Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 32
  1. #1
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.443
    Thanks
    41.003
    19.057 waarderingen in 8.437 posts

    Waar leef jij het meest naar toe?

    Waar leef jij het meest naar toe? Zijn het de demo's, is het de feestmaand december, de opening van de kerstmarkten of toch de spanning voor de dag der dagen of puur het afsteken van het vuurwerk zelf?

    Deel het hier met ons.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  2. #2
    VWC-Lid ATF's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 december 2013
    Locatie
    Oostvoorne
    Berichten
    892
    Thanks
    728
    440 waarderingen in 253 posts
    ik denk de beleving in zijn totaal. Sites die online komen, foldertjes, de donkere en gezellige maand december, het jagen op koopjes, en dan op de dag zelf de zenuwen en vooral 18.00-21.00 vind ik het leukste. 0.00 doet mij persoonlijk wat minder qua beleving

  3. #3
    VWC-Lid elburgersc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 september 2010
    Berichten
    2.634
    Thanks
    2
    1.430 waarderingen in 833 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ATF Bekijk bericht
    ik denk de beleving in zijn totaal. Sites die online komen, foldertjes, de donkere en gezellige maand december, het jagen op koopjes, en dan op de dag zelf de zenuwen en vooral 18.00-21.00 vind ik het leukste. 0.00 doet mij persoonlijk wat minder qua beleving
    Met bovenstaande ben ik het volledig eens en de 12u beleving een momentje op zich maar het mooiste is dan voor mij eigenlijk al voorbij en dat isde hele beleving ernaar toe de demo’s, vw ophalen enz enz. Het afsteken van het vw na 12 u is prachtig daar doen we het voor maar het mooiste van de beleving is dan al voor mij voorbij...

  4. Deze gebruiker waardeert elburgersc voor het bericht:


  5. #4
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Berichten
    5.460
    Thanks
    1.447
    838 waarderingen in 523 posts
    Vooral de kerst, als het bijna daar is....
    Jeder Schuss ein Genuss

  6. #5
    VWC-Lid Ruben's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2007
    Berichten
    9.126
    Thanks
    1.088
    4.190 waarderingen in 1.578 posts
    Ja tof! De hele weg naar oud en nieuw toe is voor mij net zo mooi als het moment zelf.

    Dat begon vroeger al halverwege december wanneer de eerste folder door de brievenbus vielen en ik avonden, nachten, dagen lang bezig was met het bestuderen van folders en er de laatste dagen van het jaar alleen maar over kon dromen. Zelf vuurwerk kopen mocht ik toen nog niet maar ik was er wel bezeten van. Als ik niet voor de houtkachel lag met een kop warme chocolademelk en een paar vuurwerkfolders voor mijn neus dan was ik wel in het dorp te vinden voor de etalage van de plaatselijke fietsenwinkel die was omgetoverd tot vuurwerkparadijs waar ik op een verrijdbare TV beelden kon zien van producten van Diamond Collection, wauw! Wat waren dat voor tijden.

    Uiteindelijk toen ik zelf vuurwerk mocht kopen was die beleving al snel veranderd want toen stond ik vanaf het moment van de vuurwerkverkoop buiten met vrienden kanonslagen af te steken, dagen lang tot het eindelijk oud en nieuw was en je zonder problemen vuurwerk af kon steken. Ondertussen alweer 3 keer naar de winkel moeten gaan om nieuw vuurwerk te halen want ja.. Je was er weer door heen. Maar ook dat waren prachtige jaren.

    Toen ik echt ging werken werden de hoeveelheden vuurwerk alleen maar meer en meer. En misschien is toen de hele beleving van vuurwerk ook minder geworden. Het begon met een pakket, wat losse cakes of grote Romeinse Kaarsen en daarnaast een karton vol met Kanonslagen, Grondbloemen, Romeinse Kaarsen, Jumping Jacks en Liliputpijlen. Het eindigde met kartonnen, niet 1,2 of 3 maar 4 keer dezelfde 500 gram cake en tegenwoordig is de grootste box er ook in meervoud. En dat vind ik toch wel jammer. Voorheen was de beleving van oud en nieuw met een meterpakket zoveel grootser in mijn ogen dan tegenwoordig met de grote hoeveelheden vuurwerk die er door heen gaan.

    Maar toch heeft dat ook wat. Jarenlang heb ik mij uitgesloofd voor de vele mensen die van mijn shows hebben genoten. Met veel plezier gedaan maar ook altijd weinig van het vuurwerk zelf gezien omdat ik er onder stond te fakkelen. Ik ben toch ook weer blij dat die periode voorbij is en ik nu lekker rustig aan kan doen met veel minder stress en vuurwerk en hopelijk meer beleving wat voor mij net zo belangrijk is.

  7. Deze 11 gebruikers waarderen Ruben voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


  8. #6
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    2 november 2017
    Berichten
    146
    Thanks
    53
    163 waarderingen in 43 posts
    Eerste dag vuurwerk verkoop. Lekker naar Duitsland!

  9. #7
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 september 2018
    Berichten
    1.039
    Thanks
    237
    490 waarderingen in 236 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ruben Bekijk bericht
    Ja tof! De hele weg naar oud en nieuw toe is voor mij net zo mooi als het moment zelf.

    Dat begon vroeger al halverwege december wanneer de eerste folder door de brievenbus vielen en ik avonden, nachten, dagen lang bezig was met het bestuderen van folders en er de laatste dagen van het jaar alleen maar over kon dromen. Zelf vuurwerk kopen mocht ik toen nog niet maar ik was er wel bezeten van. Als ik niet voor de houtkachel lag met een kop warme chocolademelk en een paar vuurwerkfolders voor mijn neus dan was ik wel in het dorp te vinden voor de etalage van de plaatselijke fietsenwinkel die was omgetoverd tot vuurwerkparadijs waar ik op een verrijdbare TV beelden kon zien van producten van Diamond Collection, wauw! Wat waren dat voor tijden.

    Uiteindelijk toen ik zelf vuurwerk mocht kopen was die beleving al snel veranderd want toen stond ik vanaf het moment van de vuurwerkverkoop buiten met vrienden kanonslagen af te steken, dagen lang tot het eindelijk oud en nieuw was en je zonder problemen vuurwerk af kon steken. Ondertussen alweer 3 keer naar de winkel moeten gaan om nieuw vuurwerk te halen want ja.. Je was er weer door heen. Maar ook dat waren prachtige jaren.

    Toen ik echt ging werken werden de hoeveelheden vuurwerk alleen maar meer en meer. En misschien is toen de hele beleving van vuurwerk ook minder geworden. Het begon met een pakket, wat losse cakes of grote Romeinse Kaarsen en daarnaast een karton vol met Kanonslagen, Grondbloemen, Romeinse Kaarsen, Jumping Jacks en Liliputpijlen. Het eindigde met kartonnen, niet 1,2 of 3 maar 4 keer dezelfde 500 gram cake en tegenwoordig is de grootste box er ook in meervoud. En dat vind ik toch wel jammer. Voorheen was de beleving van oud en nieuw met een meterpakket zoveel grootser in mijn ogen dan tegenwoordig met de grote hoeveelheden vuurwerk die er door heen gaan.

    Maar toch heeft dat ook wat. Jarenlang heb ik mij uitgesloofd voor de vele mensen die van mijn shows hebben genoten. Met veel plezier gedaan maar ook altijd weinig van het vuurwerk zelf gezien omdat ik er onder stond te fakkelen. Ik ben toch ook weer blij dat die periode voorbij is en ik nu lekker rustig aan kan doen met veel minder stress en vuurwerk en hopelijk meer beleving wat voor mij net zo belangrijk is.
    Wel herkenbaar ja elk jaar steeds meer steeds groter meerdere winkels en landen vuuwerk halen.
    En dan ook nog eens continu bezig met het uitpakken doorlonten enz.
    En maakte er ook mooie show van op het plein bij de cafe's.
    Maar dit jaar vrouwtje met kind dus nu hou ik het lekker thuis achter op een grasland.
    Lekker donker en kan ik er zelf ook eens goed van genieten.
    Het werd toch wat teveel allemaal en aantal jaar terug kreeg je nog wel eens complimenten maar dat is ook niet meer en aantal medestokers zijn het ook thuis gaan vieren.
    maar nu werd er op het hele dorp ook weinig meer afgestoken want ze kwamen elk jaar bij mij kijken.
    Dus was voor mij ook weer nadeel dat ik zelf nergens vuurwerk meer hoorde of zag.
    Maar vind de hele beleving van decembermaand leuk de donkere dagen af en toe een knal en kerst vieren met fam.
    Alleen waar ik altijd zo erg tegenop zie is het vuurwerk afhalen.
    Altijd uur wachten tot je aan de beurt bent en dan al die dozen door die menigte slepen.
    Jammer dat ze niet aan bezorging doen haha.

  10. #8
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 maart 2007
    Locatie
    Neverland
    Berichten
    1.951
    Thanks
    1.278
    1.401 waarderingen in 609 posts
    Het moment waar ik naartoe leef? Dat moet de eerste verkoopdag zijn. Dat moment dat je eindelijk je vuurwerk vast kan houden, na maanden van plannen.

    En natuurlijk het moment dat je het eerste "echte" lontje aansteekt oudjaarsavond. Dan is het écht begonnen.

    12 uur is op een of andere manier minder speciaal. Dan "moet" er gestookt worden, heb je niet meer de hele lucht voor jezelf en moet je (onbewust) constant opletten wat er gebeurd bij andere stokers en waar jouw geliefde personen zijn als jij wat afsteekt.
    [B]Groetjes Kamikaze[/B]

  11. #9
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.443
    Thanks
    41.003
    19.057 waarderingen in 8.437 posts
    Dat is voor mij tog wel de eerste verkoopdag. Vind dat echt een heerlijke dag waar ik minstens zoveel van geniet als oudjaarsdag zelf. Het begint eigenlijk al de dag voor de verkoop, die avond/nacht ga ik de laatste jaren niet naar bed omdat de slaap niet komt, dus mooi de hele nacht op VWC. Dan midden in de nacht in alle rust naar het eerste verkoop punt. Wat een heerlijke, lange en vermoeide dag is dat. Optimaal genieten.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  12. #10
    VWC-Lid RandomDaniel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2015
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    6.214
    Thanks
    5.534
    6.572 waarderingen in 2.725 posts
    Ik leef naar het gehele geheel toe, de week voor oud en nieuw als iedereen al aan het stoken is. Stiekem zelf ook wat afsteken. Dan de eerste verkoopdag, vroeg er uit en zo veeeeel vuurwerk halen. Dan barst de chaos echt los, 3 dagen filmen, fotograferen, projecten maken en stoken. En dan de dag zelf, het magische idee dat het gewoon mag is zo heerlijk!
    Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

  13. #11
    VWC-Lid remcus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    25 augustus 2009
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    496
    Thanks
    152
    415 waarderingen in 208 posts
    naar de eerste dag van de verkoop als ik me vrienden en tevens forumleden, vuurwerk ga halen.

  14. #12
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 september 2008
    Locatie
    Apeldoorn-Enschede
    Berichten
    38
    Thanks
    36
    36 waarderingen in 8 posts
    Voor mij stijgt de spanning langzaam

    Het begint als de winkeliersdemo's geweest zijn en de eerste bestelling de deur uit is. Wanneer langzaamaan de sites de lucht in gaan van winkels waar ik bestel, begin ik met het bedenken en samenstellen van mijn showtje. Ik maak steeds meer wensenlijstjes en schuif met denkbeeldige stookvolgordes. Wanneer Sinterklaas het land uit is en mijn favoriete winkel dan eindelijk open gaat, begint de spanning verder te stijgen. Langzaam komt iedereen in de kerststemming en ben ik druk bezig met filmpjes kijken, het forum afstruinen naar tips en ervaringen en uiteraard nog meer lijstjes maken.

    De spanning wordt bijna ondragelijk als ik dan eindelijk het vuurwerk op mag halen. De verkoper wordt standaard gek van de hoeveelheid bestellingen die ik tegelijk wil ophalen en zoekt een collega om te checken of alles er is.
    Dan begint het feest van het aanraken, vasthouden en niet te vergeten het snuiven van het vuurwerk. Na het doorlonten en checken van alle potten en boxen plaats ik mijn vuurwerk in verschillende kratten op basis van de bedachte stookvolgorde. De eerste krat gaat naar de gang voor het twaalf uur moment, de rest blijft in de garage achter.

    Mijn ultieme moment waar ik het hele jaar al naar toe leef?
    Het is vlak na twaalf uur en ik heb de familie net een gelukkig nieuw jaar gewenst. Ik loop de gang in richting de voordeur en pak onderweg de eerste krat met sierpotten en fonteinen mee. Ik doe vervolgens de voordeur open en ik zie de mystieke kruitdampen. De hele wereld om mij heen viert feest en steekt vuurwerk. De sfeer is fantastisch en ik krijg kippenvel als ik al dat geweld de lucht in hoor gaan. De adrenaline giert door mn lijf als ik de oprit afloop richting mijn stookplek. De overburen voor wiens huis ik op stook staan ongeduldig voor hun raam te wachten. Meerdere mensen uit de buurt staan samen buiten te wachten op wat ik de lucht in ga schieten. Het eerste lontje gaat aan en ik ren weg, wetend wat er komen gaat.
    Anti vuurwerkverbod

  15. Deze 5 gebruikers waarderen Jan-Willem voor het bericht:


  16. #13
    Super Moderator Djaimy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2009
    Berichten
    6.205
    Thanks
    19.564
    6.901 waarderingen in 2.701 posts
    Het afsteken van vuurwerk is allang niet meer het hoogtepunt voor mij. Dat moet het totaalpakket zijn, waarin ik een volgorde heb van gebeurtenissen die voor mij echt aangeven dat het seizoen weer begonnen is. Dit zijn:
    1. De 1e winkeliersdemo's zijn begonnen. Vanaf dan is het sein dat de productie binnenkomt, en daarmee ook langzaamaan naar de laatste maand wordt toegeleefd.
    2. December. Deze maand vind ik persoonlijk het mooiste vanwege de feestdagen, de donkere dagen, de kerstmuziek die al af en toe voorzichtig wordt gedraaid vóór sinterklaas.
    3. De folders. Als de plaatselijke winkels weer gaan adverteren, is dit het teken dat het écht snel gaat!
    4. Sinterklaas. Zelf heb ik niks met de goedheiligman, maar zodra het is afgelopen is het voor mij wel het teken dat alles in het teken staat van kerst, mijn feest. Vanaf 6 december kerstmuziek op álle zenders, heerlijk. Skyradio staat dan non-stop aan!
    5. WK Darts. Wanneer het darten weer op de TV is, dan gaat het echt snel. Als liefhebber volg ik alle wedstrijden waar ik dat kan, de dagen vliegen zo voorbij.
    6. Kerst. Ik vind de aanloop hier naartoe leuker dan het moment zelf, eigenlijk hetzelfde als met oud & nieuw. Heerlijk eten op de dagen zelf, wat films bekijken en ondertussen al zenuwachtig worden.
    7. De eerste verkoopdag. Hiervoor ervaar ik de meeste spanning! Niet kunnen slapen de avond ervoor, sinds twee jaar ook in een hotel te vinden zodat ik geen lange rit hoef te maken 's-morgens vroeg. Eindelijk al het vuurwerk zien, beseffen dat het wéér te gek is, het stallen thuis, het maken van foto's, heerlijk!
    8. Oud en nieuw. De dag der dagen zelf, altijd spanning tot 18:00, dan eindelijk écht stoken. Maar voor mij is de aanloop ernaar toe nog veel leuker. Het 0:00 moment is altijd wel magisch, de hele buurt wachtend op de show.

    Al met al zijn er een hoop dingen waar ik naar uitkijk, maar die komen allen in een volgorde in de maanden november - december!
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  17. Deze 3 gebruikers waarderen Djaimy voor het bericht:


  18. #14
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.443
    Thanks
    41.003
    19.057 waarderingen in 8.437 posts
    Erg herkenbaar djaimy, het is het complete pakket wat oud en nieuw zo bijzonder maakt. De hele weg er naar toe is net zo mooi als de dag zelf. Bv het darten, heb daar niets mee, maar tijdens dat WK kijk ik het altijd.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  19. Deze gebruiker waardeert omepje voor het bericht:


  20. #15
    Super Moderator Djaimy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2009
    Berichten
    6.205
    Thanks
    19.564
    6.901 waarderingen in 2.701 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door omepje Bekijk bericht
    Erg herkenbaar djaimy, het is het complete pakket wat oud en nieuw zo bijzonder maakt. De hele weg er naar toe is net zo mooi als de dag zelf. Bv het darten, heb daar niets mee, maar tijdens dat WK kijk ik het altijd.
    Het darten is onderdeel van de opbouw van de spanning inderdaad. Heerlijk!
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •