Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 2 van 2
  1. #1
    VWC-Lid DarkSoul's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 januari 2007
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    4.393
    Thanks
    1.481
    4.770 waarderingen in 1.535 posts

    [SHOW] Festa della Madonna del Rosario - Pozzallo (RG) - 07-10-2018

    Vorige week was ik een week met familie op Sicilië. Ik was daar op vakantie, maar niet specifiek vanwege vuurwerk. We hebben lekker de toerist uitgehangen, hoewel ik ook wel zin had in een vuurwerkshowtje. Daarom heb ik vooraf bekeken of ik nog ergens een leuk showtje mee kon pikken, niet te ver vanuit ons vakantiehuis. Het viel nog niet mee om dat uit te zoeken. Er is niet echt een centrale plaats waar je snel kunt zien welke shows er in Italië allemaal zijn. Uiteindelijk kwam ik terecht op https://www.vivasicilia.com/ waar je kunt zien welke festivals er waar en wanneer zijn. Sommige festivals worden afgesloten met vuurwerk, wat dan ook in het programma staat.

    Zo kwamen we uit in Pozzallo Bij een katholiek festival, ter ere van Madonna, wat gepaard ging met een optocht, processie en meer plechtigheden. Het was slechts 45 minuten verderop, dus dat viel mee. Zelfs mijn ouders en zus vonden het een leuk uitje! Alleen al vanwege het feit dat het authentiek Siciliaans was (we hebben geen enkele toerist gezien!) en omdat de stad mooi versierd was ten tijde van een bijzondere processie met een Maria-beeld.
    Op een klein kerkpleintje stond het vuurwerk opgesteld. Niet heel erg veel en voornamelijk cakes. Maar ik zag al snel in dat het lekker dichtbij zou zijn! De bijzondere sfeer en het feit dat je werkelijk op minder dan 20 meter staat van al het vuurwerk, maken een show als dit zeer de moeite waard. Het werd heel fijn elektronisch geschoten, met lekker strakke timing.






    Terwijl we stonden te wachten tot het vuurwerk zou beginnen, ontstond er op korte afstand een fikse onweersbui. We zagen deze in korte tijd rap uitgroeien, en er kwamen echt flinke ontladingen uit de wolken schieten! We hielden ons hart vast voor het vuurwerk, wat allemaal niet beschermd zou zijn tegen een dergelijke onweersbui. Zelfs tijdens het vuurwerk zag ik het onweer nog flitsen vanuit mijn ooghoek. Maar het was alsof 'de heilige Geest' ons goed gezind was. Het bleef droog! De optocht was klaar, er klonk muziek. Het beeld van Maria werd de kerk in gedragen en de kerk begon te luiden. Letterlijk nog geen minuut later (ik overdrijf het niet) gingen de sluizen open! Volledige wolkbreuk! Alles stond in twee minuten blank. Heel merkwaardig.

    Laten we lekker link gaan doen!

  2. Deze 13 gebruikers waarderen DarkSoul voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


  3. #2
    VWC-Lid Vuurwerkkoning's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 augustus 2009
    Locatie
    West-Brabant
    Berichten
    10.027
    Thanks
    875
    9.464 waarderingen in 2.740 posts
    Prachtig verslag DS en een hele leuke show!
    https://www.youtube.com/user/Originallover

  4. Deze gebruiker waardeert Vuurwerkkoning voor het bericht:


Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •