Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 81

Hybrid View

  1. #1
    Super Moderator Scav's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 oktober 2013
    Berichten
    3.918
    Thanks
    3.965
    4.102 waarderingen in 1.693 posts

    Politie treedt op tegen illegaal vuurwerk

    Velserbroek - Na een anonieme tip heeft de politie dinsdagmiddag een 26-jarige man uit Velserbroek in zijn woning aangehouden. Hij wordt verdacht van het in bezit hebben van illegaal vuurwerk. Agenten vonden in de slaapkamer 21.9 kilo illegaal vuurwerk wat bestond uit flowerbeds, shells, cobra’s en nitraten. Het illegale vuurwerk is in beslag genomen.



    Levensgevaarlijk
    Hoewel de tijd van vuurwerk nog ver weg lijkt, bloeit de handel in vuurwerk in deze tijd van het jaar weer op. De politie treedt hard op tegen het in bezit hebben of verkopen van illegaal vuurwerk. Op het bezit van of de handel in vuurwerk staan niet alleen forse geldboetes en zelfs gevangenisstraffen, maar het is ook levensgevaarlijk. Illegaal vuurwerk veroorzaakt ieder jaar weer veel ongelukken en ernstige brandschade. Ook zorgt onveilige opslag in woningen voor grote veiligheidsrisico’s, maar ook postbezorgers lopen ongemerkt grote risico’s. Voor het versturen van vuurwerk wordt veelal gebruik gemaakt van reguliere koeriersdiensten. Daarom blijft het belangrijk om te waarschuwen voor de gevaren van (illegaal) vuurwerk.

    Waarom is illegaal vuurwerk zo gevaarlijk?
    Illegaal vuurwerk wordt niet gekeurd of getest. Er wordt dus niet gezocht naar ‘weigeraars’ en ‘blindgangers’. Dat is vuurwerk dat niet wil afgaan of dat niet goed of volgens de aanwijzingen afgaat. De lont brandt bijvoorbeeld te snel, zodat u niet op tijd kunt wegkomen. Vaak is illegaal vuurwerk te zwaar, bevat het te veel kruit. De zeer harde knal kan leiden tot blijvende gehoorbeschadiging en daarnaast kan de kracht van de explosie zo groot zijn dat dit iemand ernstig kan verwonden of zelfs doden.

    Er zijn mensen die steeds meer de grens verleggen en overstappen naar het zelf maken en afsteken van vuurwerkbommen, veelal met gebruik van illegaal vuurwerk. Zelf vuurwerk(bommen) maken en afsteken levert uiterst gevaarlijke situaties op en is dan ook verboden. Zelfgemaakte vuurwerkbommen en illegaal vuurwerk zorgen voor 26% van al het ernstige vuurwerkletsel. En dat is het topje van de ijsberg, omdat vaak gegevens ontbreken van het soort vuurwerk dat het letsel heeft veroorzaakt.

    Hoe weet u of vuurwerk illegaal is?
    Bepalen of vuurwerk illegaal is, is lastig. Het hoeft er niet afwijkend uit te zien en wordt ook soms normaal aangeboden. Als vuistregel geldt: illegaal vuurwerk is al het vuurwerk dat niet in de legale handel en binnen de vastgestelde verkoopdagen in Nederland wordt verkocht. Voorbeelden van bekend illegaal vuurwerk zijn strijkers, nitraten, mortierbommen, Chinese rollen, lawinepijlen en cobra’s.

    Waarschuwingsbrief
    De politie heeft waarschuwingsbrieven gestuurd naar mensen die vorig jaar zijn betrapt met (illegaal) vuurwerk. Met de brief wil de politie voorkomen dat zij dit jaar opnieuw de fout ingaan. “De personen die deze brief krijgen, kregen het afgelopen jaar te maken met de politie in het kader van illegaal vuurwerk. We hopen dat ze door deze brief afzien van deze illegale bezigheden” aldus een medewerker van het Vuurwerk Internet Team. De komende weken kunnen nog tweeduizend mensen een brief verwachten.

    Melden
    Mensen die vermoeden dat iemand in hun omgeving illegaal vuurwerk bezit of verhandeld, worden opgeroepen de informatie te delen met de politie. U kunt uw informatie doorgeven via het telefoonnummer 0900-8844. Blijft u liever anoniem? Bel dan met Meld Misdaad Anoniem via 0800-7000.

    Bron
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  2. #2
    VWC-Lid erase2fast's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 oktober 2009
    Berichten
    834
    Thanks
    546
    575 waarderingen in 267 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scav Bekijk bericht
    Waarom is illegaal vuurwerk zo gevaarlijk?
    Illegaal vuurwerk wordt niet gekeurd of getest. Er wordt dus niet gezocht naar ‘weigeraars’ en ‘blindgangers’. Dat is vuurwerk dat niet wil afgaan of dat niet goed of volgens de aanwijzingen afgaat. De lont brandt bijvoorbeeld te snel, zodat u niet op tijd kunt wegkomen. Vaak is illegaal vuurwerk te zwaar, bevat het te veel kruit. De zeer harde knal kan leiden tot blijvende gehoorbeschadiging en daarnaast kan de kracht van de explosie zo groot zijn dat dit iemand ernstig kan verwonden of zelfs doden.
    pff z'n tenenkrommende onzin Het zoeken naar 'weigeraars' oftewel alles aansteken zodat je alleen weigeraars overhoudt? En niets meer kunt verkopen als producent?
    alcohol lost niets op, maarja melk ook niet...

  3. #3
    Banned
    Geregistreerd
    10 maart 2015
    Berichten
    880
    Thanks
    840
    1.387 waarderingen in 519 posts
    Ik hoor net van een zeer bekende Youtubert dat het hier om een Youtuber gaat die sommigen hier ook vast zullen kennen. Let op mensen met wat je online gooit. Ze hebben je zo te pakken als je niet nadenkt. Ook op dit soort fora kijkt oom agent mee!
    Laatst gewijzigd door Pyromovies HD; 3 oktober 2018 om 18:51

  4. #4
    VWC-Lid bassie1978's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 september 2007
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    6.452
    Thanks
    18.114
    5.931 waarderingen in 2.260 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pyromovies HD Bekijk bericht
    Ik hoor net van een zeer bekende Youtubert dat het hier om een Youtuber gaat die sommigen hier ook vast zullen kennen. Let op mensen met wat je online gooit. Ze hebben je zo te pakken als je niet nadenkt. Ook op dit soort fora kijkt oom agent mee!
    Niet alleen op fora hoor. Ook op YouTube, Instagram, Facebook, etc....men is niet gek hoor...
    Vind het goed dat men op deze manier de illegale handel probeert aan te pakken. Al zal het wellicht niet meer zijn dan een druppel op de gloeiende plaat zeg maar..

    En er wordt hier ook gezegd dat gun je iemand...dat klopt ook. Men maakt echter wel zelf de keuze om illegaal te stoken en het online te zetten. En dat is niet zo erg handig blijkt.

    En @napje: hopelijk valt de afwikkeling mee en kan je alsnog lekker genieten van de jaarwisseling man

  5. Deze 2 gebruikers waarderen bassie1978 voor het bericht:


  6. #5
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Berichten
    3.721
    Thanks
    2.535
    2.817 waarderingen in 1.211 posts
    En wie mag dat dan wel zijn? Ben wel nieuwsgierig namelijk.

    Maar vind de uitspraak dat de politie hard optreed best wel vermakelijk. De politie doet hun werk of niet, ze pakken je op of niet, ze doen verder niets. M.a.w. zij zijn niet degene die je een straf opleggen en dus vind ik die uitspraak nergens op slaan.

  7. Deze gebruiker waardeert Grizmo Raizor voor het bericht:


  8. #6
    Banned
    Geregistreerd
    10 maart 2015
    Berichten
    880
    Thanks
    840
    1.387 waarderingen in 519 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grizmo Raizor Bekijk bericht
    En wie mag dat dan wel zijn? Ben wel nieuwsgierig namelijk.
    Dat vind ik niet aan mij om dat te onthullen. Dat mag de persoon zelf doen als hij daar behoefte aan heeft.

  9. #7
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    8 januari 2011
    Berichten
    223
    Thanks
    279
    458 waarderingen in 146 posts
    Ben ik geweest ( Dirk maas ) ben na deze keer helemaal klaar met die illegale troep!! voor mij is het over en uit in nederland!


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pyromovies HD Bekijk bericht
    Dat vind ik niet aan mij om dat te onthullen. Dat mag de persoon zelf doen als hij daar behoefte aan heeft.

  10. Deze 5 gebruikers waarderen napje12 voor het bericht:


  11. #8
    Banned
    Geregistreerd
    10 maart 2015
    Berichten
    880
    Thanks
    840
    1.387 waarderingen in 519 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door napje12 Bekijk bericht
    Ben ik geweest ( Dirk maas ) ben na deze keer helemaal klaar met die illegale troep!! voor mij is het over en uit in nederland!
    Verstandig! Lekker bij de buren stoken, kunnen ze je ook niks maken.

  12. Deze gebruiker waardeert Pyromovies HD voor het bericht:


  13. #9
    VWC-Lid MasterBsc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 januari 2009
    Berichten
    7.923
    Thanks
    4.687
    6.454 waarderingen in 2.623 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door napje12 Bekijk bericht
    Ben ik geweest ( Dirk maas ) ben na deze keer helemaal klaar met die illegale troep!! voor mij is het over en uit in nederland!
    Klotuh man, dat gun je niemand. Volgend jaar maar Valencia gaan..

  14. Deze gebruiker waardeert MasterBsc voor het bericht:


  15. #10
    VWC-Lid Bizzle's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 juli 2009
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.357
    Thanks
    146
    1.631 waarderingen in 580 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MasterBsc Bekijk bericht
    Klotuh man, dat gun je niemand. Volgend jaar maar Valencia gaan..
    En daar kan je wel makkelijk zelf 6" schieten...?

  16. Deze gebruiker waardeert Bizzle voor het bericht:


  17. #11
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    7 januari 2009
    Berichten
    985
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 1 post
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MasterBsc Bekijk bericht
    Klotuh man, dat gun je niemand. Volgend jaar maar Valencia gaan..
    Slijmerd. Dit soort figuren helpen alles om zeep hier, geen medelijden mee. En wat bedoel je met naar Valencia gaan? 6 inch bij Palau afsteken?

  18. Deze 3 gebruikers waarderen AtaiLo voor het bericht:


  19. #12
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    13 oktober 2008
    Berichten
    2.072
    Thanks
    4.627
    1.854 waarderingen in 807 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door napje12 Bekijk bericht
    Ben ik geweest ( Dirk maas ) ben na deze keer helemaal klaar met die illegale troep!! voor mij is het over en uit in nederland!
    Succes ermee. Ik heb dit jaar een straf gehad van 120 uur. Voor 10 ballen.
    Hopen dat je straf meevalt.

  20. #13
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    10 maart 2006
    Berichten
    1.518
    Thanks
    3.410
    1.919 waarderingen in 698 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door densta Bekijk bericht
    Succes ermee. Ik heb dit jaar een straf gehad van 120 uur. Voor 10 ballen.
    Hopen dat je straf meevalt.
    Je had toch nitraatjes densta...?

  21. #14
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Berichten
    5.460
    Thanks
    1.447
    838 waarderingen in 523 posts
    Ik zie op de foto geen flowerbed?
    Jeder Schuss ein Genuss

  22. #15
    Banned
    Geregistreerd
    10 maart 2015
    Berichten
    880
    Thanks
    840
    1.387 waarderingen in 519 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Matii Bekijk bericht
    Ik zie op de foto geen flowerbed?
    Dat heb je dan goed gezien, die staat er ook niet op.

  23. Deze gebruiker waardeert Pyromovies HD voor het bericht:


Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •