Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 27
    Super Moderator ylke's schermafbeelding
    Thanks
    3.671
    Thanked 5.318 Times in 1.838 Posts
    Afbeeldingen
    268

Luidere roep om vuurwerk te verbieden

EnquêteDe weerstand tegen het afsteken van vuurwerk met oud en nieuw neemt toe. De SGP wil dat Krimpenerwaard de eerste vuurwerkvrije gemeente van ons land wordt. GroenLinks wil dat in Alphen

Bij enkele verzorgingshuizen en kerken in de gemeente Krimpenerwaard mag al geen vuurwerk worden afgestoken, maar dit gaat SGP-fractievoorzitter Jan-Willem van den Ham niet ver genoeg. Liefst wil hij dat er helemaal geen vuurwerk meer wordt afgestoken. ,,Jaarlijks wordt voor miljoenen euro's over de balk gesmeten, dat geld kunnen we veel beter gebruiken. Stop het desnoods in een pot en doe er leuke dingen mee voor je wijk. Vuurwerk afsteken leidt ook jaarlijks tot gewonden of soms zelfs doden. Ik snap wel dat mensen ook lol beleven aan vuurwerk, maar hebben we dat er voor over?''

Bij de komende begrotingsbehandeling gaat de SGP pleiten voor meer vuurwerkvrije zones in Krimpenerwaard, onder meer bij zorginstellingen. ,,In één keer kappen met vuurwerk zal niet lukken, maar ik hoop dat we bij de jaarwisseling van 2019 naar 2020 forse stappen hebben gezet. Wij gaan de discussie aan'', zegt Van den Ham. ,,We moeten niet bang zijn dat burgers massaal gaan roepen dat hun feestje wordt afgepakt.''

Grote steden als Rotterdam en Den Haag worstelen ook met de overlast door vuurwerk. Rotterdam wil naar een verbod voor de hele stad, met uitzondering van vooraf aangewezen plekken waar afsteken nog wél mag. Den Haag wil de bal bij inwoners leggen. Wil een wijk een afsteekverbod, dan gaat de gemeente dat helpen afdwingen.

Opinie
    De Alphense burgemeester Liesbeth Spies heeft wel oren naar het Haagse model. GroenLinks in Alphen gaat liever verder: een totaalverbod op het afsteken van vuurwerk. ,,De opinie onder inwoners kantelt. Van steeds meer mensen hoeft vuurwerk niet meer'', stelt raadslid José Huls. Haar partij vindt dat vuurwerk afsteken in ieder geval moet worden verboden bij kinderboerderijen en hondenuitlaatplekken.

Voor zulke vuurwerkvrije zones pleitte de lokale partij Sterk Woerden vier jaar geleden al. Raadslid Rianne Vrolijk pleitte onlangs tevergeefs bij burgemeester en wethouders om ze alsnog in te voeren. Het aantal incidenten met vuurwerk in Woerden is zo gering dat dit niet nodig is, antwoordde het college. ,,Teleurstellend'', reageert Vrolijk. ,,Ik zou wel van wijkplatforms willen horen waar zij vuurwerkvrije zones zouden willen. Zorginstellingen zouden die ook moeten kunnen aanvragen.''

Vrolijk benadrukt dat ze er niet op uit is mensen hun feestje af te pakken. ,,Ik geniet zelf ook van oud en nieuw. Maar voor veel dieren en sommige mensen is het geen feestje.''

ron
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

VWC-Lid Torrr's schermafbeelding
    Thanks
    1.911
    Thanked 6.817 Times in 3.041 Posts
    Afbeeldingen
    205
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ylke Bekijk bericht
    [B]Jaarlijks wordt voor miljoenen euro's over de balk gesmeten, dat geld kunnen we veel beter gebruiken. Stop het desnoods in een pot en doe er leuke dingen mee voor je wijk.
    Natuurlijk, de mensen die vuurwerk kopen en dat niet meer gaan doen zullen het graag doneren in die pot
    Vuurwerk doet de duivels dansen

3. The Following 4 Users Say Thank You to Torrr For This Useful Post:

VWC-Lid \_niels_/'s schermafbeelding
    Thanks
    395
    Uhm, doordat ik dat geld over de balk smijt aan vuurwerk komt de hele straat 's avonds gezellig bij ons samen om naar het vuurwerk te kijken. Rot toch op met je betweterige op niets gebaseerde uitspraken

5. The Following 7 Users Say Thank You to \_niels_/ For This Useful Post:

VWC-Lid
    Thanks
    887
    Thanked 1.431 Times in 730 Posts
    Persoonlijke ideologie is de doodsteek van vele tradities in Nederland. Dit zou gewoon niet mogen, een vertegenwoordiger moet de belangen van iedere burger behartigen en niet van slechts een klein handje azijnzeikers. Betutteling hier in Nederland is nog nooit zo erg geweest, waar komt deze kanteling toch eigenlijk vandaan?

7. The Following 6 Users Say Thank You to Grizmo Raizor For This Useful Post:

VWC-Lid blackmoon's schermafbeelding
    Thanks
    165
    De mensen in mijn wijk stoppen juist geld in een pot om daar gezamenlijk een leuke show voor te kunnen bekijken. De hele buurt loopt uit met oud en nieuw.

Gevaarlijke mensen die denken voor anderen beslissingen te kunnen maken.

9. The Following 5 Users Say Thank You to blackmoon For This Useful Post:

VWC-Lid
    Thanks
    1.566
    Dat is een veelgemaakte fout: alsof dat geld aan iets anders besteedt zal worden.... dom zeg dat ze dat niet doorhebben. Ik lach me slap als je zoiets leest als "laat die mensen die nu vuurwerk kopen dan betalen voor een mooie show" hahah het idee alleen al
    Jeder Schuss ein Genuss

VWC-Lid stefantvs's schermafbeelding
    Thanks
    1.449
    Thanked 1.250 Times in 428 Posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Torrr Bekijk bericht
    Natuurlijk, de mensen die vuurwerk kopen en dat niet meer gaan doen zullen het graag doneren in die pot
    hahahha , gezellig jo
    http://www.stefandrukker.nl

VWC-Lid ddfirework's schermafbeelding
    Thanks
    669
    Afbeeldingen
    1
    Ik bepaal zelf wel waar ik me geld aan uit geef, nog even en ze gaan dat ook beslissen, achterlijk zooitje
    Groetjes ddfirework.

13. The Following User Says Thank You to ddfirework For This Useful Post:

VWC-Lid
    Thanks
    887
    Thanked 1.431 Times in 730 Posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ddfirework Bekijk bericht
    Ik bepaal zelf wel waar ik me geld aan uit geef, nog even en ze gaan dat ook beslissen, achterlijk zooitje
    Ze beslissen al voor je. Je moet immers meer dan de helft van je geld al verplicht afgeven, ook wel belastingen geheten.

VWC-Lid ddfirework's schermafbeelding
    Thanks
    669
    Afbeeldingen
    1
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grizmo Raizor Bekijk bericht
    Ze beslissen al voor je. Je moet immers meer dan de helft van je geld al verplicht afgeven, ook wel belastingen geheten.
    Ja en de belastingen over de belastingen, maar daar wil ik het graag bij laten.. bij dat beetje wat over blijft per maand, wil ik dan zelf zeggenschap over hebben, maar dit soort clowns, willen het liefst dat we alleen nog maar voor de staat werken..
    Groetjes ddfirework.

VWC-Lid
    Thanks
    586
    Thanked 1.179 Times in 609 Posts
    We moeten niet bang zijn dat burgers massaal gaan roepen dat hun feestje wordt afgepakt
    Even los van het feit dat ik uiteraard tegen een verbod ben, is deze uitspraak een totale ondermijning van de democratie. Als burgers massaal geen verbod willen, waarom zou je dan als volksvertegenwoordiger claimen dat je hier niet bang voor moet zijn?

VWC-Lid Arahon's schermafbeelding
    Thanks
    54
    En beste Jan-Willem, hoeveel geld is er de afgelopen eeuwen wel niet naar de protestantse kerk gegaan? Over geldverspilling gesproken.. Zo kan je wel iedereen wel aanspreken op hun koopgedrag, bemoei je met je eigen zaken.

VWC-Lid laurence's schermafbeelding
    Thanks
    364
    Jongens jullie horen het ! graag doneren aan mij a.u.b
    Het is voor een goed doel waar de hele wijk plezier aan zal hebben, dat beloof ik

19. The Following 2 Users Say Thank You to laurence For This Useful Post:

VWC-Lid chupinazo's schermafbeelding
    Thanks
    185
    Geld aan vuurwerk over de balk gesmeten,volgens bronbericht? Haha
    Iedere Nederlander maakt zelf wel uit waaraan die geld uitgeeft.En dat geld gaat naar een hobby, maakt niet uit welke dat is.
    Maar vooral bij moedertje staat vloeienen er bij vuurwerkverkopen wel veel btw centjes binnen.
    Dus voorlopig ga ik niet uit van een verbod.

VWC-Lid Torrr's schermafbeelding
    Thanks
    1.911
    Thanked 6.817 Times in 3.041 Posts
    Afbeeldingen
    205
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stefantvs Bekijk bericht
    hahahha , gezellig jo
    Dus dit jaar doneer jij bij mij ?
    Vuurwerk doet de duivels dansen

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Regels voor berichten