Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 24
  1. #1
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts

    GroenLinks wil verbod vuurwerk

    GroenLinks wil verbod vuurwerk
    ROTTERDAM
    - Het afsteken van vuurwerk tijdens oud en nieuw moet worden verboden. Dat vindt GroenLinks in Rotterdam.

    Vooral de duurdere vuurpijlen zijn dit jaar populair.
    De partij komt met een voorstel om consumentenvuurwerk te verbieden. ,,De vuurwerktraditie is niet meer van deze tijd,’’ zegt raadslid Arno Bonte. ,,De milieuverontreiniging is enorm en elk jaar vallen er veel slachtoffers.’’

    Vooral de uitstoot van fijnstof noemt Bonte een groot probleem. ,,In het eerste uur van het nieuwe jaar is de luchtverontreiniging net zo groot als normaal in een hele week bij elkaar. Het is zwaar ongezond, tienduizenden mensen met astma hebben er last van.’’

    Het verbod zou met de jaarwisseling 2008-2009 moeten ingaan. ,,Het eerste jaar is een overgangsjaar. De mensen moeten er aan wennen. Nog geen boete, een waarschuwing is voldoende. Daarna moet de politie dit verbod natuurlijk wel handhaven.’’

    Volgens Bonte is het belangrijk dat mensen beseffen welke schade vuurwerk aanricht. ,,Het aantal mensen dat vuurwerk koopt daalt gestaag. Alleen de mensen die wél kopen, slaan steeds meer in.’’
    Oud en nieuw hoeft volgens GroenLinks niet volledig vuurwerkloos te zijn. De partij wil een uitzondering maken voor grote vuurwerkshows, zoals dit jaar op de Erasmusbrug. Bonte: ,,Maar het aftroeven van de buurman met een net iets grotere vuurpijl zal tot het verleden behoren. Dan wordt het ook aangenamer om de buren op straat een goed nieuwjaar te wensen.''

    Bron:
    http://www.ad.nl:80/rotterdam/stad/article1927454.ece

  2. #2
    VWC-Lid Firekiddo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 november 2007
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    268
    Thanks
    0
    4 waarderingen in 4 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door moontan Bekijk bericht
    Vooral de uitstoot van fijnstof noemt Bonte een groot probleem. ,,In het eerste uur van het nieuwe jaar is de luchtverontreiniging net zo groot als normaal in een hele week bij elkaar. Het is zwaar ongezond, tienduizenden mensen met astma hebben er last van.’’
    wat een gezeur weer.
    ga eerst zeiken over fabrieken, die iedere dag net zoveel verontreiningen.
    dat ene uur, is maar 1 uur van de 8544 uren in een jaar.
    BTW, het zal ze toch niet lukken, want vuurwerk ik niet te stoppen en de andere ministers in 2de kamer, kopen zelf vast ook vuurwerk om thuis lekker op z'n dak te gaan
    Laatst gewijzigd door Firekiddo; 3 januari 2008 om 21:54
    2011, denk!

  3. #3
    VWC-Lid Feuerwerk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 augustus 2005
    Berichten
    116
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Groenlinks is niet meer van deze tijd met hun linkse gedoe, zouden ze dat onder dat artikel kunnen zetten
    NLE ..... Feuerwerk Pur-Natur

  4. #4
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    9 september 2007
    Berichten
    1.673
    Thanks
    0
    4 waarderingen in 4 posts
    Echt een gezeik dit hoor!
    het is gewoon een traditieen je moet niet aan een traditie koimen vind ik!
    Ik denk toch niet dat het gaat lukken want ik durf te wedden dat merendeels tegen deze uitspraken zijn.
    Wat een onzin zeg, ik denk dat elk gezin haast wel vuurwerk heeft, ookal is het een kinderpakketje of 1 potje of wat dan ook meer dan de helft zal heus wel WAT hebben of afsteken, en ze zeuren wel maar ik denk dat zelfs veel ministers zijn die vuurwerk afsteekt en hun vinden het ook vast mooi.
    Ik heb Btw, ook astma ik heb er ook last van soms maar dan ga ik even naar binnen drink ik wat en even medicijnen innemen en daarna ga ik gewoon weer naar buiten (ik heb wel een lichte vorm van astma.
    Maar ik ken ook iemand met zwaardere vorm van astma die heb er veel meer last van, die blijft toch ook binnen als die er last van heb

  5. #5
    VWC-Lid Vinnie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 januari 2007
    Berichten
    192
    Thanks
    0
    2 waarderingen in 2 posts
    dit vind ik echt kansloos.
    het kan dan wel zo zijn dat het fijnstof in het eerste uur van 1 januari net zo veel is als in een week, maar wat te denken van fabrieken, uitlaatgassen en weet ik wat allemaal.
    Als ze nou eens vaart zouden zetten achter het ontwikkelen van schone brandstoffen (geen uitstoot van broeikasgassen) of danwel zorgen dat de uitlaatgassen van auto's geen fijnstof meer bevat.
    een goed voorbeeld van het laatse is een roetfilter voor diesels.
    als ze dit nou eens gaan betalen van onze belastingcenten... kunnen ze beter doen dan weer zo'n kamerdebat over de pruik van Wilders organiseren...

  6. #6
    VWC-Lid zone's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 januari 2006
    Berichten
    10
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Wintersport ook verbieden,vallen doden en gewonden bij.
    Worden als helden onthaald met een gipsvlucht.
    Fijnstof uitstoot om er te komen enz enz.

  7. #7
    VWC-Lid Thresher's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 november 2006
    Berichten
    2.736
    Thanks
    2.690
    1.907 waarderingen in 812 posts
    hahahaha dat gaat ze nooit lukken, al sta ik in mijn eentje te stoken ik ga door. Veel steun zullen ze volgens mij niet krijgen als ik het bedrag hoor wat er aan vuurwerk wordt uitgegeven :P



    groenlinks wat een lachertje zeg, ze kunne zich beter druk maken om de echte vervuilers!

    china en amerika bijv. dat zijn de echt milieu verpesters wij hier in nederland zijn echt voorlopers op het gebied van schone autos en duurzame energie.
    Volg ons: https://www.youtube.com/vuurwerkpunt

  8. #8
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 augustus 2006
    Berichten
    270
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    Moeten we een partij, waarvan de voorzitster een coke-snuiver is, serieus nemen? Ik dacht het niet!
    Gewoon verbieden, die extreem-linkse partij
    'War does not determine who is right, only who is left.'

  9. #9
    VWC-Lid dennis-pyro's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 juli 2005
    Berichten
    1.976
    Thanks
    1.700
    1.521 waarderingen in 566 posts
    Wat kansloos zeg, kan me hier zo kwaad om maken, dat ze maar is wat doen aan alle raketten en vliegtuigen die jaarlijks de lucht in worden geschoten.
    En alle ellende in de wereld.

    En een pretje een keer per jaar word nederlanders nog niet gegund. Wat leven we toch in een hypocriet ***** land

  10. #10
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    14 december 2006
    Berichten
    70
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Vuurwerk niet meer van deze tijd??

    vandaar die 60 miljoen die uitgegeven is aan vuurwerk

    uit de tijd whaha laat me niet lachen
    Counting Down The Days

  11. #11
    VWC-Lid Gygabyte's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 december 2007
    Locatie
    Omgeving Rotterdam
    Berichten
    759
    Thanks
    5
    17 waarderingen in 12 posts
    Ben ik nu zo slecht met cijfers geworden of is Dhr Bonte dat?
    Vooral de uitstoot van fijnstof noemt Bonte een groot probleem. ,,In het eerste uur van het nieuwe jaar is de luchtverontreiniging net zo groot als normaal in een hele week bij elkaar.
    Uitgaand van het navolgende (volgens mij wat ouder) artikel: http://www.milieucentraal.nl/pagina?onderwerp=Vuurwerk
    is de fijnstof uitstoot van vuurwerk 0.4% van de totale jaarlijkse uitstoot van fijnstof.
    Die 0.4 % is in het artikel 128.500 kilogram.
    Om naar 100% te gaan (de werkelijke totale jaarlijkse uitstoot van fijnstof), moet die 0.4% vermenigvuldigd worden met 250.
    Om vervolgens te bekijken of Dhr Bonte gelijk heeft delen we dit door 52 (aantal weken per jaar).
    128.500 x 250 : 52 = 617.788 kg per week
    617.788 : 7 = 88.255 kg per dag

    Als ik het zo bekijk, dan geeft het afsteken van vuurwerk op zo'n oud en nieuw viering tegen de 50% meer als de normale dagelijkse uitstoot.
    Met welke rekensom Dhr Bonte dit gelijk heeft gekregen aan hetgeen er in één week wordt uitgestoten gaat mij even boven m'n pet.

    Affijn, laat de Groen Slinks stemmers maar alvast stoppen met vuurwerk afsteken.
    Dan hebben wij wat meer ruimte om het onze af te steken.
    Wel de gordijnen dichthouden a.u.b. anders gaan we kijkgeld vragen.

    grtz Frans
    Laatst gewijzigd door Gygabyte; 29 december 2007 om 20:45

  12. #12
    VWC-Lid vegetto's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 november 2006
    Berichten
    543
    Thanks
    1.180
    824 waarderingen in 294 posts
    De partij komt met een voorstel om consumentenvuurwerk te verbieden. ,,De vuurwerktraditie is niet meer van deze tijd,’’ zegt raadslid Arno Bonte
    Eg waar dat groenlinks motte ze verboden maken. Die partij die is gewoon niks waard staan alleen maar domme dingen te roepen GROENSHIJTLINKS IS NIET MEER VAN DEZE TIJD Ohjah en die Arno Bonte moeten ze een vuurpijl in ze reet douwen en aansteken
    Laatst gewijzigd door vegetto; 30 december 2007 om 11:56
    The Only Thing To Fear Is Running Out Of Beer

  13. #13
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Ik vind de volgende reactie van een der lezers van het krantenartikel veelzeggend:

    Wat krijgen we hier na? Een verbod op het leven?

  14. #14
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Berichten
    8.650
    Thanks
    5.120
    3.064 waarderingen in 1.426 posts
    Volgend jaar is iedereen uitgenodigd om bij deze man voor de deur oud&nieuw te komen vieren!


  15. #15
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Berichten
    8.650
    Thanks
    5.120
    3.064 waarderingen in 1.426 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door moontan Bekijk bericht
    Ik vind de volgende reactie van een der lezers van het krantenartikel veelzeggend:

    Wat krijgen we hier na? Een verbod op het leven?
    Alleen voor werkende belastingbetalende mensen uit dit land ja. Wij zijn immers verwend genoeg en kunnen derhalve ons leven wel afstaan aan terroristen en andere parasieten die de maatschappij voortbrengt.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •