Banner GBV-WECO - ExportVuurwerk.nl
Pagina 1 van 7 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 95
  1. #1
    VWC-Lid moesten's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 september 2013
    Berichten
    696
    Thanks
    402
    593 waarderingen in 200 posts

    [Stelling] Hoe meer geld ik uitgeef aan vuurwerk, hoe leuker mijn oud en nieuw is

    Ik was erg benieuwd hoe jullie dit ervaren.

    Persoonlijk vind ik namelijk van niet, afgelopen jaren steeds meer geld aan vuurwerk uitgegeven. Maar als ik eerlijk ben is het er niet perse leuker op geworden.( ook niet perse minder hoor )

  2. Deze 6 gebruikers waarderen moesten voor het bericht:


  3. #2
    VWC-Lid Mustang68's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 september 2009
    Berichten
    864
    Thanks
    662
    883 waarderingen in 227 posts
    Vind het er ergens wel leuker op worden. Waarom? Je hebt meer mogelijkheden om een leuk showtje en/of projectje(s) neer te zetten en producten te Combineren. Maar met minder kan ik ook heel veel plezier aan beleven hoor. Het gaat natuurlijk ook meer om het plezier. Het gaat er dus niet om dat ik zoveel mogelijk moet hebben.

    Als ieder voor zich er maar plezier aan beleeft.

  4. #3
    VWC-Lid PyroWim's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 december 2017
    Berichten
    35
    Thanks
    15
    30 waarderingen in 12 posts
    Ik ben het er mee eens. Dit is omdat ik meer mooi vuurwerk koopt dan vroeger en ook meer uitgeeft. Vergelijking: in 2016 30,- uitgegeven en in 2017 150,- uitgegeven. Dus m'n oud&nieuw van 2017/2018 was voor mij mooier en leuker om dat ik meer/groter kon kopen.
    Gelukkig 2019 en de beste wensen!!!

  5. #4
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 december 2015
    Berichten
    5.744
    Thanks
    978
    1.690 waarderingen in 828 posts
    Ja voor mij klopt dat wel vooral omdat ik losse producten schiet en geen projecten maak.

    Na de 20ste cake en zoveelste box heb je het weer weer gezien.

  6. #5
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Berichten
    5.460
    Thanks
    1.447
    838 waarderingen in 523 posts
    Tot op zekere hoogte neemt het plezier echt toe. Maat als je echt boven de 500€ komt neemt het plezier amper nog toe. Ik had zelf afgelopen jaarwisseling geen idee wat ik als eerste af zou steken, ondanks ideeën vooraf. En dat terwijl ik een aantal jaren geleden uitkeek naar het afsteken van de grotere cakes, die je de hele avond liet liggen. Nu heb je soms haast teveel. Ik heb dit jaar nog €1200 over, dus koop ik niks of wat kleins bij. Die uitgaven van vorig jaar ben ik nu vergeten, dus dat voelt helemaal goed. Het bedrag waar ik het meest plezier van had was €150, toen genoot je maximaal van alles. Kleine, maar fijne collectie geeft het meeste plezier, al kijk je met een kleine collectie altijd jaloers naar een ander die meer heeft.
    Jeder Schuss ein Genuss

  7. Deze 4 gebruikers waarderen Matii voor het bericht:


  8. #6
    VWC-Lid elgielo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 februari 2006
    Berichten
    715
    Thanks
    694
    977 waarderingen in 322 posts
    Er zit zeker weten voor mezelf een grens aan. Dan niet perse qua budget maar wel qua hoeveelheid. Mijn ervaring is niet teveel groot spul wegjagen als je nog klein spul hebt staan. In mn topjaar tien jaar geleden hadden we na vele prof blokken en divers ander groot spul nog een nl cake of 50 staan... dit hebben we letterlijk opgestookt om er maar vanaf te wezen en genieten was er niet echt meer bij. Begin met klein spul en eindig groot. Dan kun je van een grotere hoeveelheid nog steeds genieten na al veel gezien te hebben.

  9. Deze 4 gebruikers waarderen elgielo voor het bericht:


  10. #7
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Berichten
    3.721
    Thanks
    2.535
    2.817 waarderingen in 1.211 posts
    Less is more and more is less. Wanneer je teveel hebt neemt het plezier niet evenredig toe. Aantal jaren geleden had ik een collectie dat mij een onplezierige gevoel gaf... ik vond het teveel, werd er soms misselijk van om naar te kijken. Nu heb ik wederom een aantal dozen besteld maar het zijn compounds en zie ze dus als 1 stuk vuurwerk. Met 9 dozen (samen met mijn zoon) denk ik dat we genoeg hebben maar ook weer niet teveel. Mijn grens qua losse cakes e.d. ligt denk ik ergens rond de 400-500 euro, mijn ervaring is dat ik met dat bedrag en de collectie dat ik daarmee koop maximaal van kan genieten.

  11. Deze gebruiker waardeert Grizmo Raizor voor het bericht:


  12. #8
    VWC-Lid vuurwerkfreakk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 oktober 2011
    Berichten
    3.774
    Thanks
    2.127
    1.583 waarderingen in 1.106 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Matii Bekijk bericht
    Tot op zekere hoogte neemt het plezier echt toe. Maat als je echt boven de 500€ komt neemt het plezier amper nog toe. Ik had zelf afgelopen jaarwisseling geen idee wat ik als eerste af zou steken, ondanks ideeën vooraf. En dat terwijl ik een aantal jaren geleden uitkeek naar het afsteken van de grotere cakes, die je de hele avond liet liggen. Nu heb je soms haast teveel. Ik heb dit jaar nog €1200 over, dus koop ik niks of wat kleins bij. Die uitgaven van vorig jaar ben ik nu vergeten, dus dat voelt helemaal goed. Het bedrag waar ik het meest plezier van had was €150, toen genoot je maximaal van alles. Kleine, maar fijne collectie geeft het meeste plezier, al kijk je met een kleine collectie altijd jaloers naar een ander die meer heeft.
    Hele mooie reële reflectie wat mij betreft.

    Ik ben nog student met een daarbij passend (relatief) klein budget voor een freak.
    Maar ik geloof ook zeker in een kantelpunt. Als het stoken wordt om het stoken zoals vaker gezegd dan geniet je niet optimaal.

    Al moet ik er nu niet aan denken om het nu met 50-100eu te moeten doen. Aan de andere kant blik je gewoon goed terug op die jaren, je wist immers niet beter.

  13. #9
    VWC-Lid Torrr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 maart 2009
    Locatie
    City Lights
    Berichten
    14.773
    Thanks
    3.297
    11.380 waarderingen in 5.129 posts
    Bij mij is het eerder andersom, hoe mindrer ik uit geef hoe leuker het wordt. Heb de laatste 20 jaar echt veel te veel uitgegeven en elk jaar weer had ik minimaal 25 grote cakes over. Dus dit jaar staat in de planning dat ik minimaal €500,00 minder ga uitgeven.
    Vuurwerk doet de duivels dansen

  14. #10
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 december 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    2.996
    Thanks
    1.005
    1.614 waarderingen in 885 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Torrr Bekijk bericht
    Bij mij is het eerder andersom, hoe mindrer ik uit geef hoe leuker het wordt. Heb de laatste 20 jaar echt veel te veel uitgegeven en elk jaar weer had ik minimaal 25 grote cakes over. Dus dit jaar staat in de planning dat ik minimaal €500,00 minder ga uitgeven.
    Dat is ook nog relatief. 500 euro minder van 2000 is nog steeds 150;-)

    Ik zelf vind het leuk om een leuk showtje te maken. dan is het handig dat je iets meer hebt om uit te geven. MAar ook voor 400 of 500 euro kan je wel een showtje maken.
    Ik vind wel elk jaar dat ik teveel heb uitgegeven, maar hoeveel ik precies uitgeef houd ik niet bij.

    greetzzz
    Eer was was was, was was is!

  15. #11
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.462
    Thanks
    41.050
    19.068 waarderingen in 8.444 posts
    Toen wij ons huis kochten een aantal jaren geleden had ik dat jaar minder te besteden dan normaal en dus ook uiteraard een stuk minder vuurwerk. Baalde daar behoorlijk van, dus ik zou nooit uit me zelf minder uit geven aan vuurwerk zolang dat niet nodig is.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  16. #12
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Berichten
    3.721
    Thanks
    2.535
    2.817 waarderingen in 1.211 posts
    Aanvulling

    Het was bij mij op een gegegeven moment zo dat wanneer alles in huis was ik de helft alweer ging inpakken en weg ging zetten voor het jaar daarop. Deze gulden middenweg heb ik pas na jaren gevonden. Ook ik schoot vroeger alles de lucht in terwijl ik reeds verzadigd was. Dus om te voorkomen dat je te weinig of teveel hebt om voluit van te genieten, moet je voldoende inslaan en wanneer bij afsteken verzadiging inslaat, gewoon stoppen en de rest wegleggen. Het voordeel hiervan is dan dat je het jaar daarop iets minder hoeft uit te geven.

  17. Deze 4 gebruikers waarderen Grizmo Raizor voor het bericht:


  18. #13
    VWC-Lid Ruben's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2007
    Berichten
    9.126
    Thanks
    1.088
    4.190 waarderingen in 1.578 posts
    Ik heb vorig jaar zoveel overgehouden dat ik echt niet meer nodig heb maar nog wel wat producten apart heb laten zetten begin januari. Eigenlijk was dat al meer dan genoeg voor een geweldige jaarwisseling in dit jaar. Natuurlijk komen er wel wat nieuwe producten bij maar dat zal niet zoveel meer worden. Die jaren heb ik nu ook ook echt gehad. Toen ik een show schoot vond ik het niet erg om zoveel te hebben zolang het maar te doen was.

  19. Deze 3 gebruikers waarderen Ruben voor het bericht:


  20. #14
    VWC-Lid remcus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    25 augustus 2009
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    496
    Thanks
    152
    415 waarderingen in 208 posts
    Heb voorgaande jaren vrij wel alles gehad van klein naar groot en zeer zcker genoten, maar ben nu op een punt dat ik met minder meer genoegen neem dan meer producten dus heb sinds een jaar of 2 nu 4 grote boxen voor 00:00 en ongeveer 10 zoal kleine als grote cakes voor het 18:00 moment en voor af en toe tussendoor en verder bevalt me dat eigelijk super
    Toch een soort stukje gemoedsrust van zoal het vervoeren naar huis als het uit de auto halen en het in huis brengen, ook is het legaal vuurwerk, als je een hele berg uit je auto haalt krijg je daar een apart gevoel bij ( althans dat heb ik altijd ) omdat er voor gaande jaren ook veel illegaal vuurwerk bij zat. En niet meer het gekut van wat moet ik allemaal gaan verbinden en/of projecten die eventueel gebouwd moeten worden.
    Het enige wat me nog wel steeds in de vingers snijd is teveel klein spul aanschaffen, ook al ligt er nog genoeg van voorgaande jaren toch staat er elke keer weer leuk spul in de folders

  21. Deze gebruiker waardeert remcus voor het bericht:


  22. #15
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    21 juli 2016
    Berichten
    50
    Thanks
    13
    14 waarderingen in 11 posts
    Wij hebben sinds twee jaar een kleine hoeveelheid vuurwerk overgehouden. Daarvoor stookten we altijd alles op. Wij vieren oud en nieuw met vrienden, waarvan een deel minder om vuurwerk geeft. Deze mensen willen dan snel weer naar binnen. Ik merk dat het de groep soms een beetje opsplitst als je te lang blijft afsteken, waardoor ik het gevoel krijg dat sommige mensen het als een verplichting zien om te blijven kijken. Verder steek ik liever wat minder, maar goed vuurwerk af, dan heel veel klein spul.

  23. Deze gebruiker waardeert Theo1 voor het bericht:


Pagina 1 van 7 123 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •