Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 12 van 12
  1. #1
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    4 november 2007
    Berichten
    5.582
    Thanks
    2.934
    4.276 waarderingen in 1.455 posts

    SGP: ‘Krimpenerwaard als eerste vuurwerkvrije gemeente op de kaart’

    KRIMPENERWAARD – Wordt Krimpenerwaard de eerste vuurwerkvrije gemeente? Als het aan SGP-fractievoorzitter Jan-Willem van der Ham ligt wel. Hij koerst aan op de jaarwisseling 2019/2020, zo vertelde hij zaterdagochtend in het informatieve programma De Waard op de Kaart van RTV Krimpenerwaard.

    Van der Ham reageerde op het nieuws dat Rotterdam wil dat vanaf volgend jaar tijdens oud en nieuw alleen nog maar vuurwerk wordt afgestoken in aangewezen vuurwerkzones. In de rest van de stad zou dan een vuurwerkverbod gelden.

    “De burgemeester van Rotterdam heeft waarschijnlijk heel goed ons verkiezingsprogramma gelezen, want wij zijn groot voorstander van een vuurwerkvrije gemeente”, vertelde Van der Ham op de radio. “Het overal kunnen en mogen afsteken van vuurwerk, gaat en moet tot het verleden gaan behoren. De nadelen van het grootschalig afsteken zijn groot voor natuur, milieu en het dierenwelzijn.”

    Het geld dat aan knallers en vuurpijlen wordt uitgegeven, kan beter worden besteed, benadrukte Van der Ham in de uitzending. “Vergeet ook de veiligheid niet. Al die aspecten hebben ons doen besluiten om Krimpenerwaard als eerste vuurwerkvrije gemeente op de kaart te brengen. Laten we ons daarbij niet laten inhalen door Rotterdam. Niet alleen in grote steden, maar ook in Krimpenerwaard kunnen we dat prachtig organiseren met z’n allen. Wat mij betreft is de jaarwisseling 2019/2020 daarbij een mooi punt om op te mikken.”

    Hoewel een totaalverbod de voorkeur heeft, acht Van der Ham het ook voorstelbaar dat er in de gemeente plekken worden aangewezen waar het afsteken van vuurwerk nog is toegestaan. “Laten we er dan een collectieve beleving van maken, maar het liefst gaat de SGP voor een vuurwerkvrije gemeente.”

    Bron
    Vuurwerkcrew.nl : Het leukste vuurwerk forum met alle info over vuurwerk!

  2. Deze gebruiker waardeert ylke voor het bericht:


  3. #2
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Berichten
    3.721
    Thanks
    2.535
    2.817 waarderingen in 1.211 posts
    En als er dan ongelukken gebeuren op die aangewezen afsteekplaatsen, dan de gemeente aansprakelijk stellen! Stelletje achterlijke, alleen aan zichzelf denkende, mongolen. Geld beter besteden?? De regering verkwanselt meer in een jaar dan wij ooit zullen doen als burger. Grrrr

  4. Deze gebruiker waardeert Grizmo Raizor voor het bericht:


  5. #3
    VWC-Lid Torrr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 maart 2009
    Locatie
    City Lights
    Berichten
    14.773
    Thanks
    3.297
    11.380 waarderingen in 5.129 posts
    Weer zo'n blerbek daar die denkt dat hij zo maar even iets kan veranderen. Ach blaffende honden buiten niet, maar er komen wel steeds meer blaffers bij, en dat verontrust mij :(
    Vuurwerk doet de duivels dansen

  6. #4
    VWC-Lid the cigarman's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 maart 2008
    Locatie
    Bij Filpjes vuurwerkwinkel.
    Berichten
    4.969
    Thanks
    2.327
    3.388 waarderingen in 1.553 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Torrr Bekijk bericht
    Weer zo'n blerbek daar die denkt dat hij zo maar even iets kan veranderen. Ach blaffende honden buiten niet, maar er komen wel steeds meer blaffers bij, en dat verontrust mij :(
    Die waren er vroeger ook al.
    Maar aangezien elke dorpsgek ruim de aandacht krijgt in de pers.
    Kom zei de vis in de vissenkom.

  7. #5
    VWC-Lid magnolia's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 april 2008
    Berichten
    4.048
    Thanks
    1.536
    652 waarderingen in 422 posts
    We moeten zo langzamer hand de straat op en actie gaan voeren .
    02-2024 de nieuwe lente !? IK hoop het

  8. #6
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 september 2018
    Berichten
    1.039
    Thanks
    238
    490 waarderingen in 236 posts
    Waarom kijkt niemand verder dan zn neus lang is.
    Als ik mijn geld niet meer aan vuurwerk besteed gaat het op aan brandstof voor mijn auto of vliegtuig voor vakantie of andere activiteiten en dat schaad net zo goed het milieu misschien in mindere mate of juist nog erger geen idee maar vervuilen doen we toch.

  9. #7
    VWC-Lid Jean-Paul_*'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 december 2007
    Locatie
    Skyline
    Berichten
    996
    Thanks
    522
    927 waarderingen in 327 posts
    Hahaha, niet te handhaven. De stoken vanaf 18:00 regel kennen ze daar niet. Hier zie je nog de clubjes jongeren rond lopen over straat. Het is mooi om te zien
    Knaap!

  10. #8
    VWC-Lid MasterBsc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 januari 2009
    Berichten
    7.932
    Thanks
    4.689
    6.471 waarderingen in 2.628 posts
    Wat een gezwik weer
    Laatst gewijzigd door MasterBsc; 15 oktober 2018 om 09:22

  11. #9
    VWC-Lid remcus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    25 augustus 2009
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    496
    Thanks
    152
    415 waarderingen in 208 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Paul_* Bekijk bericht
    Hahaha, niet te handhaven. De stoken vanaf 18:00 regel kennen ze daar niet. Hier zie je nog de clubjes jongeren rond lopen over straat. Het is mooi om te zien

    Hier exact het zelfde vanaf een uur of 1 in de middag begint de choas tot te laat in de nacht dus dat is al niet te handhaven.

  12. #10
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    27 december 2016
    Berichten
    165
    Thanks
    32
    92 waarderingen in 38 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MasterBsc Bekijk bericht
    Dit is mijn gemeente, maar geloof me dat dit hier niet gehandhaafd gaat worden. De afsteekzone zal ieder geval in mijn straat komen..
    Ik ben al blij dat die SGP eindelijk niet meer de grootste is in Krimpen zelf

  13. Deze gebruiker waardeert GovertNL voor het bericht:


  14. #11
    VWC-Lid herdervriend's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 september 2007
    Locatie
    Gouda
    Berichten
    2.593
    Thanks
    100
    1.643 waarderingen in 555 posts
    Er zijn iets van 2 politiewagens voor de HELE Krimpenerwaard, DE HELE KRIMPENERWAARD. Das een landelijk gebied dat serieus, groot is. Zelfs als de man dit dus wilt implementeren, dan is t gewoon NIET te handhaven, dan moeten ze hulp uit Gouda of Rotterdam gaan roepen, want t duurt nog even voor ze zelf meer wagens/eenheden krijgen in die gemeente. (T is wel fucked up dat er zo weinig politie is in die gemeente, of ik heb oude data nu in mijn hoofd, dan excuus). Gemeente Krimpenerwaard is een gemeente om de hoek voor mij, wonende in Gouda, dus ben er regelmatig te vinden, met Oud & Nieuw eigenlijk alleen om vuurwerk te kopen bij Frans Mulder en om meldingen te rijden, dus veel last ga ik er niet van hebben. Maar...T zit me wel dwars dat weer zo'n malloot alle aandacht krijgt in de media. Die partij is zo goed als niet bestaand meer, zo klein en zinloos als ze zijn. Dis gewoon stemmen trekken en verder niks, wat gigantisch mislukt.
    Website: https://www.rfgfireworks.nl

  15. #12
    VWC-Lid chappie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 augustus 2011
    Berichten
    3.034
    Thanks
    1.713
    1.507 waarderingen in 867 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MasterBsc Bekijk bericht
    Dit is mijn gemeente, maar geloof me dat dit hier niet gehandhaafd gaat worden. De afsteekzone zal ieder geval in mijn straat komen..
    Tot dat ze een paar flinke straffen uitdelen,de straffen zijn belachelijk in verhouding.maar dit is nederland het kan altijd erger.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •