Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 33
  1. #1
    Super Moderator Scav's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 oktober 2013
    Berichten
    3.918
    Thanks
    3.965
    4.102 waarderingen in 1.693 posts

    Smeekschrift: maak werk van vuurwerk

    Beste burgemeester,
    Heeft u wel eens van die momenten dat het slechtste in u naar boven komt? Herkent u het dat u dan kookt, overloopt van woede en bijna tot ploffen komt? Dat gevoel krijg ik wanneer mijn hond schrikt na een heftige vuurwerkknal. We hebben er alles aan gedaan om haar te helpen, maar tevergeefs. U zult vast denken: wat heb ik daar mee te maken? Toch weet ik dat er mensen in Emmen of Zuidoost Drenthe wonen die nog meer last hebben van dit vuurwerkprobleem. Het afsteken van vuurwerk in deze regio is extreem: het begint namelijk al in oktober en eindigt pas rond februari.

    Om de ernst van deze situatie te schetsen wil ik dat u zich voorstelt dat u een soldaat bent. U heeft uw leven gewaagd voor de veiligheid van anderen. Als u na uw missie terugkomt in Emmen draagt u deze spanning nog steeds mee. U hebt PTTS opgelopen en iedere harde knal zorgt ervoor dat u in uw hoofd een reis maakt, terug naar het oorlogsgebied. Of wat dacht u van de vluchtelingen die hier zijn gekomen? Stel dat u huis en haard heeft achtergelaten vanwege geweld, maar hier wordt u daar maandenlang aan herinnerd. Of denkt u eens aan al die katten, konijnen, honden, paarden en andere dieren die lijden onder het gepiep en geknal. Mijn ramen schudden na een heftige nitraatbom, voor hen klinkt het nog vele malen harder. Om maar te zwijgen over baby’s, kinderen, ouderen of mensen met slaapproblemen. Als ze net in dromenland zijn gaat er een bom af in de straat. Ook voor iedereen die in het ziekenhuis of in het hospice ligt, kan ik alleen maar meeleven met hun lijden.

    Daarbij komt nog dat er ieder jaar duizenden ongelukken gebeuren. Kinderen krijgen vuurpijlen in hun oog, knallen hun eigen hand eraf, of ze verwonden een ander. Auto’s, ramen en brievenbussen worden vernield en ook de gemeentes hebben voor miljoenen aan schade. Oud en Nieuw is nu officieel het gevaarlijkste moment van het jaar. Onlangs reed er net over de grens een gek met een busje vol illegaal vuurwerk tegen een vrachtwagen aan. Het is een wonder dat er geen doden zijn gevallen. Meneer de burgemeester: wat moet er gebeuren voordat er iets verandert?

    De echte liefhebbers zullen niet mopperen, want zij weten ook dat vuurwerk op Oudejaarsavond hoort en niet op een willekeurige dinsdagnacht in oktober. Het zijn meestal jongeren die op straat rondhangen en bushokjes opblazen. Misschien kunt u eens in gesprek met uw collega in Rotterdam. Daar komen dit jaar 35 zones waar vuurwerk afgestoken mag worden. Rotterdam steekt de handen uit de mouwen!

    Omdat wij grenzen aan hoofdleverancier Duitsland moeten we eigenlijk ook een statement maken. Misschien kunt u het voorbeeld van Aboutaleb volgen of kunt u in gesprek met de politie om de grensovergang beter te controleren. Misschien kunnen wij, als inwoners van Zuidoost-Drenthe, ook ons steentje bijdragen en elkaar aanspreken op gevaarlijk gedrag.

    Beste burgemeester, misschien kunnen we afspreken om dit probleem eens echt aan te pakken. Dan kunnen we samen zorgen voor een mooie winter. Voor iedereen.

    Docent en schrijver
    Richard Zuiderveld

    Bron
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  2. #2
    VWC-Lid Pyrowork's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 oktober 2012
    Berichten
    347
    Thanks
    506
    235 waarderingen in 115 posts
    Wat een goede grap. Laat ze eerst maar eens hun eigen hondenpoep opruimen voor ze met dit gejank aankomen. Sorry hoor maar wat een treurige vertoning. Ik ga toch ook niet verkondigen dat huisdieren verboden moeten worden omdat ik er zelf niks mee heb?

  3. Deze 2 gebruikers waarderen Pyrowork voor het bericht:


  4. #3
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Berichten
    5.460
    Thanks
    1.447
    838 waarderingen in 523 posts
    Zielig als je het publiek zo emotioneel moet gaan bespelen. En beetje de media naliegen mbt rotterdam.
    Jeder Schuss ein Genuss

  5. #4
    VWC-Lid Pyro Is Art's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 mei 2017
    Berichten
    1.302
    Thanks
    1.376
    2.257 waarderingen in 761 posts
    Hahahahahaha.

    Hahaha.

  6. #5
    VWC-Lid Reverser's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 oktober 2013
    Berichten
    2.525
    Thanks
    1.098
    3.124 waarderingen in 1.217 posts
    Wat een grap dit stukje. Ik ben zelf militair geweest en ben in Kosovo en Bosnië geweest( meerdere malen SFOR en KFOR). Heb daar het nodige meegemaakt maar ben nog steeds vuurwerkfan en ik heb echt wel last gehad van die missies. Hij speculeert dingen die hij zelf waarschijnlijk nooit heeft meegemaakt. Ik zit zelf omgeving Emmen en ik heb nog geen knal gehoord. Waarschijnlijk weer een droeftoeter die aandacht zoekt met zon zielige brief. We hebben wel meer van die zielige mensen hier in de buurt. Wat een grap dit stukje. Zal de burgemeester ook maar eens brief gaan sturen over BBQ en buurt feesten waar ik mij soms aan erger, ga ik ook niet over zeiken. Dat er buiten oud en nieuw vuurwerk wordt afgestoken kan ik begrijpen maar geen dingen erbij halen waar hij geen ervaring mee heeft. Zal hem eens opzoeken, mijn dochter zit op de school waar hij les geeft. Eens vragen of hij zijn verstand wel heeft.
    http://www.youtube.com/c/ReVerser

  7. Deze 15 gebruikers waarderen Reverser voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


  8. #6
    VWC-Lid Palm Tree's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 februari 2006
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    5.939
    Thanks
    1.145
    2.879 waarderingen in 1.215 posts
    Och och... de tere zieltjes politiek staat weer aan.
    Een stuk vol met aannames, wat zagen de vluchtelingen er bang uit afgelopen oud en nieuw in Duitsland, zo bang dat ze meisjes gingen aanranden... hou toch op man!
    Deze meneer kent natuurlijk een hoop soldaten, ga maar weer lekker schrijven en lesgeven, en denk niet voor een ander... daaag!
    Senyor pirotècnic, pot començar la mascletà !!!

  9. #7
    VWC-Lid herdervriend's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 september 2007
    Locatie
    Gouda
    Berichten
    2.593
    Thanks
    100
    1.643 waarderingen in 555 posts
    Dit soort mensen moeten met Oud & Nieuw bij een TBS kliniek of gesticht opgenomen worden en in een isoleercel gedumpt worden.
    Website: https://www.rfgfireworks.nl

  10. Deze gebruiker waardeert herdervriend voor het bericht:


  11. #8
    VWC-Lid MagicSjefke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 oktober 2016
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    2.716
    Thanks
    1.839
    2.091 waarderingen in 1.210 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reverser Bekijk bericht
    Wat een grap dit stukje. Ik ben zelf militair geweest en ben in Kosovo en Bosnië geweest( meerdere malen SFOR en KFOR). Heb daar het nodige meegemaakt maar ben nog steeds vuurwerkfan en ik heb echt wel last gehad van die missies. Hij speculeert dingen die hij zelf waarschijnlijk nooit heeft meegemaakt. Ik zit zelf omgeving Emmen en ik heb nog geen knal gehoord. Waarschijnlijk weer een droeftoeter die aandacht zoekt met zon zielige brief. We hebben wel meer van die zielige mensen hier in de buurt. Wat een grap dit stukje. Zal de burgemeester ook maar eens brief gaan sturen over BBQ en buurt feesten waar ik mij soms aan erger, ga ik ook niet over zeiken. Dat er buiten oud en nieuw vuurwerk wordt afgestoken kan ik begrijpen maar geen dingen erbij halen waar hij geen ervaring mee heeft. Zal hem eens opzoeken, mijn dochter zit op de school waar hij les geeft. Eens vragen of hij zijn verstand wel heeft.
    Wat een bullshit..ben zelf ook beroeps geweest en heb echt ook echt wel de nodige ellende meegemaakt en gezien. Maar ben al die tijd echt wel vuurwerk freak gebleven. Naar mijn mening is het baasje de schuldige als een hond bang is voor vuurwerk. Heb zelf een rottweiler gehad, zijn eerste oud en nieuw was die nog geen 4 maanden. Hij is nog nooit van een knal of wat dan ook geschrokken

  12. #9
    VWC-Lid herdervriend's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 september 2007
    Locatie
    Gouda
    Berichten
    2.593
    Thanks
    100
    1.643 waarderingen in 555 posts
    De BAAS is altijd verantwoordelijk voor wat de HOND is/doet. Dus als de hond bang is voor t vuurwerk is t baasje simpelweg geen hond waardig.
    Website: https://www.rfgfireworks.nl

  13. Deze 2 gebruikers waarderen herdervriend voor het bericht:


  14. #10
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    20 december 2010
    Berichten
    1.827
    Thanks
    1.055
    1.212 waarderingen in 619 posts
    Jaja vluchtelingen en PTTS gebruiken tegen vuurwerk. Mensen met PTTS zijn er altijd geweest, ernstige zaak maar om dat nou tegen vuurwerk te gebruiken? Dan moet NL ook niet zoveel vluchtelingen toelaten, want de (soldaten) komen terug uit een oorlogsgebied en zien dat al die mensen hier in Nederland worden toegelaten, denk dat ze daar minstens netzo angstig voor zijn.

    En zie genoeg filmpjes van vluchtelingen die vuurwerk afsteken (dan is de veiligheid ver te zoeken) lekker cakes op elkaar schieten zoals in DL en Zweden.

    Maargoed, zulke berichten kan ik beter niet lezen. Word ik alleen maar naar van...

  15. Deze gebruiker waardeert Dionysus voor het bericht:


  16. #11
    VWC-Lid blackmoon's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 december 2013
    Berichten
    1.175
    Thanks
    247
    855 waarderingen in 370 posts
    Feitelijk is het een oproep aan de burgemeester om ervoor zorg te dragen dat men handhaaft op illegaal vuurwerk. Weliswaar enigszins melodramatisch beschreven door deze meneer Zuiderveld maar vermoedelijk heeft hij het zo bedoeld.

    Wel jammer dat hij cijfers verdraait om zo zijn verhaal kracht bij te zetten maar dat is tegenwoordig normaal in de journalistiek lijkt het wel...

  17. #12
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    20 december 2010
    Berichten
    1.827
    Thanks
    1.055
    1.212 waarderingen in 619 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door blackmoon Bekijk bericht
    Feitelijk is het een oproep aan de burgemeester om ervoor zorg te dragen dat men handhaaft op illegaal vuurwerk. Weliswaar enigszins melodramatisch beschreven door deze meneer Zuiderveld maar vermoedelijk heeft hij het zo bedoeld.

    Wel jammer dat hij cijfers verdraait om zo zijn verhaal kracht bij te zetten maar dat is tegenwoordig normaal in de journalistiek lijkt het wel...
    Het is toch echt ook tegen Legaal vuurwerk hoor, waarom vraag je anders om vuurwerkvrije zones. Denk dat dit persoon het verschil tussen legaal en illegaal gewoon niet kent

  18. Deze gebruiker waardeert Dionysus voor het bericht:


  19. #13
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 december 2012
    Berichten
    6.228
    Thanks
    1.915
    2.215 waarderingen in 1.023 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door herdervriend Bekijk bericht
    De BAAS is altijd verantwoordelijk voor wat de HOND is/doet. Dus als de hond bang is voor t vuurwerk is t baasje simpelweg geen hond waardig.
    Zo werkt het niet voor alle honden. De hond van mijn ouders komt uit het asiel en ze proberen alles met die hond! Maar je kan haar echt niet helpen. Van een normaal product op een afstand strest ze enkele uren. Een goede knal in de buurt enkele dagen. Na oud en nieuw duurt het bijna een maand voor ze weer in haar mand wilt slapen en stopt met hijgen.

    Maar goed jij bent natuurlijk een expert en mag bepalen of mensen dieren waardig zijn. Goed bezig.

  20. Deze gebruiker waardeert Fireworksfamily123 voor het bericht:


  21. #14
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    20 december 2010
    Berichten
    1.827
    Thanks
    1.055
    1.212 waarderingen in 619 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Anihalas Bekijk bericht
    Zo werkt het niet voor alle honden. De hond van mijn ouders komt uit het asiel en ze proberen alles met die hond! Maar je kan haar echt niet helpen. Van een normaal product op een afstand strest ze enkele uren. Een goede knal in de buurt enkele dagen. Na oud en nieuw duurt het bijna een maand voor ze weer in haar mand wilt slapen en stopt met hijgen.

    Maar goed jij bent natuurlijk een expert en mag bepalen of mensen dieren waardig zijn. Goed bezig.
    Enkele gevallen daar gelaten, maargoed over het algemeen heeft hij wel gelijk. De hond van mijn buren komt gewoon kijken bij het vuurwerk en vind het allemaal wel mooi. Die hebben echter de hond als pup en vanaf pup kun je echt een hoop voor een hond doen hoor (of eigenlijk niet doen) hoe meer aandacht je eraan besteed de erger dat het word. Vaak zijn de baasjes zelf nog banger voor het vuurwerk en worden die honden enorm betutteld, wat alleen maar averechts werkt.

  22. #15
    VWC-Lid bassie1978's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 september 2007
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    6.452
    Thanks
    18.114
    5.931 waarderingen in 2.260 posts
    Los van het hele verhaal.....in drenthe houdt men nogal van carbid schieten....
    Alle knallen die men overdag hoort dar zijn waarschijnlijk van carbid en staat dus los van vuurwerk...

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •