Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 24
  1. #1
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.462
    Thanks
    41.050
    19.068 waarderingen in 8.444 posts

    Hoe kom jij aan je hobby ?

    Hoe kom jij aan je hobby/passie voor vuurwerk? Vertel er hier hoe het bij jou begon, het eerste lontje. Bij een show? Vertel het op jou manier, we zijn benieuwd!
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  2. #2
    VWC-Lid Vuurwerkkoning's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 augustus 2009
    Locatie
    West-Brabant
    Berichten
    10.027
    Thanks
    875
    9.467 waarderingen in 2.740 posts
    Ja het is allemaal begonnen ze eind jaren 90. Als klein jongetje al onder de indruk van al dat moois tijdens de jaarwisseling. Toen was daar 1999/2000 en me neef en oom hadden flink ingekocht in België. Een 200.000 klapper, lawinepijlen, prachtige cakes. Dat maakte ontzettend veel indruk, weet ik nog steeds. Die chinees aan de overkant met dikke shells. Toen paar jaar later kocht ik zelf het eerste vuurwerk en werd elk jaar wel meer. Nu al jaren een echte freak
    https://www.youtube.com/user/Originallover

  3. #3
    VWC-Lid RandomDaniel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2015
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    6.224
    Thanks
    5.536
    6.593 waarderingen in 2.736 posts
    Het begon toen ik een jaar of 8/9 was en ik op oud en nieuw middagen lang uit het raam keek naar hoe anderen vuurwerk afstaken. Ik kon op een gegeven moment alle soorten vuurwerk wel onderscheiden zonder het ook maar één keer in handen gehad te hebben. Toen een goede vriend van mij een jaar vuurwerk had gehaald en we dat samen gingen afsteken was de tijd rijp. Ik was toen 12 en ik ging samen met mijn moeder vuurwerk kopen. Sindsdien is het elk jaar meer geworden en geniet ik er elk jaar nog meer van. Ik maak ook al geruime tijd gebruik van freakacties, iets waar ik geen spijt van heb.
    Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

  4. #4
    VWC-Lid Happiness's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 januari 2010
    Berichten
    6.053
    Thanks
    8.991
    5.192 waarderingen in 2.008 posts
    Zal ergens eind jaren zestig begin zeventig geweest zijn toen mijn neef met Oud & Nieuw bij ons kwam met een grote plastic tas met Tigerhead Pirats. Toen heeft bij mij het virus toegeslagen. En daar heb ik nu nog last van.
    Naam: pirat.jpg
Bekeken: 420
Grootte: 167,2 KB

    Foto: Vuurwerkmuseum.
    December Will Be Magic Again!!

  5. Deze 2 gebruikers waarderen Happiness voor het bericht:


  6. #5
    VWC-Lid pyro2002's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 november 2017
    Berichten
    273
    Thanks
    522
    277 waarderingen in 82 posts
    ik ben aangestoken door mijn pa, hij werd altijd helemaal gek van vuurwerk waardoor ik er ook interesse voor kreeg daarna begon ik als klein kereltje (ik gok dat ik iets van 8 jaar oud was maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen het kon ook eerder of later zijn geweest) naar vuurwerk compilaties te kijken en daarna ging het al snel naar een kindervuurwerk pakket.
    ik kreeg trouwens een keer knalerwten voor sinterklaas maar ik durfde ze niet te gooien omdat ik bang was dat ik mensen wakker maakte lol.

  7. Deze gebruiker waardeert pyro2002 voor het bericht:


  8. #6
    VWC-Lid \_niels_/'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 oktober 2012
    Locatie
    Op de boot
    Berichten
    2.084
    Thanks
    2.651
    2.952 waarderingen in 891 posts
    Dat is, voor zover ik na kan gaan, vanuit mezelf ontstaan, en redelijk geleidelijk. Het begon met een klein pakketje wat mijn ouders toen nog betaalden, de paar jaar erna ook nog en toen mocht ik zelf geld uitgeven aan vuurwerk. Het budget is sinds dien redelijk exponentieel omhoog gegaan. En nog altijd neemt het virus in heftigheid toe. Steeds meer ben ik met vuurwerk bezig en in vind het prachtig. Over een paar jaar als ik klaar ben met studeren en een baan heb wil ik ook festivals als Fallas gaan bezoeken, maar op dit moment is het budget (en prioriteit) daar nog even niet voor.

  9. Deze gebruiker waardeert \_niels_/ voor het bericht:


  10. #7
    VWC-Lid Webber84's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 december 2010
    Berichten
    456
    Thanks
    244
    268 waarderingen in 84 posts
    Bij mij is dit vroegarrr gebeurd toen ik een jaar of 14 was. Ik heb toen nog bij de lokale hobbywinkel in de garage mijn eerste rotjes en babypijltjes gehaald en samen met mijn neef de hele avond zitten knallen. Het jaar erop tijdens de verjaardag van mijn oma, hoorde mijn oom dat en die heeft me toen dat jaar mee op sleeptouw genomen de laatste dagen van het jaar. En daar is het helemaal fout gegaan. Hij had bij iedere winkel toen der tijd zijn eigen freak actie. Wat gaf die man er geld aan uit niet normaal. De hele wijk kwam dan ook bij hem altijd kijken, van de nl. Cakejes tot Shells gingen daar midden op straat de lucht in. Iedere verjaardag van oma troffen we elkaar en dan ging het alleen maar over vuurwerk. Toen ik mijn eigen huisje had kwam hij gezellig bij mij oud en nieuw vieren. 3 jaar lang waren we de baas in de straat.. totdat enkele jaren terug oudjaars avond een nieuwe bewoner om 18.00 een showtje kwam geven in de straat. We vertelden ons onderling "och we zullen die wel laten zien wie hier vuurwerk heeft". Maar toen we zijn showtje zagen wisten we dat we redelijk gewaagd aan elkaar waren..
    De Shells vlogen in beiden tuinen de lucht in tot 5 inch. De hele straat lag vol dozen vuurwerk.. Nou met die nieuwe buren hadden we een goede klik en de afgelopen jaren vieren we steeds oud en nieuw samen. We zijn wel helemaal van het illegale af, met eigen huizen en kindjes zijn die risicos veel te groot.
    Tevens ga ik nu door het jaar heen naar een aantal leuke vuurwerkshows waar ik ook al diversen mede pyros heb mogen ontmoeten. En ik ben wat actiever op vuurwerkcrew waardoor ik onlangs nog op airwish samen met vuurwerkevents en mania een showtje mocht opbouwen dat was echt een top ervaring.
    #pollius http://bit.ly/AbonneerPolliusFirework

  11. Deze 2 gebruikers waarderen Webber84 voor het bericht:


  12. #8
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 december 2017
    Berichten
    69
    Thanks
    58
    111 waarderingen in 35 posts
    Mee geboren denk. Ik heb het niet van mijn vader want die vind het leuk die ene cake maar daar blijft het bij. Ik zou niet kunnen zeggen dat er 1 moment is waardoor ik besmet ben geraakt voor mijn gevoel is het er altijd geweest en zal het er altijd blijven. Ik heb geluk, mijn vrouw en kinderen zijn ook besmet.

  13. #9
    VWC-Lid Rumbie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 december 2016
    Berichten
    556
    Thanks
    43
    263 waarderingen in 114 posts
    Toen de sloffen astronauten nog voor 4 gulden waren

  14. #10
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    28 december 2016
    Berichten
    436
    Thanks
    36
    335 waarderingen in 142 posts
    Ik weet het nog precies, sinds de eerste oud- en nieuw die ik kan herinneren. Ik was 9 misschien 10 jaar oud. Mijn vader had altijd via via voor de kerstvakantie al een siervuurwerkpakket in huis. Ik praat dan bijna over 30 jaar terug....
    Man, wat heb ik dat vuurwerk aangeraakt en bekeken. Toen mocht je overdag geen vuurwerk afsteken op 31 december, dat mocht toen pas vanaf 22.00 uur. Maar de 4 parachute potjes die in het familie pakket zaten, gingen bij ons wel in de middag de lucht in, zodat je de parachutes terug kon vinden. Ik was meteen verkocht en ik vond het geweldig, bij iedere knal stond ik voor het raam. De parachutespotjes, inclusief de teruggevonden parachutes stonden maandenlang op mijn kamer...
    Verder bestond dat familie pakket hoofdzakelijk uit fonteinen en Romeinse kaarsen, voor mijn leeftijd toen indrukwekkend. Ik ben toen echt "verslaafd" geworden en het virus zit in mijn lichaam. Dat gaat er waarschijnlijk nooit meer uit, ik ben nu 40 jaar en ik vind vuurwerk nog steeds geweldig.

  15. #11
    VWC-Lid elgielo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 februari 2006
    Berichten
    715
    Thanks
    695
    977 waarderingen in 322 posts
    Waren dat toevallig die familie pakketten I II EN III van Schuurmans in die dunne kartonnen dozen?
    Meen dat III oranje was met zo'n foto opdruk...

  16. #12
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    28 december 2016
    Berichten
    436
    Thanks
    36
    335 waarderingen in 142 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door elgielo Bekijk bericht
    Waren dat toevallig die familie pakketten I II EN III van Schuurmans in die dunne kartonnen dozen?
    Meen dat III oranje was met zo'n foto opdruk...
    Geen idee, zou best kunnen. Ik weet alleen nog dat er ook een draaizon in zat en 12 babypijltjes met knal die aan elkaar zaten met grijs lont

  17. #13
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.462
    Thanks
    41.050
    19.068 waarderingen in 8.444 posts
    Eigenlijk geen idee, kan me niet anders herinneren dan dat ik er helemaal gek van ben. Vroeger al dagen lang amper slapen van de spanning en helemaal ziek dat het weer voorbij was. Met vriendjes dagen lang over straat slenteren en al veel aan het stoken. Verder is er bij ons niemand die gek is van vuurwerk.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  18. Deze gebruiker waardeert omepje voor het bericht:


  19. #14
    VWC-Lid Ruben's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2007
    Berichten
    9.126
    Thanks
    1.088
    4.190 waarderingen in 1.578 posts
    Ik vraag me eerder af: hoe kom ik er vanaf?!

  20. Deze 3 gebruikers waarderen Ruben voor het bericht:


  21. #15
    VWC-Lid -robin32-'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 december 2011
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    210
    Thanks
    1.092
    166 waarderingen in 70 posts
    Bij mij is dat begin jaren 80 geweest als klein manneke van een jaar of 4/5 kreeg ik van mijn pa sterretjes, trektouwtjes en wat ik helemaal toen te gek vond waren van die bengaalse lucifers.

    En nu?? tja alles behalve de trektouwtjes sterretjes en de bengaalse lucifers

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •