Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 45 van 47
  1. #31
    VWC-Lid San71's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 januari 2016
    Berichten
    1.034
    Thanks
    3.768
    1.122 waarderingen in 477 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thuur Bekijk bericht
    Wel vreemd dat 13 en 14 jarige met deze rotzooi rondlopen!
    Minder vreemd dan als volwassenen er mee rondlopen

  2. Deze gebruiker waardeert San71 voor het bericht:


  3. #32
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 december 2012
    Berichten
    6.228
    Thanks
    1.915
    2.215 waarderingen in 1.023 posts
    Als je wilt kan ik de AH wel even bellen om te vragen hoe ze er achter zijn gekomen?

  4. Deze gebruiker waardeert Fireworksfamily123 voor het bericht:


  5. #33
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Berichten
    5.460
    Thanks
    1.447
    838 waarderingen in 523 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Anihalas Bekijk bericht
    Als je wilt kan ik de AH wel even bellen om te vragen hoe ze er achter zijn gekomen?
    Ben benieuwd zullen ze waarschijnlijk toch niets mogen zeggen van de politie als er iets dubieus is.
    Jeder Schuss ein Genuss

  6. #34
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 maart 2007
    Locatie
    Neverland
    Berichten
    1.951
    Thanks
    1.278
    1.401 waarderingen in 609 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thuur Bekijk bericht
    Wel vreemd dat 13 en 14 jarige met deze rotzooi rondlopen!
    Op die leeftijd, middelbare school leeftijd, kon ik dit soort dingen ook vrijelijk kopen. Werd op school gewoon verhandeld.
    Als kind heb je een verrassend groot netwerk. En tegenwoordig heeft iedere 10 jarige een betaalrekening waaraan standaard iDeal gekoppeld is ;)
    [B]Groetjes Kamikaze[/B]

  7. #35
    VWC-Lid DTCsjoerd's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 oktober 2017
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    775
    Thanks
    1.682
    823 waarderingen in 347 posts
    Ik vraag me eigenlijk ook af waarom die vuurwerk youtubers steeds weer filmpjes kunnen/mogen uploaden waarbij ze hun doelgroep (veelal jongens in deze leeftijdscategorie) ergens toch wel aanzetten om zelf ook te bestellen. Steeds weer laten zien hoe makkelijk het wel niet is & dat het pakketje gewoon weer aankomt. Soms zelf tot kortingscodes aan toe.. Waarom grijpt de politie hier niet al in?

  8. Deze 2 gebruikers waarderen DTCsjoerd voor het bericht:


  9. #36
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 augustus 2009
    Berichten
    2.445
    Thanks
    868
    1.647 waarderingen in 768 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk bericht
    Op die leeftijd, middelbare school leeftijd, kon ik dit soort dingen ook vrijelijk kopen. Werd op school gewoon verhandeld.
    Als kind heb je een verrassend groot netwerk. En tegenwoordig heeft iedere 10 jarige een betaalrekening waaraan standaard iDeal gekoppeld is ;)
    Ja betaal je mijn tikkie nog ff voor die rotjes

  10. #37
    VWC-Lid ddfirework's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 november 2007
    Locatie
    Zuid Holland
    Berichten
    2.601
    Thanks
    2.242
    2.669 waarderingen in 1.010 posts
    edit kan weg
    16e jaar op vuurwerkcrew!!

  11. #38
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    26 november 2010
    Berichten
    278
    Thanks
    264
    340 waarderingen in 110 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk bericht
    Op die leeftijd, middelbare school leeftijd, kon ik dit soort dingen ook vrijelijk kopen. Werd op school gewoon verhandeld.
    Als kind heb je een verrassend groot netwerk. En tegenwoordig heeft iedere 10 jarige een betaalrekening waaraan standaard iDeal gekoppeld is ;)
    Ik weet het, ik ben zelf vroeger ook geen heilig boontje geweest. Maar vroeger toen ik 14 was, was de zwaarste knal een strijker. Tegenwoordig gaat het vele malen harder, Maar als ouders zijnde zit je óók te slapen. Mijn kinderen zijn ongeveer van dezelfde leeftijd. Dat betekent dat ik hun vuurwerk koop en het samen met hun afsteekt, zoals ik dat vroeger met mijn vader of opa deed. Veel ouders weten niet eens wat hun zoon of dochter afsteekt, omdat ze er geen verstand van hebben.

  12. #39
    VWC-Lid Madmax's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 oktober 2017
    Berichten
    953
    Thanks
    1.619
    707 waarderingen in 371 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thuur Bekijk bericht
    Ik weet het, ik ben zelf vroeger ook geen heilig boontje geweest. Maar vroeger toen ik 14 was, was de zwaarste knal een strijker. Tegenwoordig gaat het vele malen harder, Maar als ouders zijnde zit je óók te slapen. Mijn kinderen zijn ongeveer van dezelfde leeftijd. Dat betekent dat ik hun vuurwerk koop en het samen met hun afsteekt, zoals ik dat vroeger met mijn vader of opa deed. Veel ouders weten niet eens wat hun zoon of dochter afsteekt, omdat ze er geen verstand van hebben.
    Inderdaad, zo doe ik het ook met mijn zoon en dochter. Ik koop vuurwerk met, en voor ze en tegenwoordig is dat voor overdag cat1 (het is maar wat je leuk vindt) en voor na 18 uur knal, thunderkings, grondbloemen en wat goedkope pijlen en cakejes.

    Mijn zoon is inmiddels bijna 17 jaar en ik heb hem jaren geleden al voor eens en voor altijd gewaarschuwd.
    Mijn ogen werden geopend omdat het gruwelijk fout ging met de zoon van een goede kennis van me (die jongen van inmiddels 16 jaar moet het de rest van zijn leven doen met 1 hand en 1 oog (door gestunt met zwaar vuurwerk wat via internet besteld was). Helaas wist paps niet helemaal wat hij voor hem besteld had en ook hij wordt dagelijks geconfronteerd met de gevolgen daarvan. Ik kan je vertellen dat hij oud en nieuw sindsdien niet meer viert...

    Ik ben richting mijn zoon heel duidelijk geweest. Oh wee als je het ooit in je hoofd durft te halen om zulk zwaar knalvuurwerk via internet te bestellen of het via anderen (op school) koopt dan ben je de sigaar !

    Ik had hem zelf al een "meldplicht" in het vooruitzicht gesteld, de sanctie was (tot hij meerderjarig zou zijn) als volgt:

    Het enige vuurwerk wat hij dan nog zou zien was dat op de TV. Die dag mocht hij op zijn slaapkamer via het journaal het vuurwerk bekijken in andere delen van de wereld. Buiten kwam hij zeker niet meer die dag (ook niet om 0.00 uur), en ik moet zeggen ik heb tot dusver geen problemen met hem gehad (rond zijn 15e heeft hij het wel een paar keer ter sprake gebracht onder de noemer 'maar iedereeen doet het'), maar hij kreeg al snel door dat ik niet zo zwichten.

    Inmiddels is zijn interesse (gelukkig) meer naar het siervuurwerk gegaan en hoeft het afsteken van thunderkings, NL knalvuurwerk, bang rockets en budgetpijlen niet zo nodig meer.

    Ik heb mijn budget voor hem dus maar wat extra vergroot zodat hij ook mooi legaal siervuurwerk heeft voor in de vooravond (ik heb oa brasilian box, Fairy tail en de lucky 19 voor hem besteld) en heb (en dat weet hij niet) ook een mooie compound voor hem besteld die hij om 18 uur mag afsteken.

    Al met al ben ik blij dat ik het zo op heb kunnen lossen..
    I love Mines

  13. Deze 9 gebruikers waarderen Madmax voor het bericht:


  14. #40
    VWC-Lid Pyro Is Art's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 mei 2017
    Berichten
    1.302
    Thanks
    1.376
    2.257 waarderingen in 761 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thuur Bekijk bericht
    Maar als ouders zijnde zit je óók te slapen.
    Als ik naar mijn eigen situatie kijk, valt mijn ouders weinig te verwijten. Het is natuurlijk ook kind eigen om wat rebels en tegendraads te zijn (in mijn geval behóórlijk). Tuurlijk hebben ze thuis wel eens wat vuurwerk gevonden wat niet helemaal legaal was, en tuurlijk kreeg je dan op je kop. Maar eenmaal buiten met je vriendjes was je die boze woorden direct weer vergeten en ging je lekker door met de onzin.

  15. Deze 2 gebruikers waarderen Pyro Is Art voor het bericht:


  16. #41
    VWC-Lid San71's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 januari 2016
    Berichten
    1.034
    Thanks
    3.768
    1.122 waarderingen in 477 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thuur Bekijk bericht
    Ik weet het, ik ben zelf vroeger ook geen heilig boontje geweest. Maar vroeger toen ik 14 was, was de zwaarste knal een strijker.
    In die tijd waren de strijkerbommen ook berucht. Kostte flink wat handjes en vingers. Ik heb er toen ook wel eens eentje gebouwd van 50 stuks in een dikke eding stift met extra lange ontsteker. Gaf een flinke klap en drukgolf. Zekers vergelijkbaar met een Cobra 8. Niet verstandig om te doen natuurlijk. Eind jaren 70 werden er ook gewoon kubusbommen legaal verkocht. Geen lichte dingetjes.

  17. Deze gebruiker waardeert San71 voor het bericht:


  18. #42
    VWC-Lid bakero1973's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 december 2008
    Berichten
    967
    Thanks
    157
    780 waarderingen in 255 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RandomDaniel Bekijk bericht
    Altough ik veel vertrouwen heb in de mensheid en er dus vanuit ga dat die Cobra 8 op normale manier afgestoken word vraag ik me toch af wat kids van 13/14 met een C8 moeten.
    hetzelfde wat jij had met strijkers / nitraten op je 13/14, spannend!!!!
    naar Duitsland voor vuurwerk, iemand tips

  19. Deze gebruiker waardeert bakero1973 voor het bericht:


  20. #43
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    26 november 2010
    Berichten
    278
    Thanks
    264
    340 waarderingen in 110 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Madmax Bekijk bericht
    Inderdaad, zo doe ik het ook met mijn zoon en dochter. Ik koop vuurwerk met, en voor ze en tegenwoordig is dat voor overdag cat1 (het is maar wat je leuk vindt) en voor na 18 uur knal, thunderkings, grondbloemen en wat goedkope pijlen en cakejes.

    Mijn zoon is inmiddels bijna 17 jaar en ik heb hem jaren geleden al voor eens en voor altijd gewaarschuwd.
    Mijn ogen werden geopend omdat het gruwelijk fout ging met de zoon van een goede kennis van me (die jongen van inmiddels 16 jaar moet het de rest van zijn leven doen met 1 hand en 1 oog (door gestunt met zwaar vuurwerk wat via internet besteld was). Helaas wist paps niet helemaal wat hij voor hem besteld had en ook hij wordt dagelijks geconfronteerd met de gevolgen daarvan. Ik kan je vertellen dat hij oud en nieuw sindsdien niet meer viert...

    Ik ben richting mijn zoon heel duidelijk geweest. Oh wee als je het ooit in je hoofd durft te halen om zulk zwaar knalvuurwerk via internet te bestellen of het via anderen (op school) koopt dan ben je de sigaar !

    Ik had hem zelf al een "meldplicht" in het vooruitzicht gesteld, de sanctie was (tot hij meerderjarig zou zijn) als volgt:

    Het enige vuurwerk wat hij dan nog zou zien was dat op de TV. Die dag mocht hij op zijn slaapkamer via het journaal het vuurwerk bekijken in andere delen van de wereld. Buiten kwam hij zeker niet meer die dag (ook niet om 0.00 uur), en ik moet zeggen ik heb tot dusver geen problemen met hem gehad (rond zijn 15e heeft hij het wel een paar keer ter sprake gebracht onder de noemer 'maar iedereeen doet het'), maar hij kreeg al snel door dat ik niet zo zwichten.

    Inmiddels is zijn interesse (gelukkig) meer naar het siervuurwerk gegaan en hoeft het afsteken van thunderkings, NL knalvuurwerk, bang rockets en budgetpijlen niet zo nodig meer.

    Ik heb mijn budget voor hem dus maar wat extra vergroot zodat hij ook mooi legaal siervuurwerk heeft voor in de vooravond (ik heb oa brasilian box, Fairy tail en de lucky 19 voor hem besteld) en heb (en dat weet hij niet) ook een mooie compound voor hem besteld die hij om 18 uur mag afsteken.

    Al met al ben ik blij dat ik het zo op heb kunnen lossen..
    Dat is de juiste opvoeding goed bezig!!

  21. Deze gebruiker waardeert Thuur voor het bericht:


  22. #44
    VWC-Lid Happiness's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 januari 2010
    Berichten
    6.053
    Thanks
    8.985
    5.191 waarderingen in 2.008 posts
    Je kan er niet vroeg genoeg mee beginnen.
    December Will Be Magic Again!!

  23. #45
    VWC-Lid Happiness's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 januari 2010
    Berichten
    6.053
    Thanks
    8.985
    5.191 waarderingen in 2.008 posts
    @ Thuur Wel vreemd dat 13 en 14 jarigen met deze rotzooi rondlopen.
    Daar is niets vreemd aan hoor.
    December Will Be Magic Again!!

Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •