Banner Lesli Vuurwerk - Vuurwerkplanet.nl
Pagina 3 van 7 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 45 van 95
  1. #31
    VWC-Lid Ronn0's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 december 2016
    Berichten
    797
    Thanks
    266
    418 waarderingen in 225 posts
    Oneens. Vanaf een bepaald bedrag wordt het meer stoken zonder te kijken dan er echt van genieten. Voor mij is het voornamelijk het samen zijn met vrienden (die geen vuurwerk kopen) wat het voor mij leuk maakt. En de barbecue natuurlijk.

  2. #32
    VWC-Lid De Knalknapen's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 september 2010
    Berichten
    1.095
    Thanks
    1.317
    1.677 waarderingen in 602 posts
    Dit jaar helaas een stuk minder geld te besteden. Met alle mooie producten op de markt is dat erg vervelend, alleen geniet ik van de dag zelf. en vooral het 00:00 moment wanneer je naar buiten loopt overal vuurwerk ziet en hoort. En het weer natuurlijk dat speelt ook een groten rol

  3. #33
    VWC-Lid herdervriend's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 september 2007
    Locatie
    Gouda
    Berichten
    2.593
    Thanks
    100
    1.643 waarderingen in 555 posts
    Hoe meer geld hoe leuker is zeker waar. Om maar een voorbeeld te noemen. 2017-2018, had een budget a 250 euro, nu ben ik dol op boekhouden dus, dit word wel heel, creatief boekhouden, maar, Oud & Nieuw was gewoon, NEE, het was t niet. 2014-2015, had een budget van 2000 euro...Nou, dat hebben ze in mijn buurt geweten, beste Oud & Nieuw ooit! (Al was 2010, toen ik ruim 750 euro gratis vuurwerk kreeg en/of won ook erg in de buurt)...Simpelweg, zeker in deze tijd is hoe meer geld hoe beter. En zeker als je steeds meer een show wil bouwen, steeds meer naar sier gaat ipv al t kleine prut, wil je kwaliteit en dat kost geld, heel veel geld. En t is gewoon niet leuk dak de ene favoriete winkel wel kan bezoeken en de andere niet omdat t geld op is. Daarbij als je in n winkel staat, komt t impulskopen (prikkels/hoe je t noemt) weer na boven en als je dan geen geld heb is t een nachtmerrie... Het ENIGSTE wat wel zo is dat, ik het afval, het sjouwen/tillen/meezuilen van al t vuurwerk (Zeker nu de auto zo raar doet), dat word voor mij toch echt een ding. Mijn andere passie neemt ook meer en meer tijd in. En t weer word met t jaar slechter. Tevens die 250 euro diek nu aan vwk besteed, kan ik ook voor naar Londen toe, of een nieuwe lens van kopen...Dus, ja hoe meer geld hoe beter, maar er kleven ook grote nadelen aan. Elke cent besteed is minder te besteden de rest van de maand. En nu ik op mezelf woon, is echt elke cent 1 teveel. (Al moek zeggen dat ik gisteren alsnog voor 50 euro aan vlees heb gekocht al hebk t geld niet, jezelf verwennen mag wel n keer na al die pech)...
    Website: https://www.rfgfireworks.nl

  4. Deze gebruiker waardeert herdervriend voor het bericht:


  5. #34
    Super Moderator arviidd's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 december 2012
    Berichten
    3.558
    Thanks
    9.234
    3.547 waarderingen in 1.465 posts
    Jaren geleden met een budget van 100/200 zijn in mijn herinneringen de leukste jaren geweest. Niet alleen stoken is voor mij oud en nieuw. De hele beleving er na toe maakt het af. Toen begon ik ook pas in december met mijn vuurwerk uitzoeken en daar was ik elke dag in december mee bezig om het beste uit te zoeken voor dat budget. Meestal had ik maar 1 of 2 echte toppers waar ik heel erg naar uit keek. Je moeten in houden om niet meteen alles te stoken vond ik ook geweldig. Elke keer naar je vuurwerk lopen en denken wat mag ik het komende uur afsteken, hoe heb ik niet alles te snel op, de gedachte red ik het wel.

    Met veel vuurwerk heb ik zelfs dat ik de lont aansteek en dan alweer loop om de volgende cake/box te pakken en niet echt kijk naar de cake/box die op dat moment aan staat. Erg zonde. Dus ik probeer de balans te vinden qua hoeveelheid vuurwerk. Erg lastig natuurlijk als je constant denkt, heb ik wel genoeg en daardoor toch nog weer wat gaat bestellen. Probeer mij elk jaar weer in te houden en wat minder te halen.



    Ik ben dus het dus niet eens met deze stelling.


    Al zou ik mij nu ook echt niet meer kunnen vermaken met een budget van 100/200 euro.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  6. #35
    VWC-Lid Leet's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 augustus 2008
    Berichten
    355
    Thanks
    135
    331 waarderingen in 91 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nitraat12 Bekijk bericht
    Oneens,

    Denk dat de mooiste jaarwisselingen qua beleving waren met een budget van €100,- lekker de hele dag over straat met klein spul en voor de avond een meterpakket!

    Nu ligt het budget hoger, het kleine spul omgeruild voor cakes en boxen, maar de beleving zoals vroeger is er niet meer!
    Hier kan ik me helemaal in vinden.

    Ook geef ik de schuld aan internet, hoewel internet nu niet meer weg te denken is mis ik de tijd van vroeger.. 5x naar de vuurwerk winkel om te kijken of ze al een folder hebben, dagen lang in het foldertje bladeren dat het van ellende uit elkaar viel zo gaar werden de folders. Beperkt aantal toppers zodat je daar echt naar uitkeek. Heerlijke tijd, wat ik zeker mis. Ik zou er een moord voor doen om die tijd terug te krijgen als ik er nu aan terug denk krijg ik weer helemaal de kriebels en hoop dat mijn dochtertje dezelfde hobby krijgt als haar vader. Dan juist heel beperkt inkopen om haar het zelfde gevoel te geven als ik had vroeger.
    Leet, oftewel l33t of 1337 enzovoort, is een internetschrijfwijze, Het woord l33t is een verbastering van elite.

  7. Deze 3 gebruikers waarderen Leet voor het bericht:


  8. #36
    VWC-Lid PSVfanatics_geleen's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 december 2007
    Berichten
    1.014
    Thanks
    380
    371 waarderingen in 131 posts
    2 ledig, tuurlijk hoe meer hoe leuker en beter maar ik denk dat de belevenis van oud en nieuw elke jaar hetzelfde is. Gewoon alles erom heen enz... ernaar toe leven. Folders krijgen, Kerst etc etc. Maar toen ik vroeger nog afhankelijk was van het vuurwerk die mijn ouders koopte dan ik vorig jaar rond de 1250 heb besteed.... Oud en nieuw is elk jaar even mooi Daarom moet deze traditie blijven!

  9. #37
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 maart 2007
    Locatie
    Neverland
    Berichten
    1.951
    Thanks
    1.278
    1.401 waarderingen in 609 posts
    Tot zekere hoogte, helemaal mee eens. Maar na een euro of 400 wordt het niet meer "beter".

    De beste jaarwisselingen waren die op een klein budget. Hele dag stoken, ja, hele DAG, op 200 euro. De gezelligheid met vriendin en vrienden enzo.
    De mindere jaarwisselingen zijn heel eerlijk die met mega budgetten geweest. Dus duurste jaarwisseling met 1300+ budget was de minste. Haasten naar stooklocaties, stoken omdat het op moet. Eerlijk, het vuurwerk was super super bruut, maar het was te veel. Te veel stress.

    De laatste 3 jaar ben ik langzaamaan budget aan het verlagen van een 700 naar een voorzichtige 400, en het doet niets af aan de sfeer. De mensen om mij heen en de spanning en tegelijkertijd rust en vrede van het moment doet mij toch steeds meer, in plaats van vol gas knallen.
    [B]Groetjes Kamikaze[/B]

  10. #38
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    15 december 2006
    Berichten
    2.002
    Thanks
    1.908
    2.146 waarderingen in 893 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk bericht
    Tot zekere hoogte, helemaal mee eens. Maar na een euro of 400 wordt het niet meer "beter".

    De beste jaarwisselingen waren die op een klein budget. Hele dag stoken, ja, hele DAG, op 200 euro. De gezelligheid met vriendin en vrienden enzo.
    De mindere jaarwisselingen zijn heel eerlijk die met mega budgetten geweest. Dus duurste jaarwisseling met 1300+ budget was de minste. Haasten naar stooklocaties, stoken omdat het op moet. Eerlijk, het vuurwerk was super super bruut, maar het was te veel. Te veel stress.

    De laatste 3 jaar ben ik langzaamaan budget aan het verlagen van een 700 naar een voorzichtige 400, en het doet niets af aan de sfeer. De mensen om mij heen en de spanning en tegelijkertijd rust en vrede van het moment doet mij toch steeds meer, in plaats van vol gas knallen.
    Heel herkenbaar! De afgelopen 15 jaar heb ik mijn budget steeds wat opgeschroefd vanuit de behoefte/drang om mijn show ieder jaar weer te overtreffen. De laatste jaren lag het budget in ieder geval boven de 1000,- (ik tel het nooit precies na) en ik kan niet echt zeggen dat het er beter op is geworden. Natuurlijk ieder jaar een mooie show, maar het is enerzijds teveel van het goede en anderzijds ook steeds meer stress, met name vanwege het weer (zo ook vorig jaar).

    500 euro vind ik zelf een mooi budget. Maar misschien moet ik voor mijn mooiste jaren 25 jaar terug in de tijd. Samen met mijn vader vuurwerk kopen, met een rugzak rondlopen de hele dag en 's avonds om 12 uur potjes afsteken a la 'Dancing Butterflies'.

  11. #39
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 augustus 2005
    Berichten
    295
    Thanks
    41
    260 waarderingen in 123 posts
    Voor mij geldt: less is more en daarom dus oneens met deze stelling. Met een kwalitatief goede en kleinere collectie, kan ik veel meer van mijn vuurwerk genieten en heb ik tijd over om met vrienden/familie te ontspannen. Met een grotere collectie slaat de kwaliteit meer om naar kwantiteit en ben ik meer bezig om binnen de gestelde tijden mijn collectie er doorheen te blazen. Dit zorgt ervoor dat ik minder geniet van m'n vuurwerk en daarbij ook minder tijd heb voor vrienden/familie.

    Kwaliteit dus boven kwantiteit!

  12. #40
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    18 oktober 2018
    Berichten
    270
    Thanks
    431
    180 waarderingen in 99 posts
    ik heb altijd wel leuke jaarwisselingen gehad met welk budget dan ook
    ( een keer 50 euro maar ook een keer 5000 euro en alles wat ertussenin zit )

    soms is het ook een hoop stressen en al helemaal kapot met veel budget voordat ik überhaupt wat kon afsteken.

    en het leven bestaat niet alleen maar uit vuurwerk...zonder vuurwerk vermaak ik me ook gewoon en maak ik het ook gewoon gezellig op oudejaarsavond en op een gegeven moment na zoveel vuurwerk heb je ook wel alles gedaan en gezien.

  13. #41
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    7 januari 2009
    Berichten
    985
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 1 post
    Tussen de 12 en 18 waren de mooiste jaren. Veel minder budget maar meer lol. Andere tijdsgeest ook.
    Tegenwoordig veel mooier spul maar ik vind het er niet leuker op geworden.

  14. Deze 2 gebruikers waarderen AtaiLo voor het bericht:


  15. #42
    VWC-Lid dikkeeric's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 augustus 2006
    Berichten
    1.436
    Thanks
    2.989
    858 waarderingen in 463 posts
    Een groot budget vind ik heerlijk, koop niet veel dubbele producten van 18:00 tot 02:00 allemaal verschillend spul stoken..opbouwend naar groter en harder vind ik het beste!!
    Maar minder hebben als voorgaande jaren vind ik moeilijk.
    75:15:10 - En je weet wat ik bedoel !

  16. #43
    VWC-Lid leo303's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 september 2005
    Locatie
    Eanske
    Berichten
    1.525
    Thanks
    449
    748 waarderingen in 315 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door koetje Bekijk bericht
    Tussen de 12 en 18 waren de mooiste jaren. Veel minder budget maar meer lol. Andere tijdsgeest ook.
    Tegenwoordig veel mooier spul maar ik vind het er niet leuker op geworden.
    Terugkijkend waren de eerste jaren sowieso het mooiste ja. Sneller tevreden ook, klein budget, dikke prima (al wilde je wel meer natuurlijk). Wekenlang vergapen aan vitrines en folders en de 31e vanaf zonsopkomst zo'n beetje buiten, onderweg, knallen.
    Maar moet zeggen dat de laatste jaren ook top zijn, meer budget dus groter uitpakken, verschuiving naar het sier i.p.v. knal (knallen overdag wel, maar met name carbid) en sowieso dikkere kwaliteit aan sier tegenwoordig.
    Maar méér budget is idd niet per se beter. Wel lekker om ruim te kunnen kopen, maar als je echt te veel hebt dan wordt het op een gegeven moment stoken om er maar vanaf te zijn. Doodzonde natuurlijk... 1 of 2 keer gehad nu, dan ben ik de grens van meer = beter dus wel voorbij. Dat doen we niet nog eens.

  17. #44
    VWC-Lid skyrider's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 september 2006
    Locatie
    Olst
    Berichten
    2.064
    Thanks
    11.741
    1.182 waarderingen in 628 posts
    Grotendeels wel,omdat bepaalde keuze's maken makkelijker zijn. Ook kan je dan bij meerdere winkels,een leuke bestelling doen . Omdat ze dan net het product hebben,wat een andere winkel niet heeft. kan je toch een soort ideale collectie samenstellen. En sowieso een leuk aantal toppers,is altijd fijn.

    Aan de andere kant. Ook wel eens gehad,dat je 7 kruiwagens aan cakes er door heen jaagt. En dat er dan nog wat staat. Nou dan is het echt,omdat het op moet. Dan is het plezier wel weg. Geef dit jaar een stuk minder uit,dan voorheen. Vorig jaar 350 euro,dit jaar honderd euro minder. Wat opzich een mooi bedrag is. Maar moet wel eerlijk zeggen,bepaalde keuze's niet kunnen maken. Daar kan ik toch flink van balen. Maar de uitdaging is daarom wel groter. Het maximale uit een budget halen,is een hele sport voor mij. En moet zeggen,het plezier is daardoor wel gegroeid.
    Light some fireworks, and see who answers.

  18. #45
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 januari 2020
    Locatie
    Den haag
    Berichten
    1.462
    Thanks
    196
    807 waarderingen in 374 posts
    500 euro aan compounds en cakes, dan ben je wel rustig een half uur-uur bezig met middernacht en daarbij 200 euro aan klein spul door de dag heen om te stoken, met name met kleine nichtje en met vrienden harde knallers.

    Ik zou zeggen over het algemeen minimaal 350 en maximaal 750 euro in totaliteit heb ik de beste tijd. Minder dan 200 zou ook weer beetje onvervolmaakt aanvoelen, dan koop ik liever niets en geniet ik wel van andermans vuurwerk en koop het jaar erop weer.

    Toen ik jonger was, was 100-200 MEER dan genoeg, als je wat ouder bent wil je gewoon wat meer van compounds genieten, en als je een compound of 5-6 stookt ben je al gauw 300 euro kwijt minimaal.

Pagina 3 van 7 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •