Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 31 t/m 39 van 39
  1. #31
    VWC-Lid Econz's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 december 2017
    Locatie
    Los Limbos
    Berichten
    876
    Thanks
    1.363
    1.084 waarderingen in 434 posts
    Bij ons zit het gewoon in de familie.

    Mijn vader schoot vroeger ook altijd vuurwerk af, maar dat deed hij alleen met zijn alarmpistool, dat nu niet meer mag natuurlijk. De man is nu 86 dus dat zit er niet meer in..
    Mijn broer die kwam vroeger ook thuis met het gekste en hardste vuurwerk.
    Hij bestelde het met een paar maten van hem bij 1 of andere indo en was destijds erg zwaar vuurwerk, lawinepijlen e.d.
    En het verhaal die hij elke keer verteld, dat hij met z'n maat met spoed het laatste moment naar Duitsland ging, ergens in de 90'r jaren, om daar vuurwerk te halen, want die indo kon hun spul niet leveren, aangezien hij gepakt was.
    Maar alles was al bijna uitverkocht en het was superdruk in die winkel in Duitsland, behalve 1 hoekje waar nog heel veel vuurwerk lag en niemand bij stond.
    Toen hebben ze dat vuurwerk gekocht voor zo'n 2 of 300 duitse mark.

    Ze kwamen er later pas achter met aansteken dat het tafelvuurwerk was, waar dus alleen maar wat plop geluidjes uitkwam en wat plastic poppetjes e.d.

    Mijn moeder vond het natuurlijk altijd leuk om te zien en ze geniet nog steeds van het vuurwerk..

    Ik ging natuurlijk vroeger ook de straat op met mijn vrienden, om de bestelde Astronauten en Gillende keukenmeidjes af te steken.

    Toen mocht dat vanaf 10.00 uur s'morgens al op de 31ste.

    Verder is mijn vrouw en mijn zoon ook helemaal gek van vuurwerk.
    Al wil mijn vrouw eigenlijk nooit weten wat "het" gekost heeft, maar toch vraagt ze het altijd, waarop natuurlijk niet het juiste antwoord op kan geven .

    Ik ga vaker met mijn zoon wat CAT1 afsteken, al zijn we nu bijna door de voorraad heen...
    Samen met mijn gezin bezoeken we door het jaar heen de nodige vuurwerkshows en demo's..
    Zo in mijn sas met sas..

  2. #32
    VWC-Lid funkyi's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 oktober 2017
    Locatie
    Bunker 4
    Berichten
    1.671
    Thanks
    605
    910 waarderingen in 444 posts
    "Vuurwerk is zonde van het geld"


    Berekening familie:
    Je hebt 500 euro gekocht en na 2 uur is het op. Dat is € 250,- per uur en €4,16 per minuut! man dat is veel geld! zonde zeg!

    Mijn berekening
    Stel ik koop voor 500 euro vuurwerk
    Om hier aan te komen ben ik minimaal 150 uur bezig geweest met discussiëren, foto's en filmpjes bekijken en fantaseren in gedachten.
    Om het af te steken ben ik nog eens minimaal 2 uur bezig.
    Dan kom ik op € 3,29 per uur en dus € 0,06 per minuut.

    Ennnnnn..... jij gaat naar een concert van U2?
    Kaartprijs €100,- per stuk en je gaat met je vrouw en dus in totaal € 200,-
    Je moet naar Amsterdam en dus benzinekosten €35,-
    Je drinkt en eet daar wat en moet parkeren €65,-
    In totaliteit €300,-
    Het concert duurt 2 uur
    Dat is €150,- per uur of €2,5 euro per minuut.

    Wat is het verschil?

  3. #33
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    7 oktober 2015
    Berichten
    362
    Thanks
    461
    132 waarderingen in 84 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door funkyi Bekijk bericht
    "Vuurwerk is zonde van het geld"


    Berekening familie:
    Je hebt 500 euro gekocht en na 2 uur is het op. Dat is € 250,- per uur en €4,16 per minuut! man dat is veel geld! zonde zeg!

    Mijn berekening
    Stel ik koop voor 500 euro vuurwerk
    Om hier aan te komen ben ik minimaal 150 uur bezig geweest met discussiëren, foto's en filmpjes bekijken en fantaseren in gedachten.
    Om het af te steken ben ik nog eens minimaal 2 uur bezig.
    Dan kom ik op € 3,29 per uur en dus € 0,06 per minuut.

    Ennnnnn..... jij gaat naar een concert van U2?
    Kaartprijs €100,- per stuk en je gaat met je vrouw en dus in totaal € 200,-
    Je moet naar Amsterdam en dus benzinekosten €35,-
    Je drinkt en eet daar wat en moet parkeren €65,-
    In totaliteit €300,-
    Het concert duurt 2 uur
    Dat is €150,- per uur of €2,5 euro per minuut.

    Wat is het verschil?
    Het verschil is 1,66 per minuut

    Mijn eigen familie heeft er niks mee maar vinden het allemaal prima. Meestal vier ik het bij de schoonfamilie waar de mannen het gaaf vinden maar nooit zelf voor meer dan een paar tientjes in Duitsland wat zullen halen. De vrouwen vinden het per definitie zonde van het geld maar wel mooi. Zelfde geldt eigenlijk voor m'n vriendin, zonde geld maar ze wilde dit jaar wel zelf wat afsteken

  4. #34
    VWC-Lid Gupje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 januari 2014
    Berichten
    1.083
    Thanks
    13
    1.268 waarderingen in 397 posts
    Ik vind de vraag wat heeft het gekost altijd naar om te horen. Ik zeg dan eigenlijk altijd: "geniet er van en dat vraag je niet aan een pyro!"

    Maar het vrouwtje, knijpt een soort van oogje dicht. Ze vind het echt zonde geld... Maar zolang de rekeningen worden betaald en wij op vakantie kunnen zeurt ze niet.

    Ouders vinden het helemaal dood zonde. Mijn vader kan er wel van genieten, maar zal zelf geen cent uit geven.
    Klapchi

  5. #35
    VWC-Lid vuurwerkpro's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 augustus 2007
    Berichten
    902
    Thanks
    35
    603 waarderingen in 302 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gupje Bekijk bericht
    Ik vind de vraag wat heeft het gekost altijd naar om te horen. Ik zeg dan eigenlijk altijd: "geniet er van en dat vraag je niet aan een pyro!"

    Maar het vrouwtje, knijpt een soort van oogje dicht. Ze vind het echt zonde geld... Maar zolang de rekeningen worden betaald en wij op vakantie kunnen zeurt ze niet.

    Ouders vinden het helemaal dood zonde. Mijn vader kan er wel van genieten, maar zal zelf geen cent uit geven.
    Precies dit dus en daar wil ik dan nog aan toevoegen die stripfiguren die jou gaan vertellen dat wat jij hebt in duitsland precies het zelfde is voor de helft van het geld. Man je weet niet eens waar je over hebt!
    365 days a year pyromaniac

  6. #36
    VWC-Lid funkyi's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 oktober 2017
    Locatie
    Bunker 4
    Berichten
    1.671
    Thanks
    605
    910 waarderingen in 444 posts
    Mijn vrouw heeft niets met vuurwerk maar kreeg na een paar jaar bij mij te zijn geweest door dat er toch iets wat zij niet begrijpt en ze ziet dat ik er helemaal blij mee ben. Dus ik hoor haar er helemaal niet meer over. Ze vindt t allemaal prima. Ze vraagt mij niet meer wat ik betaald heb maar ik heb gewoon een eigen grens waar ik niet overheen wil. En daarnaast is het zo dat ik het KAN betalen. Zou ik een financieel zwaar jaar hebben dan zal ik fors minder vuurwerk kopen. Andere zaken gaan dan toch echt voor.

    Ik zei vanochtend nog tegen mn vrouw "het is januari......we gaan maar eens shoppen" en toen wist ze genoeg. Niet eens een zucht, maar n glimlach met de woorden oh oh oh oh....

  7. Deze 2 gebruikers waarderen funkyi voor het bericht:


  8. #37
    VWC-Lid Fireworkfanatic's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 november 2017
    Berichten
    997
    Thanks
    731
    987 waarderingen in 370 posts
    Ze verklaren me voor gek, maar ze gunnen het me wel. Zij genieten ook van het vuurwerk om 12 uur, en zien dat ik dan even zo blij ben als een klein kind

  9. #38
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    30 december 2013
    Berichten
    100
    Thanks
    34
    34 waarderingen in 20 posts
    Mijn vriendin en mijn mannen genieten volop mee en steken zelf ook af. Over de hoeveelheid zijn weleens enige discussies maar ach een blij man is een goede man
    Vuurwerk doet boemmm.

  10. #39
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    4 december 2011
    Berichten
    330
    Thanks
    95
    619 waarderingen in 151 posts
    Domme vraag... maar meestal nog veel dommere antwoorden van vrienden en familie. Moet zeggen dat ik er niet minder om geniet, sterker nog.. misschien wel meer als ze het elk jaar weer geweldig vinden

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •