Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 16 t/m 27 van 27
  1. #16
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.163
    Thanks
    5.472
    6.270 waarderingen in 3.002 posts
    Dat AD is een walgelijk haatzaaiende krant. Wat een suggestieve kop bij minder boeiend nieuws; je kunt elk jaar wel 2 burgemeestertjes met die mening vinden, AD is de enige die het zo gekleurd uitvergroot, met tvkloon RTL4 op de voet.

    Zijn de resultaten van de poll eigenlijk verplicht publiekelijk te krijgen onder een of andere wet openbaarheid van journalistiek ofzo?

  2. #17
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    28 december 2016
    Berichten
    436
    Thanks
    36
    335 waarderingen in 142 posts
    Dus volgens Jan Willem moet ik maar leuke dingen gaan doen met de wijk? Daar zit ik helemaal niet op te wachten! Moet ik dan gaan bbq-en met de wijk? Moet ik dan een dagje weg met de wijk? Is dat niet vervuilend dan? Moet ik blij zijn met een nieuw speeltoestel in de speeltuin? Moet ik mijn geld stoppen in een hondenuitlaatplaats terwijl ik geen huisdier heb? Moet mijn geld gaan naar een feestelijke opening van een zwembad, terwijl ik niet van zwemmen houd? Moeten mijn centjes naar een buurtfeest terwijl ik daar helemaal geen zin in heb, omdat ik met bepaalde buurtjes helemaal geen goede banden heb? Wie maakt er uit waar ik mijn zuurverdiende centjes aan uitgeef? Wat een onzin!
    En dan het woord geldverspilling. Meneer Jan Willem, mag ik alsjeblieft zelf bepalen waar mijn geld naar toe gaat? Ik geloof nergens in en besteedt mijn verdiende centjes wel ergens anders in dan in het gedachtegoed van de SGP.

    Ik ga elk jaar naar de vuurwerk demo's in Alphen aan den Rijn. Daar zie ik elk jaar heel veel toeschouwers. Dus wie van de groen linksfractie in Alphen aan den Rijn heeft dan "zogenaamd" onderzocht, dat het voor steeds meer mensen niet meer hoeft in Alphen, mevrouw José Huls?

    Kortom, weer een heel negatief nieuwsitem van het Ad.

  3. Deze 3 gebruikers waarderen Martin1978 voor het bericht:


  4. #18
    VWC-Lid herdervriend's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 september 2007
    Locatie
    Gouda
    Berichten
    2.593
    Thanks
    100
    1.643 waarderingen in 555 posts
    Mijn geld, einde van het jaar gaat op aan vuurwerk, heel simpel. Zelfs met verbod, gaat t op aan vuurwerk, dan maar illegaal en om t volk dat voor t verbod heeft gezorgd te terroriseren. Maar, vuurwerk komt er in me huis, hoe dan ook. Niemand pakt dat van me af, zeker niet mensen met 0.0% verstand, bullshit smoezen, azijnpissen, die anderen niets gunnen etc. Klote groenlinks/SP en al die faalpartijen maken Nederland KAPOT! Weg ermee en snel ook...
    Website: https://www.rfgfireworks.nl

  5. Deze gebruiker waardeert herdervriend voor het bericht:


  6. #19
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Berichten
    3.721
    Thanks
    2.535
    2.817 waarderingen in 1.211 posts
    Even denken.. verspilling van geld? Wat is geld eigenlijk, in de huidige vorm niets meer dan wat papier, muntjes of wat eentjes en nullen op een computer. Voor de rest is het niks en stelt ook niets voor. Geld zelf is niks waard maar door een gezamenlijk gemaakte afspraak vertegenwoordigt het een waarde. Enfin, je kunt veel geld hebben of juist heel weinig en dus is verspilling van het geld relatief. Een gebouw van 25 miljoen euro laten bouwen om slechts in te vergaderen is geldverspilling. Een auto van een miljoen kopen, is geldverspilling. Een villa kopen van 5 miljoen is geldverspilling. Een jacht kopen van 200 miljoen, is geldverspilling. Een fles wijn, whisky of cognac van enkele duizenden euro's, is geldverspilling. En ja, dan hebben wij 1x per jaar plezier van iets moois en dat mag dan niks kosten, want ja.. iedere cent hieraan uitgegeven is volgens deze goede meneer, verspilling. Ik raad hem aan om tot zichzelf te keren en dat doet waar hij ons voor wilt behoeden. Iedereen blij!

  7. #20
    VWC-Lid bassie1978's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 september 2007
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    6.452
    Thanks
    18.114
    5.931 waarderingen in 2.260 posts
    De hand van de media die het beeld van de opinie aan het bepalen is wordt meer en meer zichtbaar...Verspilling is sowieso een relatief begrip, wat voor de een verspilling is, is voor de dit absoluut niet. Daarbij bepaald een ieder zelf wel waar hij zijn geld aan uitgeeft. Ik steek dan iig geen enkele cent meer in de buurt.

    Feit blijft wel dat er overlast is van vuurwerk. Legaal en illegaal. Als we met zijn allen eraan blijven werken om dit tot een minimum te beperken....dan zal een keer een keerpunt moeten komen in de aversie van vuurwerk lijkt me ?

  8. #21
    VWC-Lid the cigarman's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 maart 2008
    Locatie
    Bij Filpjes vuurwerkwinkel.
    Berichten
    4.969
    Thanks
    2.327
    3.388 waarderingen in 1.553 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bassie1978 Bekijk bericht
    Feit blijft wel dat er overlast is van vuurwerk. Legaal en illegaal. Als we met zijn allen eraan blijven werken om dit tot een minimum te beperken....dan zal een keer een keerpunt moeten komen in de aversie van vuurwerk lijkt me ?
    Je krijgt ook een stempel als bij een bepaalde groep zit.

    Wat ik in de loop van de jaren naar mijn hoofd geslingerd heb gekregen.
    Ik ben leiding van een Scouting groep. O dan ben je een pedofiel.
    Ik hou van een fijn stukje gabber/hardcore. Dan ben je extreem rechts en ben een housetabletjes slikkende idioot.
    Ik ben een vuurwerk liefhebber. Dan ben je een asociale tokkie. Of nog zo'n dooddoener je steekt natuurlijk alleen maar illegaal vuurwerk af.

    Wat het AD doet is puur stemming maken.
    Ze doen net alsof vuurwerk afsteken iets is wat buiten de wet valt.
    Maar het mag gewoon, tussen 18:00 uur tot en met 2:00 uur op 31 december.
    Maar ik heb ook het idee dat het dorpsgekken gehalte onder die journalisten nogal groot is.
    Iedere mafkees die wat loopt te roepen krijgt aandacht.
    Kom zei de vis in de vissenkom.

  9. #22
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    2 november 2015
    Berichten
    172
    Thanks
    79
    199 waarderingen in 53 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grizmo Raizor Bekijk bericht
    Persoonlijke ideologie is de doodsteek van vele tradities in Nederland. Dit zou gewoon niet mogen, een vertegenwoordiger moet de belangen van iedere burger behartigen en niet van slechts een klein handje azijnzeikers. Betutteling hier in Nederland is nog nooit zo erg geweest, waar komt deze kanteling toch eigenlijk vandaan?
    Juist! Zo is het

  10. #23
    VWC-Lid knift's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 september 2010
    Berichten
    335
    Thanks
    130
    299 waarderingen in 106 posts
    Ja hoor zie je het voor je, een verbod moet gehandhaafd worden nou daar zal oom agent blij mee wezen.
    Zie de krantenkoppen al voor me: "Record aantal mensen opgepakt wegens afsteken van legaal vuurwerk"
    Of: "Onrustigste jaarwisseling ooit"
    Waar gaan die linkse gemeentes dit van betalen om het serieus te gaan handhaven?, en wanneer ben je daadwerkelijk voor de wet strafbaar? wat is de strafmaat dan?
    Zo kan ik nog wel ff doorgaan, door de beslissingen bij de gemeentes neer te leggen ga je onduidelijkheid veroorzaken wat voor extra spanningen kan gaan zorgen tijdens de jaarwisseling en het zal de politie nog meer gaan belasten met een onmogenlijk te uit te voeren taak.

  11. #24
    VWC-Lid Johndeppp's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 november 2016
    Berichten
    117
    Thanks
    21
    77 waarderingen in 20 posts
    Zo lang andere landen er niet mee stoppen. Kunnen ze het hier ook niet verbieden.
    We gaan massaal de grens over en dat word dan nog meer.
    Veranderen oke, maar verbieden gaat niet.
    En net als wat knift zegt. Er zitten teveel oog en aan

  12. #25
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Berichten
    3.721
    Thanks
    2.535
    2.817 waarderingen in 1.211 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knift Bekijk bericht
    Ja hoor zie je het voor je, een verbod moet gehandhaafd worden nou daar zal oom agent blij mee wezen.
    Zie de krantenkoppen al voor me: "Record aantal mensen opgepakt wegens afsteken van legaal vuurwerk"
    Of: "Onrustigste jaarwisseling ooit"
    Waar gaan die linkse gemeentes dit van betalen om het serieus te gaan handhaven?, en wanneer ben je daadwerkelijk voor de wet strafbaar? wat is de strafmaat dan?
    Zo kan ik nog wel ff doorgaan, door de beslissingen bij de gemeentes neer te leggen ga je onduidelijkheid veroorzaken wat voor extra spanningen kan gaan zorgen tijdens de jaarwisseling en het zal de politie nog meer gaan belasten met een onmogenlijk te uit te voeren taak.
    Ik denk dat de politie meer geneigd zijn het te gaan gedogen. Het is ook gewoon heel raar, als politieman, te weten dat vuurwerk afsteken in principe legaal is maar dat je aangewezen bent op plaatselijke wetjes. Wat als je op de rand van een gemeente staat en je gooit bommetjes naar de gemeente waar niks afgestoken mag worden? Anyway, de politie zal soepel hierin zijn, denk ik, waar je meer voor moet oppassen zijn die gekke BOA's die het erg hoog in hun bol hebben en ook zeer fanatiek zijn. Echter, wanneer iedereen zich niet aan de plaatselijke verordening houdt dan komen ze er gauw genoeg achter dat het niet werkt en komen ze ook wel op hun beslissing terug.

  13. #26
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Berichten
    5.460
    Thanks
    1.447
    838 waarderingen in 523 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grizmo Raizor Bekijk bericht
    Ik denk dat de politie meer geneigd zijn het te gaan gedogen. Het is ook gewoon heel raar, als politieman, te weten dat vuurwerk afsteken in principe legaal is maar dat je aangewezen bent op plaatselijke wetjes. Wat als je op de rand van een gemeente staat en je gooit bommetjes naar de gemeente waar niks afgestoken mag worden? Anyway, de politie zal soepel hierin zijn, denk ik, waar je meer voor moet oppassen zijn die gekke BOA's die het erg hoog in hun bol hebben en ook zeer fanatiek zijn. Echter, wanneer iedereen zich niet aan de plaatselijke verordening houdt dan komen ze er gauw genoeg achter dat het niet werkt en komen ze ook wel op hun beslissing terug.
    10'00 uur naar 18.00 is ook zoiets. Hier werd dat niet gehandhaafd omdat niemand zich er ietsnog van aantrekt. Geen verschil vorig jaar met 5 jaar terug. Geen agent gezien ook. Hoorde van een maat dat ze om 11 uur aangesproken werden en alleenworden te horen kregen dat het eig nog niet mocht, maar de rommel op moesten ruimen. Verder is hethet een lachertje. Iedereen zit hier om 10'00 al aan de weg
    Laatst gewijzigd door Matii; 12 oktober 2018 om 12:58
    Jeder Schuss ein Genuss

  14. #27
    VWC-Lid Pyroboy26's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 november 2005
    Berichten
    7.157
    Thanks
    2.579
    2.822 waarderingen in 1.407 posts
    ieder jaar weer hetzelfde liedje, er komt een tijd....?

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •