Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 4 van 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 46 t/m 60 van 66
  1. #46
    VWC-Lid Ronn0's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 december 2016
    Berichten
    797
    Thanks
    266
    418 waarderingen in 225 posts
    Mijn katten geven er niks om, die kijken er niet eens meer van op. Als ze nu wel eens vuurwerk horen althans. Helaas ben ik zelf met O&N nooit thuis dus weet ik niet hoe ze er daar op reageren.

    Wel doe ik alle ramen dicht waardoor je er eigenlijk niks meer van hoort. Volgens mij liggen ze altijd lekker op een oude handdoek in de badkamer op de vloerverwarming lekker te slapen.

  2. #47
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    5 november 2012
    Locatie
    vuurwerkcrew medemblik
    Berichten
    399
    Thanks
    95
    109 waarderingen in 62 posts
    mij hond staat gewoon naast me als ik vuurwerk afsteek nergens bang voor kwispeld gewoon blij

  3. #48
    VWC-Lid Beastmode's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 augustus 2016
    Locatie
    Beastyville
    Berichten
    2.811
    Thanks
    11.326
    4.388 waarderingen in 1.720 posts
    Mijn zusje reageert er tamelijk normaal op, de laatste 3 jaar komt ze zelfs om twaalf uur eventjes naar buiten. Verder heb ik hier geen huisdieren
    ┏(-_-)┛┗(-_- )┓┗(-_-)┛┏(-_-)┓

  4. Deze 6 gebruikers waarderen Beastmode voor het bericht:


  5. #49
    VWC-Lid WitteRook's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 mei 2018
    Berichten
    318
    Thanks
    352
    226 waarderingen in 88 posts
    Dit poezenbeest heeft er weinig van. Ik zorg wel dat er genoeg plekjes zijn waar hij zicht kan verstoppen of terugtrekken. Ik doe gewoon normaal alsof er "niets" aan de hand is.

    Naam: 48233978_308941093051600_4421105365882503168_n.jpg
Bekeken: 155
Grootte: 128,5 KB

    EDIT: Ik houd wel altijd rekening mee als ik mensen met een hond zie lopen,.... even wachten dan. Kleine moeite toch!

    Ps. Houd je katten gewoon binnen!
    Laatst gewijzigd door WitteRook; 13 december 2018 om 16:09

  6. Deze 2 gebruikers waarderen WitteRook voor het bericht:


  7. #50
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    29 november 2018
    Berichten
    25
    Thanks
    9
    32 waarderingen in 5 posts
    Hier een kat rond lopen die zeker op oudjaarsavond genoeg gewend is dat hij ook voor de raam naar buits afstookt met rond de jaarwisseling.en gaat loeren blijven ze toch leuk vinden dingen die bewegen en ze niet snappen, hetzelfde heeft ie met bij sneeuw.
    Ik begin zelf in oktober nogal filmjes te kijken dus heb t idee dat hij daardoor wel went aan de verschillende plotselinge geluiden.
    Maar wat meerdere mensen al gezegd hebben beestjes zijn van nature veel meer op hun hoede als ons en als ik een keer nies of losga bij een goal van feyenoord schrikt ie harder dan dat iemand hier iets lomps afstookt rond de jaarwisseling.

    iets anders is en dat wil ik absoluut niet toeschrijven aan het vuurwerk zelf heeft de kat wel aangpaste tijd dat hij naar buiten mag en zo rond deze tijd houd ik hem helemaal binnen. mensen zijn hier tocj=h enthausiast met het afsteken voor oudjaars dag en die zien hem ook nie in de struiken zitten als ze er wat in gooien bijvoorbeeld. Helaas wel ook al een keer gebeurd dat ze iets naar hem gegooid hebben op het balkon maar wederom is dat niet aan het vuurwerk toe te schrijven maar aan de kutjong die t naar m toe gooien.

    Mijn motto dus houd er zelf een beetje rekening mee dat het toch voor oudjaarsdag gebeurt en dat het lang niet altijd express is om dieren mee lastig te vallen.

  8. Deze gebruiker waardeert Carpediem voor het bericht:


  9. #51
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    9 oktober 2007
    Berichten
    224
    Thanks
    24
    35 waarderingen in 24 posts
    mijn twee honden zijn te dronken van de advocaat dus merken niks

  10. #52
    VWC-Lid WitteRook's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 mei 2018
    Berichten
    318
    Thanks
    352
    226 waarderingen in 88 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door firepower Bekijk bericht
    mijn twee honden zijn te dronken van de advocaat dus merken niks
    Deed ik ook toen ik een hond had, advocaatje of 2 ;-) Prima oplossing!

  11. #53
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 juli 2018
    Berichten
    184
    Thanks
    249
    81 waarderingen in 38 posts
    Mijn vriendin heeft 2 katten en in het begin waren ze best een beetje angstig. Nu na 5 jaar zijn ze juist heel nieuwsgierig en gaan ze zelfs met het vuurwerk van YouTube bij het raam kijken waar het is! Ik geef dat ook als tip aan mijn omgeving, laat die beesten alvast wennen met vuurwerktoppers, dat scheelt een boel!! En misschien moeten sommige baasjes niet zo paranoïde doen voordat het überhaupt begint! Je dier neemt die angst gewoon over!

  12. #54
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    17 september 2013
    Berichten
    808
    Thanks
    537
    728 waarderingen in 269 posts
    Hond is zo geconditioneerd dat harde knallen betekenen dat er gek word gedasn.....party!
    Katten vinden het niks, die zijn boven in de kattenkamer.

  13. #55
    VWC-Lid TryMike's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 juni 2013
    Berichten
    997
    Thanks
    2.157
    819 waarderingen in 406 posts
    Kat vind het niet zo tof, maar vindt altijd wel een rustig plekje onder het bed ofzo. De hond vanaf het begin af aan getraind, helemaal geen last van. Gisteren nog een bij een showtje geweest in Delft met haar.. ging perfect hoor.

    Waar heel het jaar door vuurwerkfilmpjes kijken al niet goed voor is

  14. #56
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 maart 2007
    Locatie
    Neverland
    Berichten
    1.951
    Thanks
    1.278
    1.401 waarderingen in 609 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Palm Tree Bekijk bericht
    Tot voor kort had ik 3 britse kortharen rond lopen, helaas recent 1 overleden.
    Maar die reageren amper op vuurwerk, het zijn binnen katten en komen niet buiten.
    Rond uurtje of 23.00 uur gaan ze op een lege slaapkamer met lampen en muziekje aan, vooral omdat ik vaak in en uit loop om vuurwerk te pakken.
    Maar als ze rond 01.30 uit de kamer komen reageren ze niet anders dan normaal.
    Zo doen wij dat vaag ook, alleen sluiten wij ze in de regel op in de woonkamer. Of dat heel handig is met alle hapjes is een tweede, maar meestal gaat het goed. Af en toe spelen ze met een oliebol (rumbolletje) in plaats van een gewoon speelballetje.
    In de woonkamer is eten en aandacht als ze dat willen.
    Vuurwerk staat in de achuur, dus als wij buiten zijn hoeven we niet perse steeds naar binnen. De gang zit als buffer tussen de voordeur en woonkamer, voor het geval er toch 1 ergens slimmer is dan de rest.

    Over het algemeen is de oudste (12?) bang voor alles, al het harde geluid, ook onweer. Dus die verstopt zich vaak al dagen van te voren op zolder. Zit dus ook niet in de woonkamer opgesloten, maar die durft toch niet naar beneden gekomen.
    De middste (5/6?) is een Main Coon en stront en stronteigenwijs. Die wil gewoon naar buiten en is binnen dus een beetke moeilijk aan het doen.
    De jongste (bijna 1,5, britse korthaar) lijkt er tot nu toe weinig van te hebben. Is ook voornamelijk een binnenpoes en dat merk je. En lichtjes zijn leuk ommee te spelen, dus ik ben benieuwd hoe dat op oudejaarsavond weer gaat haha
    [B]Groetjes Kamikaze[/B]

  15. #57
    VWC-Lid Vincmer19's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 december 2017
    Locatie
    Kinnum Terschelling
    Berichten
    189
    Thanks
    6
    267 waarderingen in 46 posts
    Bij mijn ouders lopen 2 katten rond, 1 is stokoud en dus ook aardig doof, en die slaapt dus overal doorheen, de andere schrikt wel van de knallen maar is niet echt heel bang, we zorgen er altijd voor dat ze binnen zijn en dat ze een plekje hebben om lekker te liggen en dat er genoeg eten voor ze staat.

  16. #58
    VWC-Lid vbvuurwerk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 januari 2011
    Berichten
    158
    Thanks
    146
    122 waarderingen in 44 posts
    Ik heb een franse bull die blaft en schiet naar openslaande deuren(waaks) bij een onverwachte harde knal.

    verder in aanloop naar oud en nieuw alvast laten wennen met Cat1. eerst blijft hij binnen vervolgens mag hij een keer mee in de tuin dan gaat het voornameljk om fontijnen enz.

    en in deze periode tijdens uitlaten af en toe een grondbloem mee of knetterbal zodra er niemand anders is met honden of katten in zicht wat afsteken aan andere kant van de straat hij kijkt er dan niet eens meer naar om.

    met O&N ligt hij languit in z,n mand en valt bijna in slaap of hij gaat mee de voortuin in.

  17. #59
    VWC-Lid dinoroel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 november 2005
    Locatie
    Voorhout
    Berichten
    955
    Thanks
    297
    576 waarderingen in 265 posts
    Hier twee katten, het eerste halfuur worden de oren even gespits, maar daarna slapen ze de hele avond lang door.

    We houden ze verder wel binnnen, met de verandering van de afsteektijden kunnen ze nu in de ochtend nog even naar buiten.
    Alles is mogelijk, zeer weinig is zeker.

  18. #60
    VWC-Lid tristen's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 januari 2010
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    3.309
    Thanks
    1.682
    3.182 waarderingen in 1.219 posts
    Voor mijn hond (teckel) was het vorig jaar zijn eerste jaarwisseling. In de decembermaand ben ik meermaals met hem het veld ingegaan om te oefenen en hem aan het geluid, licht en de deur te laten wennen. Ik begon met stil vuurwerk, bloemetjes, fonteintjes en daar keek hij naar maar hij had meer aandacht voor de geurtjes in de berm. Wel liep ik bewust door de rook en vervolgde de wandeling.

    De tweede keer had ik crackling balls en fonteintjes met knetter bij. Mijn vriendin de hond vast ik afsteken en gewoon rustig ernaar kijken alsof er niks aan de hand is. Hond keek naar mij en vervolgde zijn snuffelen.

    De derde keer had ik rotjes en twee singleshots bij. Mijn vriendin liet hem snuffelen en van de knal keek hij op, maar verder niks. De singleshots hetzelfde.

    Met oud en nieuw blafte hij soms als er iemand met prof knallers strooide bij flatten hier in de buurt, maar dat deed ik zelfs. Blaffen deed hij alleen af en toe bij een cake voor de deur van mij. Maar als hij het zag dan zat hij rustig voor het raam te kijken en bleef hij kijken tot ik klaar was. Tevreden cursus gegeven dus

Pagina 4 van 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •