Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 16 t/m 30 van 63
  1. #16
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 december 2012
    Berichten
    6.228
    Thanks
    1.915
    2.215 waarderingen in 1.023 posts
    Afgelopen jaar had ik alleen maar cakes en boxen. Die heb ik meteen na het stoken voor het huis gezet. Een paar dagen later heeft mijn moeder ze met hun buurjongetje weggebracht voor lootjes. Hij won er zelfs een jbl extreme speaker mee!
    Verder lag er nagenoeg geen afval in de straat. Ik denk dat het meeste door de wind over de huizen of de tuinen van de buren in is gewaaid. Afgelopen jaar heb ik in de ochtend day after foto's gemaakt en het was vrijwel nergens nodig om te vegen. Ik hoop dat aankomende jaarwisseling te herhalen.

  2. #17
    VWC-Lid RandomDaniel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2015
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    6.214
    Thanks
    5.534
    6.572 waarderingen in 2.725 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Anihalas Bekijk bericht
    Afgelopen jaar had ik alleen maar cakes en boxen. Die heb ik meteen na het stoken voor het huis gezet. Een paar dagen later heeft mijn moeder ze met hun buurjongetje weggebracht voor lootjes. Hij won er zelfs een jbl extreme speaker mee!
    Verder lag er nagenoeg geen afval in de straat. Ik denk dat het meeste door de wind over de huizen of de tuinen van de buren in is gewaaid. Afgelopen jaar heb ik in de ochtend day after foto's gemaakt en het was vrijwel nergens nodig om te vegen. Ik hoop dat aankomende jaarwisseling te herhalen.
    Hahaha wat een geluksvogel die buurjongen!
    Helaas doen ze hier niet zo'n inzamelactie, iets wat ik wel zou toejuichen omdat het wel het opruimen een stuk meer zou stimuleren. Ook al geef je 50 cent voor een vuilniszak vol, dan gaat het toch veel sneller.
    Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

  3. Deze gebruiker waardeert RandomDaniel voor het bericht:


  4. #18
    VWC-Lid Ruben's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2007
    Berichten
    9.126
    Thanks
    1.088
    4.190 waarderingen in 1.578 posts
    Het hoort er bij. Helaas afgelopen jaar zoveel wind en regen gehad dat het bijna niet te doen was alles weer helemaal schoon te krijgen maar ik ben een paar dagen later nog terug geweest om het netjes te maken. Ik had expres de Chinese Rol niet afgestoken omdat het alleen maar bende zou geven.

  5. #19
    VWC-Lid mikosje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 december 2007
    Berichten
    5.634
    Thanks
    1.547
    6.989 waarderingen in 2.471 posts
    altijd netjes de volgende ochtend de straat schoonmaken en alle cakes en boxen voor me huis gezet! meestal bellen de kleine jongentjes an of ze alles mogen meenemen ( scheelt mij een hoop werk en hun verdienen een zakcentje ermee )
    https://www.youtube.com/@mikosjepyro

  6. #20
    VWC-Lid roelwijngaarden's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 juni 2007
    Berichten
    400
    Thanks
    537
    1.213 waarderingen in 220 posts
    Opruimen, tegenwoordig altijd direct na 02:00, alles de tuin in de volgende dag verpakken en (mits de gemeente het niet haalt) weg brengen naar de milieu straat.
    Nog een videootje uit 2011 over opruimen.

    https://vimeo.com/47401382

    www.roelwijngaarden.com, vuurwerklabels toen & Nu

  7. Deze 6 gebruikers waarderen roelwijngaarden voor het bericht:


  8. #21
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.443
    Thanks
    41.004
    19.057 waarderingen in 8.437 posts
    Wat een heerlijke sfeerfilm zeg, bedankt voor het delen. Erg leuk om naar te kijken.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  9. #22
    VWC-Lid Ruben's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2007
    Berichten
    9.126
    Thanks
    1.088
    4.190 waarderingen in 1.578 posts
    Daarom altijd alles opruimen en controleren!


    Laatste cake uit een cakebox is niet afgegaan (duurde 2 minuten, in de stromende regen..) kwam er pas achter tijdens het opruimen.


  10. Deze gebruiker waardeert Ruben voor het bericht:


  11. #23
    VWC-Lid vuurwerkfreakk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 oktober 2011
    Berichten
    3.774
    Thanks
    2.127
    1.583 waarderingen in 1.106 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mikosje Bekijk bericht
    altijd netjes de volgende ochtend de straat schoonmaken en alle cakes en boxen voor me huis gezet! meestal bellen de kleine jongentjes an of ze alles mogen meenemen ( scheelt mij een hoop werk en hun verdienen een zakcentje ermee )
    Haha, heb ik nog wel een leuk verhaal bij. De stooklocatie bij mijn ouders is achterop een bedrijventerrein. Mijn ouders zijn niet meer de eigenaar ervan en er wordt vaak 2 januari wel weer gewerkt, dus dat moet echt brandschoon zijn en terecht want het is niet van jezelf.

    Geen regeling via de gemeente zoals hierboven. Dus heb ik gewoon een vaste afspraak met neefjes/buurjongetjes dat het hele erf brandschoon 25 euro oplevert. Het is echt veel werk en voor die kinderen veel geld dus win-win!

    Uiteraard haal ik wel zelf eerst de weigeraars weg! Gelukkig stook ik geen Chinese rollen dit jaar, dus hoef ik alleen naar de single shots te kijken.

  12. Deze gebruiker waardeert vuurwerkfreakk voor het bericht:


  13. #24
    Super Moderator arviidd's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 december 2012
    Berichten
    3.557
    Thanks
    9.228
    3.546 waarderingen in 1.464 posts
    Het opruimen hoort er natuurlijk bij. Hier gaat het meeste al in de vuurton en wat niet in de vuurton gekomen is, leggen wij vast aan de kant op de avond zelf zodat niemand er de volgende ochtend last van heeft.

    Bij ons in de gemeente krijg je voor elke zak vuurwerk één tegoedbon voor een patatje. Voor dat ik mijn bed uitkom is het al weg gehaald door de jeugd uit de buurt. Die lopen met kruiwagens hier door de buurt. Geen probleem natuurlijk scheelt mij werk en de kinderen blij met gratis patat.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  14. #25
    VWC-Lid RandomDaniel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2015
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    6.214
    Thanks
    5.534
    6.572 waarderingen in 2.725 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkfreakk Bekijk bericht
    Haha, heb ik nog wel een leuk verhaal bij. De stooklocatie bij mijn ouders is achterop een bedrijventerrein. Mijn ouders zijn niet meer de eigenaar ervan en er wordt vaak 2 januari wel weer gewerkt, dus dat moet echt brandschoon zijn en terecht want het is niet van jezelf.

    Geen regeling via de gemeente zoals hierboven. Dus heb ik gewoon een vaste afspraak met neefjes/buurjongetjes dat het hele erf brandschoon 25 euro oplevert. Het is echt veel werk en voor die kinderen veel geld dus win-win!

    Uiteraard haal ik wel zelf eerst de weigeraars weg! Gelukkig stook ik geen Chinese rollen dit jaar, dus hoef ik alleen naar de single shots te kijken.
    Slimme kerel haha!
    Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

  15. #26
    VWC-Lid Avalanche's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Locatie
    Almere
    Berichten
    3.332
    Thanks
    1.277
    4.088 waarderingen in 1.485 posts
    Hier mijn ervaring van twee jaar geleden, destijds opgetekend op dit forum.

    Het is acht uur ’s morgens en ik open de gordijnen. Ik voel direct een glimlach op mijn gezicht verschijnen. Het zicht is net als zes uur eerder matig te noemen, maar door de mistige lucht heen kan ik de restanten van de avond ervoor zien liggen. Het voetbalveldje ligt bezaaid. Ik trek een oude broek en vergane trui uit de kast, en besluit het douchen maar even uit te stellen tot na de klus van deze morgen. Ik tover een oud paar vertrapte schoenen uit het kastje tevoorschijn, en ga zonder jas de verlaten straat in. Heerlijk, het nieuwe jaar is begonnen…

    Mijn gedachten gaan terug naar oudejaarsavond, terwijl ik de eerste cake oppak. Hij deed precies wat ik ervan verwachtte, die Pounding Napalm. En dat is altijd maar afwachten met nieuwe producten. Ik kan het niet laten om de kruitdampen diep in te ademen terwijl ik de tweede cake beetpak. Nou ja, het zijn er eigenlijk twee. Want de Crackling Chry 2.0 schiet je natuurlijk het liefste per twee. Ja, dat was een mooie opener gisteren. De buurtjongens die met Thunderkings en kanonslagen aan de gang waren hebben het er nog lang over gehad.

    “Goedemorgen buurman”. Ik schrik me kapot, want ik waande me alleen op de wereld. In elk geval in de straat. “Dat was wel een spektakel gisteren. Dat zal wat gekost hebben…”. Als freak zijnde is dat de meest gehate en tegelijk meest gestelde vraag als het om je hobby gaat. Ik antwoord met een “Dank je, en ja… je moet er wat voor over hebben”. Het hondje van de buurman trekt inmiddels al harder aan de riem, waardoor ik weer terug mag keren in mijn eigen wereld.

    Terwijl ik de ductape los probeer te trekken van de MDF plaat die voor me ligt, zie ik dat er een aantal rijen van de derde Bad attitude niet af zijn gegaan. Zou ik… nee, niet verstandig. Zeker niet om 8:20 uur in de ochtend. Ik stapel de losgetrokken cakes op in mijn hand, en houdt de bovenste klem met mijn kin. Nu weet ik weer waarom ik het douchen had uitgesteld.

    De eerste paar wandelingen naar de container zijn goed te doen. Maar na drie keer lopen begint de champagne van vannacht zijn tol te eisen. Ik besluit om de sneeuwschep te pakken, en de resten van de Machine Gun box uit het verschroeide gras te scheppen. Wat een teleurstelling was dat zeg. Geen falling leaves, niet het gewenste tempo, en tot overmaat van ramp kunnen de buurtkinderen nu tot maart niet voetballen op deze plek.

    Langzaam komt het einde in zicht. Helaas, want dan is het echt voorbij. Ik neem nog een keer plaats op de plek waar gisteren nog enkele tientallen buurtbewoners stonden te kijken. Ik zie de projecten nog een keertje aan me voorbij schieten, en dan raap ik de laatste resten op. De halve Underground collectie moet nog van het veld af. De Malibu action en de Return of the Phoenix, wat een bakken.
    Ik zucht nog één keer diep, en besef me dat we weer een vol jaar moeten wachten. De hond van de buurman komt de hoek weer omlopen, en rent mijn kant op. Ik buig door mijn knieën, haal hem aan, en wens de buurman een fijne dag. Zelf zal dat namelijk niet zo lukken…

  16. Deze 12 gebruikers waarderen Avalanche voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


  17. #27
    VWC-Lid RandomDaniel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2015
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    6.214
    Thanks
    5.534
    6.572 waarderingen in 2.725 posts
    Heel mooi verhaal zeg!
    Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

  18. #28
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Berichten
    3.721
    Thanks
    2.535
    2.817 waarderingen in 1.211 posts
    Ik ruim altijd alles op zoals het hoort, alleen wacht ik er nog steeds op dat het gratis ingeleverd kan worden, zeker wanneer je ander gemeentes ziet waarbij je niet alleen niks hoeft te betalen.. je krijgt er zelfs nog iets voor terug. Kijk, dat moet men gewoon overal doen! Ik erger mij daarom groen en geel dat het hier anders is.

  19. #29
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.443
    Thanks
    41.004
    19.057 waarderingen in 8.437 posts
    Mooi verhaal heb je geschreven Martijn, maar ook zeer herkenbaar. Moet er alleen nu nog ff niet aan denken.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  20. #30
    VWC-Lid hardcore0438's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 januari 2010
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    2.243
    Thanks
    799
    1.516 waarderingen in 528 posts
    Terwijl de laatste visite rond 1:30 nog binnen zit alvast druk met de bezem door de straat. Als ik ergens een schurfthekel aan heb is het om met m'n brakke kop de volgende ochtend 3 uur te vegen in de kou. Alle cakes gaan in de auto en naar een ondergrondse vuilcontainer.
    ffffffffff

Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •