Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1
    VWC-Lid bassie1978's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 september 2007
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    6.452
    Thanks
    18.114
    5.931 waarderingen in 2.260 posts

    Vuurwerkcheck nieuwsbrief oktober

    Hierbij de nieuwsbrief vanuit Vuurwerkcheck gestuurd naar de winkeliers van Vuurwerkland:

    Welkom bij de nieuwsbrief van VuurwerkCheck

    In deze nieuwsbrief: BPN Nieuws: Lanceerplatform vuurpijlen verplicht mee te leveren! - Filmpjes effecten illegaal vuurwerk - Gratis vuurwerkbril: voordeel voor leden VuurwerkCheck



    BPN Nieuws: Lanceerplatform vuurpijlen verplicht mee te leveren!

    BPN Nieuws

    Het wordt dit jaar (2018) al verplicht om bij iedere levering waarbij een vuurpijl zit een lanceerplatform mee te leveren. Dit gaat de overheid in het RACT (Regeling aanwijzing consumenten- en theatervuurwerk) opnemen.

    Wat betekent dit voor u als vuurwerk-winkelier?

    U wordt verplicht om bij iedere levering met 1 of meer vuurpijlen een lanceerplatform aan de consument te leveren. De consument moet deze kopen of kan die van u cadeau krijgen. Het gaat er om dat het lanceerplatform bij de levering zit. Het maakt hierbij niet uit of consument al een lanceerplatform in bezit heeft: het platform moet bij de levering zitten. Een goedgekeurd lanceerplatform is te verkrijgen bij uw leverancier; neem tijdig contact met hem op!

    Een lanceerbuis is niet voldoende: er moet een echt platform geleverd worden. De overheid zal hierop toezien. De mogelijke straffen van overtreding zijn nog niet bekend.


    Filmpjes effecten illegaal vuurwerk

    Illegaal vuurwerk

    VuurwerkCheck heeft in samenwerking met onze ambassadeur Tim Coronel een 4-tal filmpjes gemaakt waar de effecten van illegaal knalvuurwerk worden getoond. Hierbij wordt legaal vergeleken met illegaal knalvuurwerk. Het verschil in schade wordt hierbij duidelijk aangetoond.

    Deze filmpjes worden gebruikt om:

    De overheid te tonen dat ons legale consumenten knalvuurwerk nooit tot ernstige schade of verwondingen aan ledematen kan leiden.

    De consument het gevaar van illegaal knalvuurwerk te laten zien. Het gaat hier met name om mogelijke verwondingen en het gevaar van massa-explosiviteit

    De filmpjes worden in de aanloop naar de jaarwisseling één voor één gepubliceerd op social media kanalen. Daarover krijgt u nader bericht. Wij willen u vragen om deze dan te delen. Kijk hier alvast voor een voorproefje:




    Gratis vuurwerkbril: voordeel voor leden VuurwerkCheck

    In 2019 wordt het verplicht om bij iedere levering aan de consument een gratis vuurwerkbril te leveren. De BPN heeft met de leden afgesproken dat de voltallige branche hiermee al in 2018 begint. U moet dus als winkelier een bril bijvoegen bij iedere levering.

    De consument verwacht op ieder verkooppunt bij aankoop een gratis bril te ontvangen; wel of geen lid van BPN – zodoende maken we gezamenlijk een charme gebaar vanuit de branche richting publieke opinie. Ook de landelijke campagne van de overheid heeft de vuurwerkbril als centraal thema.
    Laatst gewijzigd door Scav; 15 oktober 2018 om 22:18

  2. Deze 2 gebruikers waarderen bassie1978 voor het bericht:


  3. #2
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Berichten
    5.460
    Thanks
    1.447
    838 waarderingen in 523 posts
    Nou lekker als ik bij meerdere winkels steeds 4 euro moet aftikken terwijl ik eem stevige buis heb. Die neem ik dan wel mee, en doe em cadeau aan de verkoper die hem vervolgens mij cadeau doet
    Jeder Schuss ein Genuss

  4. #3
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 december 2015
    Berichten
    5.744
    Thanks
    978
    1.690 waarderingen in 828 posts
    Top initiatief van vuurwerkcheck en de samenwerking met tim colonel.

  5. #4
    VWC-Lid bassie1978's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 september 2007
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    6.452
    Thanks
    18.114
    5.931 waarderingen in 2.260 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Matii Bekijk bericht
    Nou lekker als ik bij meerdere winkels steeds 4 euro moet aftikken terwijl ik eem stevige buis heb. Die neem ik dan wel mee, en doe em cadeau aan de verkoper die hem vervolgens mij cadeau doet
    Klopt hoor matti...voor ons wellicht onnodig en bij de meeste pijlenpakketten zit ook nog eens een afsteekbuis in. Maar in het kader van de veiligheid kan ik dit alleen maar toejuichen.

  6. #5
    VWC-Lid Broekie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 juli 2018
    Locatie
    Dronten
    Berichten
    342
    Thanks
    290
    1.186 waarderingen in 239 posts
    Wij juichen dit initiatief ook toe. Sterker; wij kiezen er samen met onze dealers voor om bij iedere bestelling een gratis lont en bril mee te geven. De pijlenstandaard gaat gratis mee bij elke bestelling met pijlen.
    ** vuurwerkexpert.nl ** By Experts, for Experts **

  7. Deze 2 gebruikers waarderen Broekie voor het bericht:


  8. #6
    Super Moderator Scav's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 oktober 2013
    Berichten
    3.918
    Thanks
    3.965
    4.102 waarderingen in 1.693 posts
    Goede stappen, al is de trailer wat mij betreft een gemiste kans en voer voor de haters. had op zijn minst iets van Illegaal vs. Legaal gezet ergens in de trailer.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  9. Deze 2 gebruikers waarderen Scav voor het bericht:


Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •