Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 15 van 18 EersteEerste ... 51314151617 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 211 t/m 225 van 263
  1. #211
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 december 2012
    Berichten
    6.228
    Thanks
    1.915
    2.215 waarderingen in 1.023 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Aftershock Bekijk bericht
    Ha ik heb de antwoorden allemaal goed, dat is op zich al hartstikke leuk.

    Dat er discussie ontstaat over antwoorden is bij een cryptische puzzelronde, is in mijn ogen nog nooit anders geweest.

    Er zijn altijd vragen die dubbel opgevat kunnen worden daar ontkom je bijna niet aan. Ga er maar aan staan om 10 goede vragen te verzinnen waar één enkel antwoord op te geven is.... Ik vind de creativiteit van de bedenker(s) van de vragen dan ook te prijzen
    Eigenlijk zou vuurwerktotaal de mods eerst een testronde moeten laten spelen. Dan filter je de dubbelzinnige er waarschijnlijk wel uit.

  2. #212
    VWC-Lid Reverser's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 oktober 2013
    Berichten
    2.525
    Thanks
    1.098
    3.124 waarderingen in 1.217 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Noppes Bekijk bericht
    Hmmmm. Dan snap ik de hint "soepel" in vraag 8 niet.
    ff googlen dan op soepele Nike schoen. Krijg je direct de air max te zien en laat dat nou ook een stuk vuurwerk van vuurwerktotaal zijn.
    http://www.youtube.com/c/ReVerser

  3. Deze gebruiker waardeert Reverser voor het bericht:


  4. #213
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    16 december 2016
    Berichten
    16
    Thanks
    10
    23 waarderingen in 8 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pyrowork Bekijk bericht
    Maar ionisatie is weer heel iets anders dan een elektron exciteren.

    Wikipedia geeft de volgende definitie aan 'atmosfeer': De atmosfeer is in de astronomie het totaal van de omhullende gassen die zich om een vast hemellichaam bevinden.

    Dus als je jouw verklaring aan zou houden dan zou je zeker op One Loud Cloud komen, omdat de atmosfeer geïoniseerd is en ontlaad richting aarde (positief geladen) waardoor de nabij gelegen lucht plotseling sterk verwarmd wordt en uitzet en dus geluidsgolven produceert = One Loud Cloud

    Een bekend fenomeen voor een kleurverandering in de atmosfeer is het Noorderlicht. Dit licht ontstaat inderdaad door het terugvallen van elektronen waarbij een foton word uitgezonden (emissie dus). Maar deze elektronen moeten eerst in een hogere energietoestand gebracht worden, want dit gebeurt niet automatisch. Er is dus een botsing nodig met deze moleculen waardoor er energie word afgegeven zodat de elektron in een hogere energieschil kan komen.

    Deze botsingen worden veroorzaakt door de zogenaamde zonnewind. Dit is een wind van deeltjes die door uitbarstingen het heelal ingezonden worden, dit zijn geladen deeltjes. Deze zonnewind komt ook langs de aarde. Deze wind wordt door het aardmagnetische veld afgebogen naar de aarde (de polen). Door deze afbuiging worden de geladen deeltjes nog een extra versneld, kortom een hogere kinetische energie. Deze geladen deeltjes komen in de atmosfeer (dus een geladen atmosfeer), hier botsen ze met stikstof en zuurstofatomen. En zoals eerder gezegd word er door deze botsing het elektron in een hoger energietoestand gebracht, waarna het weer kan terugvallen en een foton uitzetten.

    Dus door een geladen atmosfeer worden er elektronen in een hogere energietoestand gebracht waarna ze weer terugvallen, wat resulteert in een Color Change.

  5. #214
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 december 2012
    Berichten
    6.228
    Thanks
    1.915
    2.215 waarderingen in 1.023 posts
    HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

  6. Deze gebruiker waardeert Fireworksfamily123 voor het bericht:


  7. #215
    VWC-Lid funkyi's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 oktober 2017
    Locatie
    Bunker 4
    Berichten
    1.671
    Thanks
    606
    910 waarderingen in 444 posts
    Ik denk dat er hier wat Hallucinators op het forum zitten. Ik twijfelde tussen de Air max en de Rebound box. Want de Nike Rebound zitten ook heerlijk soepel. Ik gaf het een Fifty Fifty kans, maar iets gaf mij het Commando om voor de eerste keus te gaan. Ik ga zo maar maar eens naar de Full Moon Party toe samen met The Voltfather om de Flowmotion te dansen tijdens de Eclipse 2.0. Groetjes Heisenberg

  8. Deze 5 gebruikers waarderen funkyi voor het bericht:


  9. #216
    VWC-Lid Giygas's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 oktober 2018
    Locatie
    Friesland
    Berichten
    717
    Thanks
    1.095
    651 waarderingen in 211 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door funkyi Bekijk bericht
    Ik denk dat er hier wat Hallucinators op het forum zitten. Ik twijfelde tussen de Air max en de Rebound box. Want de Nike Rebound zitten ook heerlijk soepel. Ik gaf het een Fifty Fifty kans, maar iets gaf mij het Commando om voor de eerste keus te gaan. Ik ga zo maar maar eens naar de Full Moon Party toe samen met The Voltfather om de Flowmotion te dansen tijdens de Eclipse 2.0. Groetjes Heisenberg
    Wat creatief, kan je niet zo Eins Zwei Drei bedenken, kun je best een Massive hoofdpijn van krijgen om te bedenken, je moet vast wel veel Trics hebben, wat misschien je niet onder Qontrol kan houden, wat misschien soms voor een Freakshow zorgt, maar ik Tolerate het wel. Laat ik nou graag een Collector van zulke grappige zinnen zoals dit zijn, Mix It Up meer de volgende keer, ok? Trakteer ik je op Schnapps.

  10. #217
    VWC-Lid Pyrowork's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 oktober 2012
    Berichten
    347
    Thanks
    506
    235 waarderingen in 115 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Klipdassie Bekijk bericht
    Een bekend fenomeen voor een kleurverandering in de atmosfeer is het Noorderlicht. Dit licht ontstaat inderdaad door het terugvallen van elektronen waarbij een foton word uitgezonden (emissie dus). Maar deze elektronen moeten eerst in een hogere energietoestand gebracht worden, want dit gebeurt niet automatisch. Er is dus een botsing nodig met deze moleculen waardoor er energie word afgegeven zodat de elektron in een hogere energieschil kan komen.

    Deze botsingen worden veroorzaakt door de zogenaamde zonnewind. Dit is een wind van deeltjes die door uitbarstingen het heelal ingezonden worden, dit zijn geladen deeltjes. Deze zonnewind komt ook langs de aarde. Deze wind wordt door het aardmagnetische veld afgebogen naar de aarde (de polen). Door deze afbuiging worden de geladen deeltjes nog een extra versneld, kortom een hogere kinetische energie. Deze geladen deeltjes komen in de atmosfeer (dus een geladen atmosfeer), hier botsen ze met stikstof en zuurstofatomen. En zoals eerder gezegd word er door deze botsing het elektron in een hoger energietoestand gebracht, waarna het weer kan terugvallen en een foton uitzetten.

    Dus door een geladen atmosfeer worden er elektronen in een hogere energietoestand gebracht waarna ze weer terugvallen, wat resulteert in een Color Change.
    Goed, je hebt helemaal gelijk. Color change indiceert echter dat iets van kleur verandert, bij het noorderlicht is dat dus niet het geval. Er wordt immers licht gecreëerd door het afgeven van fotonen, er ontstaat iets wat er eerst nog niet was. Immers de atmosfeer heeft geen kleur 's nachts.

  11. #218
    VWC-Lid Pyroboy26's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 november 2005
    Berichten
    7.157
    Thanks
    2.579
    2.822 waarderingen in 1.407 posts
    dit is en blijft een prijsvraag onderdeel die altijd discussies oplevert omdat er achteraf meerdere antwoorden mogeljk zijn,

  12. #219
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 december 2012
    Berichten
    6.228
    Thanks
    1.915
    2.215 waarderingen in 1.023 posts
    Volgens mij zijn we uit gediscussieerd!

    Kom maar door met die winnaars

  13. Deze 4 gebruikers waarderen Fireworksfamily123 voor het bericht:


  14. #220
    VWC-Lid Giygas's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 oktober 2018
    Locatie
    Friesland
    Berichten
    717
    Thanks
    1.095
    651 waarderingen in 211 posts
    Kwam erachter dat de mail nooit verstuurd is, bah.

  15. #221
    VWC-Lid Madmax's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 oktober 2017
    Berichten
    957
    Thanks
    1.625
    708 waarderingen in 371 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Giygas Bekijk bericht
    Kwam erachter dat de mail nooit verstuurd is, bah.
    Balen maar er zijn nog genoeg prijsvragen te gaan
    I love Mines

  16. #222
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 december 2012
    Berichten
    6.228
    Thanks
    1.915
    2.215 waarderingen in 1.023 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Giygas Bekijk bericht
    Kwam erachter dat de mail nooit verstuurd is, bah.
    Auw! Jammer als je ook mee wilde doen voor de eindprijs!

  17. #223
    VWC-Lid DTCsjoerd's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 oktober 2017
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    775
    Thanks
    1.683
    823 waarderingen in 347 posts
    Iedere keer als dit topic weer bovenaan de nieuwe berichten staat denk ik dat de uitslag bekend is.. ugh spannend!

  18. Deze gebruiker waardeert DTCsjoerd voor het bericht:


  19. #224
    Super Moderator Viva la Bang's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 september 2006
    Locatie
    Hier
    Berichten
    4.290
    Thanks
    5.344
    4.411 waarderingen in 1.490 posts
    Nu is de uitslag toch wel bekend haha.

    De winnaars van een Volt! White Red Rebel zijn:
    1. Arahon
    2. komkommer
    3. Kwintos
    4. Michiel94
    5. Noppes
    6. Piccolo
    7. Quickmath
    8. Rooie
    9. SanderB10
    10. Vuurwerk079


    Iedereen van harte gefeliciteerd met deze prachtige cake!
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  20. Deze 16 gebruikers waarderen Viva la Bang voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


  21. #225
    VWC-Lid Komkommer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 januari 2017
    Berichten
    1.522
    Thanks
    1.213
    1.025 waarderingen in 556 posts
    Whooeeeeeeie, yess. De cake die al vaak in mijn mandje is gegaan en weer eruit, nu eindelijk in de straat om te beoordelen!
    Super bedankt!

Pagina 15 van 18 EersteEerste ... 51314151617 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •