Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 80
  1. #1
    Super Moderator arviidd's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 december 2012
    Berichten
    3.555
    Thanks
    9.225
    3.545 waarderingen in 1.463 posts

    Knallen met Tim (VuurwerkCheck)

    VuurwerkCheck heeft in samenwerking met onze ambassadeur Tim Coronel een 4-tal filmpjes gemaakt waar de effecten van illegaal knalvuurwerk worden getoond. Hierbij wordt legaal vergeleken met illegaal knalvuurwerk. Het verschil in schade wordt hierbij duidelijk aangetoond.

    Deze filmpjes worden gebruikt om:

    De overheid te tonen dat ons legale consumenten knalvuurwerk nooit tot ernstige schade of verwondingen aan ledematen kan leiden.

    De consument het gevaar van illegaal knalvuurwerk te laten zien. Het gaat hier met name om mogelijke verwondingen en het gevaar van massa-explosiviteit

    De filmpjes worden in de aanloop naar de jaarwisseling één voor één gepubliceerd op social media kanalen. Daarover krijgt u nader bericht. Wij willen u vragen om deze dan te delen. Kijk hier alvast voor een voorproefje:

    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  2. Deze 4 gebruikers waarderen arviidd voor het bericht:


  3. #2
    Super Moderator arviidd's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 december 2012
    Berichten
    3.555
    Thanks
    9.225
    3.545 waarderingen in 1.463 posts
    Aflevering 1:

    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  4. Deze 6 gebruikers waarderen arviidd voor het bericht:


  5. #3
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    20 december 2010
    Berichten
    1.827
    Thanks
    1.055
    1.212 waarderingen in 619 posts
    Eigenlijk is dit wel een beetje waar ik op zat te wachten en vind het een goed initiatief
    Helaas zullen ze dit wel niet op tv uitzenden, dus de oudere mensen gaan het nog niet te zien krijgen.

  6. #4
    VWC-Lid Avalanche's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Locatie
    Almere
    Berichten
    3.332
    Thanks
    1.277
    4.087 waarderingen in 1.485 posts
    Er komen nog een aantal afleveringen, en die zullen nog dieper in gaan op overlast, en waardoor dat nou eigenlijk wordt veroorzaakt. Al met al begint het tegengeluid te groeien.

  7. Deze gebruiker waardeert Avalanche voor het bericht:


  8. #5
    VWC-Lid bassie1978's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 september 2007
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    6.452
    Thanks
    18.114
    5.931 waarderingen in 2.260 posts
    zou mooi zijn als ze beleidsbepalers en mensen vanuit de overheid ook hebben uitgenodigd....kunnen ze met eigen ogen zien wat nou het verschil is in het vuurwerk. Maar blijft dat diegene die het afsteekt voor de overlast zorgt. Dat kan zeker ook met consumenten vuurwerk.

  9. Deze gebruiker waardeert bassie1978 voor het bericht:


  10. #6
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 januari 2017
    Berichten
    2.945
    Thanks
    3.250
    1.887 waarderingen in 966 posts
    Gemengde gevoelens hierbij, als ik namelijk naar de wortels van het probleem kijk dan liggen de kaarten heel anders op tafel.

  11. #7
    VWC-Lid FlashGordon's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 oktober 2014
    Berichten
    119
    Thanks
    145
    115 waarderingen in 54 posts
    Mediamachine wordt weer gevoed en aangesterkt met het opblazen van dingen en door een manneke dat alles bij elkaar snabbelt van wasmachines tot platte tv's en autoverzekeringen en nu ons gaat vertellen dat vuurwerk gevaarlijk is...beetje kansloos! Elk jaar weer hetzelfde verhaal, ja Tim ook bijvoorbeeld autosport kan net als vuurwerk een leuke belevenis zijn mits er goed mee omgegaan wordt.

  12. Deze gebruiker waardeert FlashGordon voor het bericht:


  13. #8
    VWC-Lid Ruben's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2007
    Berichten
    9.126
    Thanks
    1.088
    4.190 waarderingen in 1.578 posts
    Raar om Tim zonder teksten op zijn shirt te zien. Hij en zijn broer zijn wandelende reclameborden en doen het niet voor minder. Ook dat vingertje elke keer richting de camera, vervelende eigenschap.

    Maar ben blij dat een BN'er uit het c- segment de mensenmassa duidelijk gaat maken wat nou het verschil is tussen consumentenvuurwerk en zwaar vuurwerk. Ben alleen bang dat de grotere media daar geen lucht aan gaat geven.

  14. Deze gebruiker waardeert Ruben voor het bericht:


  15. #9
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 augustus 2009
    Berichten
    2.445
    Thanks
    868
    1.647 waarderingen in 768 posts
    Misschien stel ik nu een vraag die ik beter niet kan stellen. Maar hoe hebben ze het kunnen regelen om cobra 8 te gebruiken in deze video?

  16. #10
    VWC-Lid vuurwerkfreakk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 oktober 2011
    Berichten
    3.774
    Thanks
    2.127
    1.583 waarderingen in 1.106 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nederlandsvuurwerk Bekijk bericht
    Misschien stel ik nu een vraag die ik beter niet kan stellen. Maar hoe hebben ze het kunnen regelen om cobra 8 te gebruiken in deze video?
    Das een goeie haha!

    Verder zouden ze dit voor een zo breed mogelijk publiek zichtbaar moeten krijgen, dit soort initiatieven zijn beter dan niks! Ik vindt het toe te juichen!

  17. #11
    VWC-Lid bassie1978's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 september 2007
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    6.452
    Thanks
    18.114
    5.931 waarderingen in 2.260 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nederlandsvuurwerk Bekijk bericht
    Misschien stel ik nu een vraag die ik beter niet kan stellen. Maar hoe hebben ze het kunnen regelen om cobra 8 te gebruiken in deze video?
    Volgens mij kan je die met de juiste papieren ook gewoon kopen hoor...tenminste, daar ga ik van uit.
    En bij vuurwerkcheck zitten sowieso ook importeurs die een eigen schietbedrijf hebben of connecties met schietbedrijven. Dus denk dat dat wel dicht zit....

  18. Deze gebruiker waardeert bassie1978 voor het bericht:


  19. #12
    VWC-Lid vuurwerkfreakk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 oktober 2011
    Berichten
    3.774
    Thanks
    2.127
    1.583 waarderingen in 1.106 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bassie1978 Bekijk bericht
    Volgens mij kan je die met de juiste papieren ook gewoon kopen hoor...tenminste, daar ga ik van uit.
    En bij vuurwerkcheck zitten sowieso ook importeurs die een eigen schietbedrijf hebben of connecties met schietbedrijven. Dus denk dat dat wel dicht zit....
    Dat klinkt interessant, voor zover ik weet is het echt een Polenmarkt-object en een artikel voor de illegale markt. Het lijkt me ook sterk dat je een cobra 8 in een show gebruikt...

    En zijn in het verleden natuurlijk ook wel eens importeurs ook door het OM gelinkt aan betrokkenheid bij illegale handel. Hmmm.

    Beetje offtopic, maar als iemand hier meer van weet lijkt het me wel grappig! Dat je een cobra 8 met een papiertje zomaar kan inkopen lijkt me toch sterk...

  20. Deze gebruiker waardeert vuurwerkfreakk voor het bericht:


  21. #13
    VWC-Lid elburgersc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 september 2010
    Berichten
    2.634
    Thanks
    2
    1.430 waarderingen in 833 posts
    Hoe of wat en door wie het ook gedaan word het kan me niet schelen maar eindelijk s een tegengeluid voor onze traditie die we graag willen behouden. Zouden er meer moeten doen...

  22. #14
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.437
    Thanks
    40.988
    19.050 waarderingen in 8.433 posts
    Inderdaad, vind dit een goede ontwikeling die inderdaad veel eerder had moeten beginnen. Maar ziet nu wel duidelijk meerdere importeurs/instanties opstaan.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  23. #15
    VWC-Lid RandomDaniel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2015
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    6.204
    Thanks
    5.529
    6.562 waarderingen in 2.719 posts
    Wie is Tim Coronel?
    Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •