Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 70
  1. #1
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    30 december 2015
    Locatie
    Dinteloord
    Berichten
    452
    Thanks
    107
    439 waarderingen in 112 posts

    Vuurwerkliefhebbers roepen op tot landelijk protest: ‘Dat gezeik wordt elk jaar erger

    Een aantal vuurwerkliefhebbers uit de regio ziet met afgrijzen dat het afsteken van vuurwerk steeds meer aan banden wordt gelegd. De vijf kondigen daarom voor zondag 30 december een landelijke demonstratie aan. Ze roepen gelijkgestemden op om die dag om bij wijze van protestactie 20.00 uur precies één stuk vuurwerk af te steken. ,,Dat gezeik wordt elk jaar erger.''

    Rody Burgemeester steekt al sinds zijn 5de vuurwerk af. Hij kan zich geen jaarwisseling zonder voorstellen. ,,En in al die jaren is er nog nooit een ongeluk gebeurd'', zegt de 20-jarige Dordtenaar. De laatste jaren wordt steeds vaker gediscussieerd over een verbod op vuurwerk, onder meer omdat het volgens critici gevaarlijk is. ,,Maar de ongelukken die gebeuren, komen puur door verkeerd gebruik of omdat mensen teveel gedronken hebben. Daarom zou afsteken van vuurwerk als je gedronken hebt, eigenlijk strafbaar moeten zijn.''

    Hij heeft een maand geleden een Facebookgroep opgericht, waarmee hij andere vuurwerkliefhebbers oproept om op zondag 30 december om klokslag 20.00 uur één stuk vuurwerk af te steken. ,,Iedereen mag zelf weten wat: een vuurpijl, een pot Bengaals vuurwerk of wat dan ook. Als het maar wel legaal is. Gewoon thuis voor de deur om zo duidelijk te maken dat er niet nòg meer moet veranderen rondom het afsteken van vuurwerk. Dat is al te veel gebeurd.''

    Verbod
    Zo mag sinds een aantal jaren op oudejaarsdag pas vanaf 18.00 uur vuurwerk afgestoken worden en zijn er op steeds meer plekken in het land vuurwerkvrije zones. Rotterdam wil volgend jaar zelfs een verbod voor de hele stad, met uitzondering van een stuk of 35 plekken waar nog wel geknald mag worden.

    ,,We zijn bang dat het straks echt helemaal afgelopen is'', zegt Burgemeester. ,,Daarom is het hoog tijd om een tegengeluid te laten horen.''

    Dat zegt ook zijn kompaan Jimmy Weterings. ,,Vuurwerk hoort er gewoon bij en dat gezeik wordt elk jaar erger. Het geeft een geweldige kick als je iets afsteekt. Ik word er elke keer weer heel erg vrolijk van. Het hele jaar ben ik aan het aftellen tot we weer mogen.''

    De besloten Facebookgroep heeft inmiddels meer dan 600 leden. ,,En dat aantal stijgt nog steeds. Het moeten er zoveel mogelijk worden'', zegt Burgemeester, die het liefst elke dag iets zou afsteken om het protest krachtiger te maken.

    ,,Maar ik ben bang dat we dan problemen krijgen. Als het bij één keer blijft op die 30ste december dan valt dat wel mee hopelijk. En als ik toch een bekeuring krijg, dan betaal ik die natuurlijk gewoon. Dat is maximaal honderd euro. Dat heb ik er wel voor over.‘

    /https://www.ad.nl/dordrecht/vuurwerk...rger~a515f1ff/

  2. Deze 4 gebruikers waarderen joongeers16pyro voor het bericht:


  3. #2
    VWC-Lid RandomDaniel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2015
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    6.224
    Thanks
    5.536
    6.593 waarderingen in 2.736 posts
    Mooi dat het het in ieder geval al regionaal nieuws heeft gehaald! Ik steun deze actie, ongeacht wat men daarvan vindt. Ik doe er zelf niet aan mee omdat ik dan andere verplichtingen heb.
    Laatst gewijzigd door RandomDaniel; 1 november 2018 om 15:59
    Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

  4. #3
    VWC-Lid blackmoon's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 december 2013
    Berichten
    1.175
    Thanks
    247
    855 waarderingen in 370 posts
    Ik vind het geen goed initiatief, het is natuurlijk wel goed om een tegengeluid te laten horen alleen denk ik dat dit niet de manier is...

  5. Deze 3 gebruikers waarderen blackmoon voor het bericht:


  6. #4
    VWC-Lid Reverser's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 oktober 2013
    Berichten
    2.525
    Thanks
    1.098
    3.124 waarderingen in 1.217 posts
    Zal 30 december wel een paar fontijntjes en wat sterretjes aansteken met mijn kidz. Dat was ik sowieso wel van plan. CAT1 natuurlijk
    Laatst gewijzigd door Reverser; 31 oktober 2018 om 15:58
    http://www.youtube.com/c/ReVerser

  7. Deze 3 gebruikers waarderen Reverser voor het bericht:


  8. #5
    VWC-Lid Arnoud PyroFan's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 november 2015
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    1.493
    Thanks
    1.985
    1.224 waarderingen in 409 posts
    Of het wel of niet een goed initiatief is weet ik niet, maar in mijn regio wordt er de laatste 3 dagen toch al veel afgestoken, dus dit maakt dan denk niet veel uit. Wel goed om te lezen dat het tegengeluid ook in de media komt.

  9. Deze gebruiker waardeert Arnoud PyroFan voor het bericht:


  10. #6
    Banned
    Geregistreerd
    4 juni 2008
    Berichten
    584
    Thanks
    362
    416 waarderingen in 221 posts
    Begrijpelijk zo’n gedachte en oproep tot demonstratie, echter zal deze protest actie niets meer opleveren dan extra overlast-meldingen!

    De initiatiefnemers verkijken zich ook op “slechts een boete van 100,-“

    Op “opruiing” staat een veeeel hogere straf!
    En die worden gegeven ook!
    Check de veroordeling van Jenny, de heldin van de blokkeer Friezen.

  11. Deze gebruiker waardeert firewire voor het bericht:


  12. #7
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    4 november 2007
    Berichten
    5.582
    Thanks
    2.934
    4.276 waarderingen in 1.455 posts
    Persoonlijk vind ik dit geen goed initiatief, snap wel hun beweegredenen.

    Een tegengeluid is goed, maar doet het wel via de gewone legale manier.
    Anders is het vuur voor de media. Wat de een doet met cat 1 vuurwerk, doet de ander misschien met illegaal vuurwerk.
    Vuurwerkcrew.nl : Het leukste vuurwerk forum met alle info over vuurwerk!

  13. Deze 2 gebruikers waarderen ylke voor het bericht:


  14. #8
    VWC-Lid erase2fast's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 oktober 2009
    Berichten
    834
    Thanks
    546
    575 waarderingen in 267 posts
    Persoonlijk vind ik dit geen goed initiatief, snap wel hun beweegredenen.

    Een tegengeluid is goed, maar doet het wel via de gewone legale manier.
    Anders is het vuur voor de media. Wat de een doet met cat 1 vuurwerk, doet de ander misschien met illegaal vuurwerk.
    En daarbij, wat voor een impact gaat het überhaupt hebben? 1 klein handje freaks gaat dit maar doen?
    Is hetzelfde als heel Nederland verzoeken te hard te rijden. Daarbovenop zal 90% van de straat gaat zich er aan ergeren etc. puur vanwege het feit dat zij niet op de hoogte zijn van de actie.


    Ik ben bang dat het niet doeltreffend gaat zijn.
    alcohol lost niets op, maarja melk ook niet...

  15. #9
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    5 november 2014
    Berichten
    983
    Thanks
    954
    875 waarderingen in 395 posts
    Dit initiatief zal idd alleen maar olie op het vuur gooien.

  16. #10
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Berichten
    5.460
    Thanks
    1.447
    838 waarderingen in 523 posts
    Men verkijkt zich lelijk op de gevolgen. Het is aanzetten tot iets wat wettelijk. Verboden is en heel gevoelig ligt nu
    Jeder Schuss ein Genuss

  17. #11
    VWC-Lid Happiness's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 januari 2010
    Berichten
    6.053
    Thanks
    8.991
    5.192 waarderingen in 2.008 posts
    Ik heb al gezeik in mijn buurt als ik op de dag der dagen om 18:00 mijn eerste goede Cruiserocket de lucht in laat gaan. Laat staan als ik een dag eerder iets afsteek. Tegengeluid prima maar niet op deze manier. Al snap ik het wel. Ben dat gezeik ook spuugzat.
    December Will Be Magic Again!!

  18. #12
    VWC-Lid vuurwerkfreakk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 oktober 2011
    Berichten
    3.774
    Thanks
    2.127
    1.583 waarderingen in 1.106 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Matii Bekijk bericht
    Het is aanzetten tot iets wat wettelijk. Verboden is en heel gevoelig ligt nu
    Weet je wat bij mij gevoelig ligt? Dit:

    Dat sinds dat 10 jaar geleden de heren de Faber/Bonte ooit over een verbod repten, er een gigantische (social)media hetze tegen vuurwerk is gekomen! En dat ik straks op die manier mijn passie en hobby kwijt ben.

    Als ik op een feestje/verjaardag vertel dat ik een 'serieuze' vuurwerkliefhebber' ben wordt ik al vuil aangekeken als een soort uitschot van de maatschappij door sommigen.

    ''Wat erg zeg, een paar Knallen! Voor sommigen neemt het alle sfeer en levensvreugde van de decembermaand zelfs weg!'' Dan kan je beter een psychiater zoeken denk ik!

    DAT is pas triest.....

    Als een tegengeluid tegen het tegengeluid de media op een normale manier niet kan halen dan maar zo, want dat is het doel ervan! Doordat het een georganiseerde actie is komt het ook interessanter voor media en sterker over!


    Soms moet je stevig aangeven dat op een moment de maat vol is!

  19. Deze 7 gebruikers waarderen vuurwerkfreakk voor het bericht:


  20. #13
    VWC-Lid vuurvent's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 februari 2012
    Locatie
    Lisserbroek
    Berichten
    1.045
    Thanks
    1.729
    2.628 waarderingen in 723 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door blackmoon Bekijk bericht
    Ik vind het geen goed initiatief, het is natuurlijk wel goed om een tegengeluid te laten horen alleen denk ik dat dit niet de manier is...
    Ik ben dan toch aan het werk in een vw winkel anders had ik ook wel wat gedaan. Ik denk zelf dat het weinig uithaalt maarja er wordt tenminste wat geprobeerd. Hier lees ik alleen maar dat dit niet de manier is. DOE DAN WAT!
    want het gezeik omtrent de jaarwisseling wordt ieder jaar erger, en net of dit ervoor zorgt dat er nog meer klachten komen over vuurwerk denk dat dat wel meevalt. Ik wacht altijd tot 31 dec. Maar hier gaat t verder altijd vollop los als de verkoop start, dan maakt die enkele knal extra niks uit.
    de media heeft gewoon de vinger in de pap en ze zouden de zeurdozen gewoon geen podium moeten geven. Tis traditie klaar, doe maar wat aan de overlast van dronken personen tijdens de jaarwisseling of ander gajes.
    De enige echte vuurvent - www.vuurvent.nl

  21. Deze 5 gebruikers waarderen vuurvent voor het bericht:


  22. #14
    VWC-Lid Fegefeuer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 oktober 2007
    Locatie
    Utopia
    Berichten
    1.792
    Thanks
    1.936
    1.643 waarderingen in 695 posts
    Ik vind het een goed initiatief. Die actie met dat ene stuk vuurwerk, dat loopt wel los. Symbolisch gebeuren, daar prikken de meeste mensen wel door heen. Veel belangrijker mijn inziens dat in de media komt dat voor veel Nederlanders de grens is bereikt. Hetzij via BCN, hetzij via AVV, hetzij via initiatieven als deze. Kan iets losmaken, soort sneeuwbaleffect.

  23. Deze 3 gebruikers waarderen Fegefeuer voor het bericht:


  24. #15
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    28 december 2016
    Berichten
    436
    Thanks
    36
    335 waarderingen in 142 posts
    Ik heb het al vaker gezegd: Laat nou gewoon elke klant in de vuurwerk winkel een handtekening zetten tegen het vuurwerkverbod, dan zit je zo aan de hoeveelheid handtekeningen, die nodig zijn voor een petitie tegen een vuurwerkverbod. Biedt die handtekeningen aan in Den Haag en de regering MOET! hierover dan gaan debatteren....
    Laat de vuurwerk winkels en importeurs in actie komen met een "tegengeluid" en/of reactie op een vuurwerkverbod. Maar zolang dat niet gebeurt, wordt het gezeik elk jaar erger, wat leidt tot een totaalverbod....
    Een tegengeluid is prima, maar om op 30 december 20.00 uur massaal te gaan stoken, gaat volgens mij niet echt helpen vrees ik.

  25. Deze 5 gebruikers waarderen Martin1978 voor het bericht:


Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •