Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 16 t/m 28 van 28
  1. #16
    VWC-Lid erase2fast's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 oktober 2009
    Berichten
    834
    Thanks
    546
    575 waarderingen in 267 posts
    We roepen nu allemaal wel niet haalbaar, waar ik echt geen verstand van heb..., maar ik dacht hetzelfde over het inkorten van de afsteektijd en het verbieden van babypijltjes en romeinse kaarsen. En kijk waar we nu zijn...
    alcohol lost niets op, maarja melk ook niet...

  2. Deze gebruiker waardeert erase2fast voor het bericht:


  3. #17
    VWC-Lid gizmo75's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 december 2009
    Berichten
    6.054
    Thanks
    4.080
    8.905 waarderingen in 3.150 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door erase2fast Bekijk bericht
    We roepen nu allemaal wel niet haalbaar, waar ik echt geen verstand van heb..., maar ik dacht hetzelfde over het inkorten van de afsteektijd en het verbieden van babypijltjes en romeinse kaarsen. En kijk waar we nu zijn...
    Maar dat was op voorhand allemaal heel simpel haalbaar omdat het een kleine aanpassing is in de wetgeving. Denk voor dit jaar aan de verplichte pijlenstandaard. Ook dit soort maatregelen kunnen ze blijven doen maar dat moeten we maar niet te vaak en te hard zeggen. Het Rotterdamse plan heeft verstrekkende gevolgen. Dus ik snap jouw punt en zorg maar je kunt het absoluut niet vergelijken met elkaar qua te nemen stappen voordat het zover is.
    www.huismanvuurwerk.nl

  4. #18
    VWC-Lid hout86's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 november 2010
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    857
    Thanks
    528
    567 waarderingen in 301 posts
    Nederland gaat ten onder aan een klein groepje zeurende linkse personen die alles negatief zien en overal een mening voor hebben, zwarte piet is al verdwenen, vuurwerk zijn ze mee bezig, het volgende zijn de kerstdagen.

    Als je je niet kunt aanpassen aan de tradities in Nederland dan vertrek je toch .

  5. #19
    VWC-Lid erase2fast's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 oktober 2009
    Berichten
    834
    Thanks
    546
    575 waarderingen in 267 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gizmo75 Bekijk bericht
    Maar dat was op voorhand allemaal heel simpel haalbaar omdat het een kleine aanpassing is in de wetgeving. Denk voor dit jaar aan de verplichte pijlenstandaard. Ook dit soort maatregelen kunnen ze blijven doen maar dat moeten we maar niet te vaak en te hard zeggen. Het Rotterdamse plan heeft verstrekkende gevolgen. Dus ik snap jouw punt en zorg maar je kunt het absoluut niet vergelijken met elkaar qua te nemen stappen voordat het zover is.
    Ik snap het punt dat jij maakt. Echter is het volgens mij heel simpel, om vuurwerkvrijezones aan te wijzen volgens de huidige wetgeving en APV. Het artikel gaat dan ook over het verbieden van vuurwerk in groten delen van de stad. Dit kan ook gezien worden als het aanstellen van een heel zooitje vuurwerkvrijezones en zo vervolgens dus indirect een aantal selectieve vuurwerkzones te creëren. En ja dat het vervolgens moeilijk te handhaven is etc. is weer een andere discussie.


    Al met al weer een slechte ontwikkeling
    alcohol lost niets op, maarja melk ook niet...

  6. #20
    VWC-Lid herdervriend's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 september 2007
    Locatie
    Gouda
    Berichten
    2.593
    Thanks
    100
    1.643 waarderingen in 555 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hout86 Bekijk bericht
    Nederland gaat ten onder aan een klein groepje zeurende linkse personen die alles negatief zien en overal een mening voor hebben, zwarte piet is al verdwenen, vuurwerk zijn ze mee bezig, het volgende zijn de kerstdagen.

    Als je je niet kunt aanpassen aan de tradities in Nederland dan vertrek je toch .
    T probleem is ook dat iedereen overal n grote bek heeft ONLINE. Maar offline! NIEMAND doet wat! Dus t is ook ONZE eigen schuld als we hier niks tegen doen en dit laten gebeuren.
    Website: https://www.rfgfireworks.nl

  7. #21
    VWC-Lid erase2fast's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 oktober 2009
    Berichten
    834
    Thanks
    546
    575 waarderingen in 267 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door herdervriend Bekijk bericht
    T probleem is ook dat iedereen overal n grote bek heeft ONLINE. Maar offline! NIEMAND doet wat! Dus t is ook ONZE eigen schuld als we hier niks tegen doen en dit laten gebeuren.
    Noem eens iets concreets wat je er tegen kan doen als individuele burger? Ik vind elkaar aanvallen op deze manier ook niet iets waarvan we vooruitgaan...
    alcohol lost niets op, maarja melk ook niet...

  8. Deze gebruiker waardeert erase2fast voor het bericht:


  9. #22
    Banned
    Geregistreerd
    10 maart 2015
    Berichten
    880
    Thanks
    840
    1.387 waarderingen in 519 posts
    Wat wil je beginnen dan met de 4 a 500 ECHTE liefhebbers die Nederland telt?

  10. #23
    VWC-Lid gizmo75's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 december 2009
    Berichten
    6.054
    Thanks
    4.080
    8.905 waarderingen in 3.150 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door erase2fast Bekijk bericht
    Ik snap het punt dat jij maakt. Echter is het volgens mij heel simpel, om vuurwerkvrijezones aan te wijzen volgens de huidige wetgeving en APV. Het artikel gaat dan ook over het verbieden van vuurwerk in groten delen van de stad. Dit kan ook gezien worden als het aanstellen van een heel zooitje vuurwerkvrijezones en zo vervolgens dus indirect een aantal selectieve vuurwerkzones te creëren. En ja dat het vervolgens moeilijk te handhaven is etc. is weer een andere discussie.


    Al met al weer een slechte ontwikkeling
    Daar zit je dus mis, dat kan niet simpel. Waarom denk je dat dit dan al niet gebeurd is maar slechts in beperkte mate? Meerdere gemeenten hebben zelfs afgezien van het instellen van 1 of 2 vuurwerkvrije zones. Er komt een behoorlijke papierwinkel bij kijken en een gemeente moet aan kunnen tonen dat er plausibele reden is om op juist die plek een vuurwerkvrije zone in te stellen. De afgelopen 10 jaar heeft nog geen 10% van de gemeenten er wat mee gedaan.
    www.huismanvuurwerk.nl

  11. #24
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 december 2014
    Berichten
    47
    Thanks
    55
    23 waarderingen in 11 posts
    Wat nu als ze extra mogelijkheden krijgen door het instellen van een rook(gassen) verbod zoals Groningen nu in uitvoer brengt? APV aanpassen en iedereen kan een aanvraag doen tot rook(gassen) vrije zone. Dan speel je niet direct meer in op vuurwerk of een paasvuur lijkt mij.

  12. #25
    VWC-Lid Pyrowork's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 oktober 2012
    Berichten
    347
    Thanks
    506
    235 waarderingen in 115 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hout86 Bekijk bericht
    Nederland gaat ten onder aan een klein groepje zeurende linkse personen die alles negatief zien en overal een mening voor hebben, zwarte piet is al verdwenen, vuurwerk zijn ze mee bezig, het volgende zijn de kerstdagen.

    Als je je niet kunt aanpassen aan de tradities in Nederland dan vertrek je toch .
    Bij dit soort comments weet ik nooit of ik heel hard moet lachen of juist moet huilen.

  13. #26
    VWC-Lid bassie1978's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 september 2007
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    6.452
    Thanks
    18.114
    5.931 waarderingen in 2.260 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pyromovies HD Bekijk bericht
    Wat wil je beginnen dan met de 4 a 500 ECHTE liefhebbers die Nederland telt?
    je bedoeld de 4 a 500 liefhebbers die schreeuwen? Er zijn genoeg liefhebbers die op de achtergrond bezig zijn of die gewoonweg niet lopen te schreeuwen. Helaas wordt er alleen maar naar de schreeuwers geluisterd (in mijn ogen een slechte zaak). Kijk naar de jan modaal...die doet gewoon zijn werkt en zegt veel ja en amen. De normale man is straks de dupe. De echte liefhebers (ook van illegaal) wijken straks gewoon uit naar het buurland...gebeurd nu al....

  14. #27
    Banned
    Geregistreerd
    10 maart 2015
    Berichten
    880
    Thanks
    840
    1.387 waarderingen in 519 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bassie1978 Bekijk bericht
    je bedoeld de 4 a 500 liefhebbers die schreeuwen? Er zijn genoeg liefhebbers die op de achtergrond bezig zijn of die gewoonweg niet lopen te schreeuwen. Helaas wordt er alleen maar naar de schreeuwers geluisterd (in mijn ogen een slechte zaak). Kijk naar de jan modaal...die doet gewoon zijn werkt en zegt veel ja en amen. De normale man is straks de dupe. De echte liefhebers (ook van illegaal) wijken straks gewoon uit naar het buurland...gebeurd nu al....
    Er word op de fora gedacht dat er dik 250.000 vuurwerk liefhebbers zijn ofzo, maar die zijn er helemaal niet. Precies wat jij aanstipt, Jan met de pet koopt nu z'n pakketje bij de lokale vuurwerk winkel maar zodra het niet meer mag vindt hij het ook prima. Degene die bereid zijn om voor de vuurwerktraditie te "strijden" zijn echt maar een paar honderd man, meer niet.
    Dus dan kan je wel jaar in jaar uit op een forum gaan roepen dat "we" in actie moeten komen maar dat is nogal kansloos naar mijn mening.
    Ik ben een echte liefhebber en het zal me een rotzorg zijn wat er hier in Nederland gebeurt. Ik stook met oud en nieuw zolang het mag en zodra het niet meer mag doe ik het in het buitenland. No problem.
    Ik vind dat je je er niks van aan moet trekken al die media berichten (en dus ook niet posten), is slecht voor je hart en bloeddruk, en voor de sfeer op het forum

  15. #28
    VWC-Lid chappie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 augustus 2011
    Berichten
    3.034
    Thanks
    1.713
    1.507 waarderingen in 867 posts
    Nederland is goed in de kleine letters,ik heb al eens gezegd dat als je bv r-dam vuurwerkvrij wil hebben (nagenoeg)dat kan via deelverboden.rotterdam zit vol kerken ziekenhuizen verzorgingstehuizen die vrijheid hebben ze gewoon op die manier kunnen ze hetzelfde berijken

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •