Banner GBV-WECO - St8ment
Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 16 t/m 30 van 73
  1. #16
    VWC-Lid the cigarman's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 maart 2008
    Locatie
    Bij Filpjes vuurwerkwinkel.
    Berichten
    4.969
    Thanks
    2.327
    3.388 waarderingen in 1.553 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door omepje Bekijk bericht
    Erg leuke stelling en mooi om de verschillende meningen te zien.

    Ik vind het zelf ontzettend achterhaald allemaal, laat iedereen lekker vrij om zelf te bepalen of ze de winkel open gooien of niet. En dat vind ik van alle winkels in alle sectoren.

    Als ik puur naar het freak zijn kijk mag die lekker gesloten blijven want een dag eerder je spullen halen is natuurlijk ideaal.
    Niks aan toe te voegen.
    Ik denk dat het nooit gaat veranderen, want de ambtelijke molen is traag.
    En de winkels in de Bible belt gaan er nooit aan beginnen.
    Doen ze dat wel, dan komen de mensen uit diezelfde kerk nooit meer in die winkel en kunnen gewoon sluiten.
    Kom zei de vis in de vissenkom.

  2. #17
    VWC-Lid RandomDaniel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2015
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    6.224
    Thanks
    5.536
    6.593 waarderingen in 2.736 posts
    En niet te vergeten, christelijke vuurwerkverkopers die op zondag dicht blijven. Die lijden enorme schade als standaard alleen de laatste 3 dagen verkocht mag worden. Daarom moeten we gewoon het houden zoals het is of beter vanaf de 27e standaard verkoop en dan kan een winkelier zelf bepalen of er op zondag verkocht wordt of niet.
    Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

  3. Deze gebruiker waardeert RandomDaniel voor het bericht:


  4. #18
    VWC-Lid Black Dragon's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 december 2009
    Berichten
    3.270
    Thanks
    3.636
    5.086 waarderingen in 1.558 posts
    Economisch belang en politieke invloed daargelaten! Enerzijds is het heerlijk om 4 dagen extra intensief met de hobby bezig te zijn, anderzijds zou ik er geen problemen mee hebben als er op zondag vuurwerk wordt verkocht! Mensen zouden beter van te voren moeten informeren op welke dagen vuurwerk verkocht mag worden! We zijn tegenwoordig toch zo digitaal! Iedereen zou toch moeten weten dat er nooit op zondag vuurwerk verkocht wordt (ex cat.1)! Dat is immers nog nooit zo geweest!
    Eind goed, Knal goed!

  5. Deze gebruiker waardeert Black Dragon voor het bericht:


  6. #19
    VWC-Lid Mavcovic's schermafbeelding
    Geregistreerd
    25 december 2013
    Berichten
    1.109
    Thanks
    940
    885 waarderingen in 470 posts
    Laten we weer terugkeren naar Nederland waar we op zondag gewoon met het gezin naar het strand of de speeltuin gaan in plaats van boodschappen doen met vervelende geïrriteerde kinderen omdat ze willen spelen ipv volwassenen dingen doen.

    ALLE WINKELS OP ZONDAG DICHT.

    Alleen horeca en ziekenhuizen open.

  7. Deze 8 gebruikers waarderen Mavcovic voor het bericht:


  8. #20
    VWC-Lid Avalanche's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Locatie
    Almere
    Berichten
    3.332
    Thanks
    1.277
    4.088 waarderingen in 1.485 posts
    Het is in mijn ogen zeer achterhaald. In de 24-uurs economie van 2018 zou je in elk geval verwachten dat winkeliers het binnen het bestemmingsplan van de gemeente zelf mogen bepalen. Als een Hema open mag, dan mag je ook vuurwerk verkopen. Ik begrijp dat het in sommige dorpen gevoelig ligt; en dan blijf je lekker dicht.

  9. #21
    VWC-Lid ddfirework's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 november 2007
    Locatie
    Zuid Holland
    Berichten
    2.601
    Thanks
    2.242
    2.669 waarderingen in 1.010 posts
    Achterhaald? Ja, vind ik het erg? Nee, lekker houden zo, of inderdaad de winkeliers de keuze geven om op zondag een extra verkoopdag te houden.
    16e jaar op vuurwerkcrew!!

  10. #22
    VWC-Lid Komkommer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 januari 2017
    Berichten
    1.522
    Thanks
    1.213
    1.025 waarderingen in 556 posts
    Het gaat niet alleen om de winkelier, maar ook om de keurende instanties en gemeenten die dan ook op zondag moeten werken. Dit is niet het geval, dus zal er ook geen zondag verkoop zijn tot die tijd.

  11. Deze gebruiker waardeert Komkommer voor het bericht:


  12. #23
    VWC-Lid moesten's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 september 2013
    Berichten
    696
    Thanks
    402
    593 waarderingen in 200 posts
    In de gemeente waar ik woon zijn alle winkels op zondag dicht, en vind het prima eigenlijk,lekker houden zo. En een dagje extra vuurwerk, altijd goed natuurlijk.

  13. Deze gebruiker waardeert moesten voor het bericht:


  14. #24
    VWC-Lid the cigarman's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 maart 2008
    Locatie
    Bij Filpjes vuurwerkwinkel.
    Berichten
    4.969
    Thanks
    2.327
    3.388 waarderingen in 1.553 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Komkommer Bekijk bericht
    Het gaat niet alleen om de winkelier, maar ook om de keurende instanties en gemeenten die dan ook op zondag moeten werken. Dit is niet het geval, dus zal er ook geen zondag verkoop zijn tot die tijd.
    Kom zei de vis in de vissenkom.

  15. Deze 2 gebruikers waarderen the cigarman voor het bericht:


  16. #25
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 maart 2007
    Locatie
    Neverland
    Berichten
    1.951
    Thanks
    1.278
    1.401 waarderingen in 609 posts
    Is het achterhaald? I d ehuidige economie, ja. Maar laat maar lekker dicht die winkel. Elke winkel die open gaat is er een die schopt tegen de extra vergoedingen voor werken in het weekend en overwerk. Allemaal te wijten aan de supermarkten. Zondag hoeft geen rustdag te zijn wat mij betreft, maar lekker een dagje voor jezelf met de kinderen is ook wat waard. (en ja, dat zou je ook zelf kunnen plannen, maar dat gebeurd zelden).
    [B]Groetjes Kamikaze[/B]

  17. #26
    VWC-Lid emieloss's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 december 2009
    Berichten
    1.986
    Thanks
    5.492
    1.722 waarderingen in 787 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pyro Is Art Bekijk bericht
    Ik vind het volledig achterhaald. Kerk en staat dient te allen tijden gescheiden te zijn.

    Die extra dag is wel fijn, maar dat staat er los van.
    Dan kun je vrije dagen als kerst, pinksteren & pasen ook vergeten..

  18. #27
    VWC-Lid the cigarman's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 maart 2008
    Locatie
    Bij Filpjes vuurwerkwinkel.
    Berichten
    4.969
    Thanks
    2.327
    3.388 waarderingen in 1.553 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door emieloss Bekijk bericht
    Dan kun je vrije dagen als kerst, pinksteren & pasen ook vergeten..
    Aan die stoelpoten worden o.a. door de werkgevers ook aan gezaagd.
    Dus het is al aan het veranderen.
    Kom zei de vis in de vissenkom.

  19. #28
    VWC-Lid gizmo75's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 december 2009
    Berichten
    6.054
    Thanks
    4.080
    8.905 waarderingen in 3.150 posts
    Leuke stelling idd!

    Als vuurwerkliefhebber zeg ik hoe eerder het vuurwerk in huis hoe beter!

    Als vuurwerkwinkel hebben wij helemaal geen moeite met de verplichte zondagssluiting. Sterker nog: het geeft ons een beetje lucht om tussendoor weer een beetje op krachten te komen. Normaal gesproken is het 4 a 5 dagen achter elkaar door rammen en hééél veéél uren maken in korte tijd. Als daar een dagje extra tussen zit om in alle rust de voorraden aan te vullen en de boel (alvast) weer wat op te ruimen is dat best lekker. Dan zijn we met Oud & Nieuw ook ietsje minder kapot. Afgelopen O&N was het wel heel raar dat we opeens de hele zondag 31-12 niets te doen hadden maar het zorgde ervoor dat we O&N weer eens lekker uitgerust mee konden maken.

    Als vuurwerkliefhebber en vuurwerkondernemer zeg ik: ideaal die zondagsluiting, kan ik tenminste zelf ook wat projectjes in alle rust maken en dan niet middenin de nacht tussen de 3 verkoopdagen door...

    Het blijft wel belangrijk dat de eindklant goed geïnformeerd wordt over de zondagssluiting om teleurstelling te voorkomen. Afgelopen jaar viel 31-12 op zondag en stonden er kennelijk veel impulskopers voor een dichte deur. Hebben wij gelukkig niet veel van gemerkt bij Huisman. Aankomende jaren hebben we daar geen last van, de zondag valt tussen de verkoopdagen en dus niet als laatste verkoopdag.
    www.huismanvuurwerk.nl

  20. Deze 4 gebruikers waarderen gizmo75 voor het bericht:


  21. #29
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    29 oktober 2018
    Berichten
    9
    Thanks
    5
    Thanked 1 Time in 1 Post
    Ik snap het want anders zouden er 4 verkoopdagen komen zodat elke winkel minstens 3 dagen heeft. Nu kunnen mensen die op de laatste dag nog vuurwerk willen halen op zondag voor een dichte deur staan terwijl ze dachten dat de winkels op zondag open moeten. En ik vind het wel respect vol voor gelovige.

  22. #30
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    9 november 2008
    Berichten
    56
    Thanks
    37
    24 waarderingen in 19 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door omepje Bekijk bericht
    Erg leuke stelling en mooi om de verschillende meningen te zien.

    Ik vind het zelf ontzettend achterhaald allemaal, laat iedereen lekker vrij om zelf te bepalen of ze de winkel open gooien of niet. En dat vind ik van alle winkels in alle sectoren.

    Als ik puur naar het freak zijn kijk mag die lekker gesloten blijven want een dag eerder je spullen halen is natuurlijk ideaal.
    Precies dit. Die 'vierde' dag zorgt er net voor dat ik de 31ste zelf iets rustiger aan kan doen en een oliebol (of twee) extra kan pakken

Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •