Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vroegâh, toen...

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    #46
    Vroegah, Toen er nog geen internet was en je met smart zat te wachten op de winkeliers die hun etalage met vuurwerk inrichten. Daarna elke dag na school voor de etalage kwijlen.

    Daarna wachten op de 2 of 3 vuurwerkfolders die binnen kwamen. Deze van voor naar achteren en visa verse doorpluizen. Op 27 december om 7:30 voor de winkel wachten die om 8:00 open ging.

    Al het geld wat je gespaard had opmaken aan knalvuurwerk. 700 klappertjes uit elkaar halen zodat je nog meer had. Dagen op straat rondzwerven en vuurwerk afsteken. Op oudejaarsnacht de restanten opmaken. Misselijk naar bed van de sigaar van opa.

    Nieuwjaar ochtend vroeg uit bed, vuurwerk zoeken. Als dit nat was bij de houtkachel drogen. Dit ook nog opstoken en weer aftellen naar het volgend oud en nieuw

    Tja de goede oude tijd

    Comment


      #47
      Herkenbaar

      Oorspronkelijk geplaatst door happy4ever1968 Bekijk bericht
      Vroegah, Toen er nog geen internet was en je met smart zat te wachten op de winkeliers die hun etalage met vuurwerk inrichten. Daarna elke dag na school voor de etalage kwijlen.

      Daarna wachten op de 2 of 3 vuurwerkfolders die binnen kwamen. Deze van voor naar achteren en visa verse doorpluizen. Op 27 december om 7:30 voor de winkel wachten die om 8:00 open ging.

      Al het geld wat je gespaard had opmaken aan knalvuurwerk. 700 klappertjes uit elkaar halen zodat je nog meer had. Dagen op straat rondzwerven en vuurwerk afsteken. Op oudejaarsnacht de restanten opmaken. Misselijk naar bed van de sigaar van opa.

      Nieuwjaar ochtend vroeg uit bed, vuurwerk zoeken. Als dit nat was bij de houtkachel drogen. Dit ook nog opstoken en weer aftellen naar het volgend oud en nieuw

      Tja de goede oude tijd
      Heeel herkenbaar!

      Zelf aansteeklonten maken om kwartjes uit te sparen, moeder vragen om extra zakken in mijn jas te naaien voor pijltjes en astronauten en stiekum een eerste doosje strijkers kopen, voeg ik hier nog graag aan toe.

      Comment


        #48
        Vroegah toen je nog ratelbandennin een koker kocht.

        Comment


          #49
          Vroegâh toen het Playboypakket de echte topper was!

          Comment


            #50
            Vroegaaahh, toen sloffen astronauten nog 10 gulden kosten en je ouders het na 12 sloffen toch echt wel genoeg vonden. Toen je vader nog een meterpakket kocht bij de neef van zijn collega die in een ander filliaal werkte. En toen je vader datzelfde pakket nog "verstopte" bovenop de kast zodat ik er met een mesje een klein sneetje in kon maken om dat kleine matje met tolletjes eruit kon stelen daarna dat pakket weer dicht kon plakken met plakband en mijn vader die net deed alsof tie dat niet wist. Met je vriendjes dat matje uit elkaar halen en 1 voor 1 afsteken en de mensen nog lachend voorbij liepen terwijl je dat deed.

            Vroegahhh toen je ouder werd en strijkers kon kopen voor 25 gulden en dan met zijn allen op de fiets, strijkstuk op je stuur geplakt zodat je fietsend kon afsteken al maanden van tevoren.

            Vroegaah toen de eerste krantjes op de mat vielen en je er maar in moest blijven kijken. Ja vroegaah ....dat gevoel is weg er is een ander gevoel voor in de plaats gekomen, ook leuk en nog steeds spannend maar dat gevoel van vroegaahhh ja dat mis ik, ik hoop alleen dat mijn mannetjes dat gevoel nog mogen meemaken, en dan zal ik net doen aslof ik het niet doorheb net als mijn vader deed.

            Comment


              #51
              vroegah, toen ik de parasol voet van mijn opa kapot maakte met een rotje. we kunnen er nog steeds wel eens om lachen.

              Comment


                #52
                Vroegâh, toen ik als klein mannetje iedere dag naar de winkel in de buurt liep om daar naar de etalages te kijken samen met vriendjes. We hadden er een heus spel bij, ieder mocht 1 artikel uit 1 vak kiezen. Was daar toen al druk mee, geweldige tijden waren dat.
                Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

                Comment


                  #53
                  Vroegâh toen je bij het bestellen van je vuurwerk in de winkel zo'n scheurbonnetje meekreeg met een 3 cijferig nummer er op. En je dat bonnetje heel goed moest bewaren zodat het niet zoek raakte.
                  Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	pandava-5-nummerblokjes-1-500-geel_img0000007814-l_thumb.png
Vertoningen:1
Grootte:319,8 KB
ID:	1566873
                  December Will Be Magic Again!!

                  Comment


                    #54
                    Vroegâh, toen het rond deze periode al wel een stuk frisser was dan deze temperaturen. Niets geen sfeer zo.
                    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

                    Comment


                      #55
                      Vroegâh toen de media,politie en de rest van de zeikerds niet anti vuurwerk waren

                      Comment


                        #56
                        Oorspronkelijk geplaatst door omepje Bekijk bericht
                        Vroegâh, toen het rond deze periode al wel een stuk frisser was dan deze temperaturen. Niets geen sfeer zo.
                        Mee eens! Hopen dat de temperaturen straks extra snel dalen, komt de sfeer en direct goed in ^_^

                        Comment


                          #57
                          Vroegah , toen ik 12 was en met mijn oom , neefje en mijn stiefvader de eerste keer naar België ging om vuurwerk te kopen , het waren BEX producten zoals de Superwidowmaker en de OP DE LEGGEN vlinders en de oldschool widowmakers en dergelijke , even als de BEX nitraten.

                          Vroegah , toen je onder moest gaan slapen op een matras rond 20:00 op 31 december , om juist om 23:45 wakker te zijn , en je door het dolle heen was.

                          Vroegah , wat mis ik die tijd...

                          Comment


                            #58
                            Vroeger was er echt die kindse magie, je liet je meevoeren in al dat moois.. nu heb je het zelf in de hand. Maar ach die tijd komt niet meer terug helaas. Die hype wanneer je wakker was en de eerste pijl de lucht in ging
                            Jeder Schuss ein Genuss

                            Comment


                              #59
                              Vroegâh toen je nog van die prachtige kleurrijke pakketten en goed knalwerk had.
                              Foto is uit 1991.

                              Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	31-12-1991..jpg
Vertoningen:1
Grootte:169,8 KB
ID:	1567549
                              December Will Be Magic Again!!

                              Comment


                                #60
                                Vroegâh toen je je de hele dag kon vermaken met 1 slof rotjes en een pak fonteinen. Je meteen begon met stoken als je vuurwerk binnen was en niemand daar problemen mee had. Vroegâh toen je uren in de folders zat te kijken en dagelijks op en neer ging naar de dealer in de buurt.

                                Comment

                                Working...
                                X