Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 16 t/m 30 van 56
  1. #16
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 maart 2007
    Locatie
    Neverland
    Berichten
    1.951
    Thanks
    1.278
    1.401 waarderingen in 609 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Matii Bekijk bericht
    Als je weigert is dat dan geen reden tor vervolgstappen dan? Zo n persoon is toch verdacht als die dat zegt?
    In theorie ja. Geen ervaring mee, maar ze zullen dan via de OvJ toestemming moeten krijgen tot huiszoeking. Hoe lang dat duurt, geen idee, maar het zou je de mogelijkheid kunnen geven tot het wegbrengen (ander huis) van het illegale vuurwerk. Tenzij ze voor de deur blijven staan en het zo geregeld hebben natuurlijk.

    Maar daarom, de koffie staat altijd klaar bij de meeste hier. In eerste instantie kunnen ze vrij weinig doen zonder jouw medewerking.
    [B]Groetjes Kamikaze[/B]

  2. #17
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Berichten
    5.460
    Thanks
    1.447
    838 waarderingen in 523 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk bericht
    In theorie ja. Geen ervaring mee, maar ze zullen dan via de OvJ toestemming moeten krijgen tot huiszoeking. Hoe lang dat duurt, geen idee, maar het zou je de mogelijkheid kunnen geven tot het wegbrengen (ander huis) van het illegale vuurwerk. Tenzij ze voor de deur blijven staan en het zo geregeld hebben natuurlijk.

    Maar daarom, de koffie staat altijd klaar bij de meeste hier. In eerste instantie kunnen ze vrij weinig doen zonder jouw medewerking.
    Wel opmerkelijk. Hoe wil de politie dan verborgen hennepkwekerijen en drugs e.d. vinden?
    Jeder Schuss ein Genuss

  3. #18
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 maart 2007
    Locatie
    Neverland
    Berichten
    1.951
    Thanks
    1.278
    1.401 waarderingen in 609 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Matii Bekijk bericht
    Wel opmerkelijk. Hoe wil de politie dan verborgen hennepkwekerijen en drugs e.d. vinden?
    Ik vermoed dat daar meer achter zit dan "we kwamen je adres tegen in een bestand van een leverancier".
    Kwekerijen is vaak dom toeval heb ik het idee. We hoorden dat, we roken dat en via bevel tot binnentreding tot de ontdekking komen; vaak vrijwillig of inder lichte druk. Politie speelt niet altijd eerlijk.

    De grote jongens wordt heel uitgebreid onderzoek naar gedaan waardoor er genoeg gewijs is om een huiszoekingsbevel te krijgen van de OvJ. Zover gaan ze in de praktijk niet voor een doosje vuurwerk.

    Ik zou vuurwerk in het rijtje kleine kwekerij stoppen; dom toeval, een verdachte die zich laat overbluffen, slecht verstopt etc
    [B]Groetjes Kamikaze[/B]

  4. #19
    Banned
    Geregistreerd
    10 maart 2015
    Berichten
    880
    Thanks
    840
    1.387 waarderingen in 519 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk bericht
    In theorie ja. Geen ervaring mee, maar ze zullen dan via de OvJ toestemming moeten krijgen tot huiszoeking. Hoe lang dat duurt, geen idee, maar het zou je de mogelijkheid kunnen geven tot het wegbrengen (ander huis) van het illegale vuurwerk. Tenzij ze voor de deur blijven staan en het zo geregeld hebben natuurlijk.

    Maar daarom, de koffie staat altijd klaar bij de meeste hier. In eerste instantie kunnen ze vrij weinig doen zonder jouw medewerking.
    Helaas, bij een vermoeden plegen ze 1 telefoontje naar de OVJ en 5 minuten later hebben ze toestemming. Dus de gevleugelde uitspraken die je op YT veel tegenkomt onder de kids met aso-knallers "je moet gewoon niet meewerken, kunnen ze je niks maken" gaan in het echte leven niet op. Staan ze voor je deur, ben je gewoon de sjaak.

  5. Deze 5 gebruikers waarderen Pyromovies HD voor het bericht:


  6. #20
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Berichten
    5.460
    Thanks
    1.447
    838 waarderingen in 523 posts
    Als ze niks vinden, en een huiszoeking willen omdat je niet wilt dat ze bv in je privezaken zitten te rotzooien kunnen ze je privacy toch niet schenden omdat het verdacht is? En als ze niks vinden heb je dan recht op een financiële compensatie? Dan moet je dus als overheid dokken terwijl je weet dat die persoon verdachte waren heeft ontvangen maar deze te goed verstopt zijn of op ander adres zijn? Erg krom als dat zo is
    Jeder Schuss ein Genuss

  7. #21
    VWC-Lid emieloss's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 december 2009
    Berichten
    1.986
    Thanks
    5.492
    1.722 waarderingen in 787 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pyromovies HD Bekijk bericht
    Helaas, bij een vermoeden plegen ze 1 telefoontje naar de OVJ en 5 minuten later hebben ze toestemming. Dus de gevleugelde uitspraken die je op YT veel tegenkomt onder de kids met aso-knallers "je moet gewoon niet meewerken, kunnen ze je niks maken" gaan in het echte leven niet op. Staan ze voor je deur, ben je gewoon de sjaak.
    Tsja, als je iets te verbergen hebt kun je het er toch beter op gokken lijkt me.
    Ik heb even het een en ander opgezocht en volgens de wet mogen ze zonder machtiging of zonder toestemming je huis niet doorzoeken. Wanneer zij dat toch doen, heb je een grote kans dat ze je niets kunnen maken tijdens de rechtzaak.
    Grote kans dat de rechter het bewijsmateriaal niet van waarde acht omdat het onrechtmatig verkregen is.
    Dan ben je dus alleen je vuurwerk kwijt..

  8. #22
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Berichten
    5.460
    Thanks
    1.447
    838 waarderingen in 523 posts
    Erop gokken? Met 5 minuten geregeld zegt een bovenstaande. Als ze dat altijd loskrijgen is het zo gepiept. Het idee dat je hele kasten vol kunt stoppen met spul en dat ze je niks kunnen maken wil men op internet maar al te graag geloven.
    Jeder Schuss ein Genuss

  9. Deze 2 gebruikers waarderen Matii voor het bericht:


  10. #23
    VWC-Lid emieloss's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 december 2009
    Berichten
    1.986
    Thanks
    5.492
    1.722 waarderingen in 787 posts
    Niet geschoten altijd mis toch?

    Er zitten geen risico’s aan het weigeren van een binnentreden. Als zij vervolgens binnen 5 minuten aan een machtiging kunnen komen, so be it.

  11. #24
    Banned
    Geregistreerd
    10 maart 2015
    Berichten
    880
    Thanks
    840
    1.387 waarderingen in 519 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Matii Bekijk bericht
    Als ze niks vinden, en een huiszoeking willen omdat je niet wilt dat ze bv in je privezaken zitten te rotzooien kunnen ze je privacy toch niet schenden omdat het verdacht is? En als ze niks vinden heb je dan recht op een financiële compensatie? Dan moet je dus als overheid dokken terwijl je weet dat die persoon verdachte waren heeft ontvangen maar deze te goed verstopt zijn of op ander adres zijn? Erg krom als dat zo is
    Ze komen ook niet zomaar een straat inlopen en bellen dan ergens random aan met de vraag of je vuurwerk hebt. Het gaat om het VERMOEDEN, dat is key. Er is een anonieme melding gemaakt over een adres of ze hebben je zien sjouwen met allerlei dozen en een buurman heeft gebeld. Dan komen ze met een VERMOEDEN aan je deur en als jij dan weigert, wordt het VERMOEDEN bevestigd. En dus is het telefoontje naar de OVJ zo gemaakt. Heb jij niets verkeerds gedaan dan geef je de agenten toestemming om rond te kijken, want ja, wat heb je te verbergen? Je kan dus geen kant op. Weiger je, vragen ze een huiszoeking aan, weiger je niet weten ze of je wel of niet wat in huis hebt.

    En financiële vergoeding als ze niks vinden? We wonen niet in Amuricah waar je iemand kan aanklagen omdat ie richting jouw broodje heeft geademd of iets dergelijks.

  12. #25
    Banned
    Geregistreerd
    10 maart 2015
    Berichten
    880
    Thanks
    840
    1.387 waarderingen in 519 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door emieloss Bekijk bericht
    Niet geschoten altijd mis toch?

    Er zitten geen risico’s aan het weigeren van een binnentreden. Als zij vervolgens binnen 5 minuten aan een machtiging kunnen komen, so be it.
    Waarom zou je? Of heb je iets te verbergen?

  13. #26
    VWC-Lid emieloss's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 december 2009
    Berichten
    1.986
    Thanks
    5.492
    1.722 waarderingen in 787 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pyromovies HD Bekijk bericht
    Waarom zou je? Of heb je iets te verbergen?
    Ik bedoelde meer in het algemeen, welke rechten je hebt als burger.

    Persoonlijk heb ik niets te verbergen, dat neemt niet weg dat ik niet graag vreemden in mijn huis heb.
    Maar dat heeft meer met privacy dan met verbergen te maken.

  14. Deze 3 gebruikers waarderen emieloss voor het bericht:


  15. #27
    Banned
    Geregistreerd
    10 maart 2015
    Berichten
    880
    Thanks
    840
    1.387 waarderingen in 519 posts
    Rechten als burger, tja. Vuurwerk is natuurlijk een "veiligheidskwestie" volgens ons politie apparaat, dus op dat moment heb je weinig rechten meer. Zodra ze het onder het kopje "veiligheid voor omwonenden en omstanders" kunnen scharen is bijna alles geoorloofd. Het is natuurlijk niet voor niets dat de politie in zulk soort situaties "boven de wet" staat. Alles om de bevolking te beschermen.

  16. #28
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Berichten
    5.460
    Thanks
    1.447
    838 waarderingen in 523 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pyromovies HD Bekijk bericht
    Ze komen ook niet zomaar een straat inlopen en bellen dan ergens random aan met de vraag of je vuurwerk hebt. Het gaat om het VERMOEDEN, dat is key. Er is een anonieme melding gemaakt over een adres of ze hebben je zien sjouwen met allerlei dozen en een buurman heeft gebeld. Dan komen ze met een VERMOEDEN aan je deur en als jij dan weigert, wordt het VERMOEDEN bevestigd. En dus is het telefoontje naar de OVJ zo gemaakt. Heb jij niets verkeerds gedaan dan geef je de agenten toestemming om rond te kijken, want ja, wat heb je te verbergen? Je kan dus geen kant op. Weiger je, vragen ze een huiszoeking aan, weiger je niet weten ze of je wel of niet wat in huis hebt.

    En financiële vergoeding als ze niks vinden? We wonen niet in Amuricah waar je iemand kan aanklagen omdat ie richting jouw broodje heeft geademd of iets dergelijks.
    Dat lijkt me anders in sommige gevallen behoorlijk gezoek, en zeker niet zonder schade. Maar stel ik heb ruzie met een buurman, die overigens niks fout doet. Ik zeg ik heb dozen e.d. bij hem binnen gezien en de politie wil naar binnen. Hij weigert dat, en dan mogen ze dus een huiszoeking doen omdat ik hem een hak zet? Vind je rechten zo toch aardig in de knel komen
    Jeder Schuss ein Genuss

  17. #29
    VWC-Lid emieloss's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 december 2009
    Berichten
    1.986
    Thanks
    5.492
    1.722 waarderingen in 787 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pyromovies HD Bekijk bericht
    Rechten als burger, tja. Vuurwerk is natuurlijk een "veiligheidskwestie" volgens ons politie apparaat, dus op dat moment heb je weinig rechten meer. Zodra ze het onder het kopje "veiligheid voor omwonenden en omstanders" kunnen scharen is bijna alles geoorloofd. Het is natuurlijk niet voor niets dat de politie in zulk soort situaties "boven de wet" staat. Alles om de bevolking te beschermen.
    Sorry dat ik het zeg, maar dit is gewoon onzin.
    Als burger in dit land heb je zeker rechten, net zozeer als dat je plichten hebt.
    Een agent staat niet boven de wet, al zijn er natuurlijk wel bepaalde uitzonderingen (denk aan dreiging terrorisme ed)

  18. Deze gebruiker waardeert emieloss voor het bericht:


  19. #30
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Berichten
    5.460
    Thanks
    1.447
    838 waarderingen in 523 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door emieloss Bekijk bericht
    Sorry dat ik het zeg, maar dit is gewoon onzin.
    Als burger in dit land heb je zeker rechten, net zozeer als dat je plichten hebt.
    Een agent staat niet boven de wet, al zijn er natuurlijk wel bepaalde uitzonderingen (denk aan dreiging terrorisme ed)
    Maar vanuit hun oogpunt is er dan een gevaar voor de omgeving waardoor ze doortastend moeten optreden
    Jeder Schuss ein Genuss

Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •