuis of bij vrienden heb je alles bij hand, willen ze dan nu echt mensen met kofferbakken vol die kant op laten gaan, km's van huis? Handig... En, zonder auto dan, alles onder de 18 zeg maar?

                      En ja, juist als je boel bij elkaar zet is dat toch vragen om ellende?! Of die Halsema is ontzettend naïef, of dit is inderdaad een grote stap richting totaalverbod (in Amsterdam). Gelukkig (voor met name de Amsterdammers) is dit nog een voornemen... mag toch hopen dat de inwoners en de gemeenteraad hier grote vraagtekens bij zullen zetten.

                      Buiten dat alles vraag ik me echt af hoeveel mensen van zoiets gebruik zullen maken. Misschien brave burgers die op loopafstand wonen, maar verder?

                      Comment


                        #41
                        De letters IAMSTERDAM gaan ook verdwijnen xD dit geeft aan wat het niveau is in mijn ogen. Het zou namelijk te individualistisch zijn
                        alcohol lost niets op, maarja melk ook niet...

                        Comment


                          #42
                          succes met handhaven, heb soms het idee dat de politiek gewoon doordrukt wat een beetje populair klinkt.
                          belachelijke beslissing.
                          Eer was was was, was was is!

                          Comment


                            #43
                            VOlgens de wet mag je geen vuurwerkzones aanwijzen maar alleen vuurwerkvrije zones. deze dienen dan ook echt nut te hebben. De gemeente hilversum is hier bijvoorbeeld al eens op teruggevloten. Als dit echt gaat gebeuren, dient eerst de wet aangepast te worden, dat zie ik echter niet gebeuren...

                            Comment


                              #44
                              Oorspronkelijk geplaatst door Pyromovies HD
                              Een vuurwerkzone in de arena, dak dicht, niemand heeft er last van. Opgelost, toch?
                              Haha lachen man! Rook kan aan de zijkanten eruit
                              alcohol lost niets op, maarja melk ook niet...

                              Comment


                                #45
                                Ik blijf het zeggen en herhalen: het is wettelijk niet mogelijk om afsteekzones aan te wijzen. Op dit moment is er nog niet eens aan begonnen om daar een wetsontwerp voor te maken. Dat is een langdurig proces. Ik denk dan ook dat dit volgend jaar helemaal nog niet kan.

                                Wel nog een korte nuance op een reactie van iemand hierboven: mocht het ooit zover komen dat er echt afsteekzones komen dan snap ik niet waarom iemand reageert met de verwachting dat er dan meer illegaal vuurwerk komt. Dat hoeft natuurlijk helemaal niet, wel kan/zal het zo zijn dat meer mensen op een illegale plek gaan afsteken. Maar mijn buurman die al jarenlang legaal koopt gaat niet opeens illegaal kopen omdat hij niet meer voor de deur mag afsteken.
                                www.huismanvuurwerk.nl

                                Comment

                                Working...
                                X