Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 68
  1. #1
    Banned
    Geregistreerd
    28 december 2017
    Berichten
    244
    Thanks
    230
    88 waarderingen in 38 posts

    Steffets brainstorm voor een kleine/softe vuurwerkshow

    Eerst even een beschrijving van vorig jaar:

    Ergens in de laatste twee week toch maar besloten om een klein beetje vuurwerk op te halen en voor een leuk bedrag van iets minder dan 400 euro heel veel zooi opgehaald om mee te spelen. Dus goedkope fontein pakketjes en een stuk of 30 doosjes van die 2,50 12 shots dingen die wel eens opduiken her en der in het land en wat ander spul allemaal. Uiteraard ook de gratis dingetjes erbij allemaal dus best wel een leuke bonte verzameling bij elkaar.

    Het samenstellen was ook ergens maar lukraak en plakte dan ook de boel maar een beetje aan elkaar op gevoel en na het zien van een paar 100 filmpjes. Maar de conclusie is uiteindelijk geweest dat het totaal weggegooid geld was als het om een leuke show ging of mooi vuurwerk. Mijn grootste probleem was dan ook het verkrijgen van lont om alles mooi door te verbinden (los van de waardeloze kwaliteit van het vuurwerk).

    Dit jaar wil ik dus weer iets proberen maar nu in het klein en meer gericht op 1 showtje die leuk in elkaar zit. Daarbij heb ik mij nu wel voorgenomen om geen tig onzin dingen te kopen van kant en klare vuurwerk pakketjes of boxen, en wil liever wat meer gericht naar de effecten kijken en de opbouw. De gedachte om een prachtig project te maken, laat ik varen door het weer ontbreken van lont en het niet kunnen kopen in Nederland naar mijn weten (niet legaal). Ook beperk ik mij tot de omliggende provincies omdat vanuit het uiterste noorden het niet uitkan om het hele land door te rijden opzoek naar de juiste potten en dergelijke.

    Dus hier begint mijn opzet en zoektocht naar een minimale (klein / softe) vuurwerkshow maken. Ik zal straks eerst een tekst uitschrijven met wat voorbeelden van wat ik in gedachte heb, en zal dan mogelijk het 1 en ander willen vragen aan advies of manieren hoe ik "iets" het beste kan aanpakken.

    Greetzzzzzz,
    StefɟǝʇS

  2. #2
    VWC-Lid Ruben's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2007
    Berichten
    9.126
    Thanks
    1.088
    4.190 waarderingen in 1.578 posts
    Ik ken het probleem met doorlonten. Vergeet niet dat dit verboden is in Nederland. Ik deed mijn shows altijd met een aansteekfakkel (pyrotorch) dat werkte prima. Echter zie je zelf een stuk minder van het vuurwerk. Wel is het makkelijker om te timen en is het een hoop minder werk voorafgaand.

  3. #3
    VWC-Lid DarkSoul's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 januari 2007
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    4.393
    Thanks
    1.482
    4.770 waarderingen in 1.535 posts
    Welkom op dit forum, Steffets
    Verstandig dat je je dit jaar beter wilt voorbereiden op het schieten van een show! Met je budget kun je echt wel een leuke show neerzetten wat bij de omstanders in de smaak zal vallen.

    Voor deze vraag hebben we een groot topic opgezet waar al heel veel tips en voorbeelden staan: https://forum.vuurwerkcrew.nl/showth...e-show-project
    Je kunt daar ook zelf je eigen vragen stellen. Maar zelfs het doorlezen van het topic kan je al veel inspiratie opleveren.
    Laten we lekker link gaan doen!

  4. #4
    Banned
    Geregistreerd
    28 december 2017
    Berichten
    244
    Thanks
    230
    88 waarderingen in 38 posts
    Echter zie je zelf een stuk minder van het vuurwerk.
    Dat is dus ook de pest telkens dat ik er pal onder sta en feitelijk het mooiste beeld mis, en dit gaat nu al jaren achter elkaar zo.

    Voor deze vraag hebben we een groot topic opgezet waar al heel veel tips en voorbeelden staan
    Ik heb al heel wat goede tips er uit kunnen halen, maar aangezien ik wat gerichter wil werken en mogelijk wat meer vragen heb, maak ik liever een afzonderlijke onderwerp waar ik alles beknopt houd en niet verdwaal over het forum met allemaal onderwerpen.

    PS: zo ben ik ook nog steeds opzoek naar een specifieke crossette die in etappes gaat, maar kan hem niet weervinden. Maar ik weet vrijwel zeker dat deze vorig jaar in de Pyroshopper collectie heeft gezeten, als ik mij niet vergis had hij ook een zilveren staart. 16 shots voor 40 euro ongeveer....

  5. #5
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    5 november 2014
    Berichten
    983
    Thanks
    954
    875 waarderingen in 395 posts
    Lont kun je bestellen via viscofuse.eu
    Werkt prima en je krijgt het gewoon in de brievenbus.

  6. Deze gebruiker waardeert Edraket0802 voor het bericht:


  7. #6
    Super Moderator pyrofan#1's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 december 2014
    Berichten
    4.232
    Thanks
    12.599
    13.059 waarderingen in 3.425 posts
    Inderdaad verstandig om de show dit jaar beter voor te bereiden. Een show zet je niet zo 1,2,3 in elkaar en dat proces van combinaties bedenken vind ikzelf altijd heel leuk. Daarnaast denk ik niet dat je echt lont nodig hebt voor het schieten van een show. Of je wil doorlonten laat ik geheel aan jou over, officieel mag het niet. Wellicht zijn de compound cakeboxen een uitkomst voor jou. Als je fakkelt dan mis je inderdaad wel wat van de show, aan de andere kant levert het ook weer veel op, adrenaline, kick etc.

    Ik begrijp dat je uit het noorden komt. In het noorden zijn meerdere zogeheten freakwinkels. De freakwinkels die hun acties delen op het forum vind je hier:
    https://forum.vuurwerkcrew.nl/forumd...el-Acties-2018

    Kijk er eens naar, want met €400 kan je zeker een leuke show neerzetten. Ik ben benieuwd naar het volgende bericht met de voorbeelden.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  8. #7
    VWC-Lid Koala's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 september 2016
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    3.053
    Thanks
    2.297
    5.833 waarderingen in 1.688 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Steffets Bekijk bericht

    PS: zo ben ik ook nog steeds opzoek naar een specifieke crossette die in etappes gaat, maar kan hem niet weervinden. Maar ik weet vrijwel zeker dat deze vorig jaar in de Pyroshopper collectie heeft gezeten, als ik mij niet vergis had hij ook een zilveren staart. 16 shots voor 40 euro ongeveer....
    Splitonium van Lesli (Royal Class)

  9. #8
    Banned
    Geregistreerd
    28 december 2017
    Berichten
    244
    Thanks
    230
    88 waarderingen in 38 posts
    Nee helaas dat is haar ook niet........ Ik kan zelfs de achtergrond uittekenen waar ze als demo is afgeschoten...... Maar ik laat het los en kom haar ooit wel weer tegen.


    Naam: Schermafbeelding 2018-10-17 om 23.26.56.png
Bekeken: 605
Grootte: 40,7 KB
    Bijgevoegde afbeelding(e) Bijgevoegde afbeelding(e)  
    Laatst gewijzigd door Steffets; 17 oktober 2018 om 23:28

  10. Deze gebruiker waardeert Steffets voor het bericht:


  11. #9
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Berichten
    3.721
    Thanks
    2.535
    2.817 waarderingen in 1.211 posts
    Ik denk dat je bij Vuurwerkoutlet heel erg goed kunt slagen. Ligt ook in het noorden. Dan verder zou ik gewoon mooie compounds kiezen. Heb je zeker weten een mooie show en ben je niet illegaal bezig.

  12. #10
    Banned
    Geregistreerd
    28 december 2017
    Berichten
    244
    Thanks
    230
    88 waarderingen in 38 posts
    ben je niet illegaal bezig.
    Ik ren wel met een fakkel heen en weer ;)
    Laatst gewijzigd door Steffets; 18 oktober 2018 om 16:39

  13. #11
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 december 2012
    Berichten
    6.228
    Thanks
    1.915
    2.215 waarderingen in 1.023 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Steffets Bekijk bericht
    Nee helaas dat is haar ook niet........ Ik kan zelfs de achtergrond uittekenen waar ze als demo is afgeschoten...... Maar ik laat het los en kom haar ooit wel weer tegen.


    Naam: Schermafbeelding 2018-10-17 om 23.26.56.png
Bekeken: 605
Grootte: 40,7 KB
    Als ik dit zie, dan moet je toch wel electrisch schieten of doorlonten? Als je dit handmatig doet is het linker product al afgelopen voor je de rechter aan hebt. Al helemaal bij 55. Ik zou dan toch gaan kijken naar producten waar al shapes in zitten of gewoon I shape schieten met meerdere producten tegelijkertijd.

  14. #12
    Banned
    Geregistreerd
    28 december 2017
    Berichten
    244
    Thanks
    230
    88 waarderingen in 38 posts
    electrisch schieten of doorlonten?
    Ik kan in 10den van een seconde met een fakkel heen en weer rennen, dus dat komt helemaal goed! Dat gedeelte maak ik mij verder geen zorgen meer over. Dus de aankomende dagen even verder uitwerken en kijken welke effecten en kleuren ik er in wil verwerken.

    Owww ja, ik heb een flink aantal jaren geleden wel een elektrisch schiet ding gehad voor 6 punten. Wie weet even naar kijken wat er allemaal op de markt is, kan wel handig zijn.

  15. #13
    VWC-Lid Ruben's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2007
    Berichten
    9.126
    Thanks
    1.088
    4.190 waarderingen in 1.578 posts
    Als je niet wilt fakkelen dan blijven er twee opties over. Digitaal schieten, dus met schietkist, of (overlappend-) doorlonten. Mocht je gaan kiezen voor compound vuurwerk bijvoorbeeld dan word het je makkelijk gemaakt. Dan hoef je die alleen achter elkaar te zetten en aan elkaar te knopen. Maar als je gaat doorlonten dan komt het aan op timing en dat is niet te doen moet ik je bekennen. Daarom heb ik ook altijd gefakkeld.

  16. #14
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 december 2012
    Berichten
    6.228
    Thanks
    1.915
    2.215 waarderingen in 1.023 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Steffets Bekijk bericht
    Ik kan in 10den van een seconde met een fakkel heen en weer rennen, dus dat komt helemaal goed! Dat gedeelte maak ik mij verder geen zorgen meer over. Dus de aankomende dagen even verder uitwerken en kijken welke effecten en kleuren ik er in wil verwerken.

    Owww ja, ik heb een flink aantal jaren geleden wel een elektrisch schiet ding gehad voor 6 punten. Wie weet even naar kijken wat er allemaal op de markt is, kan wel handig zijn.
    Ik zou dan alsnog voor langer durende grotere producten kiezen dan wat ik nu op die lijst zie. Dan kan je er zelf ook nog naar kijken hahaha Bijvoorbeeld van broekhoff de Parade staven. Die hebben een lekker tijdsduur en hoogte in vergelijking met die 96sh ballenblazertjes.

  17. #15
    VWC-Lid Ruben's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2007
    Berichten
    9.126
    Thanks
    1.088
    4.190 waarderingen in 1.578 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Anihalas Bekijk bericht
    96sh ballenblazertjes.
    Lol.


    Maar de Parade kost ook gelijk weer iets van 10 euro. De Pearl (/bellenblazers) daarentegen iets van 2 euro.

    Ik kocht trouwens zo'n kleine waaier met het zelfde effect uit het assortiment van Wolff Vuurwerk. Een show beginnen met bijvoorbeeld de Titanium Vulcano is trouwens ook aan te raden. Deze beginnen met een Bengaalse fakkel en gaan daarna over in een zilver fontein. Tijdsduur is ook prima en waren ook niet al te duur (2,50 tot 3,75 per fontein?).


  18. Deze gebruiker waardeert Ruben voor het bericht:


Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •