Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 16 t/m 30 van 56
    VWC-Lid laurence's schermafbeelding
    Thanks
    275
    Ik snap dat mensen dit veelal als negatief zien maar ik heb het idee dat de meeste gerotzooi en overlast in de steden gebeurd. Haal je daar de angel eruit dan zal men wellicht de noodzaak van een landelijk verbod niet inzien.

Tevens is het ook interessant om te zien hoe een verbod op grotere schaal werkt inclusief de handhaving ervan.

Lukt het ze niet om de steden vuurwerkvrij te maken ondanks een verbod en helpt het verbod in de steden niks tegen de overlast en schade dan is dat alleen maar bewijs wat hier al jaren geroepen wordt " dat een verbod averechts werkt".

VWC-Lid vuurwerkfreakk's schermafbeelding
    Thanks
    1.206
    Diep triest, we gaan weer afwachten hoe zoiets uitpakt!

3. The Following User Says Thank You to vuurwerkfreakk For This Useful Post:

VWC-Lid
    Thanks
    47
    Ten eerste: ik denk niet dat mensen naar bijv ndsm terrein gaan om te stoken. Zie je het al voor he? Met al je viur werk de straat op , lekker zuipen en dan de auto in want je mag stoken. Welke ongelukken komen daar dan van? En sws, wie gaat dat doen?
    Ten tweede: als iedereen bij elkaar staat wordt dat een zooitje, relletjes, en zal de normale burger daar geen zin meer in hevven en heeft amsterdam een reden om t helemaal te verbieden.

Beide punten 1 en 2 leiden uiteibdelijk tot het doel: geen vuurwerk meer in amsterdam. Het is gewoon langzaam afbouwen wat er gebeurt.

Ben zelf 1 x in ny geweest met o en n. Nou kan je vertellen dat was zoooo saai zonder knallen, pujlen, licht ib de lucht. Daar gaan veel mensen op terugkomen straks maar dan is het al te laat.

VWC-Lid Palm Tree's schermafbeelding
    Thanks
    534
    Thanked 1.033 Times in 549 Posts
    Wat Laurence zegt ben ik het wel mee eens, de meeste narigheid vind plaats in de grote steden waar veel mensen tegelijk samen komen.
    In het oosten van het land zullen naar verhouding veel minder gewonden vallen en is er minder overlast.
    Meer mensen is meer gezeik.

Laten we hopen dat dit, helaas voor de grote steden, werkt om de discussie te doen doodbloeden.
    www.youtube.com/channel/UCewx-iHaUxeI7g4GujJW3HQ

VWC-Lid
    Thanks
    806
    Thanked 1.325 Times in 673 Posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reservelont Bekijk bericht
    Ten eerste: ik denk niet dat mensen naar bijv ndsm terrein gaan om te stoken. Zie je het al voor he? Met al je viur werk de straat op , lekker zuipen en dan de auto in want je mag stoken. Welke ongelukken komen daar dan van? En sws, wie gaat dat doen?
    Ten tweede: als iedereen bij elkaar staat wordt dat een zooitje, relletjes, en zal de normale burger daar geen zin meer in hevven en heeft amsterdam een reden om t helemaal te verbieden.

Beide punten 1 en 2 leiden uiteibdelijk tot het doel: geen vuurwerk meer in amsterdam. Het is gewoon langzaam afbouwen wat er gebeurt.

Ben zelf 1 x in ny geweest met o en n. Nou kan je vertellen dat was zoooo saai zonder knallen, pujlen, licht ib de lucht. Daar gaan veel mensen op terugkomen straks maar dan is het al te laat.
    Dan hebben we het nog niet eens over de verkeersoverlast gehad.. want wie gaat het verkeer daarnaartoe in goede banen leiden? En verder, moet je al ruim op tijd vertrekken om te voorkomen dat je ergens met je auto vast komt te zitten door de drukte.

VWC-Lid elgielo's schermafbeelding
    Thanks
    417
    Amsterdam... gezellig joh daar... Vooral in december... begint met een sinterklaas met ecologisch verantwoorde pepernoten uitgedeeld in biologisch afbreekbare kartonzakjes Door witte pieten die een nachtje doorhalen op glutenvrije geitenkaas en mineraalwater uit verantwoorde bron waarbij de berg een eerlijke prijs voor zn water krijgt. Gevolgd Door Kerstmis met een max havelaar kerstboom gevuld met biologische afbreekbare bruine ballen gemaakt van gerecycled karton gemaakt van verantwoord papier gemaakt van hout met fse keurmerk. En daarna oudjaar zonder knallen met glutenvrije oliebollen met biologische krenten geplukt Door mensen die ecologische handcreme op hadden.... veel plezier allemaal

8. The Following 15 Users Say Thank You to elgielo For This Useful Post:

+ Show/Hide list of the thanked

VWC-Lid
    Thanks
    330
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door laurence Bekijk bericht
    Ik snap dat mensen dit veelal als negatief zien maar ik heb het idee dat de meeste gerotzooi en overlast in de steden gebeurd. Haal je daar de angel eruit dan zal men wellicht de noodzaak van een landelijk verbod niet inzien.

Tevens is het ook interessant om te zien hoe een verbod op grotere schaal werkt inclusief de handhaving ervan.

Lukt het ze niet om de steden vuurwerkvrij te maken ondanks een verbod en helpt het verbod in de steden niks tegen de overlast en schade dan is dat alleen maar bewijs wat hier al jaren geroepen wordt " dat een verbod averechts werkt".
    Dit uit de mond van een vuurwerk liefhebber?

Begin van het einde.

10. The Following 2 Users Say Thank You to Sirens For This Useful Post:

VWC-Lid
    Thanks
    47
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sirens Bekijk bericht

Begin van het einde.
    Precies dat.. afbouwen. Die hebben een strategisch plan liggen dat over 5 jaar de stad volledig vrij is.dit is stap 1.

VWC-Lid
    Thanks
    330
    5 jaar? Dat risico gaan ze niet nemen das na de verkiezingen.

VWC-Lid Noppes's schermafbeelding
    Thanks
    124
    Dit wordt een bende. Maar zal echt niet teruggedraaid worden

14. The Following User Says Thank You to Noppes For This Useful Post:

VWC-Lid Anihalas's schermafbeelding
    Thanks
    1.404
    Thanked 1.783 Times in 804 Posts
    Ik ben er met dit nieuws wel bang voor dat het geen succes word omdat er nog steeds vuurwerk verkocht mag worden. En als de grote steden dat probleem aankaarten bij de staat, er op de lange duur toch een verbod op de verkoop zal komen Ik denk ook best wel vaak dat het het begin van het eind is tegenwoordig. Ik hoop het niet maar het gaat allemaal zo ver ineens. 5 jaar geleden had ik nooit gedacht dat dit zou gebeuren.

16. The Following User Says Thank You to Anihalas For This Useful Post:

VWC-Lid laurence's schermafbeelding
    Thanks
    275
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sirens Bekijk bericht

Begin van het einde.
    zoiets heet gewoon inzicht en met beide benen op de grond staan. Een naïeve houding gaat ook niet helpen.

Ik ben eigenlijk helemaal niet zo bang voor een algeheel verbod, Hier is ook geen draagvlak voor in de politiek.

Als 75% van de problemen ligt bij de steden en hier wordt dat uiteindelijk opgelost door een verbod dan brengt dat voor en tegenstanders een stuk dichter bij elkaar en heeft de media een stuk minder om over te schrijven.

lost het niks op en valt het niet te handhaven dan is dat ook positief voor ons want dan zal de politiek dat op landelijke schaal al helemaal niet aandurven. Hoe dan ook een win win situatie.

18. The Following User Says Thank You to laurence For This Useful Post:

VWC-Lid the cigarman's schermafbeelding
    Thanks
    1.080
    Thanked 1.970 Times in 948 Posts
    Dit zat er toch aan te komen.
    Heeft niemand gedacht toen in het nieuws kwam dat dat groene monster burgemeesteres zou worden van Amsterdam, dat het gevolgen voor de oud en nieuw viering in Amsterdam?

Nou, ik wel dus.
    Halsema is geen zegen voor de Amsterdammers...
    VWC The Biggest Firework Source On The Internet!

20. The Following 2 Users Say Thank You to the cigarman For This Useful Post:

VWC-Lid MjB's schermafbeelding
    Thanks
    1.184
    Dit hebben de inwoners van Amsterdam bij de verkiezingen over zichzelf afgeroepen.
    Ben wel benieuwd of de echte Amsterdammer er ook zo over denkt, in tegenstelling tot al dat importvolk daar.
    Ik zie het dan ook niet als representatief voor Nederland.
    Heel triest nieuws dit.

VWC-Lid
    Thanks
    568
    Thanked 1.136 Times in 594 Posts
    Ik ben begonnen toen het niet mocht, en ik zal het doen wanneer het niet meer mag.

Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Regels voor berichten