Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opruimen op nieuwjaarsdag.

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Opruimen op nieuwjaarsdag.

    Na het stoken is het natuurlijk ook een moment van terugkijken op een geweldige dag. Op 1 januari begint het altijd met het opruimen van het vuurwerk, voor iedereen nog een laatste kans om te genieten van de laatste kruitdampen, weigeraars en een geweldige rotzooi dat iedereen heeft gemaakt op de laatste dag van het jaar.

    Blijf jij op 1 januari zo lang mogelijk op bed liggen en hoop je op een schone straat als je het gordijn open doet of sta jij om 10.00 buiten op straat alles aan te vegen ?
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

    #2
    Ik ruim elk jaar op, de pleintjes waar ik stook en de achtertuin. Vind dat een ultiem geniet moment om nog eens na te genieten. Dit jaar samen met een vriend door het dorp gefietst en heel veel weigeraars meegenomen. Waren vaak zena nitraten met lontbreuken, je moet er niet aan denken dat kinderen er mee gaan klooien. Dit jaar ga ik wat day after foto's en films maken.
    Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

    Comment


      #3
      Zelf het goede voorbeeld geven voor de jeugd, 's avonds een man dus ook 's ochtends een man. Vroeg opstaan en lekker vegen, waarbij je altijd de stress krijgt van de rode papiertjes van de matten die zijn afgestoken. Heerlijk!

      Comment


        #4
        Na het afsteken zet ik de cakes al meteen in dozen langs de weg en 1 januari 's ochtends sta ik elk jaar rond een uur of tien/elf op om te vegen. Dan gaat alles in vuilniszakken naar een speciaal punt waar je het afval gratis naar toe kan brengen.

        Comment


          #5
          Snachts zet ik alle cakes al aan de kant. Maar soms belanden ze op het vuur. Vaak al door anderen. Wel eens gebeurt om 3 uur snachts door anderen, dan blijft er alleen een hoop as over. Wel makkelijk om te vegen. Maar ik ruim het altijd op, ook nog vaak andermans vuurwerk.
          https://www.youtube.com/user/Originallover

          Comment


            #6
            Hoort er ieder jaar gewoon weer bij. Snachts direct alles netjes aan de kant van de weg zetten zodat iedereen er zo min mogelijk last van heeft. Volgende dag vroeg er uit om direct alles netjes bij elkaar te vegen en de boel weer zo goed als mogelijk schoon achter te laten.
            Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

            Comment


              #7
              Het ligt een beetje aan de stooklocatie, maar opruimen hoort er bij. In de straat gaat het direct aan de kant tegen of op de stoeprand (mooie muur). Op het plein blijft het gewoon staan tot de volgende ochtend. Dan alles in dozen/zakken en naar het grofvuil.
              [B]Groetjes Kamikaze[/B]

              Comment


                #8
                Ik ruim niet graag op, maar op nieuwjaarsdag geniet ik er enorm van! Heerlijk om nog eens een keer te zien wat je allemaal de lucht in hebt geschoten. 's Nachts verzamel ik alles op een hoop op het kleine grasveldje waar ik stook, 's ochtends alles netjes stapelen op de oprit, nog even een paar dagen van genieten en dan naar de vuilstort brengen.

                Comment


                  #9
                  Het meeste belandt altijd in de vuurkorf, dus 's ochtends veelal as opvegen. Uiteraard gaat alles al aan de kant 's nachts.
                  Als het heeft geregent 's nachts dan is het bijna onmogelijk om alle afdekkapjes van de tubes van de straat te krijgen.

                  Comment


                    #10
                    ik ruim helemaal niets op, alles gaat in het vuur. En de resten waaien wel weg
                    Vuurwerk doet de duivels dansen

                    Comment


                      #11
                      Elke jaar sta ik gewoon rond 9 uur te vegen buiten ben meestal rond 10 uur half 11 klaar ligt er aan wat ik heb afgestoken heb opruimen hoort er gewoon bij je maakt zelf een zooi in de straat dus ook zelf opruimen en is ook fijn heb je ook geen gezeur met de buren

                      Comment


                        #12
                        Opruimen doe ik dezelfde avond nog. Alle dozen en cakes gaan mooi achterom achter de poort. Dan gaat het met en met de container in. Heb nu zelfs nog de colourfull city en de smashbox 2 achter het schuurtje staan. Ik weet het had allang weg moeten zijn. Maar soms even kijken naar de doosjes geeft toch wel weer een lekker gevoel. Het kleine spul veeg ik altijd meteen bij elkaar en gaat dan meteen de Otto in.

                        Comment


                          #13
                          Uiteraard, de troep tot half maart laten liggen levert onnodige (overigens terechte) overlast en klagers op. Gewoon vegen als liefhebber zijnde, voor mij is dat ook een vorm van nagenieten!

                          Comment


                            #14
                            Volgende dag altijd netjes met de bezem aan de gang.

                            Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	20180101_012922.jpg
Vertoningen:1
Grootte:165,3 KB
ID:	1566697

                            Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	20180101_135534.jpg
Vertoningen:1
Grootte:222,8 KB
ID:	1566698

                            Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	20180101_135607.jpg
Vertoningen:1
Grootte:198,5 KB
ID:	1566699
                            Laatst aangepast door Bizzle; 29 August 2018, 20:04.

                            Comment


                              #15
                              Het meeste vliegt vanzelf in de fik en dat geen wat er nog opgeruimd moet worden verdwijnt in de kliko of bij oud papier. Gezellig met de buurmannen de straat vegen met al die gare koppen haha. En dan alleen zo'n knikje van ja was mooi gister
                              31/12 Knalle als een malle!

                              Comment

                              Working...
                              X