Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 3 van 6 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 45 van 82

Discussie: Vroegâh, toen...

  1. #31
    Super Moderator Djaimy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2009
    Berichten
    6.205
    Thanks
    19.564
    6.902 waarderingen in 2.701 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door omepje Bekijk bericht
    Daar hebben er heel wat nog steeds last van .
    Hier zit er zo een!
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  2. #32
    VWC-Lid SQUEAK!'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 januari 2006
    Locatie
    Stuck in the middle
    Berichten
    1.384
    Thanks
    1.839
    952 waarderingen in 549 posts
    Haha heb ik nog steeds last van

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Happiness Bekijk bericht
    Vroegâh: Toen je geen oog dicht deed, de nacht voordat je je vuurwerk op kon gaan halen.
    Work is the curse of the drinking class

  3. #33
    VWC-Lid Happiness's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 januari 2010
    Berichten
    6.053
    Thanks
    8.991
    5.192 waarderingen in 2.008 posts
    Oh ja joh? Ik inmiddels niet meer.Alleen vorig jaar met de trage levering van Mania. Toen zat ik wel even in de rats hahaha.
    December Will Be Magic Again!!

  4. Deze gebruiker waardeert Happiness voor het bericht:


  5. #34
    Super Moderator Djaimy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2009
    Berichten
    6.205
    Thanks
    19.564
    6.902 waarderingen in 2.701 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Happiness Bekijk bericht
    Oh ja joh? Ik inmiddels niet meer.Alleen vorig jaar met de trage levering van Mania. Toen zat ik wel even in de rats hahaha.
    Sterker nog, ik heb dat gevoel meer dan voor de 31e zelf. Probeer het elk jaar te onderdrukken, maar lukt gewoon niet . Zelfs niet met een paar biertjes op, de slaap komt gewoon niet.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  6. #35
    VWC-Lid SQUEAK!'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 januari 2006
    Locatie
    Stuck in the middle
    Berichten
    1.384
    Thanks
    1.839
    952 waarderingen in 549 posts
    Precies dat dus. Klaarwakker in bed de uren aftellen, elk jaar weer hetzelfde liedje

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Djaimy Bekijk bericht
    Sterker nog, ik heb dat gevoel meer dan voor de 31e zelf. Probeer het elk jaar te onderdrukken, maar lukt gewoon niet . Zelfs niet met een paar biertjes op, de slaap komt gewoon niet.
    Work is the curse of the drinking class

  7. #36
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.455
    Thanks
    41.046
    19.065 waarderingen in 8.441 posts
    Tip, gewoon niet naar bed gaan. Scheelt je heel wat stres. Gewoon lekker beneden op de bank blijven, forum er bij, muziekje aan en genieten van het moment dat komen gaat.Doe ik al jaren.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  8. Deze 2 gebruikers waarderen omepje voor het bericht:


  9. #37
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 december 2012
    Berichten
    6.228
    Thanks
    1.915
    2.215 waarderingen in 1.023 posts
    Vroegâh: Toen je de weerberichten nog moest volgen in de krant of op het nieuws op de televisie in plaats van het om het uur te checken op je telefoontje en de laatste modellen te bekijken in de topics en op weerplaza of buienradar.

  10. #38
    VWC-Lid \_niels_/'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 oktober 2012
    Locatie
    Op de boot
    Berichten
    2.084
    Thanks
    2.651
    2.952 waarderingen in 891 posts
    Vroegâh, toen je van je ouders nog naar bed moest 's avonds, gewoon omdat dat zo hoorde. Terwijl je ouders best wisten dat je geen oog dicht zou doen.

    Ik mocht dan met mijn zusje altijd op de kamer van m'n ouders slapen, die ligt aan de voorkant van het huis en van daar uit konden we altijd het mooist naar buiten kijken. Dat deden we dan ook zodra onze ouders de kamer verlaten hadden. Als we ze dan de trap op hoorden lopen doken we snel weer in bed, vaak echter wel met het nodige tumult en gekraak van het bed. Maar ze hebben altijd gedaan alsof ze dachten dat we lief lagen te slapen, ook als we geen tijd meer hadden om de gordijnen weer fatsoenlijk dicht te doen.

  11. Deze gebruiker waardeert \_niels_/ voor het bericht:


  12. #39
    VWC-Lid \_niels_/'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 oktober 2012
    Locatie
    Op de boot
    Berichten
    2.084
    Thanks
    2.651
    2.952 waarderingen in 891 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door omepje Bekijk bericht
    Tip, gewoon niet naar bed gaan. Scheelt je heel wat stres. Gewoon lekker beneden op de bank blijven, forum er bij, muziekje aan en genieten van het moment dat komen gaat. Doe ik al jaren.
    Ook ik heb nogal moeite met in slaap vallen. Meestal gaat rond half 5 de wekker en slaap ik pas om 2 uur, terwijl ik er dan om 10 uur al in lig. Dit jaar ga ik maar eens proberen om de dagen ervoor wat meer te slapen en dan inderdaad die nacht gewoon niet naar bed te gaan, dan kun je nog meer naar het ophalen toeleven. Lekker op de bank hangen met de kat op schoot. Lijkt me wel heel sfeervol om 's nachts op het forum rond te hangen Krijg er al helemaal zin in nu.

    Dus vanaf dit jaar ook: Vroegâh, toen je nog de moeite nam om naar bed te gaan voordat je je vuurwerk op ging halen

  13. Deze 2 gebruikers waarderen \_niels_/ voor het bericht:


  14. #40
    VWC-Lid Happiness's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 januari 2010
    Berichten
    6.053
    Thanks
    8.991
    5.192 waarderingen in 2.008 posts
    Vroegâh toen je na de kerst, mits er geen weekend tussen zat, 5 dagen lang kon genieten van je vuurwerk.
    December Will Be Magic Again!!

  15. #41
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    2 november 2017
    Berichten
    146
    Thanks
    53
    163 waarderingen in 43 posts
    Vroegâh,als de vuurwerk verkoop begon stonden we voor de deur. Met drie oudere broers en een zwager die bij KAT vuurwerk werkte was vuurwerk best een ding in de familie. We woonden ook precies op een mooi, niet te druk kruispunt. Sloffen astronauten en matjes uit elkaar halen...de knal stelde niks voor maar je kon 1000x iets aansteken en dat was veel leuker, het hoefde niet zo hard te knallen. Eigenlijk begonnen we gewoon gelijk met afsteken, drie dagen lang, de politie was niet echt een probleem. In de buurt woonde meneer Schijf. Schijf was een soort politie zonder uniform. Een goede man die respect genoot van de jeugd, uiteraard ook van mij. Vuurwerk afsteken vond hij geen probleem. Zolang je maar op het pleintje bleef of er direct omheen. Je moest niet naar mensen of dieren gooien enz. Ook te vroeg in de ochtend of te laat in de avond afsteken was "verboden". Ongeschreven regels die iedereen wist. Hield je je er niet aan dan kreeg je Schijf achter je aan. Dan was het rennen en als die je had kreeg je een schop voor je donder...We vonden het toen een beetje een nare man, maar respect dat die man had! Tegenwoordig zou ik wel willen dat er in elke wijk een Schijf woonde...
    We staken rotjes af tot het donker werd en werden binnen geroepen door moeder. Aangezien we ook een erker hadden ging ik daar nog een paar uur voor het raam zitten om te kijken of er ergens nog een vuurpijl omhoog ging. Zo ging het drie dagen. Om 00.00 uur had ik alleen nog het echte grote vuurwerk. Alle kinderen in de familie kregen ook oud en nieuw geld om vuurwerk te kopen. Van oma 5 gulden, van je peetoom een rijksdaalder. Zo spaarde je je vuurwerk bij elkaar. Uiteraard ging je niet in één keer al het vuurwerk halen. Steeds een beetje, soms zelfs 5 pakjes astronauten. Waren ze al op voordat je thuis kwam. En laat in de avond op de 31e nog even met je broer naar de vuurwerkwinkel voor wat rest dingetjes. Kon je voor goedkoop meekrijgen als je wat onderhandelde, ze kenden ons tenslotte als een soort groot afnemer. Op de 31e kreeg ik ook nog wat vuurwerk van mijn zwager wat hij meekreeg uit de fabriek in Leiden. Vaak ook een shell kitje en een groot pakket met fonteinen en vuurpijlen. De hele familie kwam bij elkaar en na het toasten ging iedereen de straat op. Het hele kruispunt vol zetten, een machtig moment want ook mijn broers staken dan af. Vaak na een uur was alles al afgelopen, maar we hadden min of meer al drie dagen oud en nieuw gehad...

  16. Deze 5 gebruikers waarderen Traniet voor het bericht:


  17. #42
    VWC-Lid Pyro Is Art's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 mei 2017
    Berichten
    1.302
    Thanks
    1.376
    2.257 waarderingen in 761 posts
    Vroegah, toen vuurwerk er nog bij hoorde...

  18. #43
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    2 november 2012
    Berichten
    35
    Thanks
    0
    32 waarderingen in 10 posts
    Vroegah: toen mijn ouders bij het eerste beste vuurwerkblaadje dat op de mat viel knettergek van mijn werden!! Van het gezeur en geleuter om vuurwerk. 1 week van te voren nauwelijks kunnen slapen van de spanning. Maar 30 dec ging ons ma toch trouw mee mijn veels te veel vuurwerk ophalen. Na het ophalen alles trouw bekijken en sorteren. Savonds je tas klaar maken en klaarzetten. 09:00 je wekker(364 dagen kon ik er nooit uitkomen en was ik niet blij me de wekker, maar 31 dec hoppa klaarwakker en meteen eruit) Wat eten en drinken en 9:45 bij je maten. 10:00 trouw ons 10:00 project de lucht in en knallen maar!! Halverwege de middag waren je duimen zwart en je aanstekers kapot van de vonkjes van het lontje! Smiddags ff na buis om te eten en drinken. Savonds eten en dan rond 18:00/18:30 de eerste pot of pijl de lucht in jagen! En om 00:00 al je potten en pijlen de lucht in jagen, en snachts toch beetje verdrietig je bed in omdat je weer 364 dagen moest wachten!

  19. Deze gebruiker waardeert pyrofreak076 voor het bericht:


  20. #44
    VWC-Lid freggle11's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 december 2016
    Berichten
    7
    Thanks
    62
    6 waarderingen in 3 posts
    Vroeger toen je met je kameraad ging slepen. Na het ‘grote’ vuurwerk een tas met klein spul mee en het dorp in. In een rugzak een paar flesssen drank die we stiekem hadden gekocht. Helemaal enthousiast de straat op. Na 2 minuten op weg buigt de kameraad voorover om het vuurwerk af te steken. De drank kukelde uit de open rugzak en viel stuk op de straat. Toen waren we teleurgesteld. Het is nu een verhaal waar ik met plezier aan terugdenk.

  21. Deze gebruiker waardeert freggle11 voor het bericht:


  22. #45
    VWC-Lid Thresher's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 november 2006
    Berichten
    2.736
    Thanks
    2.690
    1.907 waarderingen in 812 posts
    Vroegah toen je bij Speelboom Baarle nog lawine pijlen en fish crackers kocht ��
    Volg ons: https://www.youtube.com/vuurwerkpunt

Pagina 3 van 6 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •