Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    4 november 2007
    Berichten
    5.582
    Thanks
    2.934
    4.276 waarderingen in 1.455 posts

    Proef vuurwerkvrije zones in Gouda

    Gouda - Komende jaarwisseling worden bij wijze van proef twee vuurwerkvrije zones ingesteld. Het gaat hierbij om de omgeving met een afstand tot 250 meter rond 'Dierenopvangcentrum Gouda' en 'Kinderboerderij De Goudse Hofsteden'. Slaagt de proef, dan worden volgend jaar mogelijk meer vuurwerkvrije zones aangewezen.

    Het gaat om een proef om ervaring op te doen en te bekjken wat hier allemaal bij komt kijken op het gebied van communicatie, draagvlak, bebording etc. In juni heeft de raad al gesproken over het invoeren van vuurwerkvrije zones. Tijdens deze raadssessie heeft de burgemeester Milo Schoenmaker toegezegd om in september de raad te informeren over de manier waarop het college om zal gaan met de mogelijkheden voor een vuurwerkvrije zone. "De ervaring elders in het land is dat dergelijke verboden een effect kunnen hebben, zonder extra inzet van (schaarse) handhavingscapaciteit. Op deze twee locaties willen we daarom nu ervaring op gaan doen hiermee," aldus Schoenmaker. "Wij willen niet een vuurwerkvrije zone eenzijdig afkondigen, hiervoor is draagvlak belangrijk. In overleg met de betreffende organisaties (Dierenopvangcentrum Gouda' en 'Kinderboerderij De Goudse Hofsteden') en buurten zal er daarom goed bekeken worden of rond deze locaties een vuurwerkvrije zone gewenst en mogelijk is. Het is van belang dat er voldoende draagvlak onder de bewoners is. Indien dat het geval is, zullen rond deze twee locaties vuurwerkvrije zones worden aangewezen voor de komende jaarwisseling."

    Bij voldoende draagvlak kunnen volgend jaar eventueel op meerdere plekken vuurwerkvrije zones worden aangewezen. Het thema 'vuurwerkvrije zones' zal meegenomen worden in de Stadspeiling van dit jaar, evenals de wenselijkheid van en mogelijkheden voor een vuurwerkshow. De Stadspeiling wordt uitgezet bij een aselecte steekproef van 5.800 inwoners van 18 tot 80 jaar. Er wordt gezorgd voor een goede spreiding van de streekproef over alle wijken van Gouda. De uitkomst van de Stadspeiling zal begin 2019 ook worden meegewogen bij het bepalen van de koers voor de jaarwisseling 2019 – 2020.

    Bron
    Vuurwerkcrew.nl : Het leukste vuurwerk forum met alle info over vuurwerk!

  2. #2
    VWC-Lid erase2fast's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 oktober 2009
    Berichten
    834
    Thanks
    546
    575 waarderingen in 267 posts
    Prima toch, ik hoop dat ze het overal goed aangeven. Ik zeg dit omdat ik hoop dat iedereen met een beetje gezond verstand, geen dieren, oude mensen of kinderen opzettelijk wilt laten schrikken/angstig maken. Dit hoort gewoon bij de opvoeding. Zo ga je ook niet voor de ingang van de plaatselijke supermarkt vuurwerk afsteken tijdens openingstijden. Lijkt mij allemaal vrij logisch, hou enigsinds rekening met elkaar.

    Waar ik dan wel weer van baal is het onbehaaglijke gevoel wat bij mij opkomt, als ik denk dat dit ook in gewone wijken wordt toegepast. Dat dit daar een soort opstapje voor is.
    alcohol lost niets op, maarja melk ook niet...

  3. #3
    VWC-Lid Avalanche's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Locatie
    Almere
    Berichten
    3.332
    Thanks
    1.277
    4.088 waarderingen in 1.485 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door erase2fast Bekijk bericht
    Prima toch, ik hoop dat ze het overal goed aangeven. Ik zeg dit omdat ik hoop dat iedereen met een beetje gezond verstand, geen dieren, oude mensen of kinderen opzettelijk wilt laten schrikken/angstig maken. Dit hoort gewoon bij de opvoeding. Zo ga je ook niet voor de ingang van de plaatselijke supermarkt vuurwerk afsteken tijdens openingstijden. Lijkt mij allemaal vrij logisch, hou enigsinds rekening met elkaar.

    Waar ik dan wel weer van baal is het onbehaaglijke gevoel wat bij mij opkomt, als ik denk dat dit ook in gewone wijken wordt toegepast. Dat dit daar een soort opstapje voor is.
    Daar ben ik de komende twee jaar nog niet zo bang voor, maar op termijn moet ik helaas toegeven dat ik dat ook wel zie gebeuren. En dan met name de hele gemeente die vuurwerkvrij wil zijn.

    Meer zorgen maak ik me over de algemene beschouwingen op dit moment. Het gaat niet over vuurwerk, maar alle partijen die tegen een verbod zijn maken zichzelf belachelijk (VVD, PVV, D66, CDA) en de partijen die vóór zijn winnen terrein. Bij de volgende verkiezingen zijn we onze meerderheid kwijt, en dan wordt het landelijk een spannend verhaal.

  4. Deze gebruiker waardeert Avalanche voor het bericht:


  5. #4
    VWC-Lid erase2fast's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 oktober 2009
    Berichten
    834
    Thanks
    546
    575 waarderingen in 267 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avalanche Bekijk bericht
    Daar ben ik de komende twee jaar nog niet zo bang voor, maar op termijn moet ik helaas toegeven dat ik dat ook wel zie gebeuren. En dan met name de hele gemeente die vuurwerkvrij wil zijn.

    Meer zorgen maak ik me over de algemene beschouwingen op dit moment. Het gaat niet over vuurwerk, maar alle partijen die tegen een verbod zijn maken zichzelf belachelijk (VVD, PVV, D66, CDA) en de partijen die vóór zijn winnen terrein. Bij de volgende verkiezingen zijn we onze meerderheid kwijt, en dan wordt het landelijk een spannend verhaal.
    Ik moet er niet aan denken, maar begrijp heel goed wat je bedoeld :(
    alcohol lost niets op, maarja melk ook niet...

  6. #5
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Berichten
    3.721
    Thanks
    2.535
    2.817 waarderingen in 1.211 posts
    Huh, niemand die leest "Slaagt de proef, dan worden volgend jaar mogelijk meer vuurwerkvrije zones aangewezen." ?
    Wat betekent dit, de boel saborteren om te zorgen dat er minder of geen zones komen? Dus, wanneer het goed gaat en mensen houden zich aan de regels worden ze genaaid en beloond met nog meer regeltjes en beperkingen. Wow.. ik ben toch zo blij met regels.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •