Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 5 van 6 EersteEerste ... 3456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 75 van 80
  1. #61
    Banned
    Geregistreerd
    4 juni 2008
    Berichten
    584
    Thanks
    362
    416 waarderingen in 221 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door omepje Bekijk bericht
    Ook goedenavond .

    Ik bekijk het filmpje en oordeel daar over, ik heb het niet over de dingen die jij er bij haalt. En nee, ik heb nog nooit gezien/gehoord/gelezen dat iemand letsel aan handen of iets heeft door bombettes.
    Owh sorry, goedenavond,

    Jij zegt letterlijk dat je met legaal vuurwerk geen handen of andere dingen kan opblazen, maar das natuurlijk je kop in het zand steken.
    (Verkeerd gebruik van consu vuurwerk noemde je niet, maar scheert het net als de anti vuurwerlobby, allemaal over 1 kam).

    Nog nooit gehoord dat men knal cakes en single shots uitelkaar sloopt om een voorraadje “legale” harde knallers te krijgen, met alle gevolgen van dien?!

    En nee, ik ben zeker niet voor een verbod, maar iemand die onderdeel uit maakt vd vuurwerk federatie onzin horen verkopen over iets wat wel degelijk gevaarlijk kan zijn en jaarlijks letsel veroorzaakt, vind ik zorgwekkend en opmerkelijk!

  2. #62
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    20 december 2015
    Berichten
    196
    Thanks
    135
    218 waarderingen in 61 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door firewire Bekijk bericht
    Owh sorry, goedenavond,

    Jij zegt letterlijk dat je met legaal vuurwerk geen handen of andere dingen kan opblazen, maar das natuurlijk je kop in het zand steken.
    (Verkeerd gebruik van consu vuurwerk noemde je niet, maar scheert het net als de anti vuurwerlobby, allemaal over 1 kam).

    Nog nooit gehoord dat men knal cakes en single shots uitelkaar sloopt om een voorraadje “legale” harde knallers te krijgen, met alle gevolgen van dien?!

    En nee, ik ben zeker niet voor een verbod, maar iemand die onderdeel uit maakt vd vuurwerk federatie onzin horen verkopen over iets wat wel degelijk gevaarlijk kan zijn en jaarlijks letsel veroorzaakt, vind ik zorgwekkend en opmerkelijk!

    Waarschijnlijk heeft die het over "knalvuurwerk" wat in Nederland legaal is, daar gaat dit filmpje volgens mij ook gewoon over. Daar kan je inderdaad geen dingen mee opblazen.

    Dus wat heeft het voor nut om allerlei dingen erbij te halen die niet van toepassing zijn in dit filmpje. Je kan ook met een dikke cakebox schade aanrichten maar hoe vaak komt dat voor. Zoals knal cakes uit elkaar sloopt, hoeveel mensen van iedereen die vuurwerk koopt in NL doet dat ook echt?

    Je hebt altijd mensen die misbruik maken van spullen of voorwerpen, door ze verkeerd te gebruiken.

    Met dit filmpje willen ze duidelijk het verschil tussen legaal en illegaal knalvuurwerk laten zien, aangezien legaal knalvuurwerk ook onder vuur ligt. Dus als er 1 januari weer een nieuws bericht komt met ;" jongen verliest hand door knalvuurwerk". Dat het weerlegt kan worden dat dat door legaal knalvuurwerk is gebeurd. Uitgezonderd single shots waar de bombete uitgehaald is om als knalvuurwerk te dienen. Aangezien dit niet legaal is, dus kunnen ze ook niet legaal vuurwerk gebruiken als term dan.

  3. #63
    VWC-Lid bassie1978's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 september 2007
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    6.452
    Thanks
    18.114
    5.931 waarderingen in 2.260 posts
    Daarbij als je bombettes uit een cake haalt, ben je aan het modificeren..en dat is ook illegaal....

  4. Deze gebruiker waardeert bassie1978 voor het bericht:


  5. #64
    Administrator Mattenfreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Omgeving Utrecht
    Berichten
    11.100
    Thanks
    12.966
    19.586 waarderingen in 4.247 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door firewire Bekijk bericht
    Onzin wat je hier verkondigd!
    Tim laat maar even niet zien wat Nederlanders met Thunderkings, bombettes uit knal/sier en zware consu pijlen e.d. doen!
    Daardoor zijn al tig vingers van handen geblazen, handen van armen gerukt en ogen e.d. verloren gegaan!

    Bronnen: Media, medisch nieuws en persoonlijke verklaringen in de media vd laatste 10jaren.

    Of wil je beweren dat een bombette uit een consu cake of single shot daar de kracht niet voor heeft?!
    Ze gaan bij de film uit van normaal gebruik van vuurwerk, dat is wel een verschil met wat jij aanhaalt met het modificeren / ontleden natuurlijk. Bij normaal gebruik, kan iets ook verkeerd gaan, maar dan is het dus met legaal vuurwerk geen enorme lichamelijke schade. Prima bewijs, tof dat ze het zo doen.

    Met de Cobra is een goede vergelijking als je kijkt naar wat de consument kent dankzij de media. Maar het is eerlijker als ze ook even een nitraat of strijker hadden gebruikt. Statement is wel duidelijk zo.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  6. Deze gebruiker waardeert Mattenfreak voor het bericht:


  7. #65
    Banned
    Geregistreerd
    4 juni 2008
    Berichten
    584
    Thanks
    362
    416 waarderingen in 221 posts
    Jongens, Wesley stelt letterlijk dat je met legaal vuurwerk geen vingers/handen kan kwijtraken en je er geen dingen mee kunt vernielen.
    Correct of in correct gebruik noemt hij niet.
    Hij gaat begrijpelijk te kort door de bocht en begrijpelijkerwijs verdedigen jullie hem, wat prima is natuurlijk.

    Verheerlijk het toch niet zo want dat kan en gebeurd wel!
    Zowel door correct als foutief gebruik van consuvuurwerk.

    Zelfs Tim zegt het in zijn spotjes, maar Wesley van VWC en de vuurwerk federatie, vind/denkt van niet.
    Nou prima, maar Tim en ik, weten van wel.

    Consuvuurwerk is minder gevaarlijk als je er correct mee omgaat, maar ook dan nog vallen er jaarlijks honderden slachtoffers en door verkeerd gebruik van consuvuurwerk komen daar nog eens een paar honderd bij.
    Pijltjes en kaarsen zijn niet voor niets al verboden.

    Voorbeeldje van een Evo box die niet helemaal lekker liep, staat hier ergens op het forum.
    Dit ging goed ivm de ruimte, maar dergelijke situaties heb je jaarlijks ook op volle pleintjes en in kleine straatjes, met alle gevolgen van dien.

    Maar blijf lekker verheerlijken en kijk weg van alle mensen en kinderen die komend jaar weer slachtoffer worden van zowel correct als foutief gebruik van consuvuurwerk.

    Stap 1 januari eens een ziekenhuis in de Randstad binnen en kijken of jullie dan nog zo stellig zijn.

    Vuurwerk is mooi, vuurwerk is prachtig en het is onze passie, maar tis nu eenmaal gevaarlijk en dat vertaald zich jaarlijks in slachtoffers, gemaakt door consuvuurwerk.
    Laatst gewijzigd door firewire; 14 november 2018 om 21:54

  8. Deze gebruiker waardeert firewire voor het bericht:


  9. #66
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    20 december 2015
    Berichten
    196
    Thanks
    135
    218 waarderingen in 61 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door firewire Bekijk bericht
    Jongens, Wesley stelt letterlijk dat je met legaal vuurwerk geen vingers/handen kan kwijtraken ener geen dingen mee kunt vernielen.
    Verheerlijk het niet zo.

    Consuvuurwerk is minder gevaarlijk als je er correct mee omgaat, maar pok dan nog vallen er jaarlijks honderden slachtoffers door. Door verkeerd gebruik van consuvuurwerk komen daar nog een paar honderd bij.

    Voorbeeldje van een Evo box die niet helemaal lekker liep staat hier op het forum.
    Dit ging goed ivm de ruimte, maar dergelijke situaties heb je jaarlijks opknip volle pleintjes en straatjes, met alle gevolgen van dien.
    Stop met dat verheerlijken of zeg het in the face van alle mensen en kinderen die komend jaar weer slachtoffer worden van correct afgestoken consuvuurwerk danwel gemodificeerd consuvuurwerk.

    Stap 1 januari maar eens een ziekenhuis in de Randstad binnen en kijken of jullie dan nog zo stellig zijn.

    Vuurwerk is mooi, vuurwerk is prachtig en het is onze passie, maar tis nu eenmaal gevaarlijk en dat vertaald zich jaarlijks in slachtoffers, gemaakt door consuvuurwerk.

    Maar mij heb je nergens horen zeggen dat vuurwerk niet gevaarlijk kan zijn? Ik ga alleen in op de reactie over dit filmpje. En ik denk dat als iedereen gewoon vuurwerk aansteekt zoals het hoort, en de vuurwerkbril enz gebruikt. Er een stuk minder slachtoffers vallen maar wie ben ik.

    Alleen "gemodificeerd consuvuurwerk" is al geen consumentenvuurwerk meer, en kan dus ook niet correct afgestoken worden. Verder ben ik het met je eens dat er altijd ongelukken zullen gebeuren, helaas maar waar.

  10. #67
    Banned
    Geregistreerd
    4 juni 2008
    Berichten
    584
    Thanks
    362
    416 waarderingen in 221 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fireworks94 Bekijk bericht
    Maar mij heb je nergens horen zeggen dat vuurwerk niet gevaarlijk kan zijn? Ik ga alleen in op de reactie over dit filmpje. En ik denk dat als iedereen gewoon vuurwerk aansteekt zoals het hoort, en de vuurwerkbril enz gebruikt. Er een stuk minder slachtoffers vallen maar wie ben ik.

    Alleen "gemodificeerd consuvuurwerk" is al geen consumentenvuurwerk meer, en kan dus ook niet correct afgestoken worden. Verder ben ik het met je eens dat er altijd ongelukken zullen gebeuren, helaas maar waar.
    Met je eens.

    Ik begrijp goed dat vuurwerkliefhebbers uit eigen belang de vuurwerk traditie willen behouden, het verheerlijken en er op hun manier hun best voor doen, maar ik begrijp ook goed dat “de haters” van die traditie af willen, waar ze terechte feitelijke argumenten voor hebben en op hun beurt hun “best” voor doen om dat voor elkaar te krijgen.

  11. #68
    Banned
    Geregistreerd
    4 juni 2008
    Berichten
    584
    Thanks
    362
    416 waarderingen in 221 posts
    Reactie op Mattenfreak

    Filmpje is iid zeer goed.

    Wesley/VWC gaat helaas te kort door de bocht.

  12. #69
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 december 2015
    Berichten
    5.744
    Thanks
    978
    1.690 waarderingen in 828 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door firewire Bekijk bericht
    Stukken beter dan het eerste filmpje.
    Misschien lees ik erover heen, maar waar zijn deze filmpjes de komende tijd te zien, alleen op FB e.d?
    Want in dat geval zal het weinig bekendheid opleveren.
    Of heeft de branche budget gereserveerd voor een landelijk campagne?
    misschien moeten we deze met zn alleen gaan delen op facebook.

    Het liefst net in december dan blijft het actueel.

    Kunnen we niet iets afspreken met de community om dit op hetzelfde moment massaal te delen ?

  13. Deze gebruiker waardeert lbanoa voor het bericht:


  14. #70
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Westland
    Berichten
    1.511
    Thanks
    1.804
    622 waarderingen in 323 posts
    het idee achter de filmpjes is goed.

    Maar om nu gelijk een cobra8 te pakken..
    Doe ook even een leuk nitraatje ofzo

  15. #71
    VWC-Lid vuurwerkpro's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 augustus 2007
    Berichten
    902
    Thanks
    35
    603 waarderingen in 302 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door firewire Bekijk bericht
    Jongens, Wesley stelt letterlijk dat je met legaal vuurwerk geen vingers/handen kan kwijtraken en je er geen dingen mee kunt vernielen.
    Correct of in correct gebruik noemt hij niet.
    Hij gaat begrijpelijk te kort door de bocht en begrijpelijkerwijs verdedigen jullie hem, wat prima is natuurlijk.

    Verheerlijk het toch niet zo want dat kan en gebeurd wel!
    Zowel door correct als foutief gebruik van consuvuurwerk.

    Zelfs Tim zegt het in zijn spotjes, maar Wesley van VWC en de vuurwerk federatie, vind/denkt van niet.
    Nou prima, maar Tim en ik, weten van wel.

    Consuvuurwerk is minder gevaarlijk als je er correct mee omgaat, maar ook dan nog vallen er jaarlijks honderden slachtoffers en door verkeerd gebruik van consuvuurwerk komen daar nog eens een paar honderd bij.
    Pijltjes en kaarsen zijn niet voor niets al verboden.

    Voorbeeldje van een Evo box die niet helemaal lekker liep, staat hier ergens op het forum.
    Dit ging goed ivm de ruimte, maar dergelijke situaties heb je jaarlijks ook op volle pleintjes en in kleine straatjes, met alle gevolgen van dien.

    Maar blijf lekker verheerlijken en kijk weg van alle mensen en kinderen die komend jaar weer slachtoffer worden van zowel correct als foutief gebruik van consuvuurwerk.

    Stap 1 januari eens een ziekenhuis in de Randstad binnen en kijken of jullie dan nog zo stellig zijn.

    Vuurwerk is mooi, vuurwerk is prachtig en het is onze passie, maar tis nu eenmaal gevaarlijk en dat vertaald zich jaarlijks in slachtoffers, gemaakt door consuvuurwerk.
    Ik begrijp wat je zegt en je hebt er wel gelijk in dat bij foutief gebruik het niet veilig is en een ongeluk zit in een klein hoekje. Maar om nu net te doen of elke liefhebber dit weg moffelt om zo een vuurwerk verbod te voorkomen is misschien ook niet helemaal terecht. Dit aanvoeren als punt voor een verbod is ook debiel.

    Alles maar dan ook alles is gevaarlijk bij verkeerd gebruik en vuurwerk is daar geen uitzondering in. Je kan alles wel verbieden om die reden.

    Dat er slachtoffers vallen door vuurwerk zal niemand ontkennen maar ik hoef niet op 1 januari daarvoor een ziekenhuis in te stappen. Als ik op 2 januari binnen stap zie ik ook mensen die een ongeluk hebben gehad als gevolg van fiets/auto/drank/drugs/keukenmes/etc.

    Het hele leven is een risico en vuurwerk is geen uitzondering daarin het is ook niet gevaarlijker dan welk ander middel in de wereld bij normaal gebruik.
    365 days a year pyromaniac

  16. Deze gebruiker waardeert vuurwerkpro voor het bericht:


  17. #72
    VWC-Lid bassie1978's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 september 2007
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    6.452
    Thanks
    18.114
    5.931 waarderingen in 2.260 posts
    Dan moet je alles en iedereen verbieden inderdaad...een auto is dodelijk, een fiets ook, een schaar, etc etc...

    Waar het om gaat is dat bij juist gebruik (en geen productiefouten) het consumenten vuurwerk niet gevaarlijk kan zijn, en dan nog zit een ongeluk in een klein hoekje. Wees dus slim en stook verstandig, zet altijd alles vast en gebruik een bril om ongelukken tot een minimum te beperken.

  18. #73
    Super Moderator arviidd's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 december 2012
    Berichten
    3.557
    Thanks
    9.227
    3.546 waarderingen in 1.464 posts
    Aflevering 4:

    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  19. Deze 8 gebruikers waarderen arviidd voor het bericht:


  20. #74
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 december 2015
    Berichten
    5.744
    Thanks
    978
    1.690 waarderingen in 828 posts
    Ik vind dit zeer effectieve filmpjes

  21. #75
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.443
    Thanks
    41.004
    19.057 waarderingen in 8.437 posts
    Mee eens, blij fit een goede ontwikkeling vinden. Zou top zijn als dit ook eens de grote media/tv haalt.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

Pagina 5 van 6 EersteEerste ... 3456 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •