Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 56
  1. #1
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    4 november 2007
    Berichten
    5.582
    Thanks
    2.934
    4.276 waarderingen in 1.455 posts

    Politie Salland controleert online vuurwerkkopers

    De politie in de regio Salland heeft afgelopen week controles gedaan bij kopers van online vuurwerk. Sinds vorig jaar heeft de politie inzage in de gegevens van mensen die online vuurwerk kopen.

    De politie heeft deze week een bezoek gebracht aan personen in de gemeenten Olst-Wijhe en Raalte die op het internet vuurwerk zouden hebben gekocht. Zij controleerden of er in de woning illegaal vuurwerk aanwezig was. De politie heeft tijdens deze controles geen vuurwerk aangetroffen.

    Bron
    Vuurwerkcrew.nl : Het leukste vuurwerk forum met alle info over vuurwerk!

  2. #2
    VWC-Lid MasterBsc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 januari 2009
    Berichten
    7.923
    Thanks
    4.687
    6.454 waarderingen in 2.623 posts
    Lijk me een best wel grote 'faal', ben benieuwd wat de eventuele gevolgen voor de politie dan zijn als ze dan 'onterecht' een huiszoeking/controlle hebben uitgevoerd. Onterecht omdat er blijkbaar niks ligt en dat bij alle huizen waar is gekeken. Lijk me niet dat dat geen consequenties kan hebben.

  3. Deze gebruiker waardeert MasterBsc voor het bericht:


  4. #3
    VWC-Lid vuurwerkduiven's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 september 2016
    Locatie
    duiven
    Berichten
    2.866
    Thanks
    1.248
    1.397 waarderingen in 780 posts
    Jawel dat kunnen ze want ze komen overal mee weg en houden elkaar de hand boven het hoofd

  5. #4
    VWC-Lid heho's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 november 2008
    Locatie
    Ommen
    Berichten
    3.217
    Thanks
    3.824
    3.224 waarderingen in 1.246 posts
    Maar gaat het hier om besteld vuurwerk in Nederland ?

  6. #5
    VWC-Lid Palm Tree's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 februari 2006
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    5.939
    Thanks
    1.145
    2.879 waarderingen in 1.215 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door heho Bekijk bericht
    Maar gaat het hier om besteld vuurwerk in Nederland ?
    "Zij controleerden of er in de woning illegaal vuurwerk aanwezig was."

    Lijkt mij besteld vuurwerk vanuit Polen etc...
    Senyor pirotècnic, pot començar la mascletà !!!

  7. #6
    Banned
    Geregistreerd
    10 maart 2015
    Berichten
    880
    Thanks
    840
    1.387 waarderingen in 519 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MasterBsc Bekijk bericht
    Lijk me een best wel grote 'faal', ben benieuwd wat de eventuele gevolgen voor de politie dan zijn als ze dan 'onterecht' een huiszoeking/controlle hebben uitgevoerd. Onterecht omdat er blijkbaar niks ligt en dat bij alle huizen waar is gekeken. Lijk me niet dat dat geen consequenties kan hebben.
    Gevolgen: niks. Zo zit de wet in elkaar.

    Wat ik niet snap aan dit bericht is "heeft sinds vorig jaar inzage in de gegevens van mensen die online bestellen". Inzage in wat dan?

  8. #7
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.092
    Thanks
    5.429
    6.230 waarderingen in 2.977 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pyromovies HD Bekijk bericht

    Wat ik niet snap aan dit bericht is "heeft sinds vorig jaar inzage in de gegevens van mensen die online bestellen". Inzage in wat dan?
    Je mag toch hopen geen kopersgegevens die ze van de webshop overgeleverd krijgen... Hadden natuurlijk wel probleempje na oppakken van die koerier vorig jaar, terwijl ze even later gewoon weer door konden (mochten?) gaan.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MasterBsc Bekijk bericht
    Lijk me een best wel grote 'faal', ben benieuwd wat de eventuele gevolgen voor de politie dan zijn als ze dan 'onterecht' een huiszoeking/controlle hebben uitgevoerd. Onterecht omdat er blijkbaar niks ligt en dat bij alle huizen waar is gekeken. Lijk me niet dat dat geen consequenties kan hebben.
    Elk vermoeden van "gevaarlijk materiaal" is voldoende juridische grond voor huiszoeking. Schade daarbij kan een doorzochte gaan proberen te claimen/declareren bij OM/Justitie (of hoe dat ook werkt), maar dan zal je vast wel met overtuigend bewijs van voor & na moeten komen, vrees ik...

  9. #8
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 november 2016
    Berichten
    442
    Thanks
    197
    128 waarderingen in 84 posts
    Maar er staate politie heeft deze week een bezoek gebracht aan personen in de gemeenten Olst-Wijhe en Raalte die op het internet vuurwerk zouden hebben gekocht.
    dan zouden ze toch zeker iets van bewijs moeten hebben,anders krijgen ze geen huiszoekingsbevel lijkt me?

  10. #9
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Berichten
    5.460
    Thanks
    1.447
    838 waarderingen in 523 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pietjebel Bekijk bericht
    Maar er staate politie heeft deze week een bezoek gebracht aan personen in de gemeenten Olst-Wijhe en Raalte die op het internet vuurwerk zouden hebben gekocht.
    dan zouden ze toch zeker iets van bewijs moeten hebben,anders krijgen ze geen huiszoekingsbevel lijkt me?
    Binnentreding alleen. Geen huiszoeking
    Jeder Schuss ein Genuss

  11. #10
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 november 2016
    Berichten
    442
    Thanks
    197
    128 waarderingen in 84 posts
    ja maar met een 'binnentreding'vinden ze sowieso niets.
    en er staat dat er niets is gevonden,als je niet zoekt vind je ook niets lijkt me?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Matii Bekijk bericht
    Binnentreding alleen. Geen huiszoeking

  12. #11
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Berichten
    5.460
    Thanks
    1.447
    838 waarderingen in 523 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pietjebel Bekijk bericht
    ja maar met een 'binnentreding'vinden ze sowieso niets.
    en er staat dat er niets is gevonden,als je niet zoekt vind je ook niets lijkt me?
    Ik maak op uit het artikel dat dit een binnentreding moet zijn geweest. Dan wordt er niks gevonden lijkt me. Huiszoeking gaat niet zo makkelijk. Mensen weten het verschil vaak niet, en als ze vragen zoals zijn er spullen in de woning die gevaarlijk zijn e.d dan die nu geven anders heb je straks een probleem, dan gaan veel mensen daarop in. Niet wetend dat binnentreding eigenlijk niets aan het licht kan brengen. Vorig jaar een video hiervan gezien waarbij persoon het spul in het zicht op de slaapkamer had. Zulke mensen pak je daarmee, maar de meesten zijn wel slimmer gok ik zo
    Jeder Schuss ein Genuss

  13. #12
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 november 2016
    Berichten
    442
    Thanks
    197
    128 waarderingen in 84 posts
    ja dat begrijp ik allemaal,maar als ik het lees dan hebben ze inzage in gegevens van mensen die besteld hebben.dan hebben ze toch echt een reden tot huiszoeking volgens mij...
    maar denk dat dit weer een geval van bangmakerij is.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Matii Bekijk bericht
    Ik maak op uit het artikel dat dit een binnentreding moet zijn geweest. Dan wordt er niks gevonden lijkt me. Huiszoeking gaat niet zo makkelijk. Mensen weten het verschil vaak niet, en als ze vragen zoals zijn er spullen in de woning die gevaarlijk zijn e.d dan die nu geven anders heb je straks een probleem, dan gaan veel mensen daarop in. Niet wetend dat binnentreding eigenlijk niets aan het licht kan brengen. Vorig jaar een video hiervan gezien waarbij persoon het spul in het zicht op de slaapkamer had. Zulke mensen pak je daarmee, maar de meesten zijn wel slimmer gok ik zo

  14. #13
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Berichten
    5.460
    Thanks
    1.447
    838 waarderingen in 523 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pietjebel Bekijk bericht
    ja dat begrijp ik allemaal,maar als ik het lees dan hebben ze inzage in gegevens van mensen die besteld hebben.dan hebben ze toch echt een reden tot huiszoeking volgens mij...
    maar denk dat dit weer een geval van bangmakerij is.
    Als ze via bezorgdienst nakijken en zien dat er inderdaad een dubieus pakket is afgeleverd zou je zeggen van wel. Anders is het verspillen van reserves
    Jeder Schuss ein Genuss

  15. #14
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 maart 2007
    Locatie
    Neverland
    Berichten
    1.951
    Thanks
    1.278
    1.401 waarderingen in 609 posts
    Gegevens hebben is NIET genoeg bewijs tot huiszoeking. Daar heb je echt meer voor nodig.

    Bij binnentreding komen ze gezellig op de koffie een babbeltje houden. En als jij nee zegt op kasten open maken, dan is het ook nee ;)
    [B]Groetjes Kamikaze[/B]

  16. #15
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Berichten
    5.460
    Thanks
    1.447
    838 waarderingen in 523 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk bericht
    Gegevens hebben is NIET genoeg bewijs tot huiszoeking. Daar heb je echt meer voor nodig.

    Bij binnentreding komen ze gezellig op de koffie een babbeltje houden. En als jij nee zegt op kasten open maken, dan is het ook nee ;)
    Als je weigert is dat dan geen reden tor vervolgstappen dan? Zo n persoon is toch verdacht als die dat zegt?
    Jeder Schuss ein Genuss

Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •