Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    2 november 2017
    Berichten
    146
    Thanks
    53
    163 waarderingen in 43 posts

    Vuurwerkvrije zones in ruil voor verruiming stooktijd?

    Weer veel in de media de laatste tijd: de vuurwerkvrije zones....
    Ik zit me wel eens af te vragen waarom niet omdraaien. Zones (of een groot evenementen terrein)maken die enigzins buiten de stad liggen. Waarop je dan vuurwerk mag afsteken van 10.00 uur tot 22.00 uur op de dagen dat er vuurwerk verkocht mag worden en met oud en nieuw tot 4.00 uur. Zo een zone kan je aankleden met bijv. eet en drink standjes, plekken om te zitten, misschien zelfs live muziek of workshops o.i.d. Maar zeker met een grote plek waar je vuurwerk mag afsteken. Dan heb je als vuurwerk liefhebber een plek waar je terecht kan en hebben andere mensen er geen last van. Je bent ook nog eens onder de echte vuurwerk liefhebbers. Misschien zou het een goed alternatief zijn voor de vele discussies over een vuurwerk verbod. Hoe denken jullie erover?

  2. #2
    VWC-Lid erase2fast's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 oktober 2009
    Berichten
    834
    Thanks
    546
    575 waarderingen in 267 posts
    Dit is een idee wat ik ieder jaar terug zie komen. En mijn standpunt blijft hetzelfde.

    Een idee zoals dit zou een einde maken aan onze traditie. Binnen no-time mag je alleen op deze plaatsen vuurwerk afsteken onder toeziend oog van ome agent. En kom niet aanlopen met meer dan 10kg vuurwerk, want dan schrijft hij je een bon.

    Daarnaast ben ik met oud op nieuw ook graag met mijn familie en vrienden, die ga ik echt niet meenemen naar een afgelegen veldje... Al met al; waarom zou ik een recht wat ik heb vrijwillig afstaan omdat er mensen zijn die 'last' hebben van mijn hobby? Ik heb van best veel dingen het hele jaar door last, zoals de hond van de buren... owja en hun pas geboren baby. Ik leer er mee leven, en ga hen niet vragen om te verhuizen naar een plek buiten het dorp... (ik snap dat dit heel wat anders is, bedoel dit bij wijze van spreken)
    alcohol lost niets op, maarja melk ook niet...

  3. Deze 6 gebruikers waarderen erase2fast voor het bericht:


  4. #3
    VWC-Lid chupinazo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juli 2008
    Locatie
    Zonnig zuid NL
    Berichten
    791
    Thanks
    458
    350 waarderingen in 196 posts
    Nu hebben we (nog) het recht om thuis en in de wijk af te steken.
    Op een afgelegen gebied gaan stoken voelt voor mij net zo aan als het verketteren/wegdringen van rokers op terras of straat.

    Bij een paar uurtjes geluidsoverlast van mn buurman's slijptol ga ik ook niet bij hem klagen, en dat zijn jaarlijks wel vele meerdere uren overlast van mijn omliggende buren... dus niet zeuren en ff door de zure appel heenbijten.

    Dus die paar uur stoken met legaal vuurwerk neemt niemand mij nu af, zolang het mag. Stoken met medefreaks is natuurlijk leuk, maar thuis met familie en vrienden voor mij des te meer.

  5. Deze 3 gebruikers waarderen chupinazo voor het bericht:


  6. #4
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 maart 2007
    Locatie
    Neverland
    Berichten
    1.951
    Thanks
    1.278
    1.401 waarderingen in 609 posts
    Zonder voor of tegen uit te spreken; ook grote centrale afsteekplaats heeft een aantal grote feitelijke nadelen. Los van de beleving, om rekening mee te houden;
    - Veel vuurwerk op een kleine plek, buiten opgesteld. Een omvallende cake of fontein kan een aardige kettingreactie gaan geven. In de straat staat veel vuurwerk binnen de gang/schuur te wachten waardoor je dat risico niet hebt;
    - Speaking of; vluchtwegen en blusvoorzieningen. Als je met een centrale plek werkt, maakt de gemeente er waarschijnlijk een evenement van en dan heb je heel ve van dat soort dingen om rekening mee te houden;
    - En dan nog is er kans op slachtoffers. Veel mensen op een klein hoopje met een risicovolle activiteit geeft problemen;
    - en zeker niet onbelangrijk; heeft elke gemeente wel een of meer van die locaties? In de grote steden als Den Haag, Amsterdam, Rotterdam en Utrecht is ruimte beperkt t.o.v. het aantal inwoners.
    [B]Groetjes Kamikaze[/B]

  7. Deze 3 gebruikers waarderen kamikaze voor het bericht:


  8. #5
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Berichten
    3.721
    Thanks
    2.535
    2.817 waarderingen in 1.211 posts
    Tja, ik kan dan net zo goed 10 minuten rijden en lekker in Duitsland stoken waar het wel vanaf 12:00 uur mag en zelfs nog op 1 januari tot in de middag. (dacht ik iig).

  9. #6
    VWC-Lid chupinazo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juli 2008
    Locatie
    Zonnig zuid NL
    Berichten
    791
    Thanks
    458
    350 waarderingen in 196 posts
    Zoals ik heb begrepen op een duitse website mag je afsteken vanaf 31 dec 00.00 uur tot 1 jan tot 24.00 uur. Dus 2 volle dagen.
    In bijv Hamburg en Berlijn gelden weer beperktere afsteektijden, beetje vergelijkbaar met hier in NL.
    Dat even terzijde, dus ontopic maarweer -

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •