Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 16 t/m 30 van 55
  1. #16
    VWC-Lid ajaxciedjuhh's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2010
    Locatie
    浏阳市
    Berichten
    3.464
    Thanks
    12.305
    4.551 waarderingen in 1.691 posts
    Bij de Novalux, later bij de Boerenbond en Halfords

  2. #17
    VWC-Lid roelwijngaarden's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 juni 2007
    Berichten
    400
    Thanks
    537
    1.213 waarderingen in 220 posts
    Hmm, mijn vader kocht voor het eerst vuurwerk, maar dat telt ook neem ik aan. Dat was in 1976 (ja: negentienzesenzeventig). Bij Dullaert's Ijzerwarenhandel in Oegtsgeest; twee potjes bengaals vuur, twee Starry Night pijlen en twee pakjes 460 kanonslagen.
    Ik was toen 7 jaar.
    www.roelwijngaarden.com, vuurwerklabels toen & Nu

  3. #18
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Westland
    Berichten
    1.511
    Thanks
    1.805
    622 waarderingen in 323 posts
    vuurwerk brinkman gorinchem, zaten ze nog in de oude winkel waar nu bedrijventerrein papland is

  4. #19
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Berichten
    5.460
    Thanks
    1.447
    838 waarderingen in 523 posts
    Valk nijverdal
    Jeder Schuss ein Genuss

  5. #20
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Berichten
    3.721
    Thanks
    2.535
    2.817 waarderingen in 1.211 posts
    Denk dat het ergens rond 1979 moet zijn geweest bij Jo Sluyter fietsenwinkel in Geleen. Je kon toen als jochie van 8 jaar gewoon vuurwerk kopen. Wel duur dus kocht ik matjes en lady crackers. Ik haalde deze los zodat ik genoeg had voor de hele dag (eigenlijk 3 dagen) maar moest wel snel zijn met weggooien. Alleen de muggenscheetjes kon je zelfs in de hand houden wat wij dan ook deden. Eerste siervuurwerk kocht ik toen ik 12 was, 1 pijl en een fontein. Kostte me bijna de helft van mijn budget. Maar ik genoot toen meer dan dat ik nu doe, heel jammer.. want het vuurwerk van nu is natuurlijk vele malen beter.

  6. #21
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.163
    Thanks
    5.472
    6.271 waarderingen in 3.003 posts
    Een heel klein fietsenwinkeltje in een onooglijk straatje achterin Winsum (Gr) waar m'n vader vaak kwam. Ging ik met m'n pa vuurwerk uitzoeken, en dan hebben we het over rond '80. Later was het Dik, fietsenmaker in Stad, en bij Velting in Sauwerd begon het voor mij echt. Alledrie bestaan niet meer of verkopen geen vuurwerk meer. Tussen die 1e fietsenmaker en Dik weet ik eigenlijk niet meer waar in Winsum we 't spul ook nog weghaalden, moet nog een plek geweest zijn.
    Laatst gewijzigd door Richardus; 25 augustus 2018 om 09:05

  7. #22
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 december 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    2.996
    Thanks
    1.005
    1.614 waarderingen in 885 posts
    bij de lokale schilder in Oldehove in Groningen. Daarna bij de koperen Jan in Hoogkerk. En toen kwam kuiper al om de hoek kijken. Besef wel dat bij de eerste ik ongeveer 9/10 jaar oud was en bij de laatste 20+ Dus er zit wat verloop in en ik weet ook niet alles meer.
    Oja... Duitsland heeft tussendoor ook een rol gespeeld bij bunde net over de grens bij Groningen.
    greetzzz
    Eer was was was, was was is!

  8. #23
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    6 december 2016
    Berichten
    94
    Thanks
    7
    42 waarderingen in 16 posts
    Daarvoor moet ik 40 jaar terug in de tijd, maar ik kan het mij herinneren als de dag van gisteren. Dat was bij de Zevenklapper in Hilversum. Een winkel in feestartikelen die jaareinde omgebouwd werd tot feestwinkel voor de vuurwerkliefhebber. Het feest begon bij mij al met het doornemen van de folder, maar de spanning was het grootst als we buiten in de rij stonden te wachten om het vuurwerk te kunnen kopen.

    Ik heb mijn passie voor vuurwerk niet vanuit huis meegekregen, maar als ik er zo over nadenk dan was die er eigenlijk altijd al wel. Het begon met grondbloemen, astronauten en natuurlijk de zevenklapper, maar inmiddels ben ik er het hele jaar mee bezig met de jaarwisseling als hoogtepunt

  9. #24
    VWC-Lid ummagumma's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 december 2007
    Berichten
    1.437
    Thanks
    2.606
    1.297 waarderingen in 589 posts
    Voor mij was de smederij Looijen in Wageningen. Daar lagen de sloffen thunders en astronauten opgeslagen op de deel, bij binnenkomst links in een inbouw kast

    De vuurpijlen stonden rechtop in tonnen.

    Mijn eerste twee freak bestellingen waren bij Xena ede (met 20% korting) en De Haan in Genemuiden - waar de beste koop een karton China Night voor 35 euro was ( in een kooi) Verder Kocht ik veel bij Jaco vuurwerk in EDE - de proline was toen geweldig!

    Naam: smederij Looijen wageningen.jpg
Bekeken: 180
Grootte: 179,8 KB
    Laatst gewijzigd door ummagumma; 27 augustus 2018 om 12:26

  10. Deze gebruiker waardeert ummagumma voor het bericht:


  11. #25
    VWC-Lid Happiness's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 januari 2010
    Berichten
    6.053
    Thanks
    8.991
    5.192 waarderingen in 2.008 posts
    Bij Lammerts van Bueren. In de jaren 70 gevestigd op de Roelantdreef Grootwinkelcentrum Overvecht Utrecht.
    December Will Be Magic Again!!

  12. #26
    VWC-Lid RickGAE's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 januari 2013
    Berichten
    3.500
    Thanks
    2.550
    1.543 waarderingen in 803 posts
    Dat is voor mij Robin Hood Vuurwerk in Apeldoorn geweest, 10 sloffen van 100 rotjes, wat thunderkings, de hele dag vanaf 10:00 - 00:00 stoken en om 00:00 een meterpakket en 4 cakes die ik via een prijsvraag had gewonnen, dat was mijn eerste zelfgekochte vuurwerk

    En vroeger kochten mijn ouders elk jaar een meterpakketje en wat klein vuurwerk, meestal bij Robin Hood, HMK of Vuurwerkgigant in Apeldoorn

  13. #27
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    10 maart 2006
    Berichten
    1.523
    Thanks
    3.437
    1.929 waarderingen in 701 posts
    Bij de Mali. Echt info waar iedereen wat aan heeft

  14. #28
    VWC-Lid Noppes's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 december 2012
    Berichten
    713
    Thanks
    183
    236 waarderingen in 146 posts
    Ik denk bij Schilt Schouten:
    https://issuu.com/vuurwerkfolders/do...chouten__wolff

    Omdat de sloffen astronauten een kwartje goedkoper waren, moest mijn pa wel een stuk verder voor rijden . Mooie tijden, voor de 25 gulden die ik te besteden had probeerde ik zoveel mogelijk te krijgen.
    Volgens mij zijn ze al jaren geleden gestopt met vuurwerk te verkopen

  15. #29
    VWC-Lid pyro2002's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 november 2017
    Berichten
    273
    Thanks
    522
    277 waarderingen in 82 posts
    volgens mij was mijn eerste bestelling van vuurwerktotaal, ik had een chooet shishing pakket een paar pakken chooet rotjes een kindervuurwerk pakket 1 pakje knetterballen 1 of 2 knalmatjes en nog wat kleine zooi.

  16. #30
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    22 september 2010
    Berichten
    245
    Thanks
    5
    96 waarderingen in 48 posts
    Mijn eerste vuurwerk haalde ik samen met mijn vader en broers bij vuurwerk Brinkman in Gorichem. vanaf eind november/ begin december elke dag de brievenbus in de gaten houden tot het krantje op de deurmat zal vallen. daarna elke dag wel een nieuw lijstje samenstellen met wat ik wilde gaan halen. Ik had geloof ik ergens rond de 20 a 25 euro te besteden. Voor dat geld kon ik genoeg vuurwerk halen op de hele dag te stoken. Wat een heerlijke tijd om zo op terug te kijken zeg, zonde dat dat tegenwoordig voor de jongere jeugd niet meer mogelijk is..

Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •