Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 5 van 6 EersteEerste ... 3456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 75 van 82

Discussie: Vroegâh, toen...

  1. #61
    VWC-Lid heho's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 november 2008
    Locatie
    Ommen
    Berichten
    3.219
    Thanks
    3.825
    3.228 waarderingen in 1.248 posts
    Vroegâh toen reden we in augustus de grens over naar Duitsland, hier 15 kilometer verderop, en dan kocht je bij de Grenzlandmarkt die heerlijke Corsair strijkers van WECO. Mooie knallers waren dat ....

  2. #62
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.462
    Thanks
    41.050
    19.068 waarderingen in 8.444 posts
    Vroegâh, toen... dit beeld nog heel normaal was voor ons allemaal.

    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  3. Deze 4 gebruikers waarderen omepje voor het bericht:


  4. #63
    VWC-Lid Pyroboy26's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 november 2005
    Berichten
    7.157
    Thanks
    2.579
    2.822 waarderingen in 1.407 posts
    Vroeger toen je een slof austonauten kocht voor fl,20,-- en pak maxi fluitpijlen 144st voor €10,-- en je een rood (astronauten) en blauw kaartje (fluitpijlen) mee kreeg die je bij afhaal weer moest inleveren.

  5. #64
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    8 november 2018
    Berichten
    288
    Thanks
    113
    310 waarderingen in 93 posts
    Vroeger..Met 6 man in een geleende Fort Fiesta van een maat zijn moeder naar Alliet in Merksem.
    Misschien zijn er hier die dit sigaren winkeltje nog kennen, Ik herinner me de vuurpijlen boven de toonbank als de dag van gister! Stokken zo dik als een bezemsteel en 50 gulden per stuk.

  6. #65
    VWC-Lid heho's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 november 2008
    Locatie
    Ommen
    Berichten
    3.219
    Thanks
    3.825
    3.228 waarderingen in 1.248 posts
    Vroeger, toen reed ik in deze tijd elke dag langs de fietsenmaker, om te kijken of ze de winkel al aan het ombouwen waren ...

  7. Deze 3 gebruikers waarderen heho voor het bericht:


  8. #66
    VWC-Lid Thresher's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 november 2006
    Berichten
    2.736
    Thanks
    2.690
    1.907 waarderingen in 812 posts
    Vroeger toen de sattelite killer de meest indrukwekkende pot was bij de lokale drogist haha
    Volg ons: https://www.youtube.com/vuurwerkpunt

  9. Deze gebruiker waardeert Thresher voor het bericht:


  10. #67
    VWC-Lid htevents's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 november 2016
    Berichten
    503
    Thanks
    592
    514 waarderingen in 189 posts
    Vroegáh, toen er inderdaad nog vanaf 10:00 uur geknald mocht worden, om 6 uur al wakker zijn, naar jouw vuurwerk staren en de grote sloffen kanonslagen weer uit de tas pakken, maar nog niet het papier eraf halen, dan weer terug stoppen. Dan ga je weer naar bed, een uur later weer hetzelfde verhaal, dan maar op de bank liggen i.p.v. naar bed. Dan is het ineens 9 uur, nog maar een uur te gaan. Snel boterhammen smeren, een glas chocomelk en een oliebol van uit de zak jatten, ijskoud, maar zo lekker. Maarja, je hebt alles zo snel gedaan dat het nog steeds geen 10 uur is. Dan maar aan tafel de foldertjes nog eens doorbladeren. Ooh, als ik dat en dat toch ook eens had, maar het geld was op.
    Je kijkt op de klok en ziet dat het ineens 9.55 uur is. Snel jas aan, aansteker pakken, vuurwerk mee en naar buiten. Eerst maar een heksenkring bouwen om de buurt te laten weten dat het 10 uur is. Je kijkt op je horloge, nog een paar seconden, 3.2.1: he kut aansteker, maar dan daar, toch die vlam. Lontje aansteken en wegrennen. En daar gaat het eerste vuurwerk van 31-12 in jouw buurt, yes jij was de eerste en nog geen paar seconden later hoorde je dat alle buurkinderen ook buitenwaren. We komen allemaal naar hetzelfde pleintje, wel 20 kinderen, allemaal met katoenen tasjes vol vuurwerk en een aansteker. Met koude, half bevroren handjes weer naar huis om met die lekkere, zwarte kruit handjes weer een oliebol te eten. En weer gaan. Rond 1 uur weer naar huis om een boterham te eten, nog steeds met zwartgeblakerde vingertjes. Om 5 uur weer terug naar huis voor het avond eten, maar veel kreeg je niet op. Veel te zenuwachtig om weer te mogen knallen. Maar het vuurwerk was wel bijna op. Papa nog maar eens lief aankijken en weer terug naar de winkel om een paar extra sloffen te halen, want de volgende dag gingen we onze nieuwjaarszakjes ophalen (zakjes met snoep en pinda's) bij de ooms en tantes van mijn ouders en daar moest natuurlijk ook nog even geknald worden. Savonds proberen om nog even te slapen, maarja dat ging natuurlijk niet, dus in bed de folders nog maar weer eens doorbladeren, want wat wil ik volgend jaar als het nog te koop is. Rond een uurtje of 11 weer naar beneden om bij de familie te zitten. Er stonden heerlijk hapjes op tafel en natuurlijk oliebollen. Toch nog even snel naar buiten wat knallen en dan om kwart voor 12 naar binnen om af te tellen. Het nationale aftel moment staat zoals ieder jaar weer aan. Muziek en gezelligheid, ooh wat heerlijk om daar als kind bij te mogen zijn. En dan is het 12 uur. Als kind wenste je iedereen nog gelukkig nieuwjaar, want de beste wensen was iets voor de volwassenen. Dan naar buiten. Het meter pakket van papa komt uit de schuur en daar gaan de fonteintjes, romeinsekaarsen en vuurpijltjes. Mijn broertje en ik kregen altijd een grote veiligheidsbril op en oordopjes in. Na dat het meter pakket op was kwam mijn oom altijd nog met een echte 100.000 klapper. Wat een feest was dat.

    In de laatste jaren dat er nog vanaf 10.00 uur mocht worden geknald ging ik op 31-12 altijd nog even naar een winkel in de buurt en kocht daar altijd nog wat kleine potjes enzo. Ik mocht het product dan altijd eerst even "testen" voordat ik er een kocht. Erg leuk op die momenten en dan altijd net zo lang blijven hangen tot ze gingen sluiten, want dan gaven ze nog een showtje weg.

    Helaas,is die tijd niet meer. Tuurlijk stook ik af en toe nog wel wat cat.1 of een thunderking voor 18.00 uur, maargoed als je al aan het carbidschieten bent, kraait er geen haan naar dat kleine spul.

  11. Deze 3 gebruikers waarderen htevents voor het bericht:


  12. #68
    VWC-Lid elgielo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 februari 2006
    Berichten
    715
    Thanks
    694
    977 waarderingen in 322 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SamD Bekijk bericht
    Vroeger..Met 6 man in een geleende Fort Fiesta van een maat zijn moeder naar Alliet in Merksem.
    Misschien zijn er hier die dit sigaren winkeltje nog kennen, Ik herinner me de vuurpijlen boven de toonbank als de dag van gister! Stokken zo dik als een bezemsteel en 50 gulden per stuk.
    Dit was toch het begin van alpeco.. Alliet in merksem?
    dacht dat alpeco uiteindelijk hieruit is ontstaan

  13. #69
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    8 november 2018
    Berichten
    288
    Thanks
    113
    310 waarderingen in 93 posts
    Zou best kunnen, was begin jaren 90, de opslag was een eindje rijden (weet niet precies waar)
    Hij haalde ook van alles uit de kelder toen der tijd.
    Stond altijd bomvol met Hollanders als we kwamen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door elgielo Bekijk bericht
    Dit was toch het begin van alpeco.. Alliet in merksem?
    dacht dat alpeco uiteindelijk hieruit is ontstaan

  14. #70
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    2 april 2006
    Berichten
    116
    Thanks
    33
    66 waarderingen in 28 posts
    Vroegáhhh, toen je nog een pakje astronauten kreeg van de grotere jongens uit de buurt voor iedere kerstboom die je bracht, en dat je zo na het hele dorp afgestruind te hebben toch een leuke hoeveelheid astronauten bij elkaar had gespaard.

  15. #71
    VWC-Lid crazypyronl's schermafbeelding
    Geregistreerd
    25 oktober 2018
    Berichten
    38
    Thanks
    82
    43 waarderingen in 14 posts
    Vroegâh, toen je voor 20 euro voor vuurwerk uit mocht zoeken (natuurlijk al een lijstje geprepareerd had met 10x rotjes, 50 euro cake, 20 euro pijlen wetende dat je het niet zou krijgen maar tóch proberen).

  16. #72
    Banned
    Geregistreerd
    4 juni 2008
    Berichten
    584
    Thanks
    362
    416 waarderingen in 221 posts
    Vroegâh, toen...

    Flessekoppen als potloodjes klonken..

  17. #73
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    4 december 2011
    Berichten
    330
    Thanks
    95
    619 waarderingen in 151 posts
    Vroegah, toen ik veel minder budget had maar verhoudingsgewijs veel meer plezier. Toen mn pa oliebollen bakte voor een weeshuis en we tussen de toen nog legale dag stook sessies alles kwamen opeten als losgeslagen dieren.
    Ja vroegah... toen was geluk nog heel gewoon en vroegah wat wou ik jou graag terug

  18. #74
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    2 januari 2011
    Berichten
    297
    Thanks
    21
    384 waarderingen in 98 posts
    Kippenvel bij het lezen van deze verhalen en zo herkenbaar.

    Gele vingers van kruid en aansteker, vier dagen buiten met een volle rugzak, savonds elke avond voor het raam om te kijken of je ergens nog wat in de lucht zag... denk dat hier de liefde / verslaving is ontstaan... <3
    No Pyro no Party

  19. Deze gebruiker waardeert Stief voor het bericht:


  20. #75
    VWC-Lid DW2000's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 januari 2007
    Locatie
    De LaGeLaNdEn
    Berichten
    1.150
    Thanks
    1.520
    1.621 waarderingen in 588 posts
    Vroeger toen je alles nog mocht bespreken op vwc.
    https://youtube.com/c/EindjePyro

Pagina 5 van 6 EersteEerste ... 3456 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •