Banner GBV-WECO - DeVuurwerkwinkel.nl

Bekijk resultaten enquête: Vuurwerkverbod.

Aantal stemmers
252. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Ik stop ook met vuurwerk

    26 10,32%
  • Ik ga toch door met vuurwerk afsteken.

    205 81,35%
  • Ik ga naar een georganiseerde vuurwerkshow.

    5 1,98%
  • Overig, plaatsen in post onder de enquete

    20 7,94%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk.
Pagina 5 van 5 EersteEerste ... 345
Weergegeven resultaten: 61 t/m 75 van 75

Discussie: Vuurwerk verbod

  1. #61
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 december 2012
    Berichten
    6.228
    Thanks
    1.915
    2.215 waarderingen in 1.023 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dennis-pyro Bekijk bericht
    Sowieso doorstoken word al genoeg gezanikt in nederland.

    - zwarte piet
    - vuurwerk
    - halloween
    - de efteling
    - witte kerst

    En zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik denk als iedereen netjes gehoorzaamt dat de oberheid dan helemaal denkt dat de nederlander alles maar pikt.
    Dus als tegengeluid zal ik sowieso blijven afateken en mijn vuurwerk in het buitenland gaan kopen.
    Ik snap niet zo goed wat halloween, een witte kerst en de efteling er mee te maken hebben. Wat wil de overheid daar aan gaan veranderen?

    Er zijn helaas ook Nederlanders die vuurwerk niet meer willen en die pikken het niet dat de oberheid vuurwerk nog steeds toelaat. Het is echt niet alleen de overheid die maar denkt dat we dingen wel of niet pikken. De media, het volk de ja's en nee's en de voors en tegens komen van alle kanten.

  2. Deze gebruiker waardeert Fireworksfamily123 voor het bericht:


  3. #62
    VWC-Lid skyrider's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 september 2006
    Locatie
    Olst
    Berichten
    2.064
    Thanks
    11.734
    1.182 waarderingen in 628 posts
    Nou dan stoken we gewoon Cat.1 Dat is europees geregeld,en dat zie ik voorlopig nog niet verdwijnen.
    Light some fireworks, and see who answers.

  4. Deze gebruiker waardeert skyrider voor het bericht:


  5. #63
    VWC-Lid vuurwerkpro's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 augustus 2007
    Berichten
    902
    Thanks
    35
    603 waarderingen in 302 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Anihalas Bekijk bericht
    Ik snap niet zo goed wat halloween, een witte kerst en de efteling er mee te maken hebben. Wat wil de overheid daar aan gaan veranderen?

    Er zijn helaas ook Nederlanders die vuurwerk niet meer willen en die pikken het niet dat de oberheid vuurwerk nog steeds toelaat. Het is echt niet alleen de overheid die maar denkt dat we dingen wel of niet pikken. De media, het volk de ja's en nee's en de voors en tegens komen van alle kanten.
    Ik geloof niet dat je het helemaal begrijpt.

    Al die punten die worden opgenoemd zoals de efteling zijn dood gewone dingen die door een heel klein groepje mensen kapot gemaakt wordt (poging tot) Er is een groepje van 10/20 man die zegt dat ze in de efteling aan racisme doen. Te gek voor woorden, gister hoorde ik dat zelfs het drinken van melk racisme is.

    Dan denk je wat heb racisme met vuurwerk te maken... Niet veel maar er is één ding wat gelijk is dat is een klein select groepje een tiental tot honderd tal die iets om zeep wille helpen.

    Het is ook niet dat de overheid denkt ik ga het verbieden want dan had het allang verboden geweest. Maar 5 man schreeuwen dat iets verboden moet worden de media denkt SENSATIE!!!!! we maken een item alles wordt opgeblazen. Heel NL heb vervolgens bonje via social media, RTL maakt nog even een item om wat meer olie op vuur te gooien. Zoveel ophef door een klein groepje op een gegeven moment moeten ze in Den Haag dan ook maar reageren omdat het 'leeft' in NL terwijl het ze niet boeit en dan krijg je maatregelen omdat ze er toch iets mee moeten doen voor de vorm.

    Kortom de minderheid bepaald de gang van zaken en dat is FOUT! op welk gebied dan ook.
    365 days a year pyromaniac

  6. Deze 4 gebruikers waarderen vuurwerkpro voor het bericht:


  7. #64
    VWC-Lid dennis-pyro's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 juli 2005
    Berichten
    1.975
    Thanks
    1.700
    1.520 waarderingen in 565 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door skyrider Bekijk bericht
    Nou dan stoken we gewoon Cat.1 Dat is europees geregeld,en dat zie ik voorlopig nog niet verdwijnen.
    Ik zie me zelf om 00:00 nog niet met crackling balls en flitspaaltjes staan jij wel? Laten we gewoon hopen dat er in de tweede kamer nog mensen met hersens zitten en het gewoon blijft. Hoeven we deze discussie in ieder geval niet meer te voeren
    Stoken tot we er bij neervallen!!

  8. Deze gebruiker waardeert dennis-pyro voor het bericht:


  9. #65
    VWC-Lid vuurwerkfreakk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 oktober 2011
    Berichten
    3.774
    Thanks
    2.127
    1.583 waarderingen in 1.106 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dennis-pyro Bekijk bericht
    Ik zie me zelf om 00:00 nog niet met crackling balls en flitspaaltjes staan jij wel? Laten we gewoon hopen dat er in de tweede kamer nog mensen met hersens zitten en het gewoon blijft. Hoeven we deze discussie in ieder geval niet meer te voeren
    Lang geleden kerel!

    Haha, en dan om het uur een dik blok tussendoor. Mijn stooklocatie is in een buitengebied, dus dan is er binnen 10 minuten pas politie.
    Ga met een grote groep maar eens bewijzen wie dat blok aangestoken heeft haha, zal juridische heel erg lastig gaan worden want ze moeten het zelf/heterdaad gezien hebben.


    Verder worden er wel degelijk steeds meer mensen fel tegen op vuurwerk. Dankjulliwel bepaalde kranten en de rest van de media...

    Ik stook in een redelijk gemoedelijk dorp maar ik heb genoeg stookmaten en kennissen waar er gewoon om 20:00u nog mensen aan de deur stampvoetend en vloekend jou komen vertellen dat je even tot 0:00u MOET wachten voor de kat of de zieke nicht die toevallig bij hun logeert! Triest volk, die hadden mij niet moeten als buurman.....

  10. Deze 2 gebruikers waarderen vuurwerkfreakk voor het bericht:


  11. #66
    VWC-Lid erik36's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 oktober 2011
    Locatie
    Wierden
    Berichten
    241
    Thanks
    119
    122 waarderingen in 62 posts
    Dan wordt het vuurwerk halen uit Duitsland en dan gewoon blijven stoken

  12. Deze gebruiker waardeert erik36 voor het bericht:


  13. #67
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    9 september 2012
    Berichten
    113
    Thanks
    24
    29 waarderingen in 18 posts
    dan vier ik oud en nieuw niet meer in nederland,maar ga dan lekker over de grens

  14. #68
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    3 december 2005
    Berichten
    1.272
    Thanks
    354
    646 waarderingen in 338 posts
    Maak je niet druk . Er hangt nog te veel af aan vuurwerk . Werk gelegenheid , maar vooral BTW . En die btw is niet alleen op het vuurwerk alleen . Loonbelasting voor de mensen die het importeren en verkopen tot chauffeurs die het vervoeren en mensen die moeten controleren of alles volgens de regels gaat , straatvegers die het opruimen enz en niet te vergeten Wat de staat alleen al niet verdient aan om vuurwerk te importeren naar Nederland
    De staat vangt over totaal plaatje van vuurwerk wel zo veel belasting geld in welke vorm dan ook dat ze het niet zomaar gaan verbieden en als roken gaat te veel geld in om voor de staat

  15. #69
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    29 oktober 2007
    Locatie
    Hollandia
    Berichten
    220
    Thanks
    81
    96 waarderingen in 49 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door smurf Bekijk bericht
    Maak je niet druk . Er hangt nog te veel af aan vuurwerk . Werk gelegenheid , maar vooral BTW . En die btw is niet alleen op het vuurwerk alleen . Loonbelasting voor de mensen die het importeren en verkopen tot chauffeurs die het vervoeren en mensen die moeten controleren of alles volgens de regels gaat , straatvegers die het opruimen enz en niet te vergeten Wat de staat alleen al niet verdient aan om vuurwerk te importeren naar Nederland
    De staat vangt over totaal plaatje van vuurwerk wel zo veel belasting geld in welke vorm dan ook dat ze het niet zomaar gaan verbieden en als roken gaat te veel geld in om voor de staat
    Hoor meer mensen over dat er door de regering zoveel wordt verdient op vuurwerk. Dat stelt geen ene ruk voor in vergelijking met andere dingen zoals bv tabak of alcohol. Denk eerder dat ze het nog niet verbieden omdat het simpelweg niet te handhaven is. Ben ook benieuwd wat er volgend jaar oa in Amsterdam gaat gebeuren tijdens o&n.

  16. #70
    VWC-Lid Happiness's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 januari 2010
    Berichten
    6.053
    Thanks
    8.983
    5.188 waarderingen in 2.006 posts
    Ik hoop dat de pleuris uitbreekt volgend oud en nieuw in Amsterdam.
    December Will Be Magic Again!!

  17. #71
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 januari 2016
    Berichten
    134
    Thanks
    7
    62 waarderingen in 34 posts
    En daar zijn de linkse mafkezen van Groen Links weer. Niet te geloven. Als het verbod er eenmaal is en er alleen centrale vuurwerkshows worden toegestaan gaan ze daar weer over zeiken omdat dat dan weer slecht is voor het milieu. Let maar op. Voor hun is het toch nooit genoeg. Als het aan groen links ligt mag je straks helemaal niets meer. Geen vuurwerk, geen vliegvakanties, geen sinterklaas, geen kerst, geen vlees, geen verwarming, etc, etc. Snap niet dat mensen uberhaubt nog op z'n partij stemmen.


    https://www.volkskrant.nl/nieuws-ach...eren~b73916bd/

  18. Deze gebruiker waardeert EdHengelo voor het bericht:


  19. #72
    VWC-Lid leo303's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 september 2005
    Locatie
    Eanske
    Berichten
    1.525
    Thanks
    449
    748 waarderingen in 315 posts
    Wat een droevenis weer als je dat leest.. man man.. Klaver laat zich van z'n slechtste kant zien.
    Wel goede vragen van de interviewer trouwens, enigszins kritisch.

  20. #73
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    19 december 2017
    Berichten
    211
    Thanks
    161
    167 waarderingen in 60 posts
    Mijn mening:
    Helaas denken heel veel Nederlanders gewoon niet na. Meeste mensen volgen puur hun emotie.

    -Vuurwerk verbieden want eng en gevaarlijk.
    En anders wel slecht voor het milieu inderdaad.

    -Zwarte piet verbieden omdat een minderheid dit racistisch vind. Goed Nederland wil absoluut geen racist zijn, dus zijn we solidair en een minderheid moet gewoon gehoord worden.

    -Klimaatcrisis, dalijk met z'n alle 100 rijden op de snelweg. Want we gaan dit met z'n alle oplossen. En nu kunnen de kleinere bouwprojecten weer doorgaan dus we hebben banen gered.

    -Migratiecrisis. Iedereen is welkom, kom je niet hierheen dan halen we je op. Want zielig. En vind je dit niet echt een goed idee? Dan ben je een racist.


    En dan nu naar mijn mening logica:

    -Vuurwerk veroorzaakt geen ongelukken. Dat doen debielen die er niet mee om kunnen gaan. Mensen stappen dronken in een auto, verbieden we nu ook alcohol en auto's?

    De hetze tegen zwarte piet is belachelijk. Ja hij mag best aangepast worden. Maar ik heb geen zin om voor racist uitgemaakt te worden wegen het vieren van een traditie.

    -Klimaatcrisis. Welke klimaatcrisis? Klimaatverandering is gewoon natuur. Ook hier heb ik weer het idee dat een minderheid de dienst uitmaakt. Overigens ben ik er wel erg voor om veel minder plastic te gebruiken.

    -Migratiecrisis. Legt een behoorlijke druk op ons sociale stelsel. Meeste mensen zijn economische migranten. Is niet zielig als we dit eens willen inperken. Moeten extra huizen voor bijgebouwd worden. Oh maar dat geeft uitstoot, oja dat is opgelost door 100 te gaan rijden.

    Tja.. Klaver zal het allemaal voor ons oplossen hoor.

  21. Deze gebruiker waardeert Ttt voor het bericht:


  22. #74
    VWC-Lid xclewsive's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 december 2007
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    246
    Thanks
    39
    290 waarderingen in 72 posts
    ‘Soms ligt het algemeen belang heel dicht bij je eigenbelang , soms niet.’

    Een quote van Jesse Klaver, die een echte politicus is geworden. Ondernemers zullen nooit op GroenLinks stemmen, rechts denkenden ook niet. Net zoals de Christen Democraten of de mensen met een ander etnische achtergrond. Hij moet nu dus nieuwe zieltjes winnen om zijn partij enigszins relevant te houden.

    Verder is hij een echte politicus omdat hij wederom aan schijnpolitiek doet. In 2019 zijn er tijdens de jaarwisseling 2 mensen overleden door (illegaal)vuurwerk.

    Volgens een onderzoek, gepubliceerd door RTL Nieuws, sterven er in 2019 gemiddeld 15 mensen per dag aan alcohol. Denk daarbij aan verkeersongelukken en coma zuipen.

    https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/arti...idsrapport-who

    Jaarlijks sterven zo een 20000 mensen in Nederland, aan de gevolgen van roken/tabak. Zie roken.info

    Aan roken sterven jaarlijks 10000x zoveel mensen als aan vuurwerk en aan alcohol jaarlijks 2737x zoveel mensen. Waarom is er dan geen algeheel rookverbod of een algeheel alcoholverbod? Omdat de overheid teveel verdiend aan accijnzen? Omdat roken en alcoholverslaving en medicaties, andere industrieën in stand houden? Industrieën waar Nederland ook bij gebaat is als deze zich bijvoorbeeld in Nederland vestigen?

    Klaver kan zich liever bezig houden met echte problemen, die veel meer Nederlanders raakt.

    Wat wel zou moeten is dat de straffen voor het aanvallen van hulpdiensten en vandalisme flink omhoog moeten. Dat zou pas een kentering teweeg brengen.

  23. Deze gebruiker waardeert xclewsive voor het bericht:


  24. #75
    VWC-Lid PSVfanatics_geleen's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 december 2007
    Berichten
    1.014
    Thanks
    380
    371 waarderingen in 131 posts
    Ik ga dan denk ik wel iets mindere maar dan echt alleeen maar dikke blokken halen en dan bedoel ik echt zwaar spul.... 1x aansteken wie willen ze dan verantwoordelijk stellen

Pagina 5 van 5 EersteEerste ... 345

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •