Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vroegâh, toen...

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Vroegâh, toen...

    Het topic wat velen wel kennen. Een heerlijk sfeertopic waarin je de vroegâh vuurwerk ervaringen van vaak oudere mede-liefhebbers kunt proeven. De zin moet beginnen met: 'Vroegâh, toen' daarna kun je plaatsen wat jij vroeger anders, beter, sfeervoller o.i.d. vond.

    Kom maar op met jullie Vroegâh verhalen.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

    #2
    Vroegâh, toen mocht ik nog niet zelf vuurwerk afsteken maar heb ik vele oud en nieuws uit het raam gekeken naar anderen die op de straten aan het stoken waren. Het jaar dat ik voor het eerst zelf vuurwerk afstak was net de 18:00 regel in gegaan. Ik vergeef het de (toenmalige) regering en degenen die daarvoor gezorgd hebben nooit meer wat ze afgenomen hebben.
    Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

    Comment


      #3
      Vroegâh, toen ik de hele dag vanaf 10:00 (en soms nog eerder) met een tas vol rotjes, grondbloemen, babypijlen etc in de weer was. Dat is nu wel anders, wat ik soms best wel mis.
      Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

      Comment


        #4
        Vroegâh, toen je om 10:00 al klaar stond met een klein knal/fluit projectje.. Wat was dat altijd genieten zeg, vol adrenaline van wat er die dag nog allemaal komen ging!

        Comment


          #5
          Vroegah toen poep met de lange oeeee werd geschreven.
          Vroeger in de jaren 90 dat je gewoon 3 dagen lang kon knallen zonder dat de mensen klaagde en je bij elke buurman een sierpakket kon kopen. Dat waren mooie tijden
          The Only Thing To Fear Is Running Out Of Beer

          Comment


            #6
            Vroegâh, toen je nog de hele dag vanaf 10:00 mocht stoken. Dat mis ik echt wel heel erg hoor. Dat hoorde er gewoon echt bij. Echt lekker los gaan in de ochtend. Het is weer begonnen, zei je dan. Nu is het lang wachten tot 18:00!
            https://www.youtube.com/user/Originallover

            Comment


              #7
              Vroegâh toen alles nog een grijs lontje had.
              December Will Be Magic Again!!

              Comment


                #8
                Vroegâh toen ik het idee het dat iedereen in de straat, nog écht aan het genieten was van vuurwerk. Lijkt hier met name in de vooravond steeds minder te worden.
                ┏(-_-)┛┗(-_- )┓┗(-_-)┛┏(-_-)┓

                Comment


                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door vegetto Bekijk bericht
                  Vroegah toen poep met de lange oeeee werd geschreven.
                  Vroeger in de jaren 90 dat je gewoon 3 dagen lang kon knallen zonder dat de mensen klaagde en je bij elke buurman een sierpakket kon kopen. Dat waren mooie tijden
                  Die drie dagen kan ook in de juiste omgeving
                  Jeder Schuss ein Genuss

                  Comment


                    #10
                    Vroegâh toen je vriendjes om 10:00 uur voor de deur stonden en je met een hele grote tas astronauten, babypijltjes en grondbloemen de deur uitging om de hele dag heksenkringetjes te maken. Soms was er iemand die al zelfs een romeinse kaars of fontein afstak.. dat was prachtig. Tussen de middag ff naar binnen om op te warmen met warme chocolademelk en oliebollen en daarna nog ff de rest opmaken. Einde van de dag een kapotte duim van de aansteker.. maar moeders was weer blij dat je thuis was en dat alles er nog aanzat. Als het avond werd papa lief aankijken of hij misschien al één van die grote pijlen de lucht in wilde schieten voor 12 uur. Naar buiten kijken na elke knal. Ffjes naar bed en niet kunnen slapen. Even sjoelen en darten met opa en oma. En dan aftellen en zo snel mogelijk naar buiten. Alles was mooi, maar mijn fonteintjes en de dingen van pap waren altijd het mooist. Mooie oud tijd hoor!

                    Comment


                      #11
                      Psst.. https://www.roelwijngaarden.com/index.php/vroegah-toen
                      www.roelwijngaarden.com, vuurwerklabels toen & Nu

                      Comment


                        #12
                        Vroeger liepen we om 6 uur sochtends al op straat rond met tassen vol klein spul. Ik hoor mijn ouders nog roepen, dat krijg je nooit op. En op de 31ste stond ik met mijn vader om 12:00 weer keurig in de winkel om een nieuwe voorraad te halen.

                        Comment


                          #13
                          Vroegâh toen de eerste vuurwerkblaadjes op de mat vielen helemaal hieper en weken bezig om het meeste vuurwerk uit te zoeken voor maar 25 gulden.

                          Comment


                            #14
                            Heeeeeel vroegâh, gingen we op 1 januarie met vrienden op zoektocht naar niet afgegaan vuurwerk. en knalde we nog wat raak op die dag...
                            Zo in mijn sas met sas..

                            Comment


                              #15
                              Vroegâh toen we nog niet de vuurwerkfilmpjes thuis op onze computer konden bekijken, 's avonds tijdens de hond uit laten steeds een poosje blijven hangen bij de plaatselijke Hubo. Die had een tv voor het raam had staan, met daarop de vuurwerkpresentatie van het merk wat hij verkocht.

                              Vroegâh toen je vanaf halverwege november regelmatig in de plaatselijke winkels ging kijken of de foldertjes er al weer waren

                              Vroegâh, ladycrackers uit elkaar halen
                              https://www.youtube.com/watch?v=zOYYvapNpT4&t=80s

                              Comment

                              Working...
                              X