Banner GBV-WECO - Categorie1.nl

Bekijk resultaten enquête: Vuurwerkverbod.

Aantal stemmers
252. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Ik stop ook met vuurwerk

    26 10,32%
  • Ik ga toch door met vuurwerk afsteken.

    205 81,35%
  • Ik ga naar een georganiseerde vuurwerkshow.

    5 1,98%
  • Overig, plaatsen in post onder de enquete

    20 7,94%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk.
Pagina 4 van 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 46 t/m 60 van 75

Discussie: Vuurwerk verbod

  1. #46
    VWC-Lid ATF's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 december 2013
    Locatie
    Oostvoorne
    Berichten
    892
    Thanks
    728
    440 waarderingen in 253 posts
    Dan ga ik lekker gamen met een oliebol en drankje

  2. #47
    Banned
    Geregistreerd
    19 oktober 2012
    Berichten
    517
    Thanks
    230
    356 waarderingen in 166 posts
    Dan zal ik ben daar heel eerlijk in de ouwe veteranen voortouw gaan nemen om het op een oude manier te vieren dat ze na 2 uur s'nachts al druk aan het bellen zijn van het vuurwerk moet terug.

    Je weet wat er gebeurt knokpartijen plunderen, veel eigengemaakte brouwsels vechten met ome agent, het staat als de dag van gisteren nog allemaal vers om me netvlies. daar wil je niet naar terug maar tja. Nee ik blijf wel doorstoken misschien wel een verkoop daarin.

  3. Deze gebruiker waardeert Rijswijk1968 voor het bericht:


  4. #48
    VWC-Lid vwrulez's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 januari 2007
    Locatie
    oosters
    Berichten
    309
    Thanks
    152
    157 waarderingen in 69 posts
    Met Duitsland en Belgie als buurlanden zal het niet bepaald moeilijk zijn om nog leuke producten in te slaan. Dus zolang daar nog geen verbod is blijf ik stoken. Vaak bu'j te bang!

  5. #49
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    26 november 2010
    Berichten
    278
    Thanks
    264
    340 waarderingen in 110 posts
    Als er een totaal verbod komt, dan ga ik in een andere land oud en nieuw vieren of boek ik een vuurwerkreisje samen met mijn zoon

  6. #50
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Berichten
    3.721
    Thanks
    2.535
    2.817 waarderingen in 1.211 posts
    Snap niet dat sommige mensen dan de handdoek in de ring gooien. Waarom niet burgerlijke ongehoorzaamheid als tegengeluid geven?

    Er zijn regels en regels, de eerste vallen allemaal in de categorie 'morele regels' waaronder je het volgende kunt verstaan;

    Geen moord plegen, niet stelen, niet vechten, niet oplichten enz.

    De tweede valt allemaal in de categorie 'betutteling' hierbij kun je dus denken aan;

    Geen vuurwerk afsteken, geen alcohol drinken, niet roken, weinig vet/suiker eten, autogordel dragen enz.

    Welnu, iedereen is het met mij eens dat wij met zijn allen de regels volgen wat betreft categorie 1. Hier hoeven wij niet over te bakkeleien. Echter, wat betreft de tweede categorie, daarvan kan je zeggen van 'bemoei je met je eigen zaken, ik mag doen wat ik zelf wil' en aangezien het hier over zaken gaan dat jou alleen aan gaat, vind ik dat je in zo'n gevallen burgerlijke ongehoorzaamheid moet toepassen.
    Want voordat je het weet bepaald de overheid straks ook nog wat je mag eten en wat niet. Is dat wat wij willen?

  7. Deze 4 gebruikers waarderen Grizmo Raizor voor het bericht:


  8. #51
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 maart 2007
    Locatie
    Neverland
    Berichten
    1.951
    Thanks
    1.278
    1.401 waarderingen in 609 posts
    Eens, maar tegen welke prijs. Dat is de vraag, en een interessante discussie.

    Te hard rijden valt in de tweede categorie, betutteling (of in ieder geval meer in de tweede dan de eerste categorie). Straf als je betrapt wordt? Vaak een paar tientjes, met wat pech een paar 100 en als je heel veel over de scheef gaat een EMG cursus van een paar 100 en/of een tijdelijke rijontzegging. Zonde van het geld, aar in veel gevallen overkombaar.

    Met de huidige straffen op (illegaal) vuurwerk zit je vaak al op taak-/werkstraffen en een aantekening op het strafblad. Als je wat verder gaat kirte celstraffen. Dat kan wel vergaande gevolgen hebben. Hoeft niet, maar de mogelijkheid is er.

    Ik denk dat dat een van de redenen is waarom veel mensen toch vuurwerk links laten bij een vuurwerkverbod.
    Als ik voor mezelf spreek, ik vier het liever in het buitenland zonder stress, dan dat ik Nederland bij elke harde scheet om moet kijken of ik niet mijn toekomst en gezinsleven vergooi. Want tegenwoordig heb je overal een VOG voor nodig, en de kans is aanwezig dat je die niet krijgt met een aantekening (dan) illegaal vuurwerk.
    [B]Groetjes Kamikaze[/B]

  9. Deze gebruiker waardeert kamikaze voor het bericht:


  10. #52
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Berichten
    3.721
    Thanks
    2.535
    2.817 waarderingen in 1.211 posts
    Snap je punt, Kamikaze. Maar stel dat iedereen gewoon snel wat afsteekt, dan geef je wel een signaal af. Wanneer we met velen zijn dan kan er echt gewoon niet gehandhaafd worden, dan zie de BOA's en Politie als kippen zonder kop rondrennen. Wanneer dit zich blijft herhalen dan zal men waarschijnlijk water bij de wijn doen. Natuurlijk zal je niet op je gemak meer een mooie grote show kunnen geven want dan is de pakkans wel aanwezig. Gewoon paar dingen afsteken en de rest dan bijvoorbeeld in Duitsland of zo. Maar ik laat mij niet alles afpakken.

  11. Deze 3 gebruikers waarderen Grizmo Raizor voor het bericht:


  12. #53
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.073
    Thanks
    5.418
    6.220 waarderingen in 2.973 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grizmo Raizor Bekijk bericht
    Wanneer dit zich blijft herhalen dan zal men waarschijnlijk water bij de wijn doen.
    Denk t niet. Dan krijg je een algeheel verbod, verder opschroeven van de straffen en dan:
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Richardus Bekijk bericht
    Tot ze na 1 jaarwisseling de grootstokers hebben gelokaliseerd, het jaar daarop die oprollen en de straffen geven die nu ook voor illegaal gelden (en dan met de hoeveelheden die we nu stoken hè...) breed uitgemeten in de media, wat de kleinstokers zo afschrikt dat die volgende jaarwisseling gestopt zijn, en dan zijn de wel-stokers er nog makkelijker uit te filteren...En zo heeft de natuurlijke selectie middels wetgeving helaas weer gewerkt.

    Reality sucks huh.
    Deze overheid, schijnliberaal met hypocriete VVD en schijnheilige CDA op kop, betuttelt echt niet zomaar minder maar eerder juist meer.

  13. #54
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 maart 2007
    Locatie
    Neverland
    Berichten
    1.951
    Thanks
    1.278
    1.401 waarderingen in 609 posts
    Ik vind het lastig om te voorspellen wat er gebeurd als er gewoon doorgestookt wordt. Het kan een signaal zijn van, we pikken het niet. Maar ik vrees dat deze regering het eerder ziet als "we waren niet streng genoeg".
    Alle anti-plezier lobby krijgt in Nederland vrij spel en alle aamdacht. De pro-plezier kant nauwelijks. Roken, Piet, auto's (milieuzones), vuurwerk.

    Zelf blijf ik me bezigen met de kleinere dingen, zoals ook met andere dingen, binnen de mazen van de wet. Risk-reward van guerilla-stoken is iets dat me tegenhoud.
    [B]Groetjes Kamikaze[/B]

  14. #55
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    25 oktober 2017
    Berichten
    175
    Thanks
    47
    109 waarderingen in 46 posts
    Ik zal gewoon doorgaan met vuurwerk afsteken op het gebruikelijke tijdstip, 00:00. Verbod valt in NL toch niet te handhaven, kijk naar de drugs industrie (dumping drugsafval, illegale handel) en aso-rijders (hard rijden, regels aan hun laars lappen) enz.

  15. #56
    Banned
    Geregistreerd
    10 januari 2006
    Berichten
    2.444
    Thanks
    2.118
    3.155 waarderingen in 1.183 posts
    Met familie in Duitsland en Hongarije maak ik me niet al te druk. De komende jaren kan ik nog gewoon mijn vuurwerkje legaal de lucht in jassen.

  16. #57
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 december 2012
    Berichten
    6.228
    Thanks
    1.915
    2.215 waarderingen in 1.023 posts
    Ik denk ook aan het plezier dat zit in het bestellen en het bezoeken van demo's enzo. Dat valt dan allemaal weg. Geen folders meer, geen vitrines meer, geen demonstraties, geen collectiefoto's, geen lijstjes om te delen enzovoorts. Al dat plezier valt dan niet meer te beleven.
    Verder ken ik de plek waar ik stook goed, en daar zal het snel genoeg gedaan zijn bij een verbod. Genoeg volk dat niet naar buiten komt voor de show en genoeg volk dat een melding zal doen als ik vuurwerk afsteek bij een verbod. En iedereen weet waar ik woon en waar de politie kan gaan controleren.

    Dat een verbod niet makkelijk te handhaven is kan ik best begrijpen. Maar waarom zou ik dat verbod verbreken als het mij op die manier geen plezier oplevert? Dan neem ik mijn geld liever mee voor plezier met of zonder vuurwerk in andere landen. En op die manier zou een verbod meer wel dan niet werken. 99% van de mensen die nu naar de normale Nederlandse winkels gaan en daar een normale bestelling doen zullen hoogstwaarschijnlijk niet op zoek naar de criminaliteit om toch aan een meterpakket en een paar potten te komen.

  17. Deze 3 gebruikers waarderen Fireworksfamily123 voor het bericht:


  18. #58
    VWC-Lid dennis-pyro's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 juli 2005
    Berichten
    1.975
    Thanks
    1.700
    1.520 waarderingen in 565 posts
    Sowieso doorstoken word al genoeg gezanikt in nederland.

    - zwarte piet
    - vuurwerk
    - halloween
    - de efteling
    - witte kerst

    En zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik denk als iedereen netjes gehoorzaamt dat de oberheid dan helemaal denkt dat de nederlander alles maar pikt.
    Dus als tegengeluid zal ik sowieso blijven afateken en mijn vuurwerk in het buitenland gaan kopen.
    Stoken tot we er bij neervallen!!

  19. Deze 2 gebruikers waarderen dennis-pyro voor het bericht:


  20. #59
    VWC-Lid elgielo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 februari 2006
    Berichten
    715
    Thanks
    694
    977 waarderingen in 322 posts
    gewoon alleen nog een paar grote blokken dan... uit de auto op straat zetten aansteken en op een afstandje gaan kijken... word erg moeilijk bewijzen wie het gedaan heeft.
    is mischien nog wel extra leuk ook als het niet mag

  21. Deze 2 gebruikers waarderen elgielo voor het bericht:


  22. #60
    VWC-Lid leo303's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 september 2005
    Locatie
    Eanske
    Berichten
    1.525
    Thanks
    449
    748 waarderingen in 315 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grizmo Raizor Bekijk bericht
    Snap je punt, Kamikaze. Maar stel dat iedereen gewoon snel wat afsteekt, dan geef je wel een signaal af. Wanneer we met velen zijn dan kan er echt gewoon niet gehandhaafd worden, dan zie de BOA's en Politie als kippen zonder kop rondrennen. Wanneer dit zich blijft herhalen dan zal men waarschijnlijk water bij de wijn doen. Natuurlijk zal je niet op je gemak meer een mooie grote show kunnen geven want dan is de pakkans wel aanwezig. Gewoon paar dingen afsteken en de rest dan bijvoorbeeld in Duitsland of zo. Maar ik laat mij niet alles afpakken.
    Bij een totaalverbod zal het de eerste jaren echt nog wel zo gaan ja, denk ik. De echte liefhebbers weten er wel aan te komen, zeker in de grensstreek, en die gaan 31-12 's avonds heus wel stoken. Al zal het wat minder zijn dan voorheen. Het is in de aanloop naar 31-12 al niet te handhaven, laat staan op Oudjaarsdag zelf. Is echt niet tegen te houden, zeker niet in de 'gezellige' straten en wijken. Gelukkig maar. Ik zal daar ook gewoon aan meedoen, guerilla-style. Ik vermoed dat men in de meeste plaatsen dan vanzelf een gedoogbeleid gaat voeren, tot men weet wat ze ermee aan moeten, terug toestaan of keihard aanpakken (veel succes daarmee)..

    Mij krijg je sowieso niet naar zo'n gemeenteshow op de 31e... dan wil je thuis, bij familie, bij vrienden vieren, niet in 1 of ander park met een flutshow. Trip naar het buitenland, klinkt natuurlijk leuk, maar ook dat zal ik de 31e niet gauw doen.. zie maar eens je hele groep zo ver te krijgen ;) Dat is meer iets voor de andere maanden.

Pagina 4 van 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •