Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 16 t/m 30 van 32
  1. #16
    VWC-Lid kloesje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 augustus 2011
    Berichten
    1.652
    Thanks
    722
    747 waarderingen in 411 posts
    Waar ik het meest naar toe leef?
    De maand december in zijn geheel. de sfeer overal op straat, kerstverlichting die weer overal opduikt. de feestdagen natuurlijk, een kerstboom uitzoeken, de kerstboom optuigen. de sfeer van heel december een en al gezelligheid. Daarom is voor mij de overgang naar januari, waar helemaal geen feestdagen en gezelligheid is altijd zo groot.
    Natuurlijk na de kerstdagen ongeduldig wachten tot je eindelijk het bestelde mag ophalen. het 12 uur moment word met het jaar minder. het hele toeleven tot de laatste 3 dagen is gewoon de moeite waard.

  2. Deze 2 gebruikers waarderen kloesje voor het bericht:


  3. #17
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Berichten
    5.460
    Thanks
    1.447
    838 waarderingen in 523 posts
    Ben benieuwd of jullie liever een o&n met of zonder sneeuw hebben? Ik vind het wel heel sfeervol, al dempt het wel
    Jeder Schuss ein Genuss

  4. #18
    VWC-Lid kloesje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 augustus 2011
    Berichten
    1.652
    Thanks
    722
    747 waarderingen in 411 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Matii Bekijk bericht
    Ben benieuwd of jullie liever een o&n met of zonder sneeuw hebben? Ik vind het wel heel sfeervol, al dempt het wel
    Ik vind het ook zeker sfeervol. liefste gewoon lekker helder en droog. niet zoals de afgelopen jaren met regen en wind.

  5. Deze gebruiker waardeert kloesje voor het bericht:


  6. #19
    VWC-Lid Bram95's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 juni 2008
    Locatie
    In de boot van de Baron
    Berichten
    1.435
    Thanks
    1.309
    688 waarderingen in 355 posts
    Er zijn drie momenten waar ik enorm naartoe leef:

    1. Start verkoop

    Wanneer de deur opengaat en alle vuurwerkliefhebbers stromen binnen dan heb je altijd het gevoel van: "yes, het begint weer! Vervolgens begint het harde werk.

    2. De nacht voor de laatste verkoopdag

    Terwijl menig liefhebber/freak slapeloos in zijn nest ligt, wordt er in veel (zo niet alle) nog gewerkt om de laatste dag voor te bereiden. Gedurende die uren voel je dat er naar het einde toe wordt gewerkt en is de sfeer binnen het team steeds beter, al kan je soms elkaar afschieten.

    3. Wanneer de winkel dicht gaat

    Als om een uurtje of 8 's avonds de deur dicht gaat en het tijd is voor iedereen om ook oud & nieuw te vieren. Na maanden lang voorbereiden en heel veel weken hard zwoegen is het moment eindelijk daar: ontspanning. We trekken één biertje open en steken wat af.

    4. 12 uur

    Het moment komt altijd veel te snel. Maar als het gebeurt dan is het altijd magisch. Overal de knallen, gillers en de vreugdevuren. Het is een moment waar je altijd naar uitkijkt, terwijl je weet dat het daarna over is.
    "I came in like a crackling ball."

  7. Deze gebruiker waardeert Bram95 voor het bericht:


  8. #20
    VWC-Lid fompert's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2016
    Locatie
    Westland
    Berichten
    1.973
    Thanks
    2.153
    2.986 waarderingen in 986 posts
    2 weken vrij
    Bier halen
    Naar tuincentra om nog een beetje kerstrommel te halen, vuurwerkdummies te koekeloeren en folders mee te nemen
    Bier drinken
    Kerst met de familie
    Lekker vreten
    Het hele land door om vuurwerk te halen
    Top 2000
    Laatste verkoopdag nog een beetje winkels in de buurt bezoeken voor een oliebol,een biertje en wat laatste must-haves
    Knutselen met cakeboxen, schilderstape, tie wraps en duct tape
    Knallen!

    Ja, dat is het wel zo'n beetje
    Well, that depends...

  9. Deze 2 gebruikers waarderen fompert voor het bericht:


  10. #21
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.455
    Thanks
    41.046
    19.065 waarderingen in 8.441 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Matii Bekijk bericht
    Ben benieuwd of jullie liever een o&n met of zonder sneeuw hebben? Ik vind het wel heel sfeervol, al dempt het wel
    Voor mij absoluut met sneeuw, dat is echt het ideale plaatje voor mij. Dat geeft zo ontzettend veel sfeer, hopelijk gebeurd dat dit jaar weer eens.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  11. Deze 2 gebruikers waarderen omepje voor het bericht:


  12. #22
    VWC-Lid \_niels_/'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 oktober 2012
    Locatie
    Op de boot
    Berichten
    2.084
    Thanks
    2.651
    2.952 waarderingen in 891 posts
    Ik leef toch wel echt het meest naar het afsteken toe. Het ophalen is echt prachtig en de gezelligheid van de decembermaand is magisch, maar 18:00 is wel echt het moment waar ik het aller meest naar uitkijk. Lekker vol gas stoken.

  13. #23
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Berichten
    3.721
    Thanks
    2.535
    2.817 waarderingen in 1.211 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ruben Bekijk bericht
    Ja tof! De hele weg naar oud en nieuw toe is voor mij net zo mooi als het moment zelf.

    Dat begon vroeger al halverwege december wanneer de eerste folder door de brievenbus vielen en ik avonden, nachten, dagen lang bezig was met het bestuderen van folders en er de laatste dagen van het jaar alleen maar over kon dromen. Zelf vuurwerk kopen mocht ik toen nog niet maar ik was er wel bezeten van. Als ik niet voor de houtkachel lag met een kop warme chocolademelk en een paar vuurwerkfolders voor mijn neus dan was ik wel in het dorp te vinden voor de etalage van de plaatselijke fietsenwinkel die was omgetoverd tot vuurwerkparadijs waar ik op een verrijdbare TV beelden kon zien van producten van Diamond Collection, wauw! Wat waren dat voor tijden.

    Uiteindelijk toen ik zelf vuurwerk mocht kopen was die beleving al snel veranderd want toen stond ik vanaf het moment van de vuurwerkverkoop buiten met vrienden kanonslagen af te steken, dagen lang tot het eindelijk oud en nieuw was en je zonder problemen vuurwerk af kon steken. Ondertussen alweer 3 keer naar de winkel moeten gaan om nieuw vuurwerk te halen want ja.. Je was er weer door heen. Maar ook dat waren prachtige jaren.

    Toen ik echt ging werken werden de hoeveelheden vuurwerk alleen maar meer en meer. En misschien is toen de hele beleving van vuurwerk ook minder geworden. Het begon met een pakket, wat losse cakes of grote Romeinse Kaarsen en daarnaast een karton vol met Kanonslagen, Grondbloemen, Romeinse Kaarsen, Jumping Jacks en Liliputpijlen. Het eindigde met kartonnen, niet 1,2 of 3 maar 4 keer dezelfde 500 gram cake en tegenwoordig is de grootste box er ook in meervoud. En dat vind ik toch wel jammer. Voorheen was de beleving van oud en nieuw met een meterpakket zoveel grootser in mijn ogen dan tegenwoordig met de grote hoeveelheden vuurwerk die er door heen gaan.

    Maar toch heeft dat ook wat. Jarenlang heb ik mij uitgesloofd voor de vele mensen die van mijn shows hebben genoten. Met veel plezier gedaan maar ook altijd weinig van het vuurwerk zelf gezien omdat ik er onder stond te fakkelen. Ik ben toch ook weer blij dat die periode voorbij is en ik nu lekker rustig aan kan doen met veel minder stress en vuurwerk en hopelijk meer beleving wat voor mij net zo belangrijk is.
    Bovenstaand verhaal is typerend en verteld exact wat vuurwerk en alles daaromheen voor ons betekent. Eigenlijk zou je zo'n soort verhaal in een dagblad of zo moeten kunnen zetten zodat anti vuurwerk mensen het ook eens van een andere kant bekijken, dat het ons niet alleen om alleen het vuurwerk afsteken gaat maar dat het veel meer is dan dat. Juist dat zou men dan ook in overweging moeten nemen voordat men roept om een algeheel vuurwerkverbod.

  14. #24
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Berichten
    5.460
    Thanks
    1.447
    838 waarderingen in 523 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grizmo Raizor Bekijk bericht
    Bovenstaand verhaal is typerend en verteld exact wat vuurwerk en alles daaromheen voor ons betekent. Eigenlijk zou je zo'n soort verhaal in een dagblad of zo moeten kunnen zetten zodat anti vuurwerk mensen het ook eens van een andere kant bekijken, dat het ons niet alleen om alleen het vuurwerk afsteken gaat maar dat het veel meer is dan dat. Juist dat zou men dan ook in overweging moeten nemen voordat men roept om een algeheel vuurwerkverbod.
    Als het om het totaalplaatje gaat zullen ze eerder geneigd zijn de afsteektijden te wijzigen
    Jeder Schuss ein Genuss

  15. #25
    VWC-Lid Reverser's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 oktober 2013
    Berichten
    2.525
    Thanks
    1.098
    3.124 waarderingen in 1.217 posts
    Het einde van mijn verbouwing wat nu al meer dan een jaar duurt. Dan heb ik weer tijd voor echt werk, vuurwerk.
    http://www.youtube.com/c/ReVerser

  16. #26
    VWC-Lid remcus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    25 augustus 2009
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    496
    Thanks
    152
    415 waarderingen in 208 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Matii Bekijk bericht
    Ben benieuwd of jullie liever een o&n met of zonder sneeuw hebben? Ik vind het wel heel sfeervol, al dempt het wel
    Voor mij geen sneeuw het lieft, het ideale weer in mijn ogen is, droog, helder, koud en een lekker zacht windje.

  17. Deze gebruiker waardeert remcus voor het bericht:


  18. #27
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    8 januari 2013
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    1.482
    Thanks
    580
    847 waarderingen in 367 posts
    Ik kijk eigenlijk altijd uit naar de maand december, je weet dat de feestdagen er aankomen, gezellig het huis weer in de kerststemming brengen, al de demos die weer gehouden gaan worden, de voorbereiding van de verkoop, en de gezellige kerstdagen al zie ik er altijd tegen op als ik daarna weer op de weegschaal moest staan en weer moet te kijken dat ik weer Kilos aangekomen bent, maar ja daarna gaat de verkoop eindelijk beginnen en is niets leuker dan een enthiousiaste vader/zoon of wie dan ook met een vuurwerkpakket de winkel uit zien lopen, al met al december is de mooiste periode van het jaar

  19. Deze gebruiker waardeert jeremy21 voor het bericht:


  20. #28
    VWC-Lid chappie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 augustus 2011
    Berichten
    3.034
    Thanks
    1.713
    1.507 waarderingen in 867 posts
    Sneeuw,droog,windstil,vuurton,knallertjes,potjes,h ete alternatieve erwtensoep,vrienden,asti,tv,kruitdamp,geen politie in de buurt,gezelligheid,stiekem 10:00 beginnen

  21. Deze gebruiker waardeert chappie voor het bericht:


  22. #29
    Super Moderator arviidd's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 december 2012
    Berichten
    3.558
    Thanks
    9.231
    3.547 waarderingen in 1.465 posts
    1 december, dan begint voor mij het echte aftellen, de gezellige dagen en hopen op sneeuw.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  23. #30
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    17 september 2013
    Berichten
    808
    Thanks
    537
    728 waarderingen in 269 posts
    _De outlet (dit jaar overgeslagen, auto deed poef!)
    -De nieuwe producten die langzaam middenin het jaar en later worden gepresenteerd .
    _De winkels die met hun freakwebsites en gewone websites uit hun zomerslaap komen.

    En dan de december maand ! Heel de atmosfeer opnemen, toeleven naar de kerst en verkoopdagen.

    En dan de laatste dag van het jaar die geen uitleg nodig heeft.

    Heerlijk genieten toch zo ?

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •