Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.462
    Thanks
    41.050
    19.067 waarderingen in 8.443 posts

    Gezelligheid tijdens de jaarwisseling.

    Voor veel Nederlanders is het een begrip om de laatste paar uren van het jaar door te brengen met vrienden of familie. Dit gaat meestal gepaart met veel oliebollen, appelflappen, alcoholische drankjes en natuurlijk ongelovelijk veel gezelligheid en plezier. Oudjaarsavond staat bekend om de warme sfeer, de oudejaarsloterij van de Staatsloterij en de jaaroverzichten op TV. Maar ook bordspellen en kaartspellen mogen niet ontbreken in de doorsnee jaarwisseling (net als vuurwerk natuurlijk).

    Hoe beleef jij de gezelligheid tijdens oudjaarsavond? Ben jij ook een type die gezellig meegaat met de groep, of sta je continu buiten door te stoken?
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  2. #2
    VWC-Lid Vuurwerkkoning's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 augustus 2009
    Locatie
    West-Brabant
    Berichten
    10.027
    Thanks
    875
    9.467 waarderingen in 2.740 posts
    Ik ben de hele avond wel buiten te vinden om te stoken. Het is tenslotte maar 1 dag in het jaar dat het mag. Dus dat laat ik me niet voorbij gaan. Natuurlijk is het gezellig binnen, maar dat kan het hele jaar nog. Kom alleen even naar binnen voor de wc en wat te eten/drinken.
    https://www.youtube.com/user/Originallover

  3. #3
    VWC-Lid RandomDaniel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2015
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    6.224
    Thanks
    5.536
    6.593 waarderingen in 2.736 posts
    De gezelligheid rond oud en nieuw ondervind ik gewoon door het samen bezig zijn met vuurwerk, vuurwerk doe je vaak samen. Het kopen, afsteken en opruimen. Op oudjaarsdag stook ik eigenlijk de hele dag.
    Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

  4. #4
    VWC-Lid Noppes's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 december 2012
    Berichten
    713
    Thanks
    183
    236 waarderingen in 146 posts
    We vieren het sinds een paar jaar weer met het gezin, dat is super gezellig. Het aanbod van vuurwerk stijgt, maar het is nooit genoeg voor de neefjes. inmiddels kopen ze hun eigen vuurwerk.
    Nog steeds vind ik de gezelligheid belangrijk, lekker eten/drinken en af en toe buiten wat aanklooien met klein spul

  5. #5
    Super Moderator Viva la Bang's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 september 2006
    Locatie
    Hier
    Berichten
    4.290
    Thanks
    5.344
    4.411 waarderingen in 1.490 posts
    In de weer me wat je gaat afsteken, mn kids die continue hun vuurwerk sorteren en dan weer hersorteren en dan weer en weer en weer, oliebolletje erbij, hapjes maken, vuurwerk klaarzetten, alles klaarleggen zoals brillen, lonten etc, heerlijk die gezelligheid en bezigheid rond oud en nieuw.

    Ik sta om 18 uur stipt te stoken en ga dan even een uurtje los, dan even naar binnen, wat drinken, oliebolletje en dan met n kids verder stoken, af en toe een cake en boxje tussendoor en zo gaat de avond snel voorbij. Merk toch dat ik erg geniet van mijn kids die ook zo genieten van die ene dag.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  6. #6
    VWC-Lid Ronn0's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 december 2016
    Berichten
    797
    Thanks
    266
    418 waarderingen in 225 posts
    Bij ons zijn we altijd samen bij hetzelfde stel. Deze hebben een (hele) grote achtertuin waar we een vuur maken, partytent opzetten en de barbecue aansteken. Ondertussen ga ik lekker vuurwerk afsteken en staat de rest soms te kijken (soms ook niet).

  7. #7
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 maart 2007
    Locatie
    Neverland
    Berichten
    1.951
    Thanks
    1.278
    1.401 waarderingen in 609 posts
    Het gaat hier allemaal heel dynamisch. Wisselen tussen 3 locaties, waarvan 2 bij (gescheiden) schoonfamilie. Beide hebben ze weinig met vuurwerk, dus daar staat de gezelligheid binnen hoger in de prioriteit dan het vuurwerk buiten. Gelukkig vindt mijn zwager vuurwerk ook heel leuk en wandelt vriendin ook regelmatig naar buiten om te stoken. En als zij naar binnen gaat na een uurtje (in de vooravond) volgen wij. En na een uurtje gaan wij weer naar buiten en volgt zij ook weer vanzelf
    [B]Groetjes Kamikaze[/B]

  8. #8
    VWC-Lid heho's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 november 2008
    Locatie
    Ommen
    Berichten
    3.219
    Thanks
    3.825
    3.228 waarderingen in 1.248 posts
    Overdag alles een beetje voorbereiden, beetje stoken en soms even bij het carbit schieten kijken zo her en der. Klein pilsje er bij en een lekker oliebolletje.
    Is ook nog de enige dag in het jaar dat ik van mezelf mag roken, dus in de ochtend even een pakje Marlboro scoren bij de pomp
    In de avond vaak met veel familie bij elkaar. Vanaf een uur of zes met z'n allen eten en drinken. Voordien, tussendoor en nadien vaak naar buiten om "even" te stoken. Sinds vorig jaar is mijn zoontje daar ook fanatiek mee bezig, en is het ineens weer 10 keer zo leuk ....
    Wat een heerlijke dag !!! Kan niet wachten

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •