Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 2 van 6 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 16 t/m 30 van 82

Discussie: Vroegâh, toen...

  1. #16
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.092
    Thanks
    5.432
    6.230 waarderingen in 2.977 posts
    Vroegâh toen je onbekommerd 3 dagen op een schoolplein rotjes e.d. stond te strooien, die nog echt knalden ook. En groene fleskopstrijkers het hardste was wat je had. Nu mag je pas om 18u de laatste dag en zijn schoolpleinen verboden gebied, en strooit men dus met Cobra 6 in de straten...

  2. #17
    VWC-Lid Noppes's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 december 2012
    Berichten
    713
    Thanks
    183
    236 waarderingen in 146 posts
    Vroegâh toen we de jumping jacks uit elkaar haalden om los af te steken. 144 keer een halve tel plezier . De lontjes gebruikten we dan weer om andere dingen juist weer aan elkaar te verbinden... Was geweldig om er gewoon lekker druk mee te zijn

  3. #18
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    4 november 2007
    Berichten
    5.582
    Thanks
    2.934
    4.276 waarderingen in 1.455 posts
    Vroegâh, toen kreeg ik van mijn vader alle lady crackers uit zijn meterpakketten. Deze uit elkaar halen en dan had je allemaal muggenscheetjes. Zo noemden we dat.

    Tevens alle romeinse kaarsen ook uit de pakketten halen en dan gewoon vanaf de eerste verkoopdag met vrienden knallen in het dorp. Oom agent zei alleen kijk uit voor andere mensen en dat was het. Waar is die tijd.

    Ik heb het wel over 40 jaar geleden. Vroegâh, zucht.
    Vuurwerkcrew.nl : Het leukste vuurwerk forum met alle info over vuurwerk!

  4. Deze 2 gebruikers waarderen ylke voor het bericht:


  5. #19
    VWC-Lid Noppes's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 december 2012
    Berichten
    713
    Thanks
    183
    236 waarderingen in 146 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TryMike Bekijk bericht
    Vroegâh toen je vriendjes om 10:00 uur voor de deur stonden en je met een hele grote tas astronauten, babypijltjes en grondbloemen de deur uitging om de hele dag heksenkringetjes te maken. Soms was er iemand die al zelfs een romeinse kaars of fontein afstak.. dat was prachtig. Tussen de middag ff naar binnen om op te warmen met warme chocolademelk en oliebollen en daarna nog ff de rest opmaken. Einde van de dag een kapotte duim van de aansteker.. maar moeders was weer blij dat je thuis was en dat alles er nog aanzat. Als het avond werd papa lief aankijken of hij misschien al één van die grote pijlen de lucht in wilde schieten voor 12 uur. Naar buiten kijken na elke knal. Ffjes naar bed en niet kunnen slapen. Even sjoelen en darten met opa en oma. En dan aftellen en zo snel mogelijk naar buiten. Alles was mooi, maar mijn fonteintjes en de dingen van pap waren altijd het mooist. Mooie oud tijd hoor!
    Dit helemaal, vooral die kapotte duim(en).
    En op 1 januari vroeg er uit om vuurwerk te zoeken

  6. #20
    VWC-Lid Happiness's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 januari 2010
    Berichten
    6.053
    Thanks
    8.985
    5.191 waarderingen in 2.008 posts
    Vroegâh toen het met Oud & Nieuw -15 vroor en je om het kwartier ff naar binnen moest om je handen en je lijf weer wat op te warmen.
    December Will Be Magic Again!!

  7. Deze 3 gebruikers waarderen Happiness voor het bericht:


  8. #21
    VWC-Lid Torrr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 maart 2009
    Locatie
    City Lights
    Berichten
    14.755
    Thanks
    3.294
    11.367 waarderingen in 5.122 posts
    Vroegâh toen je nog zonder gezeik strijkers, vlinders en 901 kon afsteken. En als je nu een legale singleshotje afsteekt breekt bijna de pleuris uit.
    Vuurwerk doet de duivels dansen

  9. Deze 2 gebruikers waarderen Torrr voor het bericht:


  10. #22
    VWC-Lid vuurwerkfreakk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 oktober 2011
    Berichten
    3.774
    Thanks
    2.127
    1.583 waarderingen in 1.106 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RandomDaniel Bekijk bericht
    Vroegâh, toen mocht ik nog niet zelf vuurwerk afsteken maar heb ik vele oud en nieuws uit het raam gekeken naar anderen die op de straten aan het stoken waren. Het jaar dat ik voor het eerst zelf vuurwerk afstak was net de 18:00 regel in gegaan. Ik vergeef het de (toenmalige) regering en degenen die daarvoor gezorgd hebben nooit meer wat ze afgenomen hebben.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Djaimy Bekijk bericht
    Vroegâh, toen ik de hele dag vanaf 10:00 (en soms nog eerder) met een tas vol rotjes, grondbloemen, babypijlen etc in de weer was. Dat is nu wel anders, wat ik soms best wel mis.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nederlandsvuurwerk Bekijk bericht
    Vroeger liepen we om 6 uur sochtends al op straat rond met tassen vol klein spul. Ik hoor mijn ouders nog roepen, dat krijg je nooit op. En op de 31ste stond ik met mijn vader om 12:00 weer keurig in de winkel om een nieuwe voorraad te halen.
    Exact! Precies dat! Jammer maar helaas.

    Moet je nu anno 2018 eens doen. Als je nu 6.00 op oudejaarsdag begint met stoken staat om 6.20u de politie bij je op de stoep, in de stad nog eerder. Vroeger gunde men dat de jeugd, o.a. door alle negatieve media aandacht zou dat nu totaal onmogelijk zijn. Die zeikcultuur van tegenwoordig. Dat....

    Ik merk zelfs verschil met 2010/2011 als 12-jarige en nu. Laat staan de oudere jongens.

    Nee, ik hemel oude tijden niet op en ben ook totaal niet depressief of iets! Maar dit is 100% de realiteit!

  11. #23
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 december 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    2.996
    Thanks
    1.005
    1.614 waarderingen in 885 posts
    vroegâh... toen ik nog uit mijn plaat ging voor een fontein en het enige dat echt de lucht in schoot een romeinse kaars was.
    Eer was was was, was was is!

  12. Deze gebruiker waardeert tjopper voor het bericht:


  13. #24
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Berichten
    5.460
    Thanks
    1.447
    838 waarderingen in 523 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkfreakk Bekijk bericht
    Exact! Precies dat! Jammer maar helaas.

    Moet je nu anno 2018 eens doen. Als je nu 6.00 op oudejaarsdag begint met stoken staat om 6.20u de politie bij je op de stoep, in de stad nog eerder. Vroeger gunde men dat de jeugd, o.a. door alle negatieve media aandacht zou dat nu totaal onmogelijk zijn. Die zeikcultuur van tegenwoordig. Dat....

    Ik merk zelfs verschil met 2010/2011 als 12-jarige en nu. Laat staan de oudere jongens.

    Nee, ik hemel oude tijden niet op en ben ook totaal niet depressief of iets! Maar dit is 100% de realiteit!
    Toch was het hier vorig jaar om 7.30 al raak en geen agent gezien
    Jeder Schuss ein Genuss

  14. #25
    VWC-Lid vuurwerkfreakk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 oktober 2011
    Berichten
    3.774
    Thanks
    2.127
    1.583 waarderingen in 1.106 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Matii Bekijk bericht
    Toch was het hier vorig jaar om 7.30 al raak en geen agent gezien
    Ik spreek voor mijn eigen plaats. De handhaving verschilt wel erg per plaats, maar in de meeste zal de hele dag volle bak stoken lastig zijn denk ik zo.


    Het gaat me nog veel meer om alles wat er achter zit en er bij komt kijken.
    Ik moet nu sowieso een goed voorbereid plan moeten hebben en verschillende stooklocaties etc.
    Iemand op de uitkijk laten staan, tassen in de bosjes. Allemaal voorzorgsmaatregelen voor eventueel gezeik.

    Daarnaast ook toch de stress die toch continue min of meer aanwezig is dat er politie komt etc.

    Ik zou het gewoon zo graag lekker weer als vroeger willen. De hele jaarwisseling in het teken van vuurwerk in de positieve zin van het woord. Niet al die regeltjes en negativiteit!

  15. #26
    VWC-Lid RandomDaniel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2015
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    6.214
    Thanks
    5.534
    6.572 waarderingen in 2.725 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkfreakk Bekijk bericht
    Ik spreek voor mijn eigen plaats. De handhaving verschilt wel erg per plaats, maar in de meeste zal de hele dag volle bak stoken lastig zijn denk ik zo.


    Het gaat me nog veel meer om alles wat er achter zit en er bij komt kijken.
    Ik moet nu sowieso een goed voorbereid plan moeten hebben en verschillende stooklocaties etc.
    Iemand op de uitkijk laten staan, tassen in de bosjes. Allemaal voorzorgsmaatregelen voor eventueel gezeik.

    Daarnaast ook toch de stress die toch continue min of meer aanwezig is dat er politie komt etc.

    Ik zou het gewoon zo graag lekker weer als vroeger willen. De hele jaarwisseling in het teken van vuurwerk in de positieve zin van het woord. Niet al die regeltjes en negativiteit!
    Inderdaad, het verschilt natuurlijk per gemeente. Maar het moet gewoon net als vroegah mogelijk zijn om enigzins legaal te kunnen stoken overdag. Ik verzin is even wat: "Het is overal toegestaan om tussen 18:00-2:00 vuurwerk af te steken. Behalve in zogenoemde vuurwerkvrije zones. Tevens is het toegestaan om vanaf 10:00-18:00 ook vuurwerk af te steken buiten de bebouwde kom, op bedrijventerreinen en aangewezen plekken."

    Al maken ze het mogelijk om buiten woonwijken vuurwerk af te steken zou ik hartstikke blij zijn. Hier hebben we het geluk dat er in ons dorp geen politie komt, maar in een dorp verderop controleren ze overdag heel streng. Ik hoop dat wij weer onze dag terug krijgen. En geef toe: hoe veel mensen houden zich er nou niet aan? Dat zijn er bijna even veel als de mensen die vroeger vanaf 10:00 afstaken. Het overdag vuurwerk afsteken zie ik als essentieel onderdeel van de vuurwerktraditie. Oudjaarsdag zonder overdag vuurwerk afsteken is net zoiets als een sinterklaas zonder zwarte piet.
    Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

  16. Deze gebruiker waardeert RandomDaniel voor het bericht:


  17. #27
    VWC-Lid SQUEAK!'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 januari 2006
    Locatie
    Stuck in the middle
    Berichten
    1.384
    Thanks
    1.839
    952 waarderingen in 549 posts
    Vroegâh, toen rotjes nog gewoon BOEM deden...
    Work is the curse of the drinking class

  18. #28
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 december 2011
    Berichten
    195
    Thanks
    9
    192 waarderingen in 65 posts
    Vroegâh toen de vuurwerkverkoop gelijk na de kerst begon en ik met mn vriendjes voor de winkel stond om ouderen te vragen of ze een slof astronauten voor ons wilden halen.. (van ons eigen geld maar we waren nog veel te jong)

  19. #29
    VWC-Lid Happiness's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 januari 2010
    Berichten
    6.053
    Thanks
    8.985
    5.191 waarderingen in 2.008 posts
    Vroegâh: Toen je geen oog dicht deed, de nacht voordat je je vuurwerk op kon gaan halen.
    December Will Be Magic Again!!

  20. #30
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.443
    Thanks
    41.004
    19.057 waarderingen in 8.437 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Happiness Bekijk bericht
    Vroegâh: Toen je geen oog dicht deed, de nacht voordat je je vuurwerk op kon gaan halen.
    Daar hebben er heel wat nog steeds last van .
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  21. Deze 4 gebruikers waarderen omepje voor het bericht:


Pagina 2 van 6 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •