Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn ervaring van Profi vuurwerk

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Mijn ervaring van Profi vuurwerk

    Na lang geaarzeld te hebben heb ik uiteindelijk meegedaan aan de (buurt-)actie, wat inhield 500,- euro aan Profi vuurwerk bestellen en dan 250,- gratis artikelen van Profi, die je dan zelf mocht uitkiezen.

    Mijn bestelling heb ik opgehaald in Zutpen, tegen mijn verwachting in was het erg rustig en werd ik snel geholpen. Mijn bestelling werd in mijn zicht nagelopen en bevatte geen fouten, ik kreeg dus wat ik had besteld, inclusief de gratis artikelen. Daarnaast werd al het vuurwerk in mijn auto gezet (goede service!!).

    Gelijk toen het donker werd ben ik begonnen met afsteken, samen met mijn kinderen, eerst de twee paketten en de kleinere potten. De paketten vielen allerzins mee, de duur van de verschillende potten waren goed waarbij de effecten veelal boven verwachting waren.

    Rond acht uur waren we bijna klaar met de paketten en de kleinere potten, helaas ging er bij een van de laatste potten wat verkeerd en explodeerde deze op vreemde wijze waarbij we weg moesten duiken voor de bommmetjes die overal heen werden geschoten (na de eerste salvo, helaas niet meer in de lucht). Mijn jongste zoontje raakte hierbij helaas gewond, een brandwond op zijn voorhoofd van ongeveer 3 centimeter groot. Na de eerste schrik de pot bekeken, hij stond nog steeds vast tussen twee stenen maar hij was als het ware kapot gescheurd aan de zijkant. Na een pauze te hebben ingelast in eerste instantie verder gegaan met mijn oudste zoon, dit keer wel half verscholen.....je weet maar nooit. Uiteindelijk kon mijn jongste de verleiding niet weerstaan en voegde hij zich weer bij ons....!

    Vanaf 22.00u de wat grotere potten afgeschoten afwisselend met matten uit belgie en bolvuurpijlen uit belgie. dit was een waar spektakel alle potten overtroffen bijna mijn verwachting. De gehele buurt kwam uiteindelijk even kijken en vonden het allemaal geweldig.

    Al met al een domper overgehouden aan de pot die verkeerd explodeerde....dit temperde toch uiteindelijk de vreugde en genot van het afsteken. Maar eerlijk is eerlijk het waren stuk voor stuk geweldige stukken......mooie potten....les gehad in gevaar van vuurwerk....! Al met al nu al de keuze gemaakt om dit bij Katan vuurwerk te herhalen....tenminste indien men deze actie herhaald.....! Dan heb ik graag die rit van 160 kilometer heen en 160 kilometer terug ervoor over!

    #2
    Bedankt voor je mening over deze collectie. Het komt uit de fabriek van Wolff dus ik had niet anders verwacht dat het mooi spul was. Jammer van die pot, heb het dit jaar helaas zelf ook mee moeten maken met een pot van Dynasty. Bij ons gelukkig geen gewonden maar wel goed wakker geschud

    Comment


      #3
      Bert. Niet al het vuurwerk uit de Profi Serie komt uit de fabriek waar ook het vuurwerk van Dynasty word geproduceerd. Als ik het goed heb begrepen word het vuurwerk in China geproduceerd en daar word aangeboden door een productiebedrijf die het aan meerdere importeurs aanbiedt waardoor het inderdaad mogelijk is dat er dezelfde producten worden aangeboden met de zelfde uitwerking maar met een andere naam/label/merk en prijs. De effecten blijven dan natuurlijk wel het zelfde en kan er dus niet gezegd worden dat de producten van Wolff beter zijn dan die van Katan. Of er moet met kartonnen gegooid worden of verkeerd worden opgeslagen natuurlijk. Maar daar moeten we als consument niet van uitgaan omdat dat met andere dagelijse producten ook niet gebeurd.

      Dontmind. Bedankt voor het delen van jouw ervaringen. Ik heb de lijst gelezen met de producten die jij hebt gehad vorig jaarwisseling. Een aardig grote lijst met echt een groot aantal ware toppers. Het kan ook niet anders dat jij de show heb gestolen. Helaas is het nooit uitgesloten dat vuurwerk dat vele male gecontroleerd is 100 procent veilig is, dat blijkt maar weer uit jouw ervaring. Ik hoop dat het onderhand beter gaat met uw zoon, het is nooit fijn om zoiets mee te maken en al zeker niet als het een bekende is. Ik weet met een brandwond ben je getekend voor het leven dus ik hoop dat het meevalt.

      Ik hoop dat jij in desbetreffende topics wat uitgebreider kunt ingaan op de opgedane ervaringen met het Profi vuurwerk. Er is nog niet veel bekend maar aan het beeldmateriaal te zien zijn het zeer mooie effecten en ik zou graag willen horen of dit ook echt zo is.

      In ieder geval erg bedankt voor het plaatsen van jouw ervaring en ik hoop wat meer te lezen.

      Gegroet,
      Di Resta

      Comment


        #4
        Het is inderdaad zo dat niet alle potten uit onze collectie uit één fabriek komen. Daarom zijn er ook wisselingen wat labels betreft (kleuren vooral).
        Dit jaar starten we waarschijnlijk nog een nieuwe lijn, in de hoop dat het dit jaar wel één lijn word.

        Comment


          #5
          Dit jaar ook een hoop van profi geschoten en niets is me tegengevallen vond het allemaal topvuurwerk! op pijlenpakket thunderstorm na.. Hebbe onderstaande gehad van profi, waarvan aantal dubbel, of zelfs driedubbel, zeker niet zonde.

          Blue blitz
          Combat
          Display box
          Cyclone
          Dynamite
          Open fire
          Sky Symphony
          Super3
          Terminator

          Thunderstorm (pijlen)
          Laatst aangepast door tiele87; 5 January 2010, 22:07.

          Comment


            #6
            Zou ik allemaal ook hebben uitgeprobeerd, als werknemer/verkoper van Katan ;)

            Comment


              #7
              Er moet gewoon voor betaald worden hoor sjakie, buurtactie is bijvoorbeeld ook al 33% korting he.
              Daarbij is het gewoon goed vuurwerk. Heb zelf jarenlang in Duitsland vuurwerk gekocht. Dat was er ook dit jaar, waardoor we het prima hebben kunnen vergelijken. Maar volgend jaar wordt het katan vuurwerk is gebleken.

              Met 2 vrienden heb je nou net een wat groter budget.

              Zal van het woordje heb, maar ff hebbe voor het gemak maken. Tevreden?
              Laatst aangepast door tiele87; 5 January 2010, 22:17.

              Comment


                #8
                Tipje voor de volgende keer: Check al de tubes van je potten op deuken en/of ovale tubes.
                Dit is een indicatie van beschadigingen tijdens transport en/of opslag, en zo een pot moet je in de winkel nooit accepteren.

                Ingedeukte tube > Bombette raakt vast in tube > pot explodeert, en je bent de controle kwijt over verdere verloop van de pot.

                [QUOTE=dontmind;61963]
                Rond acht uur waren we bijna klaar met de paketten en de kleinere potten, helaas ging er bij een van de laatste potten wat verkeerd en explodeerde deze op vreemde wijze waarbij we weg moesten duiken voor de bommmetjes die overal heen werden geschoten (na de eerste salvo, helaas niet meer in de lucht). Mijn jongste zoontje raakte hierbij helaas gewond, een brandwond op zijn voorhoofd van ongeveer 3 centimeter groot. Na de eerste schrik de pot bekeken, hij stond nog steeds vast tussen twee stenen maar hij was als het ware kapot gescheurd aan de zijkant. Na een pauze te hebben ingelast in eerste instantie verder gegaan met mijn oudste zoon, dit keer wel half verscholen.....je weet maar nooit. Uiteindelijk kon mijn jongste de verleiding niet weerstaan en voegde hij zich weer bij ons....!
                QUOTE]

                Comment


                  #9
                  Wat naar. Wens hem maar geluk! Bij mij waren het gelukkig geen cakes, maar wel pijlen. Eentje klapte op zo'n twee a drie meter. Ik had de Collateral damage van Vuurwerkland. En daarvan kwam een shot in een boom terecht. Gelukkig genoeg afstand. Het was net toevallig dat er een politiebusje voorbij reed. Toen de bombette knalde. Die man schrok zich wezenloos.

                  Ik heb er ook op gelet. Bij mij waren de tubes van een andere waaier ingedeukt en heb ze in vorm proberen te krijgen. Er was ook een randje omgekrult wat ik met een mesje eraf heb gesneden. Maar je kan beter niet eraan zitten. Er zijn wel eens ladingen die niet zo vast zitten. Nadat de cake leeg was geschoten bleek hoe slap het ''frame'' was. Het omhulsel viel uit elkaar en de tubes zaten niet vast. Het hing dus met lont vast. Gelukkig is er geen schot misgegegaan.

                  Ik hen nog geen ervaring met Profi vuurwerk. Maar hoop dit jaar wel sommige cakes te bemachtigen.

                  Comment

                  Working...
                  X