Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 45 van 56
  1. #31
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    18 oktober 2018
    Berichten
    270
    Thanks
    431
    180 waarderingen in 99 posts
    been there done that, huiszoeking omdat ze een vermoeden hadden kwamen ze een paar jaar geleden 1 dag voor kerst even langs.
    dat vermoeden was ook juist maar ik sla niks thuis op gelukkig....

    eerst vragen ze of ze naar binnen mogen, daarna vragen ze bij elke kamer/schuurtje/kastje of je het wilt openmaken, als je weigert ( niet gedaan overigens aangezien dat niet nodig was ) dan blijven ze gewoon wachten op een goedgekeurd huiszoekingsbevel en trekken ze zelf alles open tot systeemplafons aan toe als ze een beetje pissed zijn dus ik zou maar gewoon fijn meewerken zonder een grote muil zoals die youtube pikkies.

    en een schadevergoeding kan je gewoon vergeten.
    Laatst gewijzigd door Pyroboem; 23 oktober 2018 om 16:27

  2. Deze 2 gebruikers waarderen Pyroboem voor het bericht:


  3. #32
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    26 december 2013
    Berichten
    63
    Thanks
    97
    93 waarderingen in 29 posts
    Ik heb ze ook gehad vorige week. Heb niks te verbergen, maar kwam toch als verassing.

    Aangezien ik al 6 jaar niks meer illegaals heb besteld uit het buitenland. Maar heb wel eens aanstekers edg besteld, en schijnbaar is er een versprijder van dit soort paketten(zowel illegaal als legaal spul) ook tegelijkertijd een snitch.

    3 man politie en 1 zo'n kereltje van een extern bedrijf voor het vervoer. Schijnbaar wou hij ook de "kenner" uithangen helaas.

    Bij mij is meegenomen voor onderzoek;

    1,5 slof astronaut van schuurmans uit 2004
    1 doosje wondertollen

    4 losse decibulls singleshots

    Shising crackers 1 slof van 2013

    (waar meneer de expert van mening was dat ze super oud waren ivm geen opdruk erop. Dus heb ik het doosje uit zn handen gegrepen en hem de achterkant laten zien waar beschrijving jaartal etc etc opstaan)

    Dit is alles wat er bij mij meegenomen is.

    De agenten die mee waren vonden het kennelijk ook onzin en ben uiteindelijk met 1 van hen naar buiten gegaan om een sigaretje te roken, hij zei al tegen mij dat ik het heel misschien nog terug krijg ook wanneer ik op bureau moet komen. (Weet ook niet waarom verhoor..)

    Al met al een zielig gedoe om niks.

  4. Deze gebruiker waardeert TheCoon voor het bericht:


  5. #33
    VWC-Lid vuurwerkfreakk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 oktober 2011
    Berichten
    3.774
    Thanks
    2.127
    1.583 waarderingen in 1.106 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TheCoon Bekijk bericht

    Bij mij is meegenomen voor onderzoek;

    1,5 slof astronaut van schuurmans uit 2004
    1 doosje wondertollen

    4 losse decibulls singleshots

    Shising crackers 1 slof van 2013
    Man man man...

    WAT triest... Dat kan echt alleen maar in Nederland!

  6. #34
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Berichten
    5.460
    Thanks
    1.447
    838 waarderingen in 523 posts
    Je zou je schamen als je als agent daarbij staat. Je zou haast denken dat er geen andere ervaringen zijn als deze rariteiten
    Jeder Schuss ein Genuss

  7. Deze 2 gebruikers waarderen Matii voor het bericht:


  8. #35
    VWC-Lid bolle-040's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 september 2010
    Berichten
    3.809
    Thanks
    5.953
    9.269 waarderingen in 2.966 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TheCoon Bekijk bericht
    Ik heb ze ook gehad vorige week. Heb niks te verbergen, maar kwam toch als verassing.

    Aangezien ik al 6 jaar niks meer illegaals heb besteld uit het buitenland. Maar heb wel eens aanstekers edg besteld, en schijnbaar is er een versprijder van dit soort paketten(zowel illegaal als legaal spul) ook tegelijkertijd een snitch.

    3 man politie en 1 zo'n kereltje van een extern bedrijf voor het vervoer. Schijnbaar wou hij ook de "kenner" uithangen helaas.

    Bij mij is meegenomen voor onderzoek;

    1,5 slof astronaut van schuurmans uit 2004
    1 doosje wondertollen

    4 losse decibulls singleshots

    Shising crackers 1 slof van 2013

    (waar meneer de expert van mening was dat ze super oud waren ivm geen opdruk erop. Dus heb ik het doosje uit zn handen gegrepen en hem de achterkant laten zien waar beschrijving jaartal etc etc opstaan)

    Dit is alles wat er bij mij meegenomen is.

    De agenten die mee waren vonden het kennelijk ook onzin en ben uiteindelijk met 1 van hen naar buiten gegaan om een sigaretje te roken, hij zei al tegen mij dat ik het heel misschien nog terug krijg ook wanneer ik op bureau moet komen. (Weet ook niet waarom verhoor..)

    Al met al een zielig gedoe om niks.
    Waarom nemen ze het überhaupt mee? Dit voldoet toch aan de wetgeving, en geeft hun geen recht om de spullen mee te nemen?
    www.youtube.com/channel/UC87Ra0dmyahLt8AZoj3Nr_Q

  9. #36
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 maart 2007
    Locatie
    Neverland
    Berichten
    1.951
    Thanks
    1.278
    1.401 waarderingen in 609 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bolle-040 Bekijk bericht
    Waarom nemen ze het überhaupt mee? Dit voldoet toch aan de wetgeving, en geeft hun geen recht om de spullen mee te nemen?
    In principe mogen ze het meenemen, maar behoor je het wel terug te krijgen als het legaal blijkt te zijn.
    Het is namelijk eerst "in bewaring nemen" en als het illegaal is pas "in beslag name". Alles wat in bewaring genomen wordt, hoor je in dezelfde staat terug te krijgen.

    Of dat gebeurd, dat is een tweede...
    [B]Groetjes Kamikaze[/B]

  10. Deze gebruiker waardeert kamikaze voor het bericht:


  11. #37
    VWC-Lid bolle-040's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 september 2010
    Berichten
    3.809
    Thanks
    5.953
    9.269 waarderingen in 2.966 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk bericht
    In principe mogen ze het meenemen, maar behoor je het wel terug te krijgen als het legaal blijkt te zijn.
    Het is namelijk eerst "in bewaring nemen" en als het illegaal is pas "in beslag name". Alles wat in bewaring genomen wordt, hoor je in dezelfde staat terug te krijgen.

    Of dat gebeurd, dat is een tweede...
    bedankt, ik snap je verhaal, maar vindt een rare gang van zaken eerlijk gezegd. Je voldoet aan de wetgeving en toch mogen ze het dan meenemen. Is dit een grijs gebied dan?
    www.youtube.com/channel/UC87Ra0dmyahLt8AZoj3Nr_Q

  12. #38
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    10 maart 2006
    Berichten
    1.522
    Thanks
    3.435
    1.923 waarderingen in 700 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bolle-040 Bekijk bericht
    bedankt, ik snap je verhaal, maar vindt een rare gang van zaken eerlijk gezegd. Je voldoet aan de wetgeving en toch mogen ze het dan meenemen. Is dit een grijs gebied dan?
    nee, het is gewoon niet aan de agenten om te beoordelen of vuurwerk illegaal is of niet. daar hebben ze experts voor. (i know, dit woord valt te betwisten )

  13. Deze gebruiker waardeert ghoost voor het bericht:


  14. #39
    VWC-Lid Arnoud PyroFan's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 november 2015
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    1.493
    Thanks
    1.984
    1.224 waarderingen in 409 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TheCoon Bekijk bericht
    Ik heb ze ook gehad vorige week. Heb niks te verbergen, maar kwam toch als verassing.

    Aangezien ik al 6 jaar niks meer illegaals heb besteld uit het buitenland. Maar heb wel eens aanstekers edg besteld, en schijnbaar is er een versprijder van dit soort paketten(zowel illegaal als legaal spul) ook tegelijkertijd een snitch.

    3 man politie en 1 zo'n kereltje van een extern bedrijf voor het vervoer. Schijnbaar wou hij ook de "kenner" uithangen helaas.

    Bij mij is meegenomen voor onderzoek;

    1,5 slof astronaut van schuurmans uit 2004
    1 doosje wondertollen

    4 losse decibulls singleshots

    Shising crackers 1 slof van 2013

    (waar meneer de expert van mening was dat ze super oud waren ivm geen opdruk erop. Dus heb ik het doosje uit zn handen gegrepen en hem de achterkant laten zien waar beschrijving jaartal etc etc opstaan)

    Dit is alles wat er bij mij meegenomen is.

    De agenten die mee waren vonden het kennelijk ook onzin en ben uiteindelijk met 1 van hen naar buiten gegaan om een sigaretje te roken, hij zei al tegen mij dat ik het heel misschien nog terug krijg ook wanneer ik op bureau moet komen. (Weet ook niet waarom verhoor..)

    Al met al een zielig gedoe om niks.
    Wat een triest verhaal zeg... Je mag ook niks meer in huis hebben alles is meteen verdacht.

  15. #40
    VWC-Lid vuurwerkduiven's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 september 2016
    Locatie
    duiven
    Berichten
    2.866
    Thanks
    1.248
    1.397 waarderingen in 780 posts
    Je mag in nederland het hele jaar 25 kg legaal vuurwerk op een afgesloten plaats bewaren

  16. #41
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Berichten
    5.460
    Thanks
    1.447
    838 waarderingen in 523 posts
    Onderstaand
    Jeder Schuss ein Genuss

  17. #42
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Berichten
    5.460
    Thanks
    1.447
    838 waarderingen in 523 posts
    Wat ook krom is is het feit dat ze alles meenemen dan. Ik weet van iemand uit de buurt dat hij 2 nitraten had +20kg legaal, hebben ze alles meegenomen op de 31ste. Hij heeft er niks meer van gehoord, zou me niks verbazen als ze die in de sloot gooien en zelf mooi de rest inpikken
    Jeder Schuss ein Genuss

  18. #43
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    10 maart 2006
    Berichten
    1.522
    Thanks
    3.435
    1.923 waarderingen in 700 posts
    klopt idd Matii. als je niets illegaals hebt krijg je het terug. zit er wel illegaal spul bij, ben je alles kwijt. Ik had 9 jaar geleden o.a spul in dure koffers zitten. heb ze nooit meer teruggezien.

  19. #44
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Berichten
    5.460
    Thanks
    1.447
    838 waarderingen in 523 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ghoost Bekijk bericht
    klopt idd Matii. als je niets illegaals hebt krijg je het terug. zit er wel illegaal spul bij, ben je alles kwijt. Ik had 9 jaar geleden o.a spul in dure koffers zitten. heb ze nooit meer teruggezien.
    Maar de koffers zijn ze dan toch wel verplicht om terug te geven als het onderzoek is afgerond?
    Jeder Schuss ein Genuss

  20. #45
    VWC-Lid RickGAE's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 januari 2013
    Berichten
    3.499
    Thanks
    2.550
    1.542 waarderingen in 803 posts
    Dus als ik het goed begrijp:
    Een buurman die een hekel aan je heeft doet op 31 december een nepmelding van illegaal vuurwerk, de politie komt langs met een huiszoekingsbevel en treft 25KG legaal vuurwerk aan, dan nemen ze toch alles mee voor onderzoek, waardoor je dus helemaal niets meer hebt om af te steken, terwijl je legaal bezig bent. En als je geluk hebt en er zelf om vraagt krijg je het misschien terug een paar weken later?

    Hoe krom gaat dit hier in Nederland...

  21. Deze 2 gebruikers waarderen RickGAE voor het bericht:


Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •