Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 23
  1. #1
    VWC-Lid De Knalknapen's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 september 2010
    Berichten
    1.095
    Thanks
    1.317
    1.677 waarderingen in 602 posts

    kwaliteit van youtube

    Beste mede leden,

    Na het uploaden van het filmpje op YouTube, gaat het beeld kwaliteit erg naar beneden hoe kan dit ? en hoe kan ik dit veranderen ?

    Groet baskalli

  2. #2
    VWC-Lid romano's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2009
    Berichten
    409
    Thanks
    269
    325 waarderingen in 145 posts
    Ben niet heel bekend met YouTube maar volgens mij is het een kwestie van tijd. Je video is nog aan het renderen en het kan dus even duren voordat YouTube een hoge kwaliteit laat zien!

    Groeten,
    Romano

  3. Deze gebruiker waardeert romano voor het bericht:


  4. #3
    VWC-Lid DarkSoul's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 januari 2007
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    4.393
    Thanks
    1.483
    4.770 waarderingen in 1.535 posts
    Ik vraag me af of het wel nodig was om hiervoor een heel nieuw topic te openen...

    Je vraag is wel heel erg algemeen. Wat verandert er aan de kwaliteit? Als iedereen dit zo zou ervaren, zou niemand meer youtube gebruiken. Tegenwoordig kan youtube zelfs op 4K weergeven, dus die kwaliteit is echt dikke prima. Heb je een voorbeeld van die slechte beeldkwaliteit in jouw videos? Komt het niet omdat je video's verkeerd rendert? En je beseft je ook dat youtube een video moet verwerken, nadat jij het geüpload hebt? Je ziet niet direct na het uploaden al de maximale kwaliteit.
    Laten we lekker link gaan doen!

  5. Deze gebruiker waardeert DarkSoul voor het bericht:


  6. #4
    VWC-Lid De Knalknapen's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 september 2010
    Berichten
    1.095
    Thanks
    1.317
    1.677 waarderingen in 602 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DarkSoul Bekijk bericht
    Ik vraag me af of het wel nodig was om hiervoor een heel nieuw topic te openen...

    Je vraag is wel heel erg algemeen. Wat verandert er aan de kwaliteit? Als iedereen dit zo zou ervaren, zou niemand meer youtube gebruiken. Tegenwoordig kan youtube zelfs op 4K weergeven, dus die kwaliteit is echt dikke prima. Heb je een voorbeeld van die slechte beeldkwaliteit in jouw videos? Komt het niet omdat je video's verkeerd rendert? En je beseft je ook dat youtube een video moet verwerken, nadat jij het geüpload hebt? Je ziet niet direct na het uploaden al de maximale kwaliteit.
    Tijdens het editen is het beeld kwaliteit zo als die hoort. maar na het uploaden op YouTube is het beeld kwaliteit matig. ook al staan de filmpjes er langer op blijft de kwaliteit op YouTube het zelfde !

  7. Deze gebruiker waardeert De Knalknapen voor het bericht:


  8. #5
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 december 2012
    Berichten
    6.228
    Thanks
    1.915
    2.215 waarderingen in 1.023 posts
    Of je upload een format (ja format niet formaat) dat door YT opnieuw verwerkt moet worden waardoor de kwaliteit achteruit gaat. Misschien is je video interlaced opgenomen of verwerkt ook die verwerking gaat vaak fout en dan blijf je streepjes zien. Eerst geduldig wachten tot youtube klaar is met verwerken en kijk ook even hier: https://support.google.com/youtube/answer/1722171?hl=nl


    Heb je een voorbeeld voor ons?

  9. Deze gebruiker waardeert Fireworksfamily123 voor het bericht:


  10. #6
    VWC-Lid vpyrofan's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 november 2014
    Berichten
    204
    Thanks
    83
    292 waarderingen in 90 posts
    Misschien ligt het aan de 'bitrate' van je gerenderde video. Als deze erg laag is en je hem op YouTube uploadt, wat deze nog een keer zal compressen (comprimeren), kan een video van oorspronkelijk goede kwaliteit er alsnog slecht uit komen te zien. Youtube raadt zelf een bitrate van 8 mbps aan op 1080p en 30fps, ik zelf zit daar graag nog flink boven (rond de 25-35). Let wel op dat je bestand aardig in grootte zal toenemen als je de bitrate omhoog gooit.

    Natuurlijk is dit niet het enige, 'kwaliteit' is nogal algemeen.
    Stookverslaafde

  11. Deze gebruiker waardeert vpyrofan voor het bericht:


  12. #7
    VWC-Lid De Knalknapen's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 september 2010
    Berichten
    1.095
    Thanks
    1.317
    1.677 waarderingen in 602 posts
    Super bedankt voor jullie reacties ik ga er naar kijken !!!

  13. #8
    VWC-Lid DarkSoul's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 januari 2007
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    4.393
    Thanks
    1.483
    4.770 waarderingen in 1.535 posts
    Mogen wij er dan ook "naar kijken"?
    Zet eens een youtube linkje hier neer van een video met matige kwaliteit. Dat helpt ons.
    Laten we lekker link gaan doen!

  14. #9
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts
    kwaliteit van een video op youtube is erg afhankelijk van hoe je hem rendert.


    Een 4K video heeft bijvoorbeeld minimaal nodig 35Mbit\second, HD zit gemiddeld op een 15Mbit minimaal. Verder is het ook aan te bevelen om een formaat te gebruiken dat gangbaar is. Youtube vreet veel, maar een te tropisch formaat kan ook de kwaliteit om zeep helpen. Een vaak gebruikt formaat is de codec H.264 met als formaat (container) MP4. Probeer ook verder zoveel mogelijk de originele formaten aan te houden, is je video bv in HD 1920x1080 25 beelden per seconde hou dat dan ook zo aan.

    en ja heb geduld. youtube kan er tot 24 uur doen om alles tot aan 4K verwerken. Gemiddeld zit een totale verwerking na upload tot 4K van een 15 minuten video op ongeveer 2 tot 3 uur voor Youtube
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

  15. Deze 3 gebruikers waarderen RedBaron voor het bericht:


  16. #10
    VWC-Lid De Knalknapen's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 september 2010
    Berichten
    1.095
    Thanks
    1.317
    1.677 waarderingen in 602 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DarkSoul Bekijk bericht
    Mogen wij er dan ook "naar kijken"?
    Zet eens een youtube linkje hier neer van een video met matige kwaliteit. Dat helpt ons.
    https://m.youtube.com/watch?v=IQkuDtH47XA

  17. #11
    VWC-Lid De Knalknapen's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 september 2010
    Berichten
    1.095
    Thanks
    1.317
    1.677 waarderingen in 602 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RedBaron Bekijk bericht
    kwaliteit van een video op youtube is erg afhankelijk van hoe je hem rendert.


    Een 4K video heeft bijvoorbeeld minimaal nodig 35Mbit\second, HD zit gemiddeld op een 15Mbit minimaal. Verder is het ook aan te bevelen om een formaat te gebruiken dat gangbaar is. Youtube vreet veel, maar een te tropisch formaat kan ook de kwaliteit om zeep helpen. Een vaak gebruikt formaat is de codec H.264 met als formaat (container) MP4. Probeer ook verder zoveel mogelijk de originele formaten aan te houden, is je video bv in HD 1920x1080 25 beelden per seconde hou dat dan ook zo aan.

    en ja heb geduld. youtube kan er tot 24 uur doen om alles tot aan 4K verwerken. Gemiddeld zit een totale verwerking na upload tot 4K van een 15 minuten video op ongeveer 2 tot 3 uur voor Youtube
    Super bedankt ! Morgen maar weer veder koekeloeren !

  18. Deze gebruiker waardeert De Knalknapen voor het bericht:


  19. #12
    VWC-Lid DarkSoul's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 januari 2007
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    4.393
    Thanks
    1.483
    4.770 waarderingen in 1.535 posts
    Ik zie niet direct grote issues in je film. Maar ik weet natuurlijk niet hoe de beeldkwaliteit is van het ruw filmbestand.
    Ik constateer vrij onrustig en schokkerig beeld, vermoedelijk van een camera zonder beeldstabilisatie.
    Ik hoor erg dof geluid, vermoedelijk zonder externe microfoon.

    Maar het gebrek aan kwaliteit die jij waarneemt, ligt vermoedelijk aan je rendering. Als je een film bewerkt hebt (met welke software je dat dan ook doet), moet je het project opslaan/renderen tot één filmbestand. DIE instellingen moet je even goed nalopen. Framerate is vermoedelijk goed, maar check je bitrate.
    Laten we lekker link gaan doen!

  20. #13
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 december 2012
    Berichten
    6.228
    Thanks
    1.915
    2.215 waarderingen in 1.023 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door baskalli Bekijk bericht
    Zal dan wel aan mijn beeldschermen liggen dat het er gewoon goed uitziet

  21. Deze gebruiker waardeert Fireworksfamily123 voor het bericht:


  22. #14
    VWC-Lid vpyrofan's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 november 2014
    Berichten
    204
    Thanks
    83
    292 waarderingen in 90 posts
    Zoals DarkSoul al zegt, is het nogal beweeglijk beeld en heb je ietwat last van geluidsonderdrukking. (eerste lift klinkt harder dan de eerste knal) Ik denk eerlijk gezegd niet dat je de video qua beeldkwaliteit, in ieder geval niet op YouTube, vele malen beter kan krijgen dan dit. Een hogere bitrate zal denk ik ook in dit geval niet voor een waarneembaar verschil zorgen, maar testen kan natuurlijk geen kwaad.
    Stookverslaafde

  23. Deze gebruiker waardeert vpyrofan voor het bericht:


  24. #15
    VWC-Lid Happiness's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 januari 2010
    Berichten
    6.053
    Thanks
    8.991
    5.192 waarderingen in 2.008 posts
    Je zou of wie het dan ook gefilmpt heeft de camera wat minder moeten bewegen. Maar dat komt waarschijnlijk ook doordat je er te dicht op staat te filmen.
    Met een beetje meer afstand kun je je meer focussen op het vuurwerk tijdens het filmen.
    Beeldkwaliteit is op zich prima te doen in mijn ogen.
    December Will Be Magic Again!!

  25. Deze gebruiker waardeert Happiness voor het bericht:


Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •